Popcorn-time gebruikers aanpakken.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 17:50

karuna schreef:
Gewoon zelf meenemen van eten en drinken is wel zo goedkoop en handig.

Mijn probleem zit in de 3 d films. Daar kan ik niet naar kijken word er letterlijk kots ziek van. Heb nu de minjons maar in de nl 2 d versie gezien. Jurrasic parc en de film met arnold schwarzenegger (ben filmnaam even kwijt) niet kunnen zien, net als de hobbit. Alleen maar 3 d hier in de omgeving.

Idd.. Laatst een mega lange film gezien in 3D.. Ik wist van te voren al dat het niet slim was.. Maar wilde hem al te graag zien.. Halverwege had ik spijt omdat ik het niet meer kon volgen door de koppijn. :=

chimello

Re: Popcorn-time gebruikers aanpakken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 17:55

Het is zo makkelijk alles te omzeilen. Hoe willen ze proxy's enzo omzeilen dan?

Maar echt, sorry ik ga geen half jaar wachten op een serie die ik volg omdat wij super laat pas episodes draaien terwijl ik lekker alle spoilers online tegenkom. No thanks, ik zoek ze online wel. Mijn Japanse series moet ik sowieso online kijken want ik krijg geen Japanse zenders door hier :o

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 17:57

Zag pas dat seizoen 4 van once upon a time op netflix een maand geleden erop kwam terwijl toen seizoen 5 begon in USA. Dan loop je gewoon een jaar achter als NL'er. Dan snap ik best dat mensen gaan downloaden.

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 18:01

Oeps, je zult maar eigewijze kinderen hebben die gewoon via popcorntime kijken en niet (willen) geloven wat er in het nieuws nu verteld word. Ik ken er wel een paar :P . Die kijken aan een stuk door zowat filmpjes op popcorntime. Ik hoop dat wanneer (als ze dat al willen doen }:0 ) ze nu stoppen, ze niet met terugwerkende kracht boetes gaan opleggen voor reeds gekeken films.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 18:17

Gelukkig ligt het iets meer genuanceerd, zie hier.
Ik heb het topic verder niet gelezen dus als het dubbel staat mijn excuus.

Twilight

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 18:18

als mensen nou eens gaan snappen dat die hele 3D hype niet werkt en alles weer 2D word, zal een bioscoop uitje veel leuker en makkelijker worden. (jurrasic world in 2D gezien in Rotterdam rond half vijf, maar was de enige niet 3D voorstelling)

vrdr, als een netflix meeloopt met de series, zou ik idd niet gedwongen worden tot ja andere uiteindes.
Bedoel, castle word in NL ook uitgezonden en zit hooguit 2 weken tussen qua afleveringen. dus het is wel mogelijk!

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 18:45

Twilight schreef:
als mensen nou eens gaan snappen dat die hele 3D hype niet werkt en alles weer 2D word, zal een bioscoop uitje veel leuker en makkelijker worden. (jurrasic world in 2D gezien in Rotterdam rond half vijf, maar was de enige niet 3D voorstelling)

vrdr, als een netflix meeloopt met de series, zou ik idd niet gedwongen worden tot ja andere uiteindes.
Bedoel, castle word in NL ook uitgezonden en zit hooguit 2 weken tussen qua afleveringen. dus het is wel mogelijk!

Nou idd die 3D hype werkt niet voor mij, en veel mensen om mij heen hoor ik er ook over mopperen. Ik sla dus heel veel films over, die ik anders wel heel graag in de bioscoop had willen zien. Maar ja, ze worden niet meer gedraaid in 2D. -O-

Twilight

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 18:52

heel soms, maar dan moet je vogelen en is t vaak ver weg. ik baal er ook van. kan t vaak met mijn bril en daarover 3D bril niet volgen en dan koppijn. voor laatste THG deel neem k t maar te koop toe.., mar had t liever anders.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 18:57

Twilight schreef:
heel soms, maar dan moet je vogelen en is t vaak ver weg. ik baal er ook van. kan t vaak met mijn bril en daarover 3D bril niet volgen en dan koppijn. voor laatste THG deel neem k t maar te koop toe.., mar had t liever anders.

Ja wat gewoon belachelijk is, heb hier minstens 6 bioscopen op korte afstand... geen van allen draait 2D.

Het is dat ik niet weet hoe het moet (internetkneus :') ) anders dan had ik ook films gekeken op een manier die wettelijk niet is toegestaan. En dan vinden die grote bazen het gek dat heel veel mensen dat doen...

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 19:00

puppy1128 schreef:
xRaisin schreef:
Ik heb altijd begrepen dat het kijken/downloaden van films en series niet illegaal was, alleen het uploaden en aanbieden ervan...

Dat heb ik ook altijd gehoord/gelezen?

