5 Jarig jongetje verdrinkt hondje

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 22:26

F_inley schreef:
purny schreef:
Of gewoon maar even laten voelen wat het hondje heeft doorstaan. Maar dan zou ik ook wel te hard zijn. Nee laten we vooral het kind pamperen en zijn ouders onder het mom van cultuur. Ik ben benieuwd of er een melding van gemaakt word bij jeugdzorg en wat de verdere stappen zijn.

Verdiep je even in een kinderbrein voordat je dit soort dingen roept.

Vroeger toen kinderen dit soort dingen deden kregen ze alle hoeken van de kamer te zien. En ze zijn er niet slechter van geworden.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 22:30

Afschuwelijk!

Dat jongetje groeit op in een verschrikkelijke thuissituatie en heeft dringend hulp nodig. Krijg hij die niet dan groeit hij op voor galg en rad.
Hoewel de daad afschuwelijk is heb ik vooral medelijden met het jochie, in een gezin geboren met ouders die hem maar laten gaan en het niet interesseert wat hij doet.
Ouders die in bed liggen terwijl hij buiten speelt.
Ouders die hem niet vertellen wat goed is en wat fout.

Ik hoop wel dat de moeder en dochter goede opvang en zorg krijgen een een fatsoenlijke schadevergoeding, maar waarschijnlijk zijn de problemen in het gezin van het jochie zo groot dat ze dat niet kunnen betalen.
Helaas haal je daar het hondje niet mee terug.

Sunrise19

Re: 5 Jarig jongetje verdrinkt hondje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 22:32

Het waren niet eens zijn ouders hoor, maar zijn moeder lag in bed met een man :+
Ziekelijk toch zo'n moeder? Lekker kind afpakken en baarmoeder verwijderen!!!

jessdaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 22:32

Zo.. ik zie hier een paar mensen voorbij komen waarvan ik heeeel erg hoop dat ze zich niet gaan voortplanten :wow:

Op facebook zag ik ook al een aantal maffe tokkies roepen dat ze het kind wel wilden verdrinken, zelfs eentje die riep dat ze haar rotweiler er wel op los wilde laten. Nee dat laat lekker zien dat je psychisch in orde bent.. :roll:

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 22:33

F_inley schreef:
@delphi
En een vijf jarige alleen op de straat is best 'normaal' zie ik in de buurt waar ik werk en ja dat zijn allemaal Nederlanders dus dat heeft niks met cultuur te maken. Al zou ik het ook nooit doen maar dat is ieder voor zich.

Waaruit maak jij op dat ik het heb over cultuurverschillen?
Ik heb het over alle 5 jarige kinderen. Ik vind zelf 5 jaar geen leeftijd om ze zonder toezicht op straat rond te laten hangen, zonder te weten waar je kind precies is.
Helemaal niet als je als moeder in bed ligt.
De plek waar het gebeurt is ook ..... een paar straten verder en je staat op een enorm drukke weg.

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 22:33

jessdaniels schreef:
Zo.. ik zie hier een paar mensen voorbij komen waarvan ik heeeel erg hoop dat ze zich niet gaan voortplanten :wow:

Op facebook zag ik ook al een aantal maffe tokkies roepen dat ze het kind wel wilden verdrinken, zelfs eentje die riep dat ze haar rotweiler er wel op los wilde laten. Nee dat laat lekker zien dat je psychisch in orde bent.. :roll:

Bizar toch. Snap dat er een hoop emotie speelt maar blijf even normaal nadenken.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 22:34

tiwi1969 schreef:
Afschuwelijk!

Dat jongetje groeit op in een verschrikkelijke thuissituatie en heeft dringend hulp nodig. Krijg hij die niet dan groeit hij op voor galg en rad.
Hoewel de daad afschuwelijk is heb ik vooral medelijden met het jochie, in een gezin geboren met ouders die hem maar laten gaan en het niet interesseert wat hij doet.
Ouders die in bed liggen terwijl hij buiten speelt.
Ouders die hem niet vertellen wat goed is en wat fout.

Ik hoop wel dat de moeder en dochter goede opvang en zorg krijgen een een fatsoenlijke schadevergoeding, maar waarschijnlijk zijn de problemen in het gezin van het jochie zo groot dat ze dat niet kunnen betalen.
Helaas haal je daar het hondje niet mee terug.

