IS: 4000 strijders in Europa gesmokkeld

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fehu

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 20:12

eenitraM schreef:
Gewoon_Sam schreef:
4000 op heel Europa is niet erg veel natuurlijk. Als je er vanuit gaat dat er volgens nieuwsbronnen tienduizenden Europeanen naar Syrië en Irak zijn gegaan om zich aan te sluiten bij die gekkies, zijn er meer vertrokken dan er zijn bijgekomen.
Maar goed, het valt me op er telkens van dit soort berichten opduiken met weinig bronnen om het verhaal te bevestigen. Vooral de berichten die circuleren op sociale media berusten vaak op onzin. Echter duikt er een bepaalde laag van de bevolking er maar al te graag op om vervolgens moord en brand te gaan schreeuwen. Het lijkt er naar mijn mening wel eens op dat er "iets" heel hard bezig is om bij voorbaat al groepen tegen elkaar uit te spelen..

http://www.nrc.nl/nieuws/2015/05/17/is- ... ar-europa/

En dit is al een artikel uit mei.

Zoals ik ook al zei: Mijn kamergenoot uit Servië vertelde dit mij ook.

Oh ik geloof best dat er het 1 en ander mee komt hoor maar ik denk dat er veel meer mafketels al woonachtig zijn in Europa, geboren en getogen, die zich radicaliseren, groeperen en vanuit hier het "gedachtegoed" van IS willen uitdragen. Dat soort groepjes vind ik veel gevaarlijker

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 22:42

elenaMM77 schreef:
TCM zou zo graag 'ik zei het toch, ik heb gelijk willen zeggen'.
Dus helaas, is het echt als helaas bedoeld.

Zo een klein woordje.... :D wat is bokt toch erg.....
Ik moet nog steeds op de markt die gulden weegschaal gaan halen...

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 00:21

eenitraM schreef:
Gewoon_Sam schreef:
4000 op heel Europa is niet erg veel natuurlijk. Als je er vanuit gaat dat er volgens nieuwsbronnen tienduizenden Europeanen naar Syrië en Irak zijn gegaan om zich aan te sluiten bij die gekkies, zijn er meer vertrokken dan er zijn bijgekomen.
Maar goed, het valt me op er telkens van dit soort berichten opduiken met weinig bronnen om het verhaal te bevestigen. Vooral de berichten die circuleren op sociale media berusten vaak op onzin. Echter duikt er een bepaalde laag van de bevolking er maar al te graag op om vervolgens moord en brand te gaan schreeuwen. Het lijkt er naar mijn mening wel eens op dat er "iets" heel hard bezig is om bij voorbaat al groepen tegen elkaar uit te spelen..

http://www.nrc.nl/nieuws/2015/05/17/is- ... ar-europa/

En dit is al een artikel uit mei.

Zoals ik ook al zei: Mijn kamergenoot uit Servië vertelde dit mij ook.

maar je kamergenoot is ook 'bang' gemaakt door de situatie in zijn/haar thuisland. hoe banger je bent, hoe ontvankelijker je wordt voor propaganda en hoe meer je luistert naar wat een ander vertelt om 'veilig' te blijven.. dat je daarmee de ander precies in de kaart speelt, dat zien mensen dan niet.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 00:25

Tcm62 schreef:
elenaMM77 schreef:
TCM zou zo graag 'ik zei het toch, ik heb gelijk willen zeggen'.
Dus helaas, is het echt als helaas bedoeld.

Zo een klein woordje.... :D wat is bokt toch erg.....
Ik moet nog steeds op de markt die gulden weegschaal gaan halen...

ik slik mijn woorden in TCM, ik verwarde je met iemand anders..
waarop dit zeer zeker wel van toepassing zou zijn geweest.
die zou stilletjes graag hopen dat ze ooit nog 'zie je wel, ik zei het toch' kan zeggen in mijn ogen..

in jouw geval ga ik ervan uit, dat het foutje in de woordkeuze was.
mijn excuses.

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 00:30

En daarom moet Geert Wilders nou predicent worden, dan zou dit allemaal niet gebeuren.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 00:33

Ariannee schreef:
En daarom moet Geert Wilders nou predicent worden, dan zou dit allemaal niet gebeuren.

Predicent? :')

Ariannee

Re: IS: 4000 strijders in Europa gesmokkeld

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 00:35

Of wat ie ook zou moeten zijn :+

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 02:25

En zo dom is Nederland. Duitsland sluit de grenzen, en Nederland houd ze gewoon open. Waar denk je dat ze nu naar toe komen -O-

saffire

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 07:29

Ja,nederland he...
Lekker de grenzen sluiten,denk voor een keer aan de nederlanders in plek van aan andere

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 07:44

Ariannee schreef:
En zo dom is Nederland. Duitsland sluit de grenzen, en Nederland houd ze gewoon open. Waar denk je dat ze nu naar toe komen -O-

Duitsland sluit helemaal geen grenzen... Dat zou gelukkig ook helemaal niet mogen. Duitsland heeft tijdelijk de grenscontroles weer ingevoerd om precies te weten wat er allemaal binnenkomt, zodat de lasten gelijk verdeeld kunnen worden, zij konden de stroom alleen niet aan.

