Kerk van het vliegend spaghettimonster

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 22:58

Persoonlijk houd ik meer van macaroni... ik vind spaghetti-slierten zo'n geklieder geven. >;)

Los daarvan: vandaag de afwas gedaan bij mijn lieve schoonvader... moest ik een spaghetti vergiet afwassen, moest toch even denken aan de pastafarians. :D

Ayasha
Blogger

Re: Kerk van het vliegend spaghettimonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 23:00

Je hebt het toch wel respectvol behandeld he?

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 23:02

Ayasha schreef:
Je hebt het toch wel respectvol behandeld he?

Uiteraard! Ook al is mijn schoonvader geen officieel erkende pastafarian. :+

Essia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 23:05

Ik vind het allemaal prima, ieder zijn ding. Mooi dat mensen op een officiële manier hun religieuze gevoelens kunnen uiten. Ik vind alleen de veelvoorkomende bijzinnen 'het is even realistisch als...' en 'Dit is net zo'n grote onzin als andere geloven, dus waarom niet' vervelend. Vrijheid van meningsuiting is allemaal prima maar dat soort uitspraken raken behoorlijk hard.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 23:06

Ann1992 schreef:
Ik vind het allemaal prima, ieder zijn ding. Mooi dat mensen op een officiële manier hun religieuze gevoelens kunnen uiten. Ik vind alleen de veelvoorkomende bijzinnen 'het is even realistisch als...' en 'Dit is net zo'n grote onzin als andere geloven, dus waarom niet' vervelend. Vrijheid van meningsuiting is allemaal prima maar dat soort uitspraken raken behoorlijk hard.

Maar de uitspraken waar die reacties door kwamen vind je wel oke?

Essia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 23:08

Ayasha schreef:
Ann1992 schreef:

Maar de uitspraken waar die reacties door kwamen vind je wel oke?

Licht even toe waar jij denkt dat die reacties door komen?

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 23:21

Ik vind het een mooi initiatief, eindelijk erkenning voor het vliegend spaghettimonster :)

Solmyrkvi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 23:25

Eindelijk erkenning voor de Pastafari's :') gefeliciteerd voor de mensen die er in geloven!

En ach, als mensen door dit 'geloof' echt beledigd zijn... Wie weet zaten ze tweeduizend jaar geleden ook wel grinnikend een verhaal te schrijven over een zwangere maagd, niet wetend dat het zo ging lopen :') :P

Athelas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 23:30

Whaha geweldig! _O- _O-

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 23:37

Het is weer nieuws omdat het nu officieel een religie in nederland is:
http://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/104966/ ... ls-religie

Nuja, de nederlandse tak van het geloof is officieel.

Edit: geniepigaard, zomaar je post verwijderen terwijl ik lekker beeldmateriaal zit te zoeken :') :+
Laatst bijgewerkt door Leen op 28-01-16 23:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 23:37

Haha, ik wist al een paar jaar dat het bestond. Ook de originele manier waar het is begonnen..

Maar dat het nu een officiele religie is.. prachtig :')

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 23:59

Ik ken ook mensen in mijn omgeving die lid zijn en iedereen moet doen waar ze zich prettig bij voelen wat het ook is. En ik denk dat dit een dappere poging is om dit duidelijk te maken en te verbroederen :)

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 00:11

Ik vind het echt geweldig, ik kan me ook vinden in de liever-nietjes :')

Mijn familie is christelijk, tenminste een deel ervan. Ik heb ook wel (stukken uit) de bijbel gelezen. Maar de pratende slangen, nephilim, mensen die 600-800 jaar worden en wetten uit het oude testament gaan me de pet teboven.

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 00:18

Ik ben al 4 jaar pastafari. Ik geloof dat, ik vind het een fijn geloof waar ik kracht uit haal. Niemand dwingt jullie het te geloven. Dat is ook een liever nietje, je mag best zeggen dat je niet gelooft in vsm, dat is helemaal prima, en we vinden je nog steeds lief. Ik heb ook respect voor anderen en hun geloof. Als je in de bijbel gelooft kan dat heel mooi zijn, moet je vooral doen. Maar ik niet. Ik leef bij de liever nietjes. En dat zijn geen harde verplichtingen al raden we ze wel aan. Ik ben superblij dat we nu 'officieel zijn' al is het wrang dat iet waar je in gelooft officieel moet zijn. Leven en laten leven.

Catnip

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 00:27

Ik ben zonet officieel lid geworden van de Nederlandse Kerk van het Vliegend Spaghettimonster :))

Ik heb zowel de bijbel als de koran gelezen, maar ik ben altijd overtuigd atheïst geweest. En nu dus pastafari :+

Humor en relativeringsvermogen moeten er zijn. Ramen :Y)

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 00:28

Ayasha schreef:
Seriously? De bijbel is bewijs dat god bestaat?
Nou, de pastafari hebben een site. Bewijs is dus gewoon te lezen! :) Dat 't vliegend spaghetti-monster beetje moderner is dan God kan ie ook weinig aan doen.

Dankjewel, mijn thee vloog bijna over de laptop heen _O-
Ik vind het eigenlijk wel geniaal, vooral de lievernietjes. Kan ik het best mee eens zijn :')

Free2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 00:33

Ik ben toch wel zwaar beledigd hoor nu.. In het gebed van de pastafarianen, de laatste regel, staat 'And lead us not into vegetarianism...' Als vegetariër zijnde vind ik wel erg discriminerend en niet overeenkomstig met de 'liever nietjes' waarin staat dat je anderen (dus ook wij konijnen) in hun waarde moet laten..

Nee, ik denk dat ik maar fijn atheïst blijf.. Wel zo gemakkelijk :+

Siesjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 00:41

Leen schreef:
Wel, technisch gezien voldoet het voor een godsdienst, wat ook wil zeggen dat deze mannen met een vergiet op hun identiteitskaart mochten, er zullen er vast wel meer zijn. De bovenste was geloof ik wel de eerste.

[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Ik zag dit een paar jaar geleden al, vond het wel grappig. Er was blijkbaar niets aan te doen dat hij met een vergiet op zijn identiteitskaart wou. Andere religies, zoals islam, mogen dit ook. Er zijn blijkbaar wel regels aan verbonden want zo moest de religie een bepaald aantal 'leden'/gelovigen bezitten om echt als een religie beschouwd te worden.

http://www.hln.be/hln/nl/959/Bizar/arti ... foto.dhtml

Een tijd geleden was toch ook op het nieuws dat zo'n meid uit ik weet even niet meer waar in beroep was gegaan omdat ze niet met haar vergiet op de foto voor haar ID mocht...en dat won ze :D

Ik vind het echt geweldig!

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 00:46

Ik heb net het geloof gelezen _O-
Heerlijk, ik kan me er wel in vinden! Nog nooit met zo'n grote glimlach iets over religie gelezen :D

Dit geloof past me wel, vooral die bierfonteinen in de hemel ;)

En ik denk ook dat iedereen die zich aansluit bij deze kerk, zichzelf en het geloof niet te serieus nemen. Iets wat voor elke religie beter zou zijn, zou een hoop oorlogen schelen!

limilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 00:46

.
Laatst bijgewerkt door limilou op 06-02-22 09:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 00:47

Siesjuh schreef:
Een tijd geleden was toch ook op het nieuws dat zo'n meid uit ik weet even niet meer waar in beroep was gegaan omdat ze niet met haar vergiet op de foto voor haar ID mocht...en dat won ze :D

Ik vind het echt geweldig!

Klopt, dat was ook voor het eerst dat ik van de pastafarie hoorde!

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 00:48

Schoentje schreef:
Ik heb net het geloof gelezen _O-
Heerlijk, ik kan me er wel in vinden! Nog nooit met zo'n grote glimlach iets over religie gelezen :D

Dit geloof past me wel, vooral die bierfonteinen in de hemel ;)

En ik denk ook dat iedereen die zich aansluit bij deze kerk, zichzelf en het geloof niet te serieus nemen. Iets wat voor elke religie beter zou zijn, zou een hoop oorlogen schelen!

Ik zie me nu al voor Hoe dat er uit ziet :')
Lang leve bier

Champie_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 00:49

heerlijk 8)7 _/-\o_

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 00:51

In de hel zijn ook bierfonteinen. Maar daar is het bier doodgeslagen.

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 00:56

Bedorven toch?