Jij slaat de spijker op z'n kop. Couldn't agree more.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 22:39

purny schreef:
Of gewoon maar even laten voelen wat het hondje heeft doorstaan. Maar dan zou ik ook wel te hard zijn. Nee laten we vooral het kind pamperen en zijn ouders onder het mom van cultuur. Ik ben benieuwd of er een melding van gemaakt word bij jeugdzorg en wat de verdere stappen zijn.

Er zit een groot verschil tussen pamperen en het nog erg jonge dadertje mishandelen omdat het hem iets zou moeten leren? Daar gaat hij geen respect voor een dierenleven van krijgen lijkt mij.

Wat een afschuwelijk verhaal zeg. Cultuur zal wel meespelen (onreine honden) maar wij zijn (met broer en zus) als kind ook wel eens tussengekomen bij broers die een vogel met een net op de grond hielden en die met stenen dood gooiden. Die ouders vonden het ook maar een kindergrapje met 'een stomme vogel'. En dat imo gestoorde mens op facebook met haar jachttrofeeen is ook een Amerikaanse, en daar mag nog geen paard geslacht :?

Ik weet eigenlijk niet wanneer besef ontwikkelt over dood en de definitieve kant ervan als je dat thuis niet aanleert. Ik weet dat peuters experimenteren met insecten aaien en dood drukken (om dan verbijsterd te zijn dat het diertje geplet is) en mijn dochtertje van net vijf zit nog in de emotionele crisid van beseffen dat ik en haar papa ooit sterven en dan echt weg zijn, maar dat is allemaal recent en wij spreken daar thuis over nav gestorven huisdieren. Dat is in dit gezin vast geen onderwerp.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 22:44

Citaat:
Buiten school uit? Dan ben ik wellicht vreemd maar ik heb nooit geen vogelontleed. En kan de mensen niet op twee handen tellen die dat ook niet hebben gedaan.

Maar wellicht is er in mijn opvoeding iets verkeerd gegaan!

Die laatste zin slaat echt nergens op..... Dat schrijf ik nergens. Volgens mij voel je aangevallen terwijl dat nergens voor nodig is.[/quote]

Aangevallen? Nee hoor. Zou niet weten waarom :)

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 22:46

Ik schrik van sommige reactie's hier zeg.

Het enige waar ik aan denk is, wat heeft dat arme kind voor ellende en vooreelden van huis uit meegekregen.
Ik hoop dat het jochie de hulp krijgt die hij nodig heeft, voordat van kwaad tot erger gaat.

Maar ook arm meisje, eerst haar vader verloren en nu haar puppy ook nog zo uit het leven weg gerukt

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 22:49

kiki1976 schreef:
Ik schrik van sommige reactie's hier zeg.

Het enige waar ik aan denk is, wat heeft dat arme kind voor ellende en vooreelden van huis uit meegekregen.
Ik hoop dat het jochie de hulp krijgt die hij nodig heeft, voordat van kwaad tot erger gaat.

Maar ook arm meisje, eerst haar vader verloren en nu haar puppy ook nog zo uit het leven weg gerukt

En zO denk ik daar ook over

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 22:57

Het jochie wordt nu als dader neergezet door sommigen, terwijl er in dit geval alleen maar slachtoffers zijn imo (behalve zijn ouders dan misschien). De hond die gestorven is, het meisje dat er een trauma van heeft, en ja ook het jongetje dat dit gedaan heeft. Een normaal functionerende 5-jarige die fysiek en mentaal goed in zijn vel zit en een stabiele thuissituatie heeft bedenkt zoiets niet, lijkt me.

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 23:07

Delphi schreef:
F_inley schreef:
@delphi
En een vijf jarige alleen op de straat is best 'normaal' zie ik in de buurt waar ik werk en ja dat zijn allemaal Nederlanders dus dat heeft niks met cultuur te maken. Al zou ik het ook nooit doen maar dat is ieder voor zich.

Waaruit maak jij op dat ik het heb over cultuurverschillen?
Ik heb het over alle 5 jarige kinderen. Ik vind zelf 5 jaar geen leeftijd om ze zonder toezicht op straat rond te laten hangen, zonder te weten waar je kind precies is.
Helemaal niet als je als moeder in bed ligt.
De plek waar het gebeurt is ook ..... een paar straten verder en je staat op een enorm drukke weg.

