Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Desiree schreef:Zelf begrijp ik niet waar mensen aan willen beginnen. Want jonge kinderen vergen heel veel van ouders. Je krijgt weinig slaap en je moet heel je ritme verleggen rond dat van je jonge kind. En als je twintiger of begin dertiger bent, dan kun je dat fysiek nog opbrengen. Maar na je 50e....
Debbie00 schreef:Ik zou er nooit aan beginnen. Het lijkt me trouwens voor het kind ook niet leuk. Dan ben je zelf 60 en is je kind 10 jaar. (ofzo)
geerke schreef:ik moet er niet aan denken,ben bijna 51...maar toen ik 12 was moest ik er ook niet aan denken
RaafSmits schreef:Los daar van vraag ik me ook af of we het mensen van dik 80 nog moeten aandoen om een behoorlijk zware operatie te moeten laten ondergaan voor zoiets als een nieuwe heup.
Het kán allemaal, maar ben je op die leeftijd nog opgewassen tegen het revalidatie traject?
Risico's op complicaties zijn er bij iedere operatie, maar nemen toe met het klimmen der jaren.
Het lijkt er wel eens op dat de mens niet meer kan accepteren dat het een keer "klaar "is.
Dat men een keer "op "is.
Ik ben al aardig op weg qua leeftijd en kwaaltjes en opstart problemen weten mij inmiddels ook te vinden, maar als ik het voor het kiezen heb zeg ik liever puur natuur 70 jaar dan 75 met veel toeters en bellen om en aan mijn bed en "kunst "in mijn lijf.
Kim_Asterix schreef:Ik vind het vooral sneu voor het kind. Tegen de tijd dat die puber is zijn zijn/haar ouders net zo oud als de opa en oma van een vriendje. Veel mensen sterven toch ook al rond hun 70e en de kans is dus zeker aanwezig dat kinderen rond hun 18e verjaardag al geen ouders meer hebben.
Ik vind het persoonlijk dus best egoïstisch als je op zo'n leeftijd nog aan kinderen begint...
mymy schreef:Waarom niet.. als het lichamelijk mogelijk is, de persoon nog goed fit is. Ik zie ook genoeg voordelen aan oudere ouders.
Ik zie genoeg mensen om me heen van een jaar of 20-30 waarvan ik denk die hadden beter kunnen wachten.
De gemiddelde leeftijd gaat ook omhoog.
listiglistje schreef:Kim_Asterix schreef:Ik vind het vooral sneu voor het kind. Tegen de tijd dat die puber is zijn zijn/haar ouders net zo oud als de opa en oma van een vriendje. Veel mensen sterven toch ook al rond hun 70e en de kans is dus zeker aanwezig dat kinderen rond hun 18e verjaardag al geen ouders meer hebben.
Ik vind het persoonlijk dus best egoïstisch als je op zo'n leeftijd nog aan kinderen begint...
Ik denk er exact hetzelfde over!
Desiree schreef:En je hebt gelijk, een kind is geen recht maar een verantwoordelijkheid. Maar tóch heeft iedereen het recht om kinderen te krijgen. Niet dat ik het daar mee eens ben, maar het werkt zo in de praktijk.
geerke schreef:ik vind de wat ''oudere''(eind 30 begin 40) moeders al bijzonder met hun kinderen omgaan...ben heel benieuwd hoe dat dan is met de 50 jarigen
liedje89 schreef:Desiree schreef:En je hebt gelijk, een kind is geen recht maar een verantwoordelijkheid. Maar tóch heeft iedereen het recht om kinderen te krijgen. Niet dat ik het daar mee eens ben, maar het werkt zo in de praktijk.
Dat is natuurlijk niet helemaal waar, mensen hebben zelfbeschikkingsrecht, als je een totaal idioot bent maar je baarmoeder functioneert prima dan heeft je kind de pech dat niemand je tegen kan houden. Maar aan dingen als IVF en adoptie zitten natuurlijk best veel grenzen, wat we nu bespreken is immers ook nog gewoon een grens, enkel een wat ruimere grens.
Desiree schreef:Ik heb het niet over het recht hebben op een IVF behandeling. Ik heb het over het recht hebben op het krijgen van kinderen.