Kindvrije horeca

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 18:07

Eten jatten heb ik nog nooit meegemaakt gelukkig :+.

NYC2B

Re: Kindvrije horeca

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 18:09

Ik ook niet, jeetje wat asociaal zeg. Ligt het aan mij of is dit iets van tegenwoordig?
Ik wist als jong kind echt wel hoe ik mij moest gedragen in een omgeving met volwassenen.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 18:10

Ik ben voor kindvrije horeca. Wat er in een mcdonalds (of soort gelijk smakeloze tent) of een pannenkoekenhuis gebeurt vind ik allemaal prima, die zijn gericht op kinderen en ik kom er sowieso niet, maar in een beetje restaurant vind ik het bloedirritant als ik getetter van een kind hoor. Of een jankbaby. Of ik moet survivallen naar het toilet omdat er kinderwagens in de weg staan. Dat soort dingen.

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 18:11

Emmaa_ schreef:
Ik heb het ook wel eens gehad hoor. Kinderen die ineens naast mijn bord stonden en vroegen of ze een frietje mogen. Eigenlijk vind ik dat gewoon ongepast, niet netjes, en ik hoef geen frietjes te delen met een kind dat niet van mij is en die ik ook niet ken. Toch voelde ik me uit een bepaald sociaal patroon toch verplicht om ja te zeggen, want wie gaat nou weer de spelbreker zijn die zo'n kind nee zegt. Ik vind het gewoon de taak van de ouder om dit soort dingen te voorkomen, kom op zeg :roll:

Ben ik niet helemaal met je eens, er is een spreekwoord dat zegt "it takes a whole town to raise a child" (hope dat ik het goed gespeld heb) en daar ben ik het wel mee eens.
Vroeger werden kinderen altijd aangesproken op hun gedrag door vreemden, tegenwoordig zijn het dan meestal de ouders die op hoge benen verhaal komen halen.
Ik hoop dat als mijn kinderen ergens zijn zonder dat ik in de buurt ben en ze misdragen zich dat een andere volwassene hen daar dan op aanspreekt en het terecht wijst.
Zelf doe ik dat ook, en dan bedoel ik heus niet dat ik ieder kind op ieder klein wissewasje aanspreek, maar wel als het me echt te ver gaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 18:12

Ulfeino schreef:
Emmaa_ schreef:
Ik heb het ook wel eens gehad hoor. Kinderen die ineens naast mijn bord stonden en vroegen of ze een frietje mogen. Eigenlijk vind ik dat gewoon ongepast, niet netjes, en ik hoef geen frietjes te delen met een kind dat niet van mij is en die ik ook niet ken. Toch voelde ik me uit een bepaald sociaal patroon toch verplicht om ja te zeggen, want wie gaat nou weer de spelbreker zijn die zo'n kind nee zegt. Ik vind het gewoon de taak van de ouder om dit soort dingen te voorkomen, kom op zeg :roll:

Ben ik niet helemaal met je eens, er is een spreekwoord dat zegt "it takes a whole town to raise a child" (hope dat ik het goed gespeld heb) en daar ben ik het wel mee eens.
Vroeger werden kinderen altijd aangesproken op hun gedrag door vreemden, tegenwoordig zijn het dan meestal de ouders die op hoge benen verhaal komen halen.
Ik hoop dat als mijn kinderen ergens zijn zonder dat ik in de buurt ben en ze misdragen zich dat een andere volwassene hen daar dan op aanspreekt en het terecht wijst.
Zelf doe ik dat ook, en dan bedoel ik heus niet dat ik ieder kind op ieder klein wissewasje aanspreek, maar wel als het me echt te ver gaat.

Nee, maar op het moment dat een kind aan komt lopen en me brutaal vraagt of hij een frietje mag en de ouders van desbetreffend kind zitten me lachend aan te kijken... Ik vind dat gewoon rammend asociaal.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 18:13

Deijs schreef:
Ik ook niet, jeetje wat asociaal zeg. Ligt het aan mij of is dit iets van tegenwoordig?
Ik wist als jong kind echt wel hoe ik mij moest gedragen in een omgeving met volwassenen.

nee hoor, is kind eigen. Ene kind durft meer dan het andere en tja een kind van 2 is geen 10 jarige natuurlijk. Wij weten zelf ook niet meer hoe wij echt als kind waren en hebben vast wel eens fijn eten uitgespuugd, iets op de grond gegooid of een driftbui gekregen. Hoort bij het groot worden, t is alleen cruciaal hoe de ouders erop reageren.

Die buren vonden het ook echt niet asociaal dat die kleine meid wat ging jatten, omdat de reactie van de ouders erop helemaal correct was :)

Het wordt asociaal als de ouders erom moeten lachen en het énig vinden :+

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 18:14

Wat ik soms het lastigste vind is dat ons kind wel braaf moet blijven zitten, maar anderen dus blijkbaar wel rond mogen rennen. Dan is het lastig uitleggen. Scheelt wel dat we sowieso al niet van de chique horeca zijn maar meestal iets uitkiezen wat echt kindgericht is, of waar rondlopen wordt geaccepteerd (buffetrestaurant, wok) zodat je niet de hele tijd opgeprikt aan tafel zit. Mijn man kan namelijk ook nooit lang stilzitten.

Eten pikken/vragen snap ik echt niet. Ik zou heel bot reageren denk ik en de ouders vragen of ze zelf geen geld genoeg mee hebben voor een kindermenu.

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 18:15

Nee klopt, maar mijn ouders weten dat natuurlijk nog wel en als wij zelf ergens zitten te eten en we zien zoiets hoor ik het ook uit hun mond.

Als de ouder correct reageert zou ik er ook minder moeite mee hebben, maar wat hier inderdaad vaak herhaald wordt is dat de ouders tegenwoordig meteen op hun tenen getrapt zijn.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 18:16

Vorige week uit eten. Zat een stel met een kindje van een jaar of twee (in enkel een rompertje.... Wat is er mis met een broek?). Kindje had een bord spaghetti, en wilde "zelluf doen".
Prima hoor, maar help dat kind dan! Want natuurlijk valt de warme spaghetti van z'n vork op zijn blote beentjes, waarop het kind begint te krijsen, de moeder begint te krijsen "zit er dan ook niet mee te spelen!", de serveerster verschrikt aan komt lopen dat ze m in de spoelkeuken wel onder het koude water kan zetten, waarop de moeder weer begint te blèren dat de serveerster zich er niet mee moet bemoeien....
Kind kon er écht niks aan doen imo.
En dat is het punt. Het kind kan er meestal niks aan doen. Alles valt en staat bij de ouders.

Maar als ik de keuze heb voor een kindvrij restaurant zou mijn voorkeur er wel naar uit gaan

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 18:18

Emmaa_ schreef:

Oeh ik ben dus wel een "nee-zegger" :') Onbekende kinderen die bij mij zoiets komen vragen krijgen een harde en duidelijke nee te horen van mij. Mijn eten, niet dat van hen. Dan maar rare blikken van omstanders, maar ik vind het eigenlijk te zot voor woorden dat een kind dit zomaar doet.

Verder ben ik vóór een kindvrij restaurant. Ik ben niet rijk en als ik dan eens uit eten ga wil ik er ook van kunnen genieten. En ik geniet NIET van rondrennende en gillende kinderen :n

Vakantie zou ik ook eerder kiezen voor een adults only accomodatie dan een waar kinderen welkom zijn. Waarom? Ik kom er voor mijn rust en plezier, na een jaar hard werken (of nu al 6 jaar hard werken zonder vakantie) wil ik niet dik geld neerleggen voor irritaties over andermans kinderen. Maar goed ik heb dan ook geen kinderwens en heb ook zeer zeer weinig met kinderen. :D

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 18:18

Ook in een wok/pannenkoeken/kinder restaurant vind ik het niet gewoon dan kinderen het hele restaurant doorrennen.
Daar hebben ze een speelhoek en daar gaan ze maar spelen.
In het eetgedeelte kunnen ze (in mijn ogen) gewoon rustig lopen.
Dat moesten mijn kids ook en ondanks dat kinderen in dat bepaalde restaurant ook zeer welkom zijn betekend niet dat ze maar alles mogen (schreeuwen/krijsen/rennen enz).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 18:20

Dan kan je die ouders even zo'n rosse cent gaan brengen "alsjeblieft, blijkbaar kan je geen eten voor je kind betalen en moet hij er bij mij om komen schooien'. Gezien de aso bevolking van de stad waar ik woon vrees ik dat ze me dan gelijk naar een EHBO post kunnen afvoeren :=

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 18:22

_/-\o_ Wordt tijd.
Al dat gejengel en gekrijs, erger me dood. Zou in meer branches mogelijk moeten zijn.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 18:23

Goof schreef:
Ik ben voor kindvrije horeca. Wat er in een mcdonalds (of soort gelijk smakeloze tent) of een pannenkoekenhuis gebeurt vind ik allemaal prima, die zijn gericht op kinderen en ik kom er sowieso niet, maar in een beetje restaurant vind ik het bloedirritant als ik getetter van een kind hoor. Of een jankbaby. Of ik moet survivallen naar het toilet omdat er kinderwagens in de weg staan. Dat soort dingen.