In april vorig jaar is door de Europese rechter bepaald dat ook in Nederland kijken/downloaden uit illegale bron verboden is. Daarvoor was hier de gedachte dat het wel mocht.

Het was dus wel zo, maar is niet meer.

De discussie vind ik wel grappig, en wordt hier alleen maar vanuit de consument bekeken. Aan de andere kant moet er natuurlijk ook een betrouwbaar verdienmodel zijn, want anders worden de mooie films en series nooit meer gemaakt. Mensen willen een bedrag van 15, 20 euro wel betalen voor alles wat er beschikbaar komt, maar dan ook wel meteen. Daar zie je drie films voor in de grote boze buitenwereld...

XRosalieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 19:04

De meeste 3D films zijn echt flut 3D
En wij maar nog meer betalen

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 19:53

bruintje123 schreef:
En hoe zit het dan dat wij bij elke telefoon enz moeten betalen voor downloaden? Ook als je dat nooit doet zoals mijn vriend.
Dat was al om te betalen aan de film/ muziek industrie.
Dus terwijl we allemaal betalen willen ze ons ook nog eens beboeten. Kan dat wel?

Als je een eigen zaak hebt en daar muizen draait, al is het gewoon de radio, moet je ook betalen :j

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 21:35

LadyMadonna schreef:
bruintje123 schreef:
En hoe zit het dan dat wij bij elke telefoon enz moeten betalen voor downloaden? Ook als je dat nooit doet zoals mijn vriend.
Dat was al om te betalen aan de film/ muziek industrie.
Dus terwijl we allemaal betalen willen ze ons ook nog eens beboeten. Kan dat wel?

Als je een eigen zaak hebt en daar muizen draait, al is het gewoon de radio, moet je ook betalen :j

Dat ligt ook iets genuanceerder maar in sommige gevallen wel ja.

Over de thuiskopieheffing, die is zo gering. En daarnaast is die er om kopiëren uit legale bron voor prive gebruik te compenseren.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 21:50

Evony schreef:
LadyMadonna schreef:

Over de thuiskopieheffing, die is zo gering. En daarnaast is die er om kopiëren uit legale bron voor prive gebruik te compenseren.

Ik zie die Nuance niet echt eerlijk gezegd.
Het radiostation heeft er immers ook al voor betaald om het te mogen uitzenden.
Dus wordt er dubbel verdiend.

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 21:54

Loretta schreef:
Evony schreef:

Ik zie die Nuance niet echt eerlijk gezegd.
Het radiostation heeft er immers ook al voor betaald om het te mogen uitzenden.
Dus wordt er dubbel verdiend.

Niet elke eigen zaak hoeft te betalen. Dat hangt van een aantal factoren af. Daar ligt de nuance in.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 22:06

Evony schreef:

Dit was voorheen ook voor het illegaal downloaden.
Maar ook dit jaar veranderd dus.
http://www.nu.nl/weekend/3749503/alles- ... erbod.html

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 22:20

Terecht! Ik erger me rot aan iedereen die maar gratis alles streamt en download en ook nog de 'schuld' bij een ander leggen omdat het nergens anders goedkoop (betaald) aangeboden wordt. Het is in mijn ogen gewoon diefstal en ik begrijp niet dat heel Nederland hierin meegaat.

Van mij mag iedereen die hieraan meewerkt dikke boetes krijgen.

Emma heeft gelijk, Netflix heeft te maken met rechten en moeten programma's inkopen, gaat heel veel tijd overheen. Maar wat is er mis met geduld hebben tot iets op Netflix komt? Je bent niet ineens een leuker mens als je je serie een week eerder heb gezien. :+

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 23:16

Ik heb niet het hele topic gelezen, maar zag toevallig iets over Duitsland / Zweden en nog andere landen waar al boetes zijn uitgegeven.

Nu kwam ik zojuist op een Facebookpagina een discussie tegen waarin iemand zei;

Citaat:
De mensen die claimen zijn wel officiële bedrijven maar Warner Bros geeft ze niet de opdracht, ze ontvangen de info vanuit de beheerders *van popcorntime* Wij negeerden de brief, *boete* niks meer van vernomen. Je kan ook niet zomaar per brief een rechtzaak beginnen, moet aangetekend geleverd worden in Duitsland. Dit is iets wat de Duitsers weten en dus standaard negeren alleen de buitenlandse inwoners schrikken..

Nu vraag ik mij af hoe dit in Nederland dan geregeld is, kunnen wij dit soort dingen ook negeren?

En daarbij, hoe bewijzen ze dat het 'jouw' platform (laptop oid) is waarop het programma is bekeken? Mijn broertje zei al; als ik een boete krijg van 1000€ voor zoiets, dan vliegt m'n laptop uit het raam, dan zorgen ze maar voor bewijs dat IK heb gekeken..

