Los daarvan: vandaag de afwas gedaan bij mijn lieve schoonvader... moest ik een spaghetti vergiet afwassen, moest toch even denken aan de pastafarians.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ann1992 schreef:Ik vind het allemaal prima, ieder zijn ding. Mooi dat mensen op een officiële manier hun religieuze gevoelens kunnen uiten. Ik vind alleen de veelvoorkomende bijzinnen 'het is even realistisch als...' en 'Dit is net zo'n grote onzin als andere geloven, dus waarom niet' vervelend. Vrijheid van meningsuiting is allemaal prima maar dat soort uitspraken raken behoorlijk hard.
Ayasha schreef:Ann1992 schreef:Ik vind het allemaal prima, ieder zijn ding. Mooi dat mensen op een officiële manier hun religieuze gevoelens kunnen uiten. Ik vind alleen de veelvoorkomende bijzinnen 'het is even realistisch als...' en 'Dit is net zo'n grote onzin als andere geloven, dus waarom niet' vervelend. Vrijheid van meningsuiting is allemaal prima maar dat soort uitspraken raken behoorlijk hard.
Maar de uitspraken waar die reacties door kwamen vind je wel oke?
Ayasha schreef:Seriously? De bijbel is bewijs dat god bestaat?
Nou, de pastafari hebben een site. Bewijs is dus gewoon te lezen!Dat 't vliegend spaghetti-monster beetje moderner is dan God kan ie ook weinig aan doen.
Leen schreef:Wel, technisch gezien voldoet het voor een godsdienst, wat ook wil zeggen dat deze mannen met een vergiet op hun identiteitskaart mochten, er zullen er vast wel meer zijn. De bovenste was geloof ik wel de eerste.
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Ik zag dit een paar jaar geleden al, vond het wel grappig. Er was blijkbaar niets aan te doen dat hij met een vergiet op zijn identiteitskaart wou. Andere religies, zoals islam, mogen dit ook. Er zijn blijkbaar wel regels aan verbonden want zo moest de religie een bepaald aantal 'leden'/gelovigen bezitten om echt als een religie beschouwd te worden.
http://www.hln.be/hln/nl/959/Bizar/arti ... foto.dhtml
Schoentje schreef:Ik heb net het geloof gelezen![]()
Heerlijk, ik kan me er wel in vinden! Nog nooit met zo'n grote glimlach iets over religie gelezen![]()
Dit geloof past me wel, vooral die bierfonteinen in de hemel![]()
En ik denk ook dat iedereen die zich aansluit bij deze kerk, zichzelf en het geloof niet te serieus nemen. Iets wat voor elke religie beter zou zijn, zou een hoop oorlogen schelen!