Grote brand bij Norma Miedema's dierenopvang

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Amandavd

Re: Grote brand bij Norma Miedema's dierenopvang

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 10:01

Waar kan ik op FB de verzamelpunten vinden en waar de donatie heen kan?

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 12:53

Er zijn wel veel tegenstrijdige berichten. In een bericht van Norma lees ik juist weer dat zij geen spullen wil hebben en toch zijn er inzamel punten geopend.
Iemand een idee hoe het zit en wat wel en niet welkom is?

nuka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 12:56

wat een drama, voor haar en haar dieren.
hopen dat bv de blinde paarden snel hun weg kunnen vinden op een (tijdelijk) nieuwe plek, en natuurlijk alle ander beestjes ook.
en wat klote dat dan juist de zo hulpeloze, afhankelijke dieren het niet gered hebben, maar natuurlijk voor alle dieren die het niet gered hebben. Y;(

MDJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 12:58

Volgens mij is het zo dat Norma eerst rust wil creeeren omdat er nog een aantal dieren vermist zijn en ze hoopt dat deze nog terugkeren. Daarbij heeft ze nu (nog) geen opslagruimte voor alle spullen.

Het is de bedoeling dat er erg vlakbij een inzamelpunt komt voor alle spullen waar het eerst opgeslagen kan worden..

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 13:03

Paarden en varken staan gewoon thuis in de buitenbak.Norma heeft zelf een pipowagen die nog helemaal intact is en daar slaapt ze nu in.
Ze wil daar niet weg.

Caatje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 13:18

Vreselijk.. arme dieren en arme vrouw. Ik ga geld overmaken in ieder geval, denk dat elke euro kan helpen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 13:22

Ik ben het niet helemaal eens met haar zienswijze, over dat je dus daadwerkelijk alles moet redden, (blind geboren etc.), terwijl er ook nog zoveel gezonds op de wereld ronddoolt zonder zorg.

Maar dit gun je nou echt helemaal niemand en ik heb dan wel weer veel respect voor haar toewijding en liefde voor alle dieren, dus ik hoop echt dat alle donaties genoeg zullen zijn, dat ze weer e.e.a. kan gaan opbouwen op haar plekje...

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 13:29

Ik sta absoluut niet achter Norma en haar manier van handelen, maar... Dit gun je je ergste vijand niet :n
Vreselijk.

wendyenbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 13:31

Allereerst, Ik vind dit voor haar en de dieren heel erg. En gun dit helemaal niemand.
Echter de manier waarop de dieren gehouden worden/werden vind ik zorgelijk (hoeveel liefde ze ook voor de dieren heeft) En dat er zoveel dieren zijn/waren Waar er nu heel veel het niet van hebben overleeft.
En dat er dan op pagina 1 wat van gezegd wordt over de manier van het houden van deze dieren, wat direct onder de noemer "hoort hier niet" weggedrukt wordt. vind ik hypocriet. Als het een boerenbedrijf was, dat 300 dieren had in 1 schuur, en dat was afgebrand, Dan had je het hier moeten zien wemelen van de reacties. Over boeren die harteloos zijn, en dat doe je toch niet zoveel dieren bij elkaar enz....
Als je dan er tegen in gaat, vliegen bijna alle bokkers als vliegen op stroop er op af, om heel eensgezind te melden dat het zielig is voor de dieren, maar voor de boer maakt het niet uit....

Ik ben het er niet mee eens dat elk die koste wat het kost gered moet worden. alleen wanneer dit dierwaardig kan moet dit gebeuren. Maar vind ondanks de uitspraken van deze dame naar ons boeren toe, het voor haar heel erg, dat ze nu al haar dieren moet missen. Ik hoop dan ook oprecht dat ze er boven op komt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 13:40

Ik vind het juist wel goed dat er hier ook wordt aangegeven dat er mensen zijn die het er niet mee eens zijn. Ik had er ook mijn vraagtekens bij, maar je ziet wel dat deze vrouwen alleen maar de beste bedoelingen heeft en daar heb ik ook respect voor. Dat haar manier van goede bedoelingen uiten misschien iets anders zijn hoe de meeste mensen het doen betekent niet dat ze dit verdient. Het is gewoon ontzettend sneu en ik gun haar alles om het zo snel mogelijk weer op te bouwen.

Mensen moeten natuurlijk zelf bepalen of ze geld willen doneren of niet, maar het is heel goed dat de mogelijkheid er is. Ik heb zelf overgemaakt wat ik kon missen op dit moment, wat niet veel is. Mocht er nog behoefte aan zijn als ik wat ruimer zit over twee weken dan gaat er absoluut nog iets die kant op :j Denk dat als iedereen een euro overmaakt ze al een bedrag heeft waar ze in ieder geval mee kan beginnen.

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 13:42

Aranel schreef:
Er zijn wel veel tegenstrijdige berichten. In een bericht van Norma lees ik juist weer dat zij geen spullen wil hebben en toch zijn er inzamel punten geopend.

Wat ik raar vind is dat er in een ander bericht specifiek om een goede telefoon zoals een Samsung S3,S4 of S5 wordt gevraagd. Belangrijkste lijkt mij dat je telefonisch bereikbaar bent, dan zal een simpele telefoon toch ook kunnen voldoen? En dat ze geen gedoneerde kleren wil hebben? Apart..

