Onrust over mogelijke vluchtelingenkamp naast manege

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 19:28

vibabu schreef:
_Femkeeex schreef:
Wat zijn die mensen die op de sociale media racistisch reageren toch harteloos ! :n Facebook , twitter enz. En Geert vindt het wel leuk al die aandacht volgens mij, jeetje. Ook al valt het schaap in een ravijn de anderen doen hem na. Ouderen krijgen niet veel geld , er is weinig geld voor de zorg, HALLOO die mensen ( 99,9 % ) vluchten voor hun leven, even nogmaals : voor hun leven. Ik vind niet dat je iemand de kans op een mooier / gelukkiger / veiliger even mag afpakken. Ik ken heel veel vluchtelingen die een verblijfsvergunning , een stabiele baan / studie , een huis , een '' bestaan '' hebben hier in Nederland. Ik noem een voorbeeld : Stiefdochter van mijn oma is gevlucht naar Nederland omdat ze een '' zonde - kind '' was in haar land ( buiten huwelijk gekregen kind ). Haar moeder wilde haar niet hebben en om de zonde te verbergen kwam haar familie + moeder met het idee haar maar uit te huwelijken, met een man die al 2 vrouwen heeft en wel graag een 3e jonge vrouw d'r bij wilde hebben ( 15 lentes jong ). Dit betreffende meiske heeft een paar jaar geneeskunde gestudeerd , doet nu een internationale studie van Economie en Management en ze kreeg een baan aanboden in Engeland , maar ze wilde graag eerst haar studie afmaken. Nog een voorbeeld : Desbetreffende man is gevlucht uit Skopje omdat er een burgeroorlog gaande was. Hij heeft ook een verblijfsvergunning gekregen , werkte als softwareontwikkelaar in een ziekenhuis , verdiende een lekker hoog salaris , had een eigen paard en genoot van het leven. Hij is nu verhuist naar het buitenland , maar komt nog regelmatig hier op vakantie.

Zo zie je maar dat het niet altijd '' fout '' hoeft te gaan. Sterker nog , grotendeels van het volk onderschat de meerderheid van deze mensen. Hun doel is een beter leven en zeker niet de baantjes / huizen inpikken van mensen. Kom op , je moet een beetje solidariteit in je hebben +:)+

De ondankbare buitenlandertjes die overlast / herrie met zich meebrengen mogen heel zwaar gestraft worden wat mij betreft. Fikse boete > heb je het geld niet ? = een taakstraf van * uur of bij erge misdaden zelfs criminaliteit : langtijdig de bak in :O

Maar die bak... Is die niet nog steeds "veiliger" dan in eigen land? Je heb minder vrijheid maar he je bent wel in Nederland en je krijgt wel je eten, je kan nog een studie volgen ook. Dat alles wat ze in "hun eigen land" niet hebben. Al zitten ze hier dus opgesloten, dan nog hebben ze het hier beter dan daar.

Ik verbeter mezelf even . Terugsturen wilde ik zeggen. Idd je hebt helemaal gelijk , ik verander mijn eerste post even.

Ik dacht al dat ik iets verkeerd had geschreven :Y)
Laatst bijgewerkt door _Femkeeex op 08-10-15 19:31, in het totaal 1 keer bewerkt

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 19:31

Vluchtelingen zijn in eerste instantie mensen, ontheemden die huis en haard achtergelaten hebben opzoek naar veiligheid en een kans op een nieuwe toekomst.
Deze mensen hadden het over het algemeen goed voor de oorlog.

Hoe wanhopig moet je zijn om in een gammel bootje voor je laatste centen een de Middellandse Zee over te steken.

Deze mensen worden nu in bussen het land rond gereden, niet wetend waar ze uitkomen. Stuiten op onbegrip om dat de Nederlandse inwoners zeggen "ze moeten wel opgevangen worden, maar niet naast mijn huis"
Van opvang, naar opvang omdat ze nergens langer dan 72 uur mogen blijven, want tijdelijke noodopvang.

Ieder mens is onschuldig tot het tegendeel bewezen is, om alle asielzoekers gelijk maar voor aanranders uit te maken... onmenselijk wreed!

Natuurlijk moeten die gene die zich niet gedragen onmiddellijke duidelijk worden gemaakt dat ze na hun straf Nederland, Europa moeten verlaten. Maar de daden van een enkeling kan je de groep niet aanrekenen.

