Nayomie schreef:Ten eerste, wie zou er 250 miljoen kunnen ophoesten als ze verkocht worden? Ten tweede, wie zegt dat het die waarde behoudt? Ten derde, waarom zou Nederland ze weer verkopen. Het zou dan weer krom zijn als ze een cultuurstuk dat ze kochten voor cultuur weer weg doen.
Over zorg, kijk eens om je heen, hoe veel mensen moeten aan mantelzorg doen naast hun full time baan? Verzorging wordt steeds minder.
Ik zie hier niemand suggereren over dat je die dingen in een kluis moet stoppen. Wat hier wel gesuggereerd wordt is dat het aantal toeristen niet merkbaar omhoog zal gaan. Die ene 5 mensen die ze in het geheel willen zien, zullen niet het verschil maken. Het aantal toeristen in Amsterdam is al hoog, hoger kan het vrijwel niet.
Oei oei, ik denk dat je daar erg fout zit Nayomie. En geloof me, er zijn meer dan genoeg mensen die zonder twee keer te knipperen 250 miljoen ophoesten. Zoals Lautje al zei, het Rijks betaalt indirect zelf deze schilderijen door de inkomsten die terug vloeien naar de staatskas. Dan reken ik alle inkomsten uit toerisme er verder nog niet bij.
Ik begrijp niet zo goed wat de zorg in deze discussie komt doen, dat heeft niks met deze schilderijen te maken. 80 miljoen is idd een schijntje en het begrotingstekort is nog steeds dalende. Daar zit 't m dus niet in.
Even over de 5 mensen die extra komen naar het Rijks: http://fd.nl/economie-politiek/1094680/ ... -euro-s-op Wat cijfers.
Ik begrijp men hier wel hoor. Marketing technisch is het misschien niet zo handig, zoals ik al zei. Maar als je even naar de feiten kijkt en iets minder met emotie, dan zul je inzien dat het een goede aanschaf was. Lautje, even bedankt voor je reactie