Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
LauraMc schreef:Dinopino schreef:Mijn vraag is eerder aan de TS. Waarom stoort je het wanneer andere mensen andere helpen. Is daardoor de wachtrij in de dierenwinkel langer geworden of welk nadeel ondervind je er persoonlijk van. Is het omdat je graag zelf een dier had willen nemen maar het risico niet aandurft vanwege de financien. En nu zie je dat andere gewoon geholpen worden en wel die keuze maken.
Nee, dat is het niet. Wij hebben dieren en ook ruim het geld ervoor. Daarnaast ondervind ik persoonlijk hier geen hinder van. Het stoort mij alleen dat sommige mensen blijkbaar niet realistisch kunnen zijn. Ik open deze discussie omdat ik het niet begrijp dat het welzijn van dieren op een lagere plaats wordt gesteld omdat er geen geld is en het baasje egoïstisch is.
Daarnaast was ik ook benieuwd naar de andere kanten van deze discussie, aangezien ik zelf in eerste instantie geen tegenargumenten kon bedenken. Wil altijd alles van elke kant bekijken en nu begrijp ik de andere kant ook beter, maar blijf ik toch grotendeels bij mijn oude standpunt
Ik denk ook dat door mensen via zo'n organisatie te steunen er misschien wat makkelijker over gedaan wordt omdat er toch altijd wel voedsel voor ze is. Wie gaat zoiets controleren bijvoorbeeld? Wie gaat mensen op de vingers tikken die wel roken en onnodige kleding/apparatuur kunnen aanschaffen maar wel voedsel via de dierenvoedselbank krijgen?
luuntje schreef:Hulphond krijg je geld voor van je zorgverzekering.
Die zou je dus kunnen blijven betalen.
Ik heb zelf een hulphond en geef voorlichting.
Mensen die al jaren een dier hebben, werkeloos raken of ziek worden hoeven niet gelijk hun dier weg te doen. Vragen om voer kan altijd. Of mensen doneren is hun keus.
luuntje schreef:Hulphond krijg je geld voor van je zorgverzekering.
Mensen die al jaren een dier hebben, werkeloos raken of ziek worden hoeven niet gelijk hun dier weg te doen. Vragen om voer kan altijd. Of mensen doneren is hun keus.
Zoolgangster schreef:luuntje schreef:Hulphond krijg je geld voor van je zorgverzekering.
Krijg je ook het voer vergoed?