Colien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 19:41

Ik snap goed dat ouders hun kinderen niet meer alleen op pad sturen.
Ik hoorde laatst van mijn vriend dat ze bij hem in de buurt een opvangplek hebben voor alleen mannen (zonder vrouw of kinderen) want het staat onder hoogspanningskabels. Zelfs ik ga daar straks niet meer in mijn eentje over straat. Nee niet alle mannen zijn hetzelfde, maar ook deze mannen heb hun behoeftes en waar gaan zij die op uitleven?

Tevens vraag ik me sowieso af waar straks de vluchtelingen blijven als de rust terug is gekeerd. Terug gaan ze waarschijnlijk niet want daar is geen geld meer voor. En hier hebben ze nu al "vrienden opgebouwd en werk gevonden". Want die blijven hier niet voor één weekje. Misschien heel hard, maar ook Nederland raakt een keer vol, er is geen geld om de ouderen-/gehandicaptenzorg te verbeteren, nee daar moet in bezuinigd worden. De mensen die altijd hard hebben werkt (sommige zelfs nog gevochten in de oorlog) worden afgedankt met minimalistische zorg. Sorry maar dat gaat mij ook de pet te boven. En dan nog te horen dat de vluchtelingen niet tevreden zijn over de opvang/het eten (het stinkt, het was te koud, we liggen met teveel mensen in een ruimte, het eten is niet hallal).

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 19:47

Colien schreef:
Ik hoorde laatst van mijn vriend dat ze bij hem in de buurt een opvangplek hebben voor alleen mannen (zonder vrouw of kinderen) want het staat onder hoogspanningskabels. Zelfs ik ga daar straks niet meer in mijn eentje over straat. Nee niet alle mannen zijn hetzelfde, maar ook deze mannen heb hun behoeftes en waar gaan zij die op uitleven?

Tevens vraag ik me sowieso af waar straks de vluchtelingen blijven als de rust terug is gekeerd. Terug gaan ze waarschijnlijk niet want daar is geen geld meer voor. En hier hebben ze nu al "vrienden opgebouwd en werk gevonden". Want die blijven hier niet voor één weekje. Misschien heel hard, maar ook Nederland raakt een keer vol, er is geen geld om de ouderen-/gehandicaptenzorg te verbeteren, nee daar moet in bezuinigd worden. De mensen die altijd hard hebben werkt (sommige zelfs nog gevochten in de oorlog) worden afgedankt met minimalistische zorg. Sorry maar dat gaat mij ook de pet te boven. En dan nog te horen dat de vluchtelingen niet tevreden zijn over de opvang/het eten (het stinkt, het was te koud, we liggen met teveel mensen in een ruimte, het eten is niet hallal).

En waarom zouden ze hier niet mogen blijven wonen? Hebben wij het alleenrecht op Nederland?
Wat hier de ouderenzorg mee te maken heeft gaat mij momenteel de pet te boven, daar hebben die vluchtelingen natuurlijk niks mee te maken. Bovendien is de ouderenzorg in west Europa zo slecht nog niet, een van de betere. In de meeste landen op de wereld moet je hopen dat je familie voor je zorgt als je die hebt.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 19:47

Ik zou als vrouw zijnde er niet eens meer langs durven. Zou niet eens alleen het huis uit durven met zo'n kamp in de buurt.
Nee, Nederland is vol zat. Het moet een keer ophouden, voordat de bom barst. En de kleine 'bommetjes' zijn al aan het barsten in Europa. Denk dat we onderhand al te laat zijn :')

Aileen_Noël

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 19:48

De media is natuurlijk ook vreselijk betrouwbaar (not) , ik geloof dus het meeste niet eens wat ik zie of hoor. Ik vraag mij wel dingen af en daarom voeren wij nu een discussie met zijn allen omdat we in ongewisse zitten. De bron moet aangepakt worden en dus de IS ! Zolang zij vrij spel hebben vluchten er mensen en krijg je een vicieuze cirkel ... tijd dat er wat gebeurt dus !! Maar ik denk ook aan het typisch NL spreekwoord als het kalf verdronken is dempt men de put.. Hoop echt dat ik er naast zit ...
Laatst bijgewerkt door Aileen_Noël op 08-10-15 19:50, in het totaal 1 keer bewerkt

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 19:49

Ik meende dat de meeste verkrachtingen en aanrandingen binnen familie kring plaats vinden; kun je statistisch gezien beter je kind weghouden bij familie als je bang bent dat je kind onveilig is.

BMHP

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 19:51

wat een hoop heisa en discriminatie in de reacties. ik vind de suggestie alleen al beledigend voor deze mensen.