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 23:29

Ik snap het ook ergens wel, van beide kanten. De makers lopen veel geld mis, de gebruikers willen gewoon het nieuwste.

Naar mijzelf kijkend (en hoor het meer) wil ik wel geld neerleggen om up to date blijven. Alleen is er niets dat dit aanbied, dus zoek je ergens anders :j als er een mogelijkheid is om wat te betalen en dan alles te kunnen kijken zou ik dit zeker doen! Alleen lijkt die optie voorlopig niet te ontstaan. Daarnaast is het ook vrij makkelijk om IP te verbergen :o Dat is de kunst niet, welke zelfs deels is ingebouwd in popcorntime :j

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 08:45

Dimphyl schreef:
Ik heb niet het hele topic gelezen, maar zag toevallig iets over Duitsland / Zweden en nog andere landen waar al boetes zijn uitgegeven.

Nu kwam ik zojuist op een Facebookpagina een discussie tegen waarin iemand zei;

Citaat:
De mensen die claimen zijn wel officiële bedrijven maar Warner Bros geeft ze niet de opdracht, ze ontvangen de info vanuit de beheerders *van popcorntime* Wij negeerden de brief, *boete* niks meer van vernomen. Je kan ook niet zomaar per brief een rechtzaak beginnen, moet aangetekend geleverd worden in Duitsland. Dit is iets wat de Duitsers weten en dus standaard negeren alleen de buitenlandse inwoners schrikken..

Nu vraag ik mij af hoe dit in Nederland dan geregeld is, kunnen wij dit soort dingen ook negeren?

En daarbij, hoe bewijzen ze dat het 'jouw' platform (laptop oid) is waarop het programma is bekeken? Mijn broertje zei al; als ik een boete krijg van 1000€ voor zoiets, dan vliegt m'n laptop uit het raam, dan zorgen ze maar voor bewijs dat IK heb gekeken..

Volgens mij is het verstandig om als je al een dergelijke brief mocht ontvangen om eerst te verifieren dat deze brief inderdaad wel afkomstig is van Brein.
Waarschijnlijk zitten er nu genoeg oplichters die denken, dat is nog eens een mooie kans om spookfacturen te versturen.

karlli

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 09:56

_Yasmine_ schreef:
Ik snap het ook ergens wel, van beide kanten. De makers lopen veel geld mis, de gebruikers willen gewoon het nieuwste.

Naar mijzelf kijkend (en hoor het meer) wil ik wel geld neerleggen om up to date blijven. Alleen is er niets dat dit aanbied, dus zoek je ergens anders :j als er een mogelijkheid is om wat te betalen en dan alles te kunnen kijken zou ik dit zeker doen! Alleen lijkt die optie voorlopig niet te ontstaan. Daarnaast is het ook vrij makkelijk om IP te verbergen :o Dat is de kunst niet, welke zelfs deels is ingebouwd in popcorntime :j

Exact dit, ik wil best betalen maar iets wat ik zoek is er gewoon niet.

Voor muziek wel en hebben wij dus ook bij Qobuz een full in abonnement dus echt legaal alle muziek downloaden op hoge kwaliteit die ik maar wil, en dat is echt het geld wel waard :)

Evel_Knievel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 10:59

Maar voordat mensen nu popcorn-time ga verwijderen....heeft dat nog zin? Want iedereen heeft ondertussen al genoeg bekeken met dit programma. Als ze één van deze films/series eruit pikken ben je toch sowieso de klos? Of je het programma nog op je laptop/computer hebt staan of niet?

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 19:36

NatasjavE schreef:
Jammer dat de filmindustrie niet wil begrijpen dat het tijd word voor een nieuw verdienmodel.

Mensen zijn best bereid om te betalen voor films kijken. mensen willen alleen niet wachten totdat de film eindelijk direct verkrijgbaar zijn.

Wij hebben ook netflix. Maar dat voldoet gewoon weg niet.

Kijk naar het succes van spotify. Werkt echt fantastisch. Muziek gaat bij ons altijd legaal

Dit dus.
Ik wil best een bedrag per maand/jaar betalen voor popcorn time, als het dan niet meer illigaal is.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 19:56

Ligt popcorntime er nou uit?

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 20:23

Macchiato schreef:
Maar voordat mensen nu popcorn-time ga verwijderen....heeft dat nog zin? Want iedereen heeft ondertussen al genoeg bekeken met dit programma. Als ze één van deze films/series eruit pikken ben je toch sowieso de klos? Of je het programma nog op je laptop/computer hebt staan of niet?

Ik kan via mijn amateuristische website de ips zien van recente bezoekers. Niet dat het mijn interesse heeft, maar ik kan mij zomaar voorstellen dat je dat wel in dit geval kunt gaan gebruiken.