Is er geen middenweg voor vluchtelingen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 00:21

Fehu schreef:
In Irak waar de VS en VK (en achteraf blijkt dat Nederland ook in de eerste fase heeft meegedaan met commando's en F16's) binnenvielen onder de cover van massavernietigingswapens en banden met Al Qaeda, etc. is de rust ook niet wedergekeerd. Belangrijke figuren uit Saddam's regime en leger zijn nu zelf kopstukken binnen IS en vallen de Irakeze bevolking opnieuw aan.
Hoe kunnen we in zo'n regio dan nog de problemen oplossen, die door beslissingen van westerse regeringen mede zijn veroorzaakt? We trainen Koerdische strijders, we bombarderen. Is de rust te herstellen d.m.v. een internationale grondtroepen macht tegen IS en wellicht tegen Assad (wordt door Rusland tegen gehouden)? En als we deze doelen kunnen uitschakelen, zal er dan niet een volgend extremistisch clubje opstaan waardoor alles weer van voor af aan begint?(Oprechte vragen)

Assad, Khadaffi en Saddam hielden de verschillende religieuze moslimgroepen strak onder de duim en bewaarden daarmee de rust in het gebied. Daarnaast is Assad nog steeds volgens de Syrische wet de legaal gekozen leider van het land. Hem willen afzetten druist geheel in tegen internationaal recht. We hoeven het helemaal niet eens te zijn met de manier waarop hij met zijn bevolking omgaat, maar wij hebben geen enkele wettelijke basis om ons te bemoeien met de interne aangelegenheid van een soevereine staat (en we hebben Syrië wel als zodanig erkend!). Rusland is kennelijk de enige die nog respect heeft voor die internationale wetten en dus terecht stelt dat de oplossing ligt in samenwerken met en ondersteunen van de wettelijk rechtmatige leider van Syrië. Zonder Assad komt er trouwens zeker geen rust, want er is geen andere leidersfiguur met genoeg achterban, ervaring en loyaliteit om de boel braaf te houden. Dat zien we in Libië, in Afghanistan en ook in zekere mate in Irak. En als je het over slecht behandelen van de bevolking wil hebben mag je ook kritisch naar landen als Saudi-Arabië kijken, want daar zijn ze ook niet bepaald lief en open voor kritiek op de regering

Fehu

Re: Is er geen middenweg voor vluchtelingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 07:40

Ik sluit me helemaal aan bij je post, Tamary!

Citaat:
En als je het over slecht behandelen van de bevolking wil hebben mag je ook kritisch naar landen als Saudi-Arabië kijken, want daar zijn ze ook niet bepaald lief en open voor kritiek op de regering

Ik geloof niet dat ik de behandeling van de bevolking door de regering benoemde in mijn post? Misschien haakte je niet op mij in maar ik doelde op IS die zich tegen verschillende vormen van Islam en an andere religies keert en hun gelovigen.

Indi_Vito

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 08:21

Nu Zal ik vast terror bokt over me heen krijgen maar voor mij zijn ze niet welkom! Grenzen dicht en allemaal inladen in vrachtwagens en terug naar eigen land, laat ze maar vechten voor hun geluk! Als er hier oorlog uitbreekt wordt je gedwongen als man mee te vechten maar nee die meuten daar vluchten weg, en laten vrouw en kind achter voor dood.

Nee dankje ik hoef ze hier niet we kunnen beter is gaan inzamelen voor de oudere die weg zitten te rotten die hebben vroeger ook keihard geknokt voor ons land zoals het hoort!

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 08:25

zanakuzies schreef:
Nu Zal ik vast terror bokt over me heen krijgen maar voor mij zijn ze niet welkom! Grenzen dicht en allemaal inladen in vrachtwagens en terug naar eigen land, laat ze maar vechten voor hun geluk! Als er hier oorlog uitbreekt wordt je gedwongen als man mee te vechten maar nee die meuten daar vluchten weg, en laten vrouw en kind achter voor dood.

Nee dankje ik hoef ze hier niet we kunnen beter is gaan inzamelen voor de oudere die weg zitten te rotten die hebben vroeger ook keihard geknokt voor ons land zoals het hoort!