Eens :j. Nou gaan wij sowieso laat uit eten, dat scheelt ook al. Na 20.00 zit het een stuk relaxter, althans dat is onze ervaring. We gaan uit eten om toch in een bepaalde vorm van rust en ongedwongenheid te genieten van lekker eten, goede wijn en vaak hebben we dan ook de betere gesprekken.
Heb ook genoeg kinderen in de horeca gezien die zich netjes gedragen, maar helaas heft dat voor mij de ergernis aan de dreinende of jammerende exemplaren niet op.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 18:27

Deijs schreef:
Een kind vrij vliegtuig ben ik helemaal VOOR. Ik ging in November naar Gran Canaria (6,5 u vliegen) en er hadden een aantal stellen kinderen mee die me toch een partij liepen te krijsen. In een restaurant kun je er nog wat van zeggen maar in een vliegtuig kun je geen kant op!

Een restaurant hoef voor mij niet perse kind vrij maar in een vliegtuig is het wel hinderlijk hoor!

Een neurotenvrij vliegtuig, dáár ben ik dan weer voor:

Wel eens 20 minuten oponthoud gehad door één of andere persoon met een stickertje, die willens en wetens voor een nooduitgang was gaan zitten, en vriendelijk gevraagd werd haar bagage weg te zetten vanwege het opstijgen. Mevrouw weigerde en ging haar therapeut 8)7 bellen dat die boze steward haar d'r zin niet gaf, ook al was het ivm met de veiligheid...

Mijn hemel, ik kan veel hebben, dacht dat ik begiftigd was met een ruime mate van geduld en medeleven, heb vaak met cliënten in de psychiatrie te maken gehad, maar ik werd me toch pissig... _-:(
Maar goed, na 20 minuten van engelengeduld lukte het Peter, de meest tactische KLM steward ter wereld, *\o/* om de neuroot zover te krijgen ergens anders te gaan zitten... maar dan wel met haar bagage, ze raakte hélemaal van het padje zonder haar bagage...

Ondertussen voelde ik de mentaliteit van een Arabische terrorist in me opkomen...
Dat was niet best geweest, want we zouden met die vlucht naar Israël gaan, en daar zijn zulke mensen niet gewenst... _O-

Van kinderen heb ik tijdens die vlucht trouwens geen last gehad. >;)

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 18:29

Snorlex schreef:
Er zijn ook kindvrije hotels (16+ bijvoorbeeld), moet prima kunnen...

Ik heb van sommige 16+ meer last dan van kleine kinderen!

Ik ga dronken jengelende pubers harder uit de weg dan spelende kinderen haha..

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 18:30

Ik heb geen kinderen.
Maar wat ik me afvraag: Zijn jullie nooit kind geweest?
Je moet de kinderen er niet voor aankijken maar de ouders.
Het is meestal hun schuld als andere last hebben van hun kinderen.

manon_goldy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 18:30

Zoolgangster schreef:
Deijs schreef:
Een kind vrij vliegtuig ben ik helemaal VOOR. Ik ging in November naar Gran Canaria (6,5 u vliegen) en er hadden een aantal stellen kinderen mee die me toch een partij liepen te krijsen. In een restaurant kun je er nog wat van zeggen maar in een vliegtuig kun je geen kant op!

Een restaurant hoef voor mij niet perse kind vrij maar in een vliegtuig is het wel hinderlijk hoor!

Wel eens 20 minuten oponthoud gehad door één of andere persoon met een stickertje, die willens en wetens voor een nooduitgang was gaan zitten, en vriendelijk gevraagd werd haar bagage weg te zetten vanwege het opstijgen. Mevrouw weigerde en ging haar therapeut 8)7 bellen dat die boze steward haar d'r zin niet gaf, ook al was het ivm met de veiligheid...

Mijn hemel, ik kan veel hebben, dacht dat ik begiftigd was met een ruime mate van geduld en medeleven, heb vaak met cliënten in de psychiatrie te maken gehad, maar ik werd me toch pissig... _-:(
Maar goed, na 20 minuten van engelengeduld lukte het Peter, de meest tactische KLM steward ter wereld, *\o/* om de neuroot zover te krijgen ergens anders te gaan zitten... maar dan wel met haar bagage, ze raakte hélemaal van het padje zonder haar bagage...

