Overspel, het familiespel met alleen verliezers

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 22:11

sallandval schreef:
Wat flauw dat dit een beetje een SGP bashing topic wordt. Daar gaat het toch helemaal niet om; stem lekker op wat je wilt. Dat maakt toch niet dat dit initiatief slecht is?

Is toch logisch dat het over de SGP gaat, die hebben het bedacht :+

En het is nog logischer dat een partij die de samenleving met posters op 'normen en waarden' wijst, terwijl ze zelf nogal vreemde 'normen en waarden' hebben op eigen vlak niet voor iedereen geloofwaardig over komt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 22:42

Lianne86 schreef:
Alleen verliezers is onzin. Je gaat niet vreemd als je relatie niet goed is :) En ja, dan kun je er beter een punt achter zetten en dan verder gaan. Ken genoeg mensen die zijn nu dolgelukkig en waren anders altijd bij hun ex gebleven en nooit gelukkig geworden... Niet de schoonheidsprijs, maar als je zelf niet voor je eigen geluk kiest, niemand doet het voor je :)

Maar zeg nu eens eerlijk, als je relatie goed is, heb je geen oog voor anderen. Dus dan zit het sowieso al mis.

Eens :j . Met uitzondering van een enkele notoire vreemdganger die altijd aandacht van meerdere mannen/vrouwen nodig heeft, speelt er altijd meer. En waar 2 vechten hebben 2 schuld. Gaat je partner vreemd dan staat het je goed als je ook eens kritisch naar jezelf kijkt.

Mits alles goed geregeld wordt voor de kinderen vind ik het helemaal geen verkeerde keuze om te scheiden en ieder voor het geluk te kiezen in plaats van tegen wil en dank bij elkaar te blijven met alle bijkomende spanning in het gezin. Kinderen hebben dan misschien een beter voorbeeld aan 2 ouders die lekker in hun vel zitten en een andere liefdevolle relatie aan gaan.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 23:10

Beetje jammer dat de boodschap wordt ondergesneeuwd omdat een van de steuners de SGP is. Vooral het argument dat de sgp niet mag bepalen wat je in je privéleven doet.. Dat doen ze toch ook niet, ze laten een tegengeluid horen op die reclames van second love, die gewoon vertellen dat je stiekem vreemd moet gaan en dat dat oké is... Als dat mag.. Dan mag dit ook..

ruitje

Re: Overspel, het familiespel met alleen verliezers

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 23:18

Ik zeg ook niet dat het niet mag, ik zeg dat ik boodschappen vanuit deze partij niet serieus neem. Dus dat daarom een poster als deze bij mijn geen effect heeft.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 23:22

Iemand anders maakte een dergelijke opmerking..

Toen ik voor het eerst van deze campagne hoorde had ik ook gelijk zoiets van jammer dat de sgp hier achter zit, de boodschap gaat zo wel verloren.. En zie het klopt nog ook, omdat mensen niet verder willen of durven kijken. Iets waarvan de -sgp- zelf vaak gek genoeg van wordt beschuldigd.. De pot verwijt de ketel.

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 23:36

Ondanks dat ik de SGP helemaal niet serieus kan nemen, vind ik het prima dat dit soort posters er komen. Het kan geen kwaad, maar of het ook echt iets gaat veranderen valt te betwijfelen.

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 00:25

Sammie schreef:
Iemand anders maakte een dergelijke opmerking..

Toen ik voor het eerst van deze campagne hoorde had ik ook gelijk zoiets van jammer dat de sgp hier achter zit, de boodschap gaat zo wel verloren.. En zie het klopt nog ook, omdat mensen niet verder willen of durven kijken. Iets waarvan de -sgp- zelf vaak gek genoeg van wordt beschuldigd.. De pot verwijt de ketel.