Denk je dat echt? Mag ik vragen wat precies de reden is? En waarom rotten de ouderen weg? Kom je wekelijks in bejaardetehuizen?
Zonder hulp van allemaal buitenlanders, ook Marokkanen, hoorden we nu trouwens nog steeds bij het Derde rijk. Andere mensen proberen te helpen, op welke manier dan ook, dus maar niet doen.

Volg voor mijn part de Facebook pagina van Humans of New York deze week, die gaan verhalen van vluchtelingen in Europa laten zien. Dan zie het ook van hun perspectief, niet alleen dat van jouw of personen als Wilders.

Indi_Vito

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 08:31

EskeGirl schreef:
zanakuzies schreef:

Denk je dat echt? Mag ik vragen wat precies de reden is? En waarom rotten de ouderen weg? Kom je wekelijks in bejaardetehuizen?
Zonder hulp van allemaal buitenlanders, ook Marokkanen, hoorden we nu trouwens nog steeds bij het Derde rijk. Andere mensen proberen te helpen, op welke manier dan ook, dus maar niet doen.

Volg voor mijn part de Facebook pagina van Humans of New York deze week, die gaan verhalen van vluchtelingen in Europa laten zien. Dan zie het ook van hun perspectief, niet alleen dat van jouw of personen als Wilders.

Laat staan dat ik er heb gewerkt en er inderdaad best vaak oudere zaten met doorligplekken, vuile broeken, honger, nog niet gedouched e.d dus ja er wordt teveel bezuinigd! Als de mensen zelf nog kunnen lopen en horen en zien mogen ze in hun handen klappen dat ze naar de grote huiskamer kunnen! Maar als je niet kan lopen heb je pech en zit je de hele dag gezellig alleen op een kamertje als je überhaupt al om 12u uit je bed bent gehaald om te douche!

Rachelle_DL

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 08:32

Stel, we gaan met de hele EU een geweldig leger opstellen om alle ISIS mensen uit de landen te verdrijven/op te sluiten zodat de landen weer veilig worden. Intussen hebben de vluchtelingen hier allemaal een eigen huis gekregen, zijn ze aan het werk en gaan de kinderen naar school. Als het dan na een jaar of 2/3 eindelijk veilig is voor ze om terug te keren, zullen ze dan weigeren omdat 'ze een Nederlander zijn geworden' en 'hier hun toekomst aan het opbouwen zijn' ? Maar hoe gaan ze het dan oplossen in Nederland als ze nu alleen maar meer mensen binnen krijgen en de ruimte steeds kleiner wordt.. ?

Geen idee of dit echt zo gaat, vroeg het me alleen af. :)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 09:20

Quote:Laat staan dat ik er heb gewerkt en er inderdaad best vaak oudere zaten met doorligplekken, vuile broeken, honger, nog niet gedouched e.d dus ja er wordt teveel bezuinigd! Als de mensen zelf nog kunnen lopen en horen en zien mogen ze in hun handen klappen dat ze naar de grote huiskamer kunnen! Maar als je niet kan lopen heb je pech en zit je de hele dag gezellig alleen op een kamertje als je überhaupt al om 12u uit je bed bent gehaald om te douche!

Dit was al zo nog vóór de vluchtelingen hier kwamen,dankzij de bezuinigingen.
Net als dat er nu zoveel Psychische mensen vrij rond lopen op straat,dankzij bezuinigingen.

Het punt is: er is wél geld voor de vluchtelingen maar niet voor de ouderen en de armen onder ons.
Er is wél geld voor de Psychiatrie voor vluchtelingen maar niet voor de gewone burger.
Gisteravond bij nieuwsuur ging het over de psychische hulp voor vluchtelingen,want zij hebben de oorlog gezien.
En onze militairen dan? die in Afghanistan hebben gevochten en nu met een trauma [PTSS] thuis zitten?
Deze militairen worden aan hun lot overgelaten! hier was een poosje terug nog een uitzending over bij Nieuwsuur. Die militairen werden in de steek gelaten,kregen geen hulp.

