Afluisteren smartphone gyroscoop

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 11:10

Zet gewoon de hele dag de radio aan en je hebt er geen last van, of is dat te simpel?

Er zijn programma's waarmee ze alles met jouw telefoon kunnen doen wat jij ook kunt, dus bellen, sms versturen en dat soort zaken. Je moet het alleen zelf installeren en dat gebeurt sneller dan je denkt. Bij het bekijken van een foto of video bijvoorbeeld.

Maak ik me er druk om? Nee niet echt. Als ze iets willen weten komen ze er toch wel achter, linksom of rechtsom.

En misschien is er nog wel weer een keer een sociale omslag, dat mensen weer naar elkaar toe gaan om zaken te bespreken ipv alles via een telefoon te doen.

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-15 11:15

Marije_jiplover schreef:
Je mag idd wel een beetje minder gefrustreerd reageren.

Er worden door anderen ook dingen bijgehaald als voorbeeld, zoals bv facebook. Dat past wel in je straatje, dus dat mogen mensen er wel bijhalen, maar een ander voorbeeld mag niet?

Ik snap best dat gezien je traumatisch ervaring zoiets extra bij je binnen komt.
Maar zoals Lalidan ook schrijft, zou ik eerst eens nagaan of je niet zelf toch onbewust toestemming hebt gegeven voor bv het ontvangen van popups.
Vooral omdat er hier dus weinig mensen blijk van herkenning geven.
Dan kan er idd een hele groep heel naief zijn, of misschien trek jij het wel te veel uit zijn verband waardoor je nu heel paranoia reageert.

Toestemming geven? Ik ben dummy op dat vlak. Daar profiteren ze van.
Weet je hoe het echt in elkaar zit?
Als je niet wil afgeluisterd worden moet je integendeel zelfs, ZELF je smartphone aanpassen, want ik heb hem namelijk gewoon gebruikt zoals ik hem gekocht heb omdat ik hiervan niets wist. Net als bij facebook, zelf je instellingen aanpassen.
Hier rekenen die ontwerpers op, dus overgrote dummy meerderheid weet dit niet en wordt gewoon afgeluisterd
http://www.want.nl/stanford-university- ... luisteren/

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-15 11:19

palousa_boy schreef:
Zet gewoon de hele dag de radio aan en je hebt er geen last van, of is dat te simpel?

Er zijn programma's waarmee ze alles met jouw telefoon kunnen doen wat jij ook kunt, dus bellen, sms versturen en dat soort zaken. Je moet het alleen zelf installeren en dat gebeurt sneller dan je denkt. Bij het bekijken van een foto of video bijvoorbeeld.

Maak ik me er druk om? Nee niet echt. Als ze iets willen weten komen ze er toch wel achter, linksom of rechtsom.

En misschien is er nog wel weer een keer een sociale omslag, dat mensen weer naar elkaar toe gaan om zaken te bespreken ipv alles via een telefoon te doen.

Hele dag radio aan? Wat voor crap is me dat zeg!
Ik kan niet tegen lawaai. Verdraag geen muziek en gebabbel ganse dag. Is stilte dan ook al geen recht meer?
Gewoon back to basic.
Ik heb mijn lesje geleerd.
Is het al zo ver gekomen dat je niet wil dat woorden uit privé gesprekken gefilterd worden enkel en alleen omdat men iets te verbergen heeft? Is recht op privacy al niet genoeg?
Laatst bijgewerkt door Cambiar op 18-12-15 11:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 11:21

Marije_jiplover schreef:
Ik heb twee samsungs in gebruik en nog nooit pop ups van reclame gehad in de afgelopen 4 jaar dat ik nu aan de smartphone ben.

Laat staan dat ik dus reclame krijg van dingen waar ik zojuist over gesproken heb?

Hoe komen jullie uberhaupt aan die reclames?

DAT.... vraag ik me dus ook af.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 11:22

Cambiar schreef:
palousa_boy schreef:

Hele dag radio aan? Wat voor crap is me dat zeg!
Ik kan niet tegen lawaai. Verdraag geen muziek en gebabbel ganse dag. Is stilte dan ook al geen recht meer?

Jeetje, relax TS, adem in adem uit.
Palousaboy oppert slechts een idee, niks meer niks minder.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 11:23

TS, iets minder heftig reageren of wat meer respect tonen voor een andersmans statement/ideeën zou je sieren. Nu is de toon in dit topic wat mij betreft heel negatief en naar, heb hier ook op getemd.

