vibabu schreef:_Femkeeex schreef:Wat zijn die mensen die op de sociale media racistisch reageren toch harteloos !Facebook , twitter enz. En Geert vindt het wel leuk al die aandacht volgens mij, jeetje. Ook al valt het schaap in een ravijn de anderen doen hem na. Ouderen krijgen niet veel geld , er is weinig geld voor de zorg, HALLOO die mensen ( 99,9 % ) vluchten voor hun leven, even nogmaals : voor hun leven. Ik vind niet dat je iemand de kans op een mooier / gelukkiger / veiliger even mag afpakken. Ik ken heel veel vluchtelingen die een verblijfsvergunning , een stabiele baan / studie , een huis , een '' bestaan '' hebben hier in Nederland. Ik noem een voorbeeld : Stiefdochter van mijn oma is gevlucht naar Nederland omdat ze een '' zonde - kind '' was in haar land ( buiten huwelijk gekregen kind ). Haar moeder wilde haar niet hebben en om de zonde te verbergen kwam haar familie + moeder met het idee haar maar uit te huwelijken, met een man die al 2 vrouwen heeft en wel graag een 3e jonge vrouw d'r bij wilde hebben ( 15 lentes jong ). Dit betreffende meiske heeft een paar jaar geneeskunde gestudeerd , doet nu een internationale studie van Economie en Management en ze kreeg een baan aanboden in Engeland , maar ze wilde graag eerst haar studie afmaken. Nog een voorbeeld : Desbetreffende man is gevlucht uit Skopje omdat er een burgeroorlog gaande was. Hij heeft ook een verblijfsvergunning gekregen , werkte als softwareontwikkelaar in een ziekenhuis , verdiende een lekker hoog salaris , had een eigen paard en genoot van het leven. Hij is nu verhuist naar het buitenland , maar komt nog regelmatig hier op vakantie.
Zo zie je maar dat het niet altijd '' fout '' hoeft te gaan. Sterker nog , grotendeels van het volk onderschat de meerderheid van deze mensen. Hun doel is een beter leven en zeker niet de baantjes / huizen inpikken van mensen. Kom op , je moet een beetje solidariteit in je hebben![]()
De ondankbare buitenlandertjes die overlast / herrie met zich meebrengen mogen heel zwaar gestraft worden wat mij betreft. Fikse boete > heb je het geld niet ? = een taakstraf van * uur of bij erge misdaden zelfs criminaliteit : langtijdig de bak in
Maar die bak... Is die niet nog steeds "veiliger" dan in eigen land? Je heb minder vrijheid maar he je bent wel in Nederland en je krijgt wel je eten, je kan nog een studie volgen ook. Dat alles wat ze in "hun eigen land" niet hebben. Al zitten ze hier dus opgesloten, dan nog hebben ze het hier beter dan daar.
Ik verbeter mezelf even . Terugsturen wilde ik zeggen. Idd je hebt helemaal gelijk , ik verander mijn eerste post even.
Ik dacht al dat ik iets verkeerd had geschreven