Sorry doelde niet op jou komt misschien verkeerd over. Wilde alleen zeggen dat dit dus allemaal nl kindjes zijn en dat het dus niet perse de buitenlandse kindjes zijn die alleen buiten lopen

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 23:08

Ik ben benieuwd hoe bokt had gereageerd als dit jongetje een paard of veulen had verwond of vermoord. Zouden jullie dan nog hetzelfde reageren? Het schoot me binnen

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 23:11

purny schreef:
Ik ben benieuwd hoe bokt had gereageerd als dit jongetje een paard of veulen had verwond of vermoord. Zouden jullie dan nog hetzelfde reageren? Het schoot me binnen

Ja maak geen onderscheid in dieren.

jessdaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 23:20

purny schreef:

Ook dan kunnen de meeste personen nog fatsoenlijk nadenken ;)

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 23:22

Lauratje_88 schreef:
Walgelijk gewoon, maar wat deed een 6 jarig kind met een puppy alleen? Waar waren de ouders van beide kinderen? Je laat zo een jong kind toch niet alleen rond een fontein en al helemaal niet met een puppy.

kinderspeelgoed meer was ut niet,en daar willen andere kindertjes ook mee spelen op hun manier...

bizar, maar moeder is net zo schuldig vind ik, haar dochter is 6 wist duidelijk ook niet beter als dat joch van 5

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 23:23

Ik zag het op facebook voorbij komen. Maar dan ben je toch erg triest? :? , waar gaat de wereld heen ??

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 23:23

Heeft iemand een FB-link van de moeder haar verhaal? Ben wel benieuwd wat mensen daar reageren ;)

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 23:39

Ook al is dat jongetje niet in een normale gezinssituatie opgegroeid, dat blijkt uit het verhaal, dit gedrag is alles behalve gezond. En het neigt naar psychopatisch gedrag.
Denk dat het jongetje dringend hulp nodig heeft, want als zo iemand op zijn 18e hier nog rondloopt ben ik benieuwd wat hij dan gaat doen.
Voor het meisje en haar moeder vind ik het vooral sneu, los van het feit dat ik een 6 jarige met een hond alleen over straat niet handig vindt.

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 23:44

Wat me, naast dit hele verhaal, ook schokt is dat er meteen een hoop aannames gemaakt worden die nergens worden bevestigd en dat dat ook word gelooft. Waar staat er dat ze uit een andere cultuur komen? En hoe kan iemand nu weten dat de moeder van het jongetje met iemand anders in bed lag? En wat doet dit er eigenlijk toe?
Het is gewoon vreselijk wat er gebeurt is en voor diegene die meteen denken dat alle 5 jarige kinderen al weten dat het doden van dieren iets is wat slecht is, raad ik het boek 'schreeuw om hulp' geschreven door Gitta Sereny aan. Dat gaat over een meisje van 11 jaar die 2 peuters heeft vermoord.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 23:45

Psychopathie is daarnaast pas de diagnosticeren vanaf 18 jaar. Er is dus niet te spreken van psychopathisch gedrag.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 23:49

Moet bij dit soort dingen altijd denken aan twee kindjes op mijn oude stal. Moeder zat zich standaard aan de bar te bezatten terwijl de kindjes het maar uit moesten zoeken. Een daarvan liep een keer in de winter kleddernat door de sloot, maar zijn moeder zag niets.
Beide kindjes zijn begonnen met dierenmishandeling. De mensen op stal hadden een hekel aan deze 'rot kinderen' maar de enige manier waarop hun moeder ze kwam aanspreken was als ze iets heel ergs hadden gedaan....die kindjes schreeuwden zo om aandachtven liefde maar werden niet gehoord |(

Ik ben bang dat dit jochie het niet veel beter heeft.

Briiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 23:58

Wat verschrikkelijk.
Hoop dat de jeugdzorg nu flink met het gezin bezig gaat houden. Dit gedrag is voor een 5 jarige schrikbarend.

Mijn eigen zoontje is nu 6 maar als hij een kat alleen ziet lopen komen er tranen met de vragen hij heeft toch wel een baasje? Hij is toch niet alleen?

Heb er verder geen woorden voor zo erg vindt ik het. Hoop ook dat het meisje en moeder hulp krijgen bij het verwerken van dit gebeuren.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 00:04

Er zullen allemaal fantastische verklaringen zijn voor het gedrag maar sommige mensen (en dieren) worden nou eenmaal met een naar karakter geboren.