Ik heb nog nooit gehoord of meegemaakt dat dit soort zaken voorkomen. Heb zelf al jaren een Samsung en mijn partner ook maar dit nog niet meegemaakt.

Gezien de reacties in dit topic is het dus een select groepje mensen die dit meemaken. Snap de frustratie en dat dit absoluut niet wenselijk is maar om daarom iedereen die zich er niet druk om maakt uit te maken voor dom en van alles en nog wat vind ik verre van netjes.

Kan je niet met je telefoon terug naar de winkel en vragen of dit uitgeschakeld kan worden. Of contact opnemen met Samsung of deze instellingen gewijzigd kunnen worden omdat je ongewenst afgeluisterd wordt naar jouw mening.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 11:26

Je hoeft ook niet naar de radio te luisteren ;)

En nee, stilte is geen recht maar een luxe.

Het moet toch linksom of rechtsom. Als jij bang bent dat ze je gesprekken afluisteren via je telefoon, dan moet je zorgen dat er andere geluiden zijn die opgevangen worden en er dus niets zinnigs van te maken is.
Of je telefoon in een andere kamer leggen ofzo.

Maar ik denk idd dat er iets op je telefoon staat dat dit mogelijk maakt.

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-15 11:29

Ik hoef geen idee.
Dit is niet mijn doel van topic.
Ik wil dat iedereen dit weet hoe het gesteld is met de evolutie van electronica. Blijkbaar heeft grootste meerderheid geen probleem met dit onderwerp.
Zou zeggen: hun doel is zeker geslaagd. De meeste tuinen hier zonder er problemen mee te hebben helemaal in.
Proficiat! Schapenmentaliteit. Deze die akkoord zijn, die mailen me blijkbaar liever PB? Zo bang om openbaar over je eigen mening uit te komen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 11:30

Het zou mij niks verbazen dat je een virus hebt op je telefoon of dat je zelf onbewust ergens toestemming voor hebt gegeven.

Ik heb al jaren smartphones. Maar nog nooit popups gehad met reclame. Wel bij bokt of fb en dergelijke. Maar op die onderwerpen had ik ook gegoogled. Of over gelezen in een topic.

Vind het sowieso een raar verhaal. En vind het eerder neigen naar een complottheorie :+

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 11:30

Cambiar schreef:
Ik hoef geen idee.
Dit is niet mijn doel van topic.
Ik wil dat iedereen dit weet hoe het gesteld is met de evolutie van electronica. Blijkbaar heeft grootste meerderheid geen probleem met dit onderwerp.
Zou zeggen: hun doel is zeker geslaagd. De meeste tuinen hier zonder er problemen mee te hebben helemaal in.
Proficiat! Schapenmentaliteit. Deze die akkoord zijn, die mailen me blijkbaar liever PB? Zo bang om openbaar over je eigen mening uit te komen?

Schei toch uit met je rare stemmingsmakerij :roll:

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 11:31

En zo wat als ze je 'afluisteren'? :+ Maakt mij helemaal niets uit hoor.. afluisteren, horen, zien,...

Cambiar

Re: Afluisteren smartphone gyroscoop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-15 11:35

Ik raar? Omgekeerde wereld niet?

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-15 11:36

Damned schreef:
En zo wat als ze je 'afluisteren'? :+ Maakt mij helemaal niets uit hoor.. afluisteren, horen, zien,...

Goed bezig. Forum voor kinderen :-)
Laatst bijgewerkt door Cambiar op 18-12-15 11:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 11:37

Samsung levert géén telefoons af met pop-ups. Dat moet je er simpelweg, al dan niet onbewust door per ongeluk op internet ergens op te klikken bijvoorbeeld, zelf op gezet hebben. Ik heb al eeuwen samsung, die pop-ups komen daar écht niet weg. Maar jij bent liever slachtoffer en maakt je liever boos, ipv te kijken wat er nu écht aan de hand is.

Rossfechten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 11:38

Ik denk niet dat mensen snappen dat die advertenties die ze zien, gekocht worden. en hoe specifieker de advertentie hoe meer die geld oplevert. Volgens mij was het pas in brandpunt reporter.
Dus als een bedrijf kan zeggen..... heeft het over conrad, hoeveel geef je voor die advertentie, en de advertentieruimte is verkocht, dit gaat automatisch.
Geloof zeker dat ze dat proberen te doen op allerlei manieren, als er maar geld verdiend kan worden.
BV waarom een script van http://Googletagservices.com en http://google-analytics.com over deze pagina moet draaien snap ik niet, gevonden met adblockplus.
@google. Doe je baas de groeten van me Google, als ik wat wil doen knikker ik mijn telefoon weg en pak een oldtimer en rij over alle landwegen. op basis van een contant betaalde, wegenkaart.

