Miljardair wil eiland voor vluchtelingen kopen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 12:20

Electra63 schreef:
Dus jij bent eigenlijk een gelukszoeker :D :+

:j zeker!
Ik kreeg alleen niets...ook geen onderdak,geen ziektenkosten verzekering,helemaal niets.Ik moest het zelf uitzoeken.En dat heb ik gedaan,ben het geheel eens met dat systeem dus... ;)

Electra63

Re: Miljardair wil eiland voor vluchtelingen kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 12:24

Ja Geertje maar jij hebt een opleiding, geld, partner (weet ik veel) meegenomen. En ... Jij kan altijd terug naar Nederland

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 12:28

Electra63 schreef:
De Grieken die op dat eiland wonen, die schoppen we gewoon van dat eiland af, zoals we ook ooit met de Palestijnen hebben gedaan.

Is natuurlijk een onzinnig en niet uitvoerbaar plan. Deze mijardair wilde waarschijnlijk 15 minutes of fame.

Inderdaad prachtig initiatief maar wie niet leert van het verleden blijft tegen dezelfde problemen oplopen.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 12:30

Electra63 schreef:
Ja Geertje maar jij hebt een opleiding, geld, partner (weet ik veel) meegenomen. En ... Jij kan altijd terug naar Nederland

alsjeblief niet :7 Maar het kan wel....moet ik wel via Macedonie met een matras op mijn rug ben ik bang :+

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 12:34

Het probleem is zo vele malen groter dan wij met z'n alle kunnen bevatten.
Dat beangstigd me ook best wel.

Iedereen heeft recht op een goed leven en een fijne plek, maar ik heb nu het idee dat we een grote tsunami aan vluchtelingen over ons heen gaan krijgen.
Dat is voor niemand goed.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 12:57

RaafSmits schreef:
Het probleem is zo vele malen groter dan wij met z'n alle kunnen bevatten.
Dat beangstigd me ook best wel.

Iedereen heeft recht op een goed leven en een fijne plek, maar ik heb nu het idee dat we een grote tsunami aan vluchtelingen over ons heen gaan krijgen.
Dat is voor niemand goed.

Het gros van deze mensen zaten al veilig in Turkije,de echt oorlogsslachtoffers zitten nog in Syrie.Die hebben geen geld om daar weg te komen.Die verhongeren gewoon of worden vermoord.

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 19:01

Eigenlijke ben ik wel heel erg nieuwsgierig hoe dit gaat aflopen. Wat is het doel van IS? Mensen bekeren toch voor hun ideaalbeeld? Uiteindelijk zou dat toch eens verzadigd moeten zijn aangezien het land leeg loopt door mensen die niet mee willen? Die groep zou toch eens ophouden met groeien denk ik. Of volgt IS de vluchtelingen en komt ook naar Europa. Waar gaan de Europeanen dan heen om te vluchten? Of gaan de Europeanen terugvechten. Als dat de oplossing is, waarom wordt er dan niet veel harder gestreden in Syrië zelf?
Misschien een beetje leken vragen maar ik kan ze zelf niet beantwoorden.

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 19:26

Volgens mij gaat het niet ok geloof maar wordt het geloof misbruikt voor een ander doel. Macht. Geld. Drugs en sexueel misbruik.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 19:52

Ik zou mijn geluk ook elders zoeken als ik ergens niet tevreden ben... Oh wacht...ik heb dat ook al gedaan.

Waarom mag een Amerikaan wel zijn geluk zoeken in Europa en een Europeaan wel zijn geluk zoeken in Australie, maar mag iemand uit een verrot land niet elders zijn geluk zoeken :?

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 20:03

Sizzle schreef:
Ik zou mijn geluk ook elders zoeken als ik ergens niet tevreden ben... Oh wacht...ik heb dat ook al gedaan.

Waarom mag een Amerikaan wel zijn geluk zoeken in Europa en een Europeaan wel zijn geluk zoeken in Australie, maar mag iemand uit een verrot land niet elders zijn geluk zoeken :?

Ze zorgen zelf voor hun eigen inkomen en dat is heel anders he.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 20:05

Ach, ik was ook eerst 6 maanden illegaal en werkeloos :+

Aan de universiteit schrijven bovendien veel buitenlanders (maar ook allochtonen) 'illegaal' hun proefschrift op een uitkering. Sterker nog, sommige uni's promoten dat zelfs.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 20:59

Sizzle schreef:

ho,ho...ik ken veschillende mensen die naar Amerika en Australie zijn vertrokken.Die moesten echt zelf de broek ophouden hoor,kregen helemaal niets.

Er moet iemand borg staan,je moet een bepaald bedrag aan contanten hebben,de taal spreken en werk hebben.Lijkt er niet echt op volgens mij.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 21:03

Nee, maar als ik al tijden ergens weg wil en niet in aanmerking kom voor een beurs of werkvisum en er is toch oorlog, dan zou ik persoonlijk ook een vluchtelingen status 'misbruiken' hoor.
It is as simple as that.