En dáár zit het verschil.Natuurlijk kan en moet Nederland ook [échte] vluchtelingen opnemen.
Maar het is onmenselijk om voor de een wel geld uit te geven en voor de ander niet.
En daarom is er zoveel haat tegen de vluchtelingen,wat heel begrijpelijk is.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 09:40

Ja dat ouderen lagen te verpieteren was idd ook al voor de vluchtelingen omdat beweerd werd dat er geen geld was en bezuinigd moest worden.
Nu ineens worden er miljoenen zo niet miljarden uitgegeven aan vluchtelingen.
Zullen we niet eerst onze eigen mensen van Nederland eerst verzorgen?
Zij hebben het land gemaakt tot wat het nu is, draai de rollen maar eens om dat zouden andere landen precies zo doen.
Anders zou er toch geen politiek gezeik met geld en macht zijn.

Of het er echt zo bescheten aan toe gaat in bejaardenhuizen, zou zeggen ga eens kijken.
Ik ben de laatste jaren vaker in bejaardenhuizen of verzorgingshuizen geweest en zolang je zelf nog een beetje onder de voeten uit kunt kun je het nog aangenaam maken maar vooral dementerende zijn arme mensen.
En het ligt echt niet aan de mensen die er werken, die komen handen en voeten tekort en ook zij zouden liever zien dat er weer mensen aangenomen werden en zodat er weer wat persoonlijke aandacht is voor de mensen.
Voor hun wordt het werk er zo ook niet leuker op.
Ik heb veel verplegende in de vriendengroep en een overbuurvrouw in de zorg en ik hoor van allemaal hetzelfde: hoop er nooit terecht te komen later als het zo moet.
Daarbij is al dat bezuinig ook niet goed voor de werkgelegenheid.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 09:48

Niemand is tegen een oorlogsvluchteling in Nederland, ik geloof dat echt niet...

Maar wel tegen migranten die hier naar toe komen voor alles gratis, hebben, hebben, hebben en zonder enige gedachte om een toekomst op te bouwem, te realiseren dat ze in een tegenovergestelde cultuur komen...

Iets amders dan vluchtelingen die komen schuilen en hopen weer de draad op te pakken in eigen land.

Ik geloof niet dat een gevluchte Syrier voor het regime ooit nog terug kan...het fanatieke geloof daar heeft het land kapot gemaakt, de dictatuur van Assad beperkt te veel.
Deze mensen realiseren zich dat en zullen proberen op nieuwe te beginnen..zulke memsen mogen van mij in het zadel gezet te worden en de meesten zullen dankbaar zijn...dat geloof ik zeker...de ondankbaren er tussen, maar die zijn dat altijd...

Waar men wel en terecht moe van is in Nederland de grote groepen jonge mannen die rond komen hangen en alles voor niks krijgen en steeds terugvallen op ^) als ze weer eens wat moeten..die groepen zijn er zat..de crimineel in eigen land die zich verschanst, de lambal die zich gratis verschanst en slechte bedoelingen hebben...logisch dat dit ook dergelijke mensen aantrekt..

En daar valt nu juist zo moeilijk op in te spelen, alleen al de taalbarriere dat is de eerste zeving die mislukt, je weet nl totaal niet wie je voor je hebt....je ziet niet aan uiterlijke kenmerken of hoort het dialect in de Arabische taal of het een Syrier is of een Marokkaan die een extra identiteit aanneemt en het huisje en uitkering aanpakt om daar voorts mee te gaan frauderen, een vreemde familie binnenhaalt waar die voor moeten betalen bij hem en zogenaamd zijn familie die hij laat wonen tegen betaling waar voorts wellchit door de verborgen armoede criminele kinderen uit voortkomen...want ook die fiets is van alle dag..heb boven zo een woning gewoond...steeds weer alleelei volk of groepen mannen die kwamen met een hoop overlast en soms kwam de vast bewoner weer even en ging slijmen met ons...en dan was hij weer maanden weg..dag nachtrust...

Nu al is het dat er bruiden uit Marokko gehaald worden, tegen betaling en trouwen en daarna scheiden en en een uitkering en woning opeisen...
Handel in identitieten, paspoorten, uitkeringen, subsidies is van alle dag en is al tientallen jaren aan de gang..

Mensen zijn het zat dat de staatskas leeggerooft wordt en door de beter verdienende Jantje Modaal steeds gevuld moeten worden en zelf steeds minder overhouden, bijna net zoveel als soms maar 100 euro verschil, als de uitkeringstrekker met volle subsidie die never iets terug zal doen maar altijd maar zielig is en blijft. En dat geldt ook voor de Nederlander...want die doen er ook gris aan mee...

