Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Amaris schreef:Ik doe het ook niet (ben wel een van de weinige geloof ik als ik mn tijdlijn zo zie) om de simpele reden dat ik het nut er niet van inzie. En ik hou niet van 'kijk mij eens maatschappelijk verantwoord kuddegedrag doen'. Ja het is erg wat er gebeurd is maar ik ben er nou ook weer niet bepaald de hele dag mee bezig (maar goed ik kijk dan ook geen nieuws)
Rawr schreef:Free2 schreef:Nee, ik doe dit als gebaar tegen terrorisme en het voelt voor mij juist fijn om tenminste iets te kunnen doen, wat voor klein gebaar het ook is.
Voor de mensen die zeggen dat je beter in daden kunt steunen, ik zou echt niet weten wat ik zou kunnen doen behalve bij het leger gaan om zelf deze idioten neer te schieten.
Je gebaar is niets waard, je hebt niets gedaan behalve op een knopje geklikt die je profielfoto wat van kleur veranderde. Maar gelukkig weten je facebook-contacten in ieder geval dat je niet leuk vindt!
Je hoeft niet zelf naar een oorlogsgebied af te reizen om een verschil te maken, overweeg een donatie aan Artsen zonder grenzen of het Rode Kruis, beide zijn actief in gebieden die door oorlogen en ook terrorisme getroffen worden. En als je geen geld te geven hebt kun je gratis ook een medemens helpen door bloed, bloedplaatjes of stamcellen te doneren. Het is iets moeilijker dan je facebookfoto veranderen, maar het kan een wereld van verschil zijn voor een medemens die je hulp echt nodig heeft.
En verder is het voor mij ook een actie om uit te stralen dat we niet doen wat IS graag wil dat we doen; bang worden. Maar dat had ik iets eerder in dit topic al gemeld dus kan zijn dat je dat niet gezien hebt.Citaat:Voor mij is het een kleine moeite maar wel een gebaar qua saamhorigheid en medeleven. En het is echt niet zo dat ik denk; 'zo, vlag over profielfoto, nu heb ik mijn leven weer gebeterd en iedereen vindt mij nu vast heel betrokken'.
Amaris schreef:Ik doe het ook niet (ben wel een van de weinige geloof ik als ik mn tijdlijn zo zie) om de simpele reden dat ik het nut er niet van inzie. En ik hou niet van 'kijk mij eens maatschappelijk verantwoord kuddegedrag doen'. Ja het is erg wat er gebeurd is maar ik ben er nou ook weer niet bepaald de hele dag mee bezig (maar goed ik kijk dan ook geen nieuws)
x_Kaat_x schreef:Je moet het natuurlijk zelf weten, maar die foto wél veranderen zorgt hier ook niet voor..Plus dat die foto veranderen gaat mijn leven niet veranderen, ik ga er niet dood van gaan of heel gelukkig en iemand anders helaas ook niet..
Tigra_ schreef:Ik heb eigenlijk al vaker voorbij zien komen hoe ik er tegenover sta en dat is eigenlijk ook wel dat ik niet mee zou doen met het kuddegedrag. Zeker als vele van je vrienden het doen voelt het bijna als een verplichting om het ook maar te doen. Denk dat het voor vele dus inderdaad meer het meelopen is dan dat het als mooi gebaar bedoelt is. Dus naar mijn idee schiet het z'n doel wel voorbij.
Fem schreef:Bellatrix schreef:Ik zie het heel veel op Facebook maar voel mij zelf niet geroepen om het ook te doen.
Ik heb precies hetzelfde..
Wat ik persoonlijk ook een beetje vreemd is alle mensen die plaatjes plaatsen waarop staat 'Pray for Paris'...
Ik ben zelf gelovig en bid dagelijks, maar van de meeste mensen die het plaatsen weet ik dat ze nooit bidden..
Vind dat soort plaatjes dan ook een beetje misplaatst...
Noppes schreef:Tigra_ schreef:Ik heb eigenlijk al vaker voorbij zien komen hoe ik er tegenover sta en dat is eigenlijk ook wel dat ik niet mee zou doen met het kuddegedrag. Zeker als vele van je vrienden het doen voelt het bijna als een verplichting om het ook maar te doen. Denk dat het voor vele dus inderdaad meer het meelopen is dan dat het als mooi gebaar bedoelt is. Dus naar mijn idee schiet het z'n doel wel voorbij.
Hoezo is dit meelopen en zou dit niets als mooi gebaar bedoelt zijn? Ik gok dat het grootste gedeelte van de mensen oprecht meeleeft. Waarom wordt dat dan als meelopen bestempeld?
Doe allemaal toch niets zo moeilijk over iets wat alleen een steunbetuiging is.
lor1_1984 schreef: