'Amerikaanse tandarts doodt leeuw in Zimbabwe'

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

swaatje

Re: 'Amerikaanse tandarts doodt leeuw in Zimbabwe'

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 22:03

Goed... nummer?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 22:05

Heb 'm je gepb't. Knock yourself out.

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 22:06

rhian schreef:
Goed... nummer?

Ik help mee :Y)

Luister, ik snap wat je bedoeld en hoe je daarbij komt. Maar het feit is gewoon dat veel zoogdieren die wij gebruiken dezelfde hersenopbouw hebben en dezelfde relatieve grote. Onze grote hersenen zijn iets groter relatief gezien, maar niet enorm veel. Er zijn gewoon veel aanwijzigingen dat de manier waarop wij leven ervaren hetzelfde is als bij andere ontwikkelde zoogdieren. Bewijzen kunnen we dat niet met de huidige technologie.

Zoals ik al zei, ik snap hoe je eraan komt, maar het klopt gewoon niet. Zeker dat van het omnivoor gedeelte :')

Het doel van leven is gewoon genetische info doorgeven, anders zou er geen doel zijn in voortplanten en jezelf in leven houden. Misschien dat dit filosofisch anders is, maar we hebben het nu niet over filosofie.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 22:08

Veel plezier samen. :) Laat me effe weten wat ie er van vond. :D
Met dat kortzichtige,moreel superieure gejank altijd.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 29-07-15 22:09, in het totaal 1 keer bewerkt

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 22:08

ik dacht dat dit topic ging over een leeuw die is doodgeschoten m.b.v een stel stropers?Wat heeft dat met vlees eten te maken?

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 22:09

rhian schreef:
Ff offtopic...

Mensen die beweren dat je vlees nodig hebt om te overleven... :')

Waar zijn onze 'vleesetende' kenmerken dan? Zoals klauwen, lange snijtanden en knipkiezen? verkorte verterings stelsel zoals bij een hond of kat? Ik bedoel... wij hebben niet voor niks zoveel meter darm in onze buikjes zitten...

Gebaseerd op onze anatomie en ons verterings stelsel zijn wij fructivoren, oftewel 'fruiteters'...

Dat wij op een gegeven moment vlees zijn gaan eten om ook op andere (koudere) gebieden in de wereld te kunnen overleven lijkt niemand te weten...

Ik eet nu ruim 18jaar geen vlees en geloof me. Ik ben zo fit als een hoentje. Niet bleek of mager. Mooie gemiddelde bloedwaarden.

Van mij hoeft niemand een vegetarier te worden... echt niet. Ieder zn ding. Als je vlees lekker vind: Prima, eet het! Ik lust het gewoon ook niet dus voor mij is het geen moeite het te laten.

Maar het is een fabel dat je vlees zou nodig hebben om gezond te blijven...

Waarom moeten mensen dan B12 bij slikken als ze geen vlees eten?
We zijn simpelweg alles eters een omnivoor. Geen vlees eter zoals een roofdier waarmee jij mee vergelijkt, maar ook geen planteneter.
Van mij mag iedereen eten wat hij wil, ook zonder vlees. :)
Maar van oorsprong zijn we wel een alles eter.
Laatst bijgewerkt door bruintje123 op 29-07-15 22:12, in het totaal 1 keer bewerkt

swaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 22:11

Iemand had het net over een dolfijn die een interne dialoog voerde.. ik dacht dat een reactie op het verdedigen van vlees eten dan ook wel mocht...

_O-

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 22:11

swaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 22:12

Ik hoef geen b 12 te slikken hoor.. ook geen extra ijzer of extra bla bla bla...

Groente en fruit uit eigen tuin is schijnbaar zo slecht nog niet... ;)

swaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 22:13

Fructivoren...

BarbaLala

Afbeelding

Captain

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 22:14

Margee, ten eerste ben ik niet vegetarisch/veganistisch.

Ten tweede gaat het niet alleen om kistkalveren, maar over de vleesindustrie in het algemeen. Ook biologische beestjes die buiten staan, zijn schadelijk voor het milieu. Een paar kippen absoluut niet, maar die paar kippen blijven niet een paar kippen. Wat ik daar mee dus wil zeggen is dat alles in grote hoeveelheden is, omdat (vooral) de Westerse monden gevoerd moeten worden. Dát is het grote probleem. De overdaad van mensen en het niet verder kunnen kijken dan hun neus lang is. Het is veel efficiënter om grond te gebruiken voor landbouw dan voor de vleesindustrie.

En zo kan ik nog veel meer typen, maar daar is dit topic niet voor bedoeld. Google maar eens op veganisme. Prachtig vind ik het! Zo kun je ook lezen waarom veganistisch leven zo verstandig is :j

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 22:15

Tillie20 schreef:
http://www.scribd.com/doc/94656/The-Com ... -of-Eating
http://michaelbluejay.com/veg/natural.html

Even als leesvoer voor diegene die denken dat mensen omnivoren zijn :')

Voor mensen die het niet denken
https://nl.wikipedia.org/wiki/Mens :D

"Van nature is de mens een omnivoor. Aanvankelijk bekwamen de primitieve mensen hun voedsel als jagers en verzamelaars. Men vermoedt dat de jacht vooral toevertrouwd werd aan mannen, terwijl de vrouwen van een groep de kleine kinderen beschermden en vruchten of eetbare zaden, wortels en bladeren en honing verzamelden. Het verzamelen van voedsel in de wilde natuur was zeer belangrijk. Er was immers niet elke dag vlees of vis beschikbaar om de honger te stillen."

swaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 22:15

Mee eens... ieder moet weer zn gelijk hebben... ik zeg ieder he... ik verdedig mn eigen visie ook als jullie dat goed vinden..

;)

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 22:16

bruintje123 schreef:
Waarom moeten mensen dan B12 bij slikken als ze geen vlees eten?
We zijn simpelweg alles eters een omnivoor. Geen vlees eter zoals een roofdier waarmee jij mee vergelijkt, maar ook geen planteneter.
Van mij mag iedereen eten wat hij wil, ook zonder vlees. :)
Maar van oorsprong zijn we wel een alles eter.

De vergelijking klopt niet. Dan kan ik ook zeggen: waarom krijgen we dan kanker of hart- en vaatziektes van het eten van vlees? (Ja, dit is een feit. Ook al is dit genetisch bepaald).

Er zijn maar weinig mensen die vitamine B12 moeten slikken, en ook vleeseters kunnen tekorten hierin krijgen. Dat komt omdat vitamine B12 gemaakt wordt door bacteriën, die zijn niet uitsluitend in vlees te vinden maar ook in grond op planten, schimmels etc. Je hebt overigens maar heel weinig nodig, dus weinig is genoeg.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 22:16

Waarom krijgt een paard dan ook kanker?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 22:17

bruintje123 schreef:
Tillie20 schreef:

"Van nature is de mens een omnivoor. Aanvankelijk bekwamen de primitieve mensen hun voedsel als jagers en verzamelaars. Men vermoedt dat de jacht vooral toevertrouwd werd aan mannen, terwijl de vrouwen van een groep de kleine kinderen beschermden en vruchten of eetbare zaden, wortels en bladeren en honing verzamelden. Het verzamelen van voedsel in de wilde natuur was zeer belangrijk. Er was immers niet elke dag vlees of vis beschikbaar om de honger te stillen."

vermoed dat de kwaliteit uit de natuur niet te vergelijken is met de bio-industrie van nu.
Maar daar ging het toch niet om?Die leeuw is niet gedood om op te eten maar gewoon voor de lol....als trophee.

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 22:18

bruintje123 schreef:
Tillie20 schreef:

Ok, dus ik geef je een wetenschappelijke bron waarin elk lichaamsdeel beschreven word (Zoals het NU is). Jij geeft me een wikipedia bron waarin staat dat 'vermoed word' dat er vroeger gejaagd werd. Dat de mens een omnivoor is wordt ook absoluut niet onderbouwd.

Dus: geef me een wetenschappelijke bron waarin jouw standpunt onderbouwd wordt.

Basilicium

Terug on topic, laat mij dan maar even advocaat van de duivel zijn. De prijs die deze man/groep betaalde om te mogen stropen zorgt wél mooi voor het leeuwendeel (flauw, I know) van het budget waardoor de hooggeachte natuurreservaten daar in stand kunnen worden gehouden. Er zijn heel veel mensen die moord en brand schreeuwen omtrent deze stroperij. Ik vraag me oprecht af waar hún donaties t.b.v. natuurreservaten in dat gebied blijven ;). Per saldo heeft deze tandarts namelijk meer voor het natuurreservaat gedaan dan de gemiddelde persoon die reageert op dit bericht. Tel daar nog de publiciteit en alles wat dat met zich meebrengt bij op.

Het bijdrage-plaatje is een kant waar heel veel mensen niet eens van af weten; ikzelf wist het ook pas toen ik mij uit walging ging verdiepen in de zaak. Zo zie je maar dat er áltijd meerdere kanten aan één verhaal zitten.

geerke

bruintje123 schreef:

door de anti-oxydanten die in zijn voer zit...maar dit gaat wel weer erg off topic.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 22:19

Tillie20 schreef:
Ok, dus ik geef je een wetenschappelijke bron waarin elk lichaamsdeel beschreven word (Zoals het NU is). Jij geeft me een wikipedia bron waarin staat dat 'vermoed word' dat er vroeger gejaagd werd. Dat de mens een omnivoor is wordt ook absoluut niet onderbouwd.

Als jij er al mee aankomt dat vleesters kanker krijgen en planteneters niet zegt dat niet genoeg over je wijsheid?
Niet rot bedoeld.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 22:20

geerke schreef:
bruintje123 schreef:

door de anti-oxydanten die in zijn voer zit...maar dit gaat wel weer erg off topic.

Ik ken ook paarden met kanker die nooit brokken kregen, alleen hooi en gras.

Maar dit gaat inderdaad erg offtopic. Maar dat het bull.sh.. is is ook duidelijk.

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 22:20

bruintje123 schreef:
Tillie20 schreef:

Als jij er al mee aankomt dat vleesters kanker krijgen en planteneters niet zegt dat niet genoeg over je wijsheid?
Niet rot bedoeld.

Er is een directe causatie tussen de consumptie van vlees en het ontwikkelen van kanker in de mens ja. Wat zegt dat over mijn wijsheid?

EDIT: Ik ben offline nu, ik reageer morgen weer (:

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 22:22

Tillie20 schreef:
Er is een directe causatie tussen de consumptie van vlees en het ontwikkelen van kanker in de mens ja. Wat zegt dat over mijn wijsheid?

Omdat mensen tegenwoordig te veel vlees eten.
Maar je stelling dat het door alleen maar vlees eten komt klopt niet, dan zouden konijnen, paarden enz het niet krijgen en dat is helaas niet zo.

Maar te veel offtopic.