Ik ontken niet dat er problemen zijn tussen de vluchtelingen maar die zijn er in onze samenleving ook.
ik vind dat iedereen eerst al het mogelijke moet doen om deze mensen te helpen.

Colien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 19:52

verootjoo schreef:
Colien schreef:

En waarom zouden ze hier niet mogen blijven wonen? Hebben wij het alleenrecht op Nederland?
Wat hier de ouderenzorg mee te maken heeft gaat mij momenteel de pet te boven, daar hebben die vluchtelingen natuurlijk niks mee te maken. Bovendien is de ouderenzorg in west Europa zo slecht nog niet, een van de betere. In de meeste landen op de wereld moet je hopen dat je familie voor je zorgt als je die hebt.

Wat de ouderenzorg hiermee te maken heeft, daar moet in bezuinigd worden want het geld is op in Nederland, maar ondertussen vliegen de miljoenen wel om de oren voor de vluchtelingen.

Nee wij Nederlanders hebben niet het alleenrecht op Nederland, maar zijn er niet juist verschillende landen ook omdat verschillende nationaliteiten ook verschillende normen en waardes hebben en verschillende geloofsovertuigingen?
De normen, waardes en geloofsovertuigingen zijn vaak de redenen van oorlogen (9 van de 10 gevallen) dus ik vrees ervoor, misschien niet dat het gelijk een oorlog wordt, maar ruzie's/vechtpartijen gaat het zeker worden.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 19:53

Cioccolato schreef:
Ik zou als vrouw zijnde er niet eens meer langs durven. Zou niet eens alleen het huis uit durven met zo'n kamp in de buurt.
Nee, Nederland is vol zat. Het moet een keer ophouden, voordat de bom barst. En de kleine 'bommetjes' zijn al aan het barsten in Europa. Denk dat we onderhand al te laat zijn :')

Ach gut, dan heb je ook geen leven meer mocht er zo'n kamp vlakbij in jouw buurt komen :(:)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 19:55

Wat mensen niet kennen, Vinden ze ook doodeng :j en met al die opruiende berichten is het ook slikken als opeens zo'n club in jouw zogenaamd veilige zone komt wonen. Snap het ook wel :)

Hier in de buurt was ook zoveel weerstand, jaar later? Bijna iedereen kijkt er anders tegenaan, ze zijn net mensen die vluchtelingen en deel van de dorpsbewoners is zelfs gaan helpen daar of nodigt ze zelfs thuis uit om bv samen te koken.

zoveel angst en haat is ongezond voor de samenleving. Maakt het voor niemand gezelliger :n

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 20:23

Ik heb dus op een manege gewoond, 100m van een AZC, dit heb ik in het Aylan topic eerder gepost n.a.v mijn ervaring (de verkorte versie, ik kan hier een paar blz's vullen!:
Mist schreef:
IK heb naast een AZC gewoond en dat was niet bepaald een prettige ervaring!
Was in Burgh Haamstede, 700 asielzoekers zaten daar destijds en ik woonde op de manege waar ik toen werkte (1.5jaar)
Politie kwam daar (AZC) elke dag meerdere malen voor onderlinge vechtpartijen, maar daar hadden wij/ik natuurlijk geen last van, al zegt het wel iets vind ik.
Maar als je ze dan tijdens de laatste voerronde in de stallen tegenkomt "hey meisje...wij vanavond feestje maken ???" en alle varianten op dat soort voorstellen, dan was ik altijd wel blij dat er een riek binnen handbereik was (dat leer je dan wel) en dat ik een van de eerste gsm's bezat.
Ook heb ik er eens een gehad die probeerde mijn deur van mijn kamer te forceren, schreeuwend dat hij naar binnen wilde ....politie gebeld en zodra de sirenes hoorbaar waren was hij weg.
Toen nog een overval in de kantine met een mes waarbij mijn vriend gewond raakte....nee sorry...ik zie deze instroom niet zitten.

Daarbij heb ik vroeger op een deurwaarderskantoor gewerkt en dat kan voor de schuldenaars emotioneel zijn, westerse mensen kunnen je een poedersuiker of prutsmuts noemen....maar zodra je met niet-westerlingen te maken had was het van "ik snij je keel door" "ik hang je van het balkon" etc etc echte doodsbedreigingen incl vuurwapens laten zien onder hun jas, of zoals ik ook heb meegemaakt een vuurwapen net onder het kogelvrije glas steken.