Het is groeiende ontevredenheid bij de mensen die wel in de pas mee lopen en moeten lopen omdat ze te "netjes" zijn...

Maar mensen die vluchten voor bommen in hun nek? Daar is niemand tegen...daar zullen zat in de vuurt zijn die meteen komen helpen, want Nederlanders zijn nl ook zo...
Laatst bijgewerkt door Indestal op 27-09-15 09:58, in het totaal 1 keer bewerkt

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 09:53

jesito schreef:
Ja dat ouderen lagen te verpieteren was idd ook al voor de vluchtelingen omdat beweerd werd dat er geen geld was en bezuinigd moest worden.
Nu ineens worden er miljoenen zo niet miljarden uitgegeven aan vluchtelingen.
Zullen we niet eerst onze eigen mensen van Nederland eerst verzorgen?
Zij hebben het land gemaakt tot wat het nu is, draai de rollen maar eens om dat zouden andere landen precies zo doen.
Anders zou er toch geen politiek gezeik met geld en macht zijn.

Of het er echt zo bescheten aan toe gaat in bejaardenhuizen, zou zeggen ga eens kijken.
Ik ben de laatste jaren vaker in bejaardenhuizen of verzorgingshuizen geweest en zolang je zelf nog een beetje onder de voeten uit kunt kun je het nog aangenaam maken maar vooral dementerende zijn arme mensen.
En het ligt echt niet aan de mensen die er werken, die komen handen en voeten tekort en ook zij zouden liever zien dat er weer mensen aangenomen werden en zodat er weer wat persoonlijke aandacht is voor de mensen.
Voor hun wordt het werk er zo ook niet leuker op.
Ik heb veel verplegende in de vriendengroep en een overbuurvrouw in de zorg en ik hoor van allemaal hetzelfde: hoop er nooit terecht te komen later als het zo moet.
Daarbij is al dat bezuinig ook niet goed voor de werkgelegenheid.

Je hoeft niet eens zélf te gaan kijken in een verzorgings tehuis,op t.v. worden genoeg docu's uitgezonden over de verzorgings tehuizen.
Het personeel kan hier zeker helemaal niks aan doen,die vinden het zelf zó erg dat ze de ouderen niet wat beter en langer mogen verzorgen.Ze hebben er een bepaalde tijd voor staan,blijf je niet binnen die tijd,word je ontslagen.
Veel personeel kan de druk niet meer aan,of kan het niet meer aanzien en zitten daardoor ziek thuis.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 10:08

Van mij mochten ze komen, maar ondertussen ook niet meer hoor. Hier hebben ze deze week met spandoeken en borden in België staan protesteren omdat het eten niet goed genoeg is. Wel, iedereen die protesteerd krijgt van mij een enkeltje retour! Als ze echt in nood zouden zijn zouden ze blij zijn met eten en onderdak. Niet protesteren omdat het geen 5 sterren is. Dat ze hier in België eerst hun geld steken in belangrijkere zaken zoals meer plaatsen voor jongeren met (psychische) problemen. Maar echt.... Ze krijgen een dak boven hun hoofd, ze willen er niet slapen omdat ze geen ontbijt bij krijgen. Ze krijgen eten, daar protesteren ze tegen! Buiten, nu direct.

Dan zwijgen we nog maar over en ocmw huis dat letterlijk een stort is omdat de mannen weigeren te kuisen, want dat is vrouwenwerk en de lidl die moet sluiten omdat ze hem leegplunderen.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 27-09-15 10:17, in het totaal 1 keer bewerkt

jansenjap

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 10:10

Ik vind wel dat je mensen moet helpen die op de vlucht zijn maar vraag mij tegelijkertijd af, hoe dat allemaal betaald gaat worden. Ik heb ook recente ervaring met de zorg (verpleeghuis) en de wachttijd totdat je naar het toilet geholpen wordt is vaak een half uur of meer, zit je er dan op dan zit je zo weer een half uur te wachten. En niet een keer maar zeer regelmatig. Mensen die vallen in de gang en op de grond meer dan een kwartier moeten roepen en hopen dat iemand ze op komt rapen. En zo kan ik nog wel meer voorbeelden noemen. Dus gaat dat allemaal nog minder worden want als je het een betaald, kun je het ander niet betalen. Ook voel ik mij soms heel erg geintimideerd door de vluchtelingen. Wij hebben een AZC in ons dorp en uiteraard gaan zij ook boodschappen doen in de supermarkt maar dan regelmatig met een hele grote groep al schreeuwend tegen elkaar, de mannen dirigeren de vrouwen, ze lopen tegen de richting in langs de kassa heen, trekken zich van aanwijzingen niets aan etc. Ik versta er niets van maar het beangstigt mij wel. Dus ik vind het een heel lastig probleem. Soms lijkt het alsof een hele boel gedragingen maar moeten kunnen alleen omdat het vluchtelingen zijn. Als een groepje opgeschoten jeugd op die manier de supermarkt binnen komt dan is de politie er snel bij en mogen maar 2 aan 2 naar binnen. Dus het meten met 2 maten begrijp ik ook niet. Een kennis had na jaren punten sparen een ruim huurhuis toegewezen gekregen, heel blij, vlak voor de verhuizing wordt hij op gebeld om te vragen of hij van het huis wil afzien want het is zo'n fijn huis voor een asielzoekersgezin, worden ze ook nog boos als hij aangeeft dat niet te willen. De onbetrouwbaarheid van de gemeente, woningbouw en politiek maakt het allemaal nog ingewikkelder, alhoewel de vluchtelingen daar niets aan kunnen doen.

tjaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 11:11

Ik vind het een beetje eng hoe Media onze mening bepaalt. Enerzijds krijgen we de zielige vluchteling te zien die hier heen komt omdat hij thuis zijn leven niet zeker is. Anderzijds zien we filmpjes van "gelukszoekers". Hoe waar zijn al die filmpjes? In de VS is een filmpje viral gegaan deze week van Syriers die in een Duitse stad uit onvrede over de situatie een compleet terras overvielen, met terras meubilair en glazen begonnen te smijten. Heel VS geloofde dat. Het echte verhaal: het waren supporters van Olympique Marseille die begonnen te rellen in Groningen. Wat geloof je? Wat is waar?

Ersina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 11:43

Middenweg? Ik ben een groen boon , zoals je dat benoemt in de starttopic (ik had er nog niet van gehoord) Ben een voorstander van de opvang van vluchtelingen. Als vóór de foto van het verdronken jongetje verscheen. Waarom? Als ik moet vluchten uit Nederland, wil ik ook opgevangen worden. En niet beledigd, dat ik een gelukzoeker ben, een crimineel of weet ik veel wat.
Maar ik vind dat onze regering heel wat steken laat vallen (zoals gewoonlijk) ten 1e gaan ze er te laat over praten....het probleem speelt al veel langer. Nog steeds lees ik nergens dat er heel veel personeel wordt aangenomen, om dit probleem enigszins in goede banen te leiden. In een heel korte tijd , mag wat mij betreft, meteen het kaf van het koren gescheiden worden en economische vluchtelingen die geen gevaar in eigen land lopen teruggestuurd. Waarom is er nog steeds geen afgevaardigde naar Saoedi-Arabië gegaan, om te vragen waarom dit grote, rijke land geen vluchtelingen opneemt. Vervolgens had ik nooit vliegtuigen laten vliegen naar Saoedi -Arabië. Zodat de moslims hier niet naar Mekka konden om hun heilige tocht te maken. Overigens ben ik heel boos op die mensen . Wat bezielt je om tot bezinning te komen en je van je zonden te laten verlossen , om vervolgens een vluchteling niet de helpende hand te bieden? Staat dat niet ergens in de Koran? Maar dit terzijde... Door filmpjes wordt ons gedachten mede gevormd. Iemand die tegen vluchtelingen is, laat het rellen zien , iemand die voor is toont een foto van een verdronken jongetje. Zelf vraag ik me af hoe IK geholpen zou willen worden in nood....het antwoord heb ik vertelt.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 15:49

Ersina, Saoudi Arabie is er heel duidelijk over waarom ze het niet doen en niet gaan willen...

