8nnemiek schreef:Dieren grijpen mij ook aan. Mensen niet meer, en dat hebben ze aan zichzelf te danken.
Als je ziet wat de mens zichzelf, elkaar en de wereld aan doet.. Overal zie je oorlog, haat, dieren die aan de lopende band als producten worden verwerkt, de natuur wordt vernietigd.. En waarom? Om een geloof.. Om een groot stuk vlees te kunnen eten elke dag.. Als ikke ikke ikke maar veel geld en voer en luxe heb, de rest boeit niet.. Soms hoop ik gewoon op een enorme stortvloed die 95% van de mensheid zou opslokken.
Die vluchtelingen komen hier echt niet alleen om te schuilen. Ze zeggen zelf dat ze hier een nieuw leven willen opbouwen met hun hele familie. Ik ken er te veel die lekker uitkering trekken, zwart werken, en vervolgens aan familie in arme landen vertellen hoe goed ze het hier wel niet hebben.
Nederland zit vol. Nederland heeft enorm veel schulden en kan helemaal geen uitkeringen betalen en toch doen ze het waardoor de schulden hoger en hoger worden. En meer en meer mensen komen hierheen vanwege het gratis geld.
Het 'grappige' of kan ik beter ironische zeggen, van dit soort posts is dat een paar Bokkers afgeeft op de mensheid en anderen de schuld geeft van het 'hard' zijn geworden maar zelf dus nèt zo erg of erger zijn dan die mensen die ze verafschuwen om hun gedrag...
Heel cliché maar verbeter de wereld, begin bij jezelf. De mensen die je massaal op bootjes ziet verdrinken of stikken in een vrachtwagen hebben niets maar dan ook echt helemaal NIETS te maken met iemand die hier in jouw (en daar bedoel ik niet jou persoonlijk mee 8annemiek) ogen onterecht een uitkering krijgt. Waar baseer je dat op? Heb je het verhaal van die mensen zelf gehoord? Heb je wel eens met die mensen gesproken? Heb je wel eens direct oog in oog gestaan met een vluchteling of ben je met ze in gesprek geweest? Ik denk het niet...