Ondertussen voelde ik de mentaliteit van een Arabische terrorist in me opkomen...
Dat was niet best geweest, want we zouden met die vlucht naar Israël gaan, en daar zijn zulke mensen niet gewenst... _O-

In het vliegtuig erger ik me altijd meer aan de hard op klagende mensen over kinderen dan aan de kinderen zelf! cran canaria is geen 6,5 uur vliegen toch?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 18:32

Ik zou geen NEE zeggen, wel zeggen dat het kind bij papa en mama (opa, oma etc) aan tafel mag eten.

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-15 18:32

Wow, in de tijd dat ik van werk naar pony ben gereden en door naar huis al vier pagina's erbij! :wow: Ik zie dat er meer mensen zijn die er hetzelfde over denken als ik. Opgevoede kinderen die netjes aan tafel blijven zitten, niet schreeuwen, niet met eten gooien, niet smakken of met hun mond open eten, die vind ik prima. Maar je kan moeilijk de kindjes die komen eten eerst een test laten doen voordat ze mogen plaatsnemen. :Y) Natuurlijk ligt het opvoeden bij de ouders, maar niet iedereen heeft hetzelfde idee bij wat netjes gedrag in een restaurant.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 18:32

Zoolgangster schreef:
Deijs schreef:

Wees blij dat die geen kind hadden :Y)

Nee echt te zot voor worden.. als jij niet in staat bent de veiligheidsmaatregelen te volgen hoor je er imo niet thuis

@vrouwke: ik moest echt niet wagen om van mijn stoel af te komen anders was het geen toetje :Y)

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 18:33

En toch... en toch.... is het best een eng idee. Is dit hoe we het willen in onze samenleving? En waar eindigt het dan? Want er zijn zoveel meer dingen die je avondje uit kunnen verpesten.
En als kinderen niet meer mee mogen naar nette restaurants, waar en wanneer moeten ze dan leren hoe ze zich daar moeten gedragen???

Dat er door een behoorlijk aantal mensen regelmatig overlast wordt ervaren valt niet te ontkennen, maar of een hele groep buitensluiten de oplossing is..... Ik vind het maar een eng idee, eerlijk gezegd. We kunnen ook met zijn allen (met zijn allen, dus zowel de mensen die zich ergeren, als de ouders die hun kinderen niet opvoeden, als het personeel) ook weer gewoon sociaal gaan doen????

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 18:33

Och, niet eens zo'n slecht idee. Ik heb zelf 2 kleine kinderen en erger me soms kapot aan andermans kinderen als mijn man en ik samen een keer uit eten gaan. Ben je een keer lekker zonder kinderen, heb je last van die van anderen :')
Overigens nemen we die van ons ook wel eens mee hoor, maar alleen naar een enigszins 'kindvriendelijk' restaurant en ze moeten zich wel gedragen. Doen ze dat niet, gaan we weg, klaar.

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 18:34

vrouwke schreef:
Ik heb geen kinderen.
Maar wat ik me afvraag: Zijn jullie nooit kind geweest?
Je moet de kinderen er niet voor aankijken maar de ouders.
Het is meestal hun schuld als andere last hebben van hun kinderen.

Maar op het moment dat ze gillen gaat mijn automatische boze " zucht" blik als eerste naar het gillende kind.
Net als wanneer ze rennen, met spullen rommelen, aan dingen zitten :o

Uiteraard weet ik dat het de schuld van de ouders zijn.. Alleen op dat moment is het echt het kind dat me dwars zit..

Geef kinderen al heel snel een spekkie/ kleurplaat etc! :j

Zie ook meer voor me dat restaurants zelf mogen bepalen of ze 16+ zijn, soort vrije keuze. Sommige restaurants zijn nu eenmaal meer ingericht voor ouderen. Daarentegen zijn er genoeg restaurants met speeltuin of speelhoek. :o

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 18:36

Ik als moeder van een zoontje van 1,5 ben helemaal voor.

Gewoon enkele restaurants. Niet alles. Dan ga je daar toch niet heen met de kids. Restaurants zat.

Wat ook wel een optie is, is een kindloze avond. Dan kan het in alle restaurants.

Vluchten, vakanties etc. Idem. Doe lekker eennkinder vlucht op een kinder tijd (willen ouders graag). En een kindloze vlucht. Mensne die er geen last van hebben boeken wat ze willen