Je verwacht dat juist vanuit de Koran, Moslims Moslims helpen, maar niks is minder waar, juist alle net even anders denkende Moslim komt in conflict met elkaar...niet te praten over elke stroming die zijn extremisten/terreur beweging hebben en elkaar bestrijden, tegen elkaar en tegen het Westen...

Het is bjna ons probleem geworden en wij maken nu ruzie met elkaar...maar het eigenlijke probleem zit daar in het Mdden Oosten tussen al die groeperingen die willen omderdrukken middels macht...

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 22:36

Andere kijk op nationalisme :

Afbeelding

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 08:26

Er is een 18 jarige vrouw verkracht door 3 asielzoekers in Almere. Dit kan niet goed gaan zo.
Ze moeten echt geen asielzoekers mer binnen laten,alleen échte vluchtelingen,die hier willen blijven tot hun land weer veilig is.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 08:29

Belgie doet ontmoedigingsbanmers via facebook...

Toch ook raar dat je facebook hebt als je in een oorlogsgebied zit en moet vluchten?

Wij hebben al zo vaak geen internet meer dat we ons er maar bij hebben neergelegd... :+ }>

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 08:35

Waar kan ik die verkrachting terug lezen Gohya?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 08:38

Collie2008 schreef:
Waar kan ik die verkrachting terug lezen Gohya?

Geen idee,het was vanmorgen op het nieuws op Ned. 1.zal wel tot 9 uur herhaald worden bij het nieuws.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 08:41

Gohya helemaal mee eens! Ze moeten blij zijn dat ze in veilig gebied zijn maar nee, ze gaan hier ook weer gelijk haantjesgedrag vertonen. Deze mensen hebben zúlke andere normen en waarden dat dat echt niet goed gaat! Ze weten niet half wat ze in het land halen.

Edit, het is bij Goedemorgen Nederland.
Wat doen die lui daar 'snachts op straat??

Jillsil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-15 08:47

Collie2008 het was net ook op de radio maar dat kon nog niet definitief bevestigd worden. Wel de grote vechtpartijen.
Ik wil de "middenweg" blijven en de mensen die echt steun hebben welkom heten. Maar als ik steeds meer hoor over verkrachtingen, het in het gezicht spugen van Europese vrouwen, vechtpartijen en dan ook nog zeuren over het trage internet krijg ik toch echt wel de kriebels.

Het is al eerder in het topic gezegd maar ze moeten in Syrië zelf gaan ingrijpen en hier niet over blijven praten. Gisteren een stuk gelezen op het AD dat Rusland een bondgenoot wil worden van Syrie. Dat maakt mij bang. Maar de regering hoor je er niet over. Die bedekken het allemaal met de mantel der liefde (uhh leugens)

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 08:47

Arabesk schreef:
Iedere vluchteling moet een verblijfsvergunning aanvragen, dit is een lange procedure maar wel ontzettend streng. Wie geen 'echte' vluchteling blijkt te zijn wordt uiteindelijk weer het land uitgezet.

Veel mensen denken dat al die vluchtelingen hier ook uiteindelijk zullen blijven, maar dat is maar een heel heel klein percentage.

Opvangen, situatie beoordelen (ondertussen moet het westen ook eens wat aan de OORZAAK doen) en dan bepalen wie kan blijven en wie terug moet.

Ik krijg sterk de indruk dat al die schreeuwers op Facebook werkelijk geen enkel idee hebben van hoe streng de asielprocedure is in Nederland.

Dank voor deze zinnige reactie.

Je komt niet moedwillig al die dagen lopen, soms met kindjes of zwanger. De vluchtelingenkampen in de grensstaten zijn niet perse veilig hoor. Die mensen zijn hier nu eenmaal, we kunnen ze moeilijk op straat laten slapen. Die mensen worden geregistreerd en beoordeeld, aan de hand daar van kunnen we weer verder.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 08:49

Lijkt de zelfde groepje te zijn die steeds vrouwen lastig vallen....hebben dus hoge nood en gaan door tot het lukt...zal wel geen vrouwelijke asielzoeker tussen zitten...

Echt ziek dit.

Ze is aangerand en niet verkracht, maar je gaat er op wachten dat verkrachting ook gaat komen..

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 08:52

Op ned. 1 hadden ze het echt over verkrachting.Maar we zullen het nog wel horen wat het nou precies was.