eenitraM schreef:Gewoon_Sam schreef:4000 op heel Europa is niet erg veel natuurlijk. Als je er vanuit gaat dat er volgens nieuwsbronnen tienduizenden Europeanen naar Syrië en Irak zijn gegaan om zich aan te sluiten bij die gekkies, zijn er meer vertrokken dan er zijn bijgekomen.
Maar goed, het valt me op er telkens van dit soort berichten opduiken met weinig bronnen om het verhaal te bevestigen. Vooral de berichten die circuleren op sociale media berusten vaak op onzin. Echter duikt er een bepaalde laag van de bevolking er maar al te graag op om vervolgens moord en brand te gaan schreeuwen. Het lijkt er naar mijn mening wel eens op dat er "iets" heel hard bezig is om bij voorbaat al groepen tegen elkaar uit te spelen..
http://www.nrc.nl/nieuws/2015/05/17/is- ... ar-europa/
En dit is al een artikel uit mei.
Zoals ik ook al zei: Mijn kamergenoot uit Servië vertelde dit mij ook.
Oh ik geloof best dat er het 1 en ander mee komt hoor maar ik denk dat er veel meer mafketels al woonachtig zijn in Europa, geboren en getogen, die zich radicaliseren, groeperen en vanuit hier het "gedachtegoed" van IS willen uitdragen. Dat soort groepjes vind ik veel gevaarlijker