Een collega van mij komt uit Japan. Toen haar contract afliep verviel ook haar werkvisum maar ze wilde niet terug.
Gelukkig voor haar explodeerde daar vervolgens de boel en heeft ze uitstel gekregen op een vluchtelingen status.
Ondertussen een nieuwe baan gevonden en dus een nieuw werkvisum gekregen.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 21:14

Doet me ook denken aan een kollega uit somalie die op een studiebeurs in Europa was. Al haar kinderen waren amerikaans. Iedere keer als ze hoog zwanger was verstopte ze de buik en vloog voor een congres naar Amerika. Kinderen kwamen daar ter wereld en kregen dus een US paspoort.
Dit is het beste wat ze kan doen om te zeker te stellen dat haar kinderen meer kansen krijgen dan hun dorpsgenoten.

Zij vertelde ook echt de geuwelijkste dingen die daar plaats vonden.
Nee, ze was niet arm, ja ze was goed opgeleid, maar ze was ook BANG.

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 00:03

Volkomen begrijpelijk. Maar wat ik zo "eng" vind. Dan komen die vouwen naar een westers land en dan stoppen die rare praktijken niet.
Wat ik probeer te zeggen je kan die mensen wel uit de situatie halen maar de situatie veranderd niet. Je kan wel uit Syrië wegvluchten maar in Syrië veranderd er daardoor niks. Niet dacht ik die mensen geen geluk gun. We kunnen al die mensen wel zo goede en zo kwaad als het gaat opvangen maar als die ellende in Syrië niet aanpakt is het dweilen met de kraan open. De cultuur tussen NL en Syrië ligt zover uit elkaar denk ik dat de toekomst die ze hier zien ook een beetje te rooskleurig inzien.

Tel daarbij op dat vluchtelingen bij een Willekeurig huis gaan staan, er een foto van maakt en naar familie stuurt met de tekst 'kijk ons huis'

Hammeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 00:14

Ja laten we alle vluchtelingen op een eiland zetten..
Zo zijn ze een gemakkelijker doelwit voor terroristische bewegingen.. 8)7

Plus dat de meeste van die eilanden niet echt bewoonbaar zijn wegens de vele rotsen.
Ik vraag me af wat de toekomst nog gaat geven, als je elke dag het nieuws hoort..

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 09:01

Ik ken wel mensen uit Syrie en die zijn niet anders dan jij en ik hoor.
Dan zijn mensen uit Urk afwijkender voor mij.

Uiteraard heb je ook een "Urk" in Syrie. Die zullen dan lastiger integreren. Maar syrie was een zeer welvarend land dus veel mensen zijn gewoon heel goed opgeleid en spteken ook Engels.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 09:06

Ayasha schreef:
Ik vrees dat de IS enkel te stoppen is als je er een bom op gooit. Maar dan kan je collateral damage niet uit sluiten (alsin; non-IS-ers die ook om het leven komen dus da's ook amper een oplossing. Maar die mannen zijn zo ver heen dat praten niet mee gaat werken.

Klinkt hard maar het werkte in Japan ook.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 09:10

janderegelaa schreef:
Ayasha schreef:
Ik vrees dat de IS enkel te stoppen is als je er een bom op gooit. Maar dan kan je collateral damage niet uit sluiten (alsin; non-IS-ers die ook om het leven komen dus da's ook amper een oplossing. Maar die mannen zijn zo ver heen dat praten niet mee gaat werken.

Klinkt hard maar het werkte in Japan ook.

En dat in Japan was een regel rechte oorlogsmisdaad van Amerika tegen Japan.

Hoop dat we, ondanks dat die lui van IS geen haar beter zijn, meer fatsoen gekregen hebben.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 09:17

Het probleem is niet of wij meer fatsoen gekregen hebben. Het probleem is dat de Japanners nog heilig waren vergeleken met IS. Wij stoppen IS niet op de manier zoals het nu gebeurd, dat moet met veel hardere hand. Oog om oog, tand om tand.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 09:22

Dat klopt.
Nu is nog de vraag: wie is 'ze' als 'ze' moeten ingrijpen.
Want 'ze' zijn mensen die daarvoor hun leven op het spel gaan zetten.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 10:02

En wie betaald er nog meer voor die nu al slachtoffer zijn...
Hoewel ik net als Janderegelaar overtuigd ben dat de enige manier om IS te stoppen is om ze grof gezegd plat te bombarderen, knaagt het ook ernstig dat daar veel meer doden mee gaan vallen dan de IS alleen (en je gaat nooit de hele IS in eens plat krijgen... Ze zitten al aardig uit gespreid inmiddels.)

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 10:07

Toevallig gisteren zitten lezen over die gasten pro IS uit den haag. Daar zitten ook gewoon bekeerde hollanders tussen die naar Syrie geweest zijn en weer terug zijn.

We moeten er maar op vertrouwen dat de staat en de inlichtingendienst ze in de gaten houdt.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 10:09

eerlijk gezegd begrijp ik niet dat ze terug mogen komen, net als de Belgen die terug gekomen zijn...

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 10:14

Ayasha schreef:
En wie betaald er nog meer voor die nu al slachtoffer zijn...
Hoewel ik net als Janderegelaar overtuigd ben dat de enige manier om IS te stoppen is om ze grof gezegd plat te bombarderen, knaagt het ook ernstig dat daar veel meer doden mee gaan vallen dan de IS alleen (en je gaat nooit de hele IS in eens plat krijgen... Ze zitten al aardig uit gespreid inmiddels.)

Er vallen nu ook heel veel onschuldige doden alleen aan de andere kant. Keuzes...