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 22:34

Colien schreef:
Nee wij Nederlanders hebben niet het alleenrecht op Nederland, maar zijn er niet juist verschillende landen ook omdat verschillende nationaliteiten ook verschillende normen en waardes hebben en verschillende geloofsovertuigingen?
De normen, waardes en geloofsovertuigingen zijn vaak de redenen van oorlogen (9 van de 10 gevallen) dus ik vrees ervoor, misschien niet dat het gelijk een oorlog wordt, maar ruzie's/vechtpartijen gaat het zeker worden.

De meeste, volgens mij alle oorlogen hebben niks te maken met verschillen in geloofsovertuiging, normen of waarden. Enkel en alleen maar met macht en geld. Wat voor verhaaltje ze ook aan hun volgelingen vertellen. Degene die aan de touwtjes trekken is het enkel daarom te doen. En alleen als er wat te halen valt voor het westen wordt er ingegrepen desnoods door leugens te verzinnen.

Liannetje86

Re: Onrust over mogelijke vluchtelingenkamp naast manege

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 22:41

Ik ben geen racist, heb geen vooroordelen... Maar ik zeg wel heel eerlijk, een deel van de vluchtelingen, is hier niet voor het "jeej we zijn veilig", maar puur voor een beter leven. In Frankrijk, bejaarden uit het huis gegooid illegaal... Gewoon het huis gekraakt... Ik weet niet waar... Hongerstakingen omdat een trein niet reed of nog leuker omdat ze geen €2.000 netto per maand kregen... Klagen over het eten dat ze krijgen, over dat het internet langzaam is en weet ik veel wat. Ik snap heel goed dat die filmpjes een vertekend beeld geven. Dat ze echt niet allemaal zo zijn... Maar als je dat soort "vluchteling" langs je krijgt, dan ben je nog niet jarig...

Heel bot gezegd, zou ik moeten vluchten, dan was ik blij met voedsel en een dak boven mijn hoofd. En er zijn ook echt wel lieve en dankbare mensen...

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 22:43

Cioccolato schreef:

Hier in mijn wijk al 2 jaar een AZC met 800 Sirieers en Eritreeërs, niemand last van :) terwijl er van te voren een hoop angst was....

Kun je gewoon langs fietsen hoor, ook s'avonds laat, gebeurd echt niets :Y) ik kom er s'avonds regelmatig langs met de scooter!

Loveskary

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 22:47

Ik snap ts wel hoor ik zou het er ook niet op hebben naast me stal.
Ze zijn nogal van niet de handjes thuis houden en overlast veroorzaken denk dat ts dat bedoelt.
Ik zie meer van die geluk´s zoekers die hier zijn voor onze uitkeringen eigen volk kan verrekken eerst deze geluk´s zoekers.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 22:52

Liannetje86 schreef:
Ik ben geen racist, heb geen vooroordelen... Maar ik zeg wel heel eerlijk, een deel van de vluchtelingen, is hier niet voor het "jeej we zijn veilig", maar puur voor een beter leven. In Frankrijk, bejaarden uit het huis gegooid illegaal... Gewoon het huis gekraakt... Ik weet niet waar... Hongerstakingen omdat een trein niet reed of nog leuker omdat ze geen €2.000 netto per maand kregen... Klagen over het eten dat ze krijgen, over dat het internet langzaam is en weet ik veel wat. Ik snap heel goed dat die filmpjes een vertekend beeld geven. Dat ze echt niet allemaal zo zijn... Maar als je dat soort "vluchteling" langs je krijgt, dan ben je nog niet jarig...

Heel bot gezegd, zou ik moeten vluchten, dan was ik blij met voedsel en een dak boven mijn hoofd. En er zijn ook echt wel lieve en dankbare mensen...

Bewezen is dat die informatie bij die filmpjes allemaal leugens zijn, in elkaar gezet door haatzaaiers. En jij bent één van de velen die het gelooft en ook deelt.

Liannetje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 22:57

Lante schreef:
Liannetje86 schreef:

Bewezen is dat die informatie bij die filmpjes allemaal leugens zijn, in elkaar gezet door haatzaaiers. En jij bent één van de velen die het gelooft en ook deelt.

Deelt?!!!!

Even serieus.... Ik deel niets van die filmpjes... Dus dankje weer voor deze aanname... Maar misschien moet je eens beter je bronnen checken. Dat sommige filmpjes in elkaar zijn gezet, dat geloof ik.. Als de bron Geenstijl is, dan kan er best wel het een en ander verknipt zijn en zo gemonteerd dat het net iets anders overkomt. Er staat ook nog letterlijk bij "vertekend beeld"...

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 22:57

Ik snap dat de eigenaresse dar echt niet blij mee is.

