Schokkend rijschoolhouders geven les in ruil voor sex

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 10:34

Authentic schreef:
Iedereen gaat er maar vanuit dat hij of zij geen 'probleemkind' opvoedt. Niet elke jongedame staat sterk in haar schoenen en zeker niet elke jongedame zal de mogelijke gevolgen inzien. Sommige mensen moeten op een bepaalde manier beschermd worden tegen zichzelf. Dat wordt alleen steeds lastiger nu iedereen een mobieltje heeft met internet en alles met de hele wereld kan delen.

Dat iemand een keuze mag maken, wil niet gelijk zeggen dat ze goede keuzes maken. Goede keuzes maken is niet weggelegd voor elke 18-jarige. Ik snap heel goed dat de BOVAG hier niet blij mee is.

Hier ben ik het zeker mee eens. :) geen enkele ouder voedt zijn of haar kind op met het idee dat dit wel eens een leuk onzeker meisje kan worden die zeer gevoelig is voor aandacht.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 10:34

Ayasha schreef:
Ik zie hier bokkers reageren die geen probleem hebben met seks zonder liefde (die ik me nog herinner uit dat topic) maar die nu ineens moord en brand schreeuwen. Deze meiden krijgen tenminste nog wat terug voor hun seks zonder liefde.

Grappig, hè :D.

Ik snap niet wat er schokkend is. Dit gebeurt al eeuwen, er is zelfs een speciale 'marktplaats' waar ruilhandel wordt aangeboden (niet alles in ruil voor seks, overigens!). Nog voor er geld was, bestond alles uit ruilhandel (hoewel geld ook ruilhandel is natuurlijk). Helemaal niet erg om daar meer naar terug te gaan, vind ik.

De belastingdienst zal het minder leuk vinden, gok ik zo :D.

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 10:40

bigbrown schreef:
Vergis je trouwens ook niet hoe veel domme ganzen er rond lopen die echt wel ouder als 18 zijn maar totaal niet de risico's van iets inzien.

Ik vind het ook bizar en je mag me knettergek noemen dat ik dat vind maar zo is het nou eenmaal. Hoe zorgen de meiden ervoor dat ze niet extra lang bij de instructeur lopen? En hoe zorgen ze dat ze wel kwaliteit van lessen krijgen?

Maar wie zegt jou dat als je gewoon met geld betaald je wel kwaliteit krijgt? Ook dan kan een rijschoolinstructeur je extra lessen laten volgen omdat je er "nog niet klaar voor bent". Hoe je ook betaald, daar heb je totaal geen controle op.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 10:56

Dat is al zo oud nieuws. Mijn moeder vertelde dat een kennis van haar zo haar rijbewijs heeft gehaald

420BlazeIt

Re: Schokkend rijschoolhouders geven les in ruil voor sex

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 11:11

Kan je nog beter jezelf prostitueren, 500 euro op een nachtje, ben je nog beter uit.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 11:19

xEmily schreef:
Kan je nog beter jezelf prostitueren, 500 euro op een nachtje, ben je nog beter uit.

Als je geluk hebt, en een deel daarvan niet naar de baas gaat. En een ander deel verdwijnt sowieso als inkomstenbelasting. Dat is ook een voordeel (of nadeel, vanuit de overheid gezien) van ruilhandel: er is geen tussenstap waarbij geld betrokken is en dus ook geen btw of winst-/inkomstenbelasting.

Bigbrown

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 11:20

Yunomi schreef:
Maar wie zegt jou dat als je gewoon met geld betaald je wel kwaliteit krijgt? Ook dan kan een rijschoolinstructeur je extra lessen laten volgen omdat je er "nog niet klaar voor bent". Hoe je ook betaald, daar heb je totaal geen controle op.

Nou dan kan je tenminste je afschriften er nog bij pakken en heb je ten minste bewijzen achter de hand.. Wordt wat lastig om aan te tonen dat je betaald als je dit in natura doet..

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 11:21

Tja normen en waarden zijn heel erg veranderd de laatste jaren, ook zelf respect is niet meer zo belangrijk en veel mensen zijn bezeten ervan om alles maar te bezitten en nog meer en meer.......
Taboe's zijn er ook amper nog en op vandaag doet iedereen HET met iedereen dus waarom niet voor je roze papiertje.

Wat ik er van vind.....................walgelijk :r

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 11:22

En wat wil je dan bewijzen Bigbrown?
Dat je die lessen betaald hebt? Dat zegt toch niks over of je er al dan niet te veel gehad hebt?

Bigbrown

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 11:32

Tuurlijk wel, als je vermoed dat je te lang bezig bent stap je naar een ander, die kan dan zo aangeven of je al wel of niet op had gekund en dan kun je dus bewijzen dat je te veel betaald hebt. Tenzij je dus geen bewijzen hebt......

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-15 11:32

Ik ben nu echt verbijsterd dat veel mensen het kennelijk volledig normaal vinden en de risicos of het gevaar er van niet inzien,

Al is het voor het beschermen van de kwestsbare vrouwen en meisjes die de gevaren of de gevolgen ervan niet zien. Dan kan je net zo goed een weedverkoper pal naast een lagere school zetten, dat is in mijn ogen hetzelfde. Er dan van uit gaan dat alle kindertjes het verstand hebben om geen weed te kopen.

En wat me eigenlijk nog meer verbaasd is dat kennelijk het volstrekt "normaal en logisch" gevonden wordt om je lichaam aan te bieden in ruil voor goederen. Waar is je zelfrespect gebleven dan? Zijn goederen zo belangrijk geworden dat je eigen lichaam gebruikt kan worden als speeltje van een ander hitsig figuur. Die met ik weet niet hoeveel hetzelfde doet. En je eigenlijk een opblaaspop bent voor die persoon.

Een prostitue die het volledig vrijwillig doet vind ik een ander verhaal. Ik zou het zelf niet doen maar als je werkt bij een club of als callgirl. Dan ben jij degene die de baas is en heb je zeggenschap over je lichaam. En het levert zelfs dan nog meer op dan een rijles omdat je daarvoor 3 keer met de instructeur moest.

Als iemand met een leraar zou gaan hupsen voor een beter cijfer of diploma op school. Wordt dat dan ook als normaal beschouwd?

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 11:34

oomens schreef:
xEmily schreef:

Als je geluk hebt, en een deel daarvan niet naar de baas gaat. En een ander deel verdwijnt sowieso als inkomstenbelasting. Dat is ook een voordeel (of nadeel, vanuit de overheid gezien) van ruilhandel: er is geen tussenstap waarbij geld betrokken is en dus ook geen btw of winst-/inkomstenbelasting.

Als je het 'slim' doet, zwart, een goeie pooier die jouw doelgroep weet te bereiken en je hebt zelf ook wat 'klasse', dan is 400-500 euro de nacht een vrij realistisch beeld van wat je binnenkrijgt.

@Karuna.
Maar eigenlijk kan je dit toch al als vrijwillig prostitueren in ruil voor autorijles zien?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-15 11:37

Is in mijn ogen anders. De instructeur bepaald en er is sprake van een machtsverhouding tussen instructeur en leerling. Omdat de leerling afhankelijk is van de insteucteur voor het behalen van het rijbewijs.

Daarom is het bij de wet zelfs verboden geloof ik om een relatie aan te gaan met een ondergeschikte/afhankelijke. Om misbruik van macht te voorkomen.

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 11:42

Vraagje karuna. Hoe kijk jij er dan tegenaan als iemand zich prostitueert voor geld en van dat geld rijlessen betaald?

Overigens is een wietverkoper naast een basisschool neerzetten niet helemaal hetzelfde. Het is namelijk illegaal voor kinderen onder de 18 om wiet te gebruiken. 18+-ers die seks hebben in ruil voor iets anders (zoals rijlessen) is (nog) niet echt illegaal.

inochiyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 11:46

Ik zou het persoonlijk nooit doen, maar ik snap wel dat er mensen zijn die er niets op tegen hebben.
want uiteindelijk is het gewoon ruilhandel toch?
als ik een schaap geef in ruil voor een paar rijlessen, komt op hetzelfde neer.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 11:48

goldenarrow schreef:
Vraagje karuna. Hoe kijk jij er dan tegenaan als iemand zich prostitueert voor geld en van dat geld rijlessen betaald?

Overigens is een wietverkoper naast een basisschool neerzetten niet helemaal hetzelfde. Het is namelijk illegaal voor kinderen onder de 18 om wiet te gebruiken. 18+-ers die seks hebben in ruil voor iets anders (zoals rijlessen) is (nog) niet echt illegaal.

Is niet illegaal, bedoel je.

Als je als vrouw je lichaam wil gebruiken om te krijgen wat je wilt, waarom niet? Het leven is al duur zat, seks in ruil voor een rijbewijs. Win - win.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-15 11:52

Goldenarrow daar zou ik geen probleem mee hebben zoals ik al geschreven had. Dan is er geen sprake van machtsmisbruik en scheve verhouding.

En er zijn ook 17 jarigen die zich zo aanbieden ook. En instructeurs die daarmee accoord gaan.

En er zijn best veel meisjes die er flinke problemen mee krijgen o dat ze de gevolgen niet snappen, die moeten beschermd worden tegen dit soort figuren.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 11:59

Karuna: Ik dacht bij je OP... wat een domme vraag ''wat vinden jullie hier van?'' want ik dacht dat vind natuurlijk niemand normaal... ik sla hier ook stijl achter over dat er toch een groot aantal opmerkingen staat dat er niks geks aan is mits 18+

Ik zou nog liever de rest van m'n leven fietsen dan dat óóit te moeten doen (of dat nu voor rijlessen is of voor studie... of wat dan ook)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-15 12:08

Vandaar dus mijn topic ook. Omdat er kennelijk best veel vrouwen hier gebruik van maken ook.

Nu ben ik nog veel nieuwsgieriger waar woont iedereen, dan wel opgegroeid dan wel geboren. Eens zien of daar nog logica inzit in wie het wel of niet normaal vindt.

Ik ben opgegroeid in een minidorpje in Noord Limburg en hang nu in het oosten rond. En vind het dus niet normaal

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 12:11

Ik kom ook uit een mini dorpje uit noord-Limburg :+

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 12:12

Maartje1990 schreef:
Karuna: Ik dacht bij je OP... wat een domme vraag ''wat vinden jullie hier van?'' want ik dacht dat vind natuurlijk niemand normaal... ik sla hier ook stijl achter over dat er toch een groot aantal opmerkingen staat dat er niks geks aan is mits 18+

Ik zou nog liever de rest van m'n leven fietsen dan dat óóit te moeten doen (of dat nu voor rijlessen is of voor studie... of wat dan ook)

'Fietsen'? :+ :o

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-15 12:13

Maartje zo te lezen is die wel iets groter. bergen had destijds 100 inwoners. :+

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 12:14

oomens: Zo bedoelde ik het niet!!!

Karuna, ja vooruit, maar erg groot is het niet hoor :+ Veel meer dan een supermarkt en een drogist hebben we niet qua winkels.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 12:17

Karuna, jij zegt dat mensen het normaal vinden. Er is niemand, die zegt dat ze het zouden doen,dus echt de normale standaard vinden ze het niet, maar ze laten de keuze aan een ander over en veroordelen het dan ook niet.
Ieder zijn eigen keuzes laten maken in een vrij land is best bijzonder, dus toch juist mooi?
Of mag een vrouw dit dan in dit geval weer niet zelf bepalen?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-15 12:19

Wij hadden niks, ja een kroeg, garage en kerk uiteraard. ja een dorp verderop had winkels wel de dijk over.

Toch zijn er die zeggen als ik het had geweten waarom niet? Dat vind ik schokkend ja. Noem me ouderwets. Preuts ben ik zeker niet. Maar hecht wel waarde aan mijn lijf, daar komt niet zomaar iedereen aan. :n

Ja zelf bepalen ja, alleen daarin zit nu net het probleem. Er is in dit geval sprake van een machtsverhouding. En niet elke vrouw kan kennelijk de gevolgen ervan doorzien en moet ertegen beschermd worden. Toch niks mis mee om de kwetsbaren hiertegen te behoeden?