Nee, ik neem de SGP niet serieus.
Ook hun boodschap kunnen mensen weinig mee.
Je maakt altijd nog zelf je eigen keuzes.
Door second love neemt echt niet het aantal vreemdgangers toe. De mensen die vreemd willen gaan, doen dat toch wel. Daar is geen site voor nodig.
Ja, mensen kunnen soms wel meer moeite in hun huwelijk steken, maar of het dan te redden valt..
Ik denk gewoon dat dit is hoe het leven werkt. Je moet altijd voor je eigen geluk kiezen, ook als dat betekent dat je weggaat bij je partner, hoe rot dat ook is.
Mensen horen niet vreemd te gaan, dat is niet eerlijk, maar ik zou niet weten hoe daar een oplossing in moet komen :').
De SGP kan niet verwachten dat mensen hun serieus nemen, terwijl ze er zelf vreemde ideeën op na houden.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 08:08

Cinderella schreef:
Ik denk gewoon dat dit is hoe het leven werkt. Je moet altijd voor je eigen geluk kiezen, ook als dat betekent dat je weggaat bij je partner, hoe rot dat ook is.
Mensen horen niet vreemd te gaan, dat is niet eerlijk, maar ik zou niet weten hoe daar een oplossing in moet komen :').
De SGP kan niet verwachten dat mensen hun serieus nemen, terwijl ze er zelf vreemde ideeën op na houden.

Het probleem is mi dat 'voor je eigen geluk kiezen' een tendens is geworden die meer slachtoffers maakt dan gelukkige mensen. Het leven is nu eenmaal niet altijd rozengeur en maneschijn. Als je kinderen hebt is je grootste verantwoordelijkheid dat die gelukkig opgroeien. De schade die echtscheidingen aanrichten bij kinderen zijn echt groots.

Bovendien is dit niet een campagne om vreemdgaan te verbieden of te bemoeien met je burgers, maar wel om een signaal af te geven, ms juist naar de jeugd, de nieuwe generatie, dat overspel NiET oké is. Ipv die rare reclames van second love etc die toch signalen uitzenden dat het blijkbaar normaal is om verder te kijken als je huwelijk niet meer aan je wensen voldoet.

Je laatste zin vind ik een beetje apart. Er zijn wel mensen die de sgp serieus nemen, daf jij ze niet serieus neemt, prima. Ik neem bv de SP PVDA en GroenLinks niet serieus := maar het is echt niet zo dat SGP massaal niet serieus wordt genomen. Ik ken zelfs zat randkerkelijken of zelfs ongelovigen die SGP stemmen :j

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 08:33

Dat laatste klopt idd en met dat eerste kan ik alleen maar eens zijn. Houden van is een werkwoord. Daar moet je samen aan werken. Behoorlijk egoïstisch om in een relatie te staan met de ander moet mij gelukkig maken. En wie maakt de ander dan gelukkig? En nog erger als die persoon even zo denkt is elke relatie gedoemd te mislukken.

Wegrennen bij de minste tegenslag.. maakt je kwetsbaarder ipv sterker.

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 14:10

De SGP wordt masaal niet serieus genomen hoor :+. Daar liegen de stemcijfers niet om en terecht.

Het is maar net hoe jullie het interpreteren dat je voor eigen geluk moet gaan.
Wie zegt dat dat betekent dat je bij het minste geringste weggaat? Welnee dat bedoel ik niet. Maar soms als je alles geprobeerd hebt, is het lontje gewoon op.
Ja je kinderen moeten een goede opvoeding krijgen, maar daar kun je jezelf niet volledig voor aan de kant schuiven. Hoe moet je je kinderen goed opvoeden, terwijl je zelf misschien hartstikke ongelukkig bent? Ik vind het echt onzin dat mensen dan maar bijelkaar moeten blijven altijd voor de kinderen.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 14:21

verootjoo schreef:
Ik ken zelfs zat randkerkelijken of zelfs ongelovigen die SGP stemmen :j

Niet gelovigen als in atheïsten? Kan me niet voorstellen dat die op de SGP stemmen. (alles kan uiteraard)

Maar goed ik zie het hier los van de partij. Ik stem niet op se SGP en ja ik vind het een vreselijke partij met vreselijke denkbeelden.
Maar in deze discussie hebben ze een goed punt.

Verbod op dergelijke site vind ik niet nodig maar een discussie over hoe je omgaat met mensen binnen een relatie lijkt mij heel nuttig.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 14:21

Ik weet niet in hoeverre ik het aanvaardbaar vind dat een politieke partij ook dit soort dingen doet. Omdat het tot gevolg heeft dat beinvloeding gewoon gekocht kan worden - dat mag van mij best aan grenzen blijven. Het staat bv ook niet los van hun eigen programma, en dat staat me niet aan.

