Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Kinke schreef:Men vergeet vaak dat er niet eens genoeg geschikte grond is om iedereen te voeden als er geen vlees meer gegeten wordt.
aikon schreef:De gevolgen merken wij nu al, al dringt het niet tot iedereen door!
Toen ik 21 jaar geleden op mij zelf ging wnen vroor het in de winter nog met gemak -20, vandaag de dag klaagt men al steen en been bij -8![]()
Ik had de eerste 10/12 jaar van mij leven sneeuw op mijn verjaardag (eind nov.) Dat gebeurt ook al niet meer. De zomers worden steeds warmer, de natuur is van slag. Je ziet paddenstoelen planten en bomen op vreemde tijden, ook insecten komen eerder te voorschijn of zijn er het hele jaar.
Ik ben trouwens niet van mening dat "we" maar door moeten gaan met kids op deze aardbol te zetten onder het mom "vergrijzing" Dat is in mijn ogen een kul reden eerste klas om een sterke groei van de wereldbevolking goed te praten. Daarmee verschuif je het probleem overbevolking alleen maar met nog meer gevolgen van dien. Ik ben voorstander om niet alles en iedereen willens en wetens maar in leven te omdat er een grote groep mensen zijn die de dood eng vinden. Iedereen heeft een houdbaarheidsdatum om het maar even koud te zeggen, wij mensen spelen veel te veel voor god over leven en dood.
Kinke schreef:Pippaa schreef:Bedoel je dat het zonder vlees ALSNOG niet lukt, of juist niet lukt?
Zonder vlees gaat het niet lukken.
Kinke schreef:je leest niet 8nnemiek, dat jij toevallig een stukje grond van 100 m2 hebt betekent niet dat er genoeg landbouwgrond is om de gehele wereldbevolking van groente en fruit te voorzien. Ben ook wel benieuwd hoe dat allemaal moet groeien, je kunt namelijk niet alleen kunstmest gebruiken.
bridgetF schreef:Hoe mooi zou de wereld niet zijn als de hele mens niet had bestaan?
Zoveel diersoorten, zo veel planten en bommen, in perfecte harmonie, geen vervuiling, geen onnodig moord en doodslag. Uitsluitend de drang op te doden om te eten en te overleven, niet voor de hebzucht, niet voor zelfverrijking, niet voor de roem en eer, niet voor cultuur en geloofsverschillen.
Soms lijken we te vergeten hoe mooi de wereld is, omdat er een sluier van haat, nijd en jaloezie over heen ligt. Er is geen dag dat er ergens oorlog, moord of zinloos geweld is. Of het vernietigen van bossen, de zinloze jacht op bijna uitgestorven dieren, het onnodig vergroten door de afvalberg, het achterlaten van vuil in de natuur. Het uitputten van grondstoffen uit de bodems.
We mensen moesten ons schamen voor wat we deze prachtige wereld doen. Ik kan genieten van het ontwaken van de natuur in de lente. Ik kan genieten van het vogeltje dat zingt. Ik kan genieten van de sterrenhemel, ik kan er naar kijken met een grote glimlach, maar wat ik nooit zou kunnen is er van weg kijken en denken het is ver van mijn bed. Want als iedereen zo zou denken, zou er niks, totaal niks overblijven van deze hele wereld. Voor geen plant, geen dier, geen mens. Begin met je zelf, alle beetjes helpen.