En Geert Wilders president... Van een eiland ergens in de grote oceaan mag ik hopen :+ met die man komen we echt nergens.

Fehu

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 07:50

Ariannee schreef:

Ach, de beveiliging die Wilders dan nodig zal hebben is wel goed voor de werkgelegenheid. :+

Maar alle gekheid op een stokje; ik vrees dat onder Geertje dit land in een enorme crisis terecht komt, zowel economisch als op sociaal vlak. Dus laten we dat nou maar gewoon niet doen.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 08:42

Gewoon_Sam schreef:
Ariannee schreef:

Ach, de beveiliging die Wilders dan nodig zal hebben is wel goed voor de werkgelegenheid. :+

Maar alle gekheid op een stokje; ik vrees dat onder Geertje dit land in een enorme crisis terecht komt, zowel economisch als op sociaal vlak. Dus laten we dat nou maar gewoon niet doen.

gelukkig hebben we daar nu geen last van onder dit kabinet :+

Fehu

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 09:01

Tja, dat kan ik moeilijk ontkennen :') maar ik denk dat het onder Wilders zeker niet beter en zelfs wel eens slechter zou gaan kunnen worden.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 09:04

Gewoon_Sam schreef:
Tja, dat kan ik moeilijk ontkennen :') maar ik denk dat het onder Wilders zeker niet beter en zelfs wel eens slechter zou gaan kunnen worden.

dat weet je pas als het zover is.... ;)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 10:17

Het is beter om een partij als Vnlnu te hebben. Samen met pvv is wel een leuke combi

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 11:46

verootjoo schreef:
Ariannee schreef:

Duitsland sluit helemaal geen grenzen... Dat zou gelukkig ook helemaal niet mogen. Duitsland heeft tijdelijk de grenscontroles weer ingevoerd om precies te weten wat er allemaal binnenkomt, zodat de lasten gelijk verdeeld kunnen worden, zij konden de stroom alleen niet aan.

En Geert Wilders president... Van een eiland ergens in de grote oceaan mag ik hopen :+ met die man komen we echt nergens.

Ohnee? Heeft Duitsland hun grenzen niet gesloten? Dan zou ik het nieuws en de telegraaf meer eens goed lezen!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 11:58

inderdaad...duitsland heeft tijdelijk de grenzen gesloten.Het liep een beetje uit de hand daar.Gisteren trouwens al.
Vreemd dat sommige mensen geen kranten lezen.Hoe kun je dan op de hoogte blijven?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 12:08

Werd ook levensgevaarlijk in Oostenrijk met al die mensen op de snelweg.

Lijkt mij prima om het Schengen gedrag even op te schorten... Al is het alleen al om de mensensmokkelaars te ontmoedigen want t is nu te makkelijk om als bv als Nederlander voor een klap geld een vluchteling in je kofferbak te stoppen en door te rijden naar waar hij/zij ook maar heen wil.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 12:12

Wat er staat is dat Duitsland grenscontroles heeft ingevoerd om de stroom vluchtelingen te reguleren. Vandaag hebben ze overleg over wat ze gaan doen in heel Europa. Om het te verdelen over alle landen.
Er staat niet dat de grenzen dicht zijn. Mogelijk wel in de televaag, maar dat is niet een krant die ik geheel serieus neem.
Laatst bijgewerkt door verootjoo op 14-09-15 12:15, in het totaal 1 keer bewerkt

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 12:14

Zijn ook steekproef controles dus niet eens een 100 procent controle.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 12:18

ze zijn tijdelijk gesloten omdat ze controles gaan uitoefenen....dat wil zeggen dat niemand meer gewoon door mag lopen.Dat is in mijn beleving dus dicht.Maar misschien zie ik het verkeerd :+

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 12:20

geerke schreef:
ze zijn tijdelijk gesloten omdat ze controles gaan uitoefenen....dat wil zeggen dat niemand meer gewoon door mag lopen.Dat is in mijn beleving dus dicht.Maar misschien zie ik het verkeerd :+

Dat zijn steekproef controles :+ ze controleren af en toe vrachtwagens op de grote snelwegen, alleen vanuit Oostenrijk.

Wat er over de andere grenzen aangelopen komt controleren ze niet. Dat is wat er imo staat.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 12:23

Ariannee schreef:

Geen idee hebben waarover je het hebt, maar wel iets zomaar roepen...... vrij kansloos.
Wilders is een nare en sneue man, laat die maar lekker niet 'predicent' worden.

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 12:25

czarina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 12:34

He jak, heel mijn bericht weg.
Nou ja, nog even in het kort.
Wilders zou meer kwaad doen dan goed. Maar ik vind het wel goed dat hij een stem heeft zodat Nederland niet veranderd in een liefdadigheidsinstelling waar de burger niet meer de keuze heeft om daar zelf over te beslissen, zoals er nu al veel van het staatsgeld er heen verdwijnt terwijl Nederland zelf nog niet in balans is