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-15 11:38

Lalidan schreef:
Samsung levert géén telefoons af met pop-ups. Dat moet je er simpelweg, al dan niet onbewust door per ongeluk op internet ergens op te klikken bijvoorbeeld, zelf op gezet hebben. Ik heb al eeuwen samsung, die pop-ups komen daar écht niet weg. Maar jij bent liever slachtoffer en maakt je liever boos, ipv te kijken wat er nu écht aan de hand is.

In dit topic hadden mensen ook al die ervaring.
Het feit dat ik PB mailtje krijg, stelt dat ik niet de enige ben.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 11:39

Dus jullie vinden het ook geen probleem als een bedrijf bijvoorbeeld stiekem je camera activeert, terwijl je uit je neus staat te eten? :Y)
Ik snap de frustratie van TS wel hoor..

Oplossing is vrij simpel; gewoon Samsung boycotten :Y)

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-15 11:43

MarliesV schreef:
Kan je niet met je telefoon terug naar de winkel en vragen of dit uitgeschakeld kan worden. Of contact opnemen met Samsung of deze instellingen gewijzigd kunnen worden omdat je ongewenst afgeluisterd wordt naar jouw mening.

Neen.Ik wil dat mensen gaan nadenken. Blijkbaar is het enkel de nieuwere, laatste smartphones die hiermee uitgerust zijn.
Dit wil dus zeggen dat het niet zal verbeteren op dat vlak.
Gezien de meeste hier geen problemen mee hebben, kunnen ze volledig hun gangetje gaan. Brave kudde.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 11:45

Cambiar schreef:
MarliesV schreef:

Neen.Ik wil dat mensen gaan nadenken. Blijkbaar is het enkel de nieuwere, laatste smartphones die hiermee uitgerust zijn.
Dit wil dus zeggen dat het niet zal verbeteren op dat vlak.
Gezien de meeste hier geen problemen mee hebben, kunnen ze volledig hun gangetje gaan. Brave kudde.

Liever klagen op internet, dan even navragen of het opgelost kan worden TS? Rare instelling. Je kan er waarschijnlijk zo vanaf zijn.

Overigens; ik heb ook een splinternieuwe Samsung (en gebruik al jarenlang Samsung) en heb nooit ergens last van gehad.

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-15 11:47

8nnemiek schreef:
Dus jullie vinden het ook geen probleem als een bedrijf bijvoorbeeld stiekem je camera activeert, terwijl je uit je neus staat te eten? :Y)
Ik snap de frustratie van TS wel hoor..

Oplossing is vrij simpel; gewoon Samsung boycotten :Y)

Een bedrijf heeft van mijn part het recht om op zijn territorium te registreren wat het maar wil.
In mijn persoonlijke ruimte, bvb een gesprekje aan de ontbijt tafel om maar iets te noemen, heeft een bedrijf niets te zoeken.
Nu ik dit weet ga ik er ook nar handelen.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 11:50

Als je dit hele gedoe al serieus wilt nemen dan snap ik niet waar de hetze tegen Samsung vandaan komt...

Er wordt in de link in de OP nergens Samsung genoemd. Er staat 'smartphones' en 'android'.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 11:52

Ik heb het overgens niet over pop ups en mijn Samsung is niet de allernieuwste en niet de meest geavanceerde.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 11:52

Gooi dan die telefoon weg en zeur niet..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 11:54

Al jaren Samsung, nooit problemen. Niemand kent dit probleem hier bij ons.

Ts, al een keer bedacht dat je lieve ex misschien je mail heeft gekraakt en via via zoiets op je telefoon heeft gezet?

Al denk ik eerder dat je gewoon onveilig surfgedrag vertoont en een virusje op je telefoon hebt staan. Meegekomen toen je een app erop hebt gezet bijvoorbeeld.

Als de overheid al KAN afluisteren dan gaan jouw gesprekken waarschijnlijk Door een computer die op basis van algoritmes berekent Hoe vaak bepaalde kernwoorden voorkomen en in welke context. Pas als daar verdachte patronen uit komen zullen ze verdere stappen zetten.

Ik vind het gewoon bangmakerij wat je schreeuwt. Het is je eerste smartphone,volgens mij ben je zelf de oorzaak.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 11:58

Zie volgende bericht.
Laatst bijgewerkt door Boras op 18-12-15 11:59, in het totaal 1 keer bewerkt