Gulpje schreef:Iemand op een ander forum schreef dit:Citaat:Leuk, 14.000 gewapende voetbalsupporters bij FC Twente - Ajax. Ook de uitsupporters. Want er kan ook in het uitvak een aanslag plaatsvinden. Of naar Sensation black, 30.000 bewapende feestgangers, in combinatie met coke, pillen en alcohol. Wereldplan. Kan niet fout gaan.
Ik kan het hier alleen maar mee eens zijn. Uiteraard is het meer allesomvattend dat de situaties hierboven maar het kan gewoon niet goed gaan als iedere Jan banketstaaf toegang heeft tot wapens.
Maar toch.....toch wilde ik heel stiekem dat de mensen in Baclatan/de restaurants de mogelijkheid hadden gehad om zich op de een of andere manier te kunnen verdedigen tegen de schutters
Amen. Ik kan het niet oneens zijn met bovenstaand bericht. Als heel Nederland bewapend was geweest, waren demonstraties als die in Meppel zaterdag dan goed gegaan? Ik denk toch van niet. Alle kleine akkefietjes zouden schietpartijen worden, en ik denk dat wij dat als samenleving niet zouden moeten willen.
Je laatste zin ben ik het dan weer minder mee eens. Ja, ik zou willen dat er een manier was waarop zij allemaal niet waren gestorven, uiteraard. Maar ik denk dat het 0.0 verschil had gemaakt als er wel mensen in de concertzaal of in het restaurant bewapend waren geweest. Als je al niet verlamd bent van angst en je hebt uberhaupt de mogelijkheid om je wapen te pakken in de mensenmassa (in het Baclatan kropen mensen over elkaar heen etc) is de kans zo klein dat je raak schiet zonder een bommengordel af te laten gaan en zonder de rest van de schutters te alarmeren.