De hysterie die nu gaande is en de gedachte dat elke mannelijke vluchteling een verkrachter is naturlijk van de zotte. Maar helaas leeft die gedachte nu enorm onder heel veel mensen. Dus wat je ook kunt vinden van deze gedachtengang het blijft enorm zuur als er straks idd een klantenverlies is omdat er minder mensen hun dochters alleen willen laten fietsen(of wat dan ook). Puur om het zakelijke idee kan ik me voorstellen dat de eigenaresse baalt van deze situatie.

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 23:12

gohya schreef:
Polly schreef:
Wat een gezeik zeg over die vluchtelingen, wacht maar tot je zelf hulp nodig hebt!

Genoeg mensen in ons land die Hulp nodig hebben! en die krijgen helemaal niks geen hulp,want er is geen geld voor. Psychische patiënten krijgen geen hulp meer,want er is geen geld.Veel ouderen krijgen geen hulp meer in huis,het geld is op.
Hoezo wacht maar tot je zelf hulp nodig hebt!

Die vergelijking slaat echt nergens op.

Wij zijn een van de rijkste landen van de wereld, mensen die het hier "slecht" hebben, die hebben het nog uitzonderlijk goed in vergelijking met deze mensen. Die hebben helemaal niets meer, maar dan ook niets.

Ohana_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 00:00

Maar zou het gewoon niet beter zijn dat wij als landen die nu vluchtelingen opvangen onze handen ineen slaan en proberen de situatie in hun eigen land te verbeteren?
Op den duur zijn alle "opvanglanden" vol en qua werkgelegenheid, huurhuizen e.d. gaan we in de knel komen als we alle vluchtelingen integreren en ze hier blijven wonen.
Het is een kortetermijnoplossing wat we nu bieden, maar hoe moet het op de lange termijn?

Onder andere wat Colien ook zegt:
Citaat:

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 00:15

nuscaniels schreef:
Colien schreef:

De meeste, volgens mij alle oorlogen hebben niks te maken met verschillen in geloofsovertuiging, normen of waarden. Enkel en alleen maar met macht en geld. Wat voor verhaaltje ze ook aan hun volgelingen vertellen. Degene die aan de touwtjes trekken is het enkel daarom te doen. En alleen als er wat te halen valt voor het westen wordt er ingegrepen desnoods door leugens te verzinnen.

Oorlogen draaien om 2 dingen,geld en geloof.
Waarom zijn deze vluchtelingen niet naar Saoudi-arabie of Jordanië gevlucht.Dan hadden ze geen water hoeven over te steken,deze landen liggen dicht bij en zijn vooral islamitisch.Waarom de keuze voor europa?

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 00:23

Shadow0 schreef:
Nicolien schreef:
Dat snap ik, maar waarom ga je ze daarna verbouwen? Wat hebben de bezuinigingen dan voor nut gehad?

Niet, maar langetermijnvisie was niet het sterkste punt van die minister...

Dat is sowieso een vereiste om succesvol in de politiek te zijn; niet aan lange termijn denken doen

zo lijkt het toch althans -O-

Loveskary

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 01:27

Kana schreef:
Ik snap dat de eigenaresse dar echt niet blij mee is.

De hysterie die nu gaande is en de gedachte dat elke mannelijke vluchteling een verkrachter is naturlijk van de zotte. Maar helaas leeft die gedachte nu enorm onder heel veel mensen. Dus wat je ook kunt vinden van deze gedachtengang het blijft enorm zuur als er straks idd een klantenverlies is omdat er minder mensen hun dochters alleen willen laten fietsen(of wat dan ook). Puur om het zakelijke idee kan ik me voorstellen dat de eigenaresse baalt van deze situatie.

Ja dat is wel en het is ook in het nieuws geweest ik zou me kinderen als ik ze had er ook niet meer alleen heen sturen naar de manege met zon asiel er naast.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 07:52

beatje schreef:
Oorlogen draaien om 2 dingen,geld en geloof.
Waarom zijn deze vluchtelingen niet naar Saoudi-arabie of Jordanië gevlucht.Dan hadden ze geen water hoeven over te steken,deze landen liggen dicht bij en zijn vooral islamitisch.Waarom de keuze voor europa?

Er zitten enorm veel vluchtelingen in Jordanië en Libanon. Saudie Arabië neemt niks op. Veel mensen waren naar Turkije gevlucht, echter dit land is alle vluchtelingen het land uit aan het werken, als je dan nog terug wil naar Jordanië of libanon ben je sowieso zelfmoord aan het plegen, dus kiezen ze voor een enorm dure reis op een gammel bootje naar Europa.