Zou het een andere organisatie zijn dan de SGP zelf zijn, dan zou ik de posters net als de Bond tegen Vloeken vooral wat overdreven vinden, maar goed, als mensen dat nodig vinden... vrij land en zo.

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 22:12

Ik denk eigenlijk dat in de huidige tijd er al heel erg veel gepraat wordt over dingen als vreemd gaan. Het taboe lijkt een stuk kleiner dan het vroeger was.

Voor wie denkt dat er vroeger niet vreemd werd gegaan? Mispoes. Er werd vreemdgegaan bij de vleet. In het geniep, maar ook iets minder in het geniep. Er zijn hele families waarbij de ouders die op papier staan niet bepaald overeen komen met de genetische ouders. Hele dorpen waar bijna niemand daadwerkelijk afstamt van diegene van wie ze op papier afstammen. Soms is in de praktijk wel bekend wie de echte vaders zijn, vaak echter ook niet.

Ik durf niet te zeggen dat er tegenwoordig meer vreemdgegaan wordt dan vroeger. Ik durf bijna te denken van niet. Nu durft men eerder een relatie te verbreken als iemand er geen heil meer in ziet. Je hoeft niet meer voor de buitenwereld met iemand samen te blijven, ook als je elkaar inmiddels niet meer kan luchten of zien. Je MAG, ook als vrouw, gewoon scheiden. Uit elkaar gaan. Een relatie afkappen. Je hoeft niet meer vreemd te gaan als je eigen relatie op een volledig dood spoor zit en je toch behoefte hebt aan intimiteit.

Ik denk dat door de sociale media het al heel erg snel lijkt alsof iets veel vaker gebeurt dan het in werkelijkheid gebeurt. Ik denk ook dat het in bepaalde kringen heel stoer is om op te scheppen over vreemdgaan. Er zal ongetwijfeld een markt zijn voor sites als SL. (Hoewel ik me daarbij weer afvraag hoeveel mensen daar alleen uit nieuwsgierigheid op kijken zonder ooit wat af te spreken. Websites bestaan bij de gratie van het aantal clicks, niet van het aantal daadwerkelijke afspraakjes. In theorie kan het zelfs zo zijn dat er niemand daadwerkelijk afspreekt via SL).

Daarbij denk ik dat iedereen allang weet dat vreemdgaan in principe not done is. Een campagne daartegen gaat ten eerste vreemdgaan niet bepaald voorkomen. Het gaat er ook niet voor zorgen dat mensen plotseling gaan praten over hun relatie, wat ze daarin eventueel missen en buiten de deur zouden kunnen gaan zoeken. Het is dus gewoon een moraliserende boodschap om een nieuwe (en grote) doelgroep aan te boren. Juist omdat het vanuit een politieke partij komt, die per definitie een eigen agenda heeft.

quadripes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 22:23

Volgens mij streven SL en de SGP hetzelfde na: het huwelijk in stand houden. SL zegt toch ook niet: ga vreemd en ga als gevolg daarvan scheiden... nee zij zeggen juist: 'neem een affaire naast je huwelijk!'... en om een affaire spannend te houden is het juist de bedoeling dat dat huwelijk in stand blijft. :Y) :+

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 22:40

Ik snap oprecht niet waarom zoveel mensen zich zo intens druk kunnen maken om de huwelijken/echtscheidingen van een ander.
Als mensen willen scheiden, dan moeten ze gaan scheiden. Daar heeft een buitenstaander geen klap mee te maken. En of men overspel pleegt of niet gaat ook de samenleving(of de politiek) helemaal niks aan.

Secondlove bestaat omdat er overduidelijk vraag naar is, anders bestond het niet.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 22:49

Gek genoeg vind de samenleving dat dat de samenleving wel aangaat. Anders was het nooit een zeer belangrijk onderdeel geweest van onze normen en waarden.

Het is trouwens erg naïef om te denken dat bedrijven zelf geen vraag kunnen scheppen. :+

__YSB__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 22:56

Mensen die vreemd willen gaan trekken zich niks aan van de poster.
Dus geld over de balk gesmeten.