Wel verschrikkelijk wat er gebeurt is uiteraard.

CharIsabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 13:46

wendyenbram schreef:
Allereerst, Ik vind dit voor haar en de dieren heel erg. En gun dit helemaal niemand.
Echter de manier waarop de dieren gehouden worden/werden vind ik zorgelijk (hoeveel liefde ze ook voor de dieren heeft) En dat er zoveel dieren zijn/waren Waar er nu heel veel het niet van hebben overleeft.
En dat er dan op pagina 1 wat van gezegd wordt over de manier van het houden van deze dieren, wat direct onder de noemer "hoort hier niet" weggedrukt wordt. vind ik hypocriet. Als het een boerenbedrijf was, dat 300 dieren had in 1 schuur, en dat was afgebrand, Dan had je het hier moeten zien wemelen van de reacties. Over boeren die harteloos zijn, en dat doe je toch niet zoveel dieren bij elkaar enz....
Als je dan er tegen in gaat, vliegen bijna alle bokkers als vliegen op stroop er op af, om heel eensgezind te melden dat het zielig is voor de dieren, maar voor de boer maakt het niet uit....

Ik ben het er niet mee eens dat elk die koste wat het kost gered moet worden. alleen wanneer dit dierwaardig kan moet dit gebeuren. Maar vind ondanks de uitspraken van deze dame naar ons boeren toe, het voor haar heel erg, dat ze nu al haar dieren moet missen. Ik hoop dan ook oprecht dat ze er boven op komt!

:j _/-\o_
ik ken zelfs persoonlijk een boerenbedrijf waar zeker 400 dieren staan die het echt slecht hebben,, met slecht bedoel ik vies, geen liefde niet het juiste eten en doorfokken maar hoe er dan gesproken word over norma die haar leven in zou ruilen om dat van 1 dier te redden ,,, ik vind het respectloos nee die dieren worden door mensen gedumpt en zij red ze!! heb respect je hoeft het er niet mee eens te zijn een uiteraard mag je je mening geven maar denk na...

(
Spoiler:
dat bedrijf waar ik eerder over sprak hierboven is aangemeld bij de dierenbescherming en meerdere keren al bezocht
)

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 13:51

Nynke1 schreef:
Aranel schreef:

Wat ik raar vind is dat er in een ander bericht specifiek om een goede telefoon zoals een Samsung S3,S4 of S5 wordt gevraagd. Belangrijkste lijkt mij dat je telefonisch bereikbaar bent, dan zal een simpele telefoon toch ook kunnen voldoen? En dat ze geen gedoneerde kleren wil hebben? Apart..

Wel verschrikkelijk wat er gebeurt is uiteraard.

Ik denk dat iedereen even bericht van haar zelf moet afwachten waarin duidelijk staat aangegeven wat ze wel/niet nodig heeft. Nu loopt op de facebook groep iedereen als kippen zonder kop te posten (iedereen wil natuurlijk helpen).

wendyenbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 14:01

Tja en 1 bedrijf die heel slecht is (ik ontken niks, want in ELKE (dieren) tak zijn er rotte appels te vinden! Is gelijk HET voorbeeld voor elk boerenbedrijf? En ja als er boeren zijn welke slecht zijn voor hun dieren, moet dat aangepakt worden. Net zoals een paardeneigenaar (of manege of wat dan ook) aangepakt moet worden wanneer het slecht is voor de dieren. En ook een hondeneigenaar enz... Maar doordat je ervaring hebt met 1 die slecht is hoef je niet allen over 1 kam te schrern.

En ja ik heb nagedacht voor ik deze mening gaf. Wilde hem er gister meteen in gooien. Niet gedaan. Heb nagedacht over HOE ik het zou schrijven.

En ondanks dat ik echt met Norma te doen heb, en echt wel zie dat ze het met een goed hart doet, Blijf ik bij mijn mening dat niet elk dier gered moet worden. Tenminste niet als dat niet dierwaardig kan!
En blijf ik ook bij mijn mening dat bokt nu niet in dit topic ineens kan beslissen, dat je allen oe en ah berichtjes mag plaatsen, Terwijl het normaal alles de grond in boort.

Dus in plaats van tegen mij te zeggen denk na? denk dan eerst even hoe bokt normaal zonder gevoelens te respecteren over alles haar mening moet hebben. dus dan kan men ook hier wat verwachten... om maar even met bokt term te gooien (het is een discussie site, dus je kan niet alleen oe en ahs verwachten)

Maar dan sluit ik nogmaals af met dat ik dit voor iedereen dus ook voor Norma echt heel erg vind en ik haar zeker weer het geluk gun in het opnieuw redden van andere dieren, en vind het heel erg voor de omgekomen dieren, en voor de dieren die het overleefd hebben, welke nu toch een extra trauma hebben opgelopen!

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 14:06

Je zou ook op het kruisje kunnen klikken als de "oeh en ah berichtjes" je niet aan staan.

Niemand vroeg om je mening, als men er in dit topic zo over denkt laat ze.

Het is loze informatie dat je het niet eens bent met Norma haar manier van handelen. Het gaat hier om de verschrikkelijke brand die dieren heeft gedood, niet om Norma zelf, eerder om wat ze mee maakt.

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 14:11

Ik vind het vooral respectloos, wat je er ook van vindt, die vrouw geeft met hart en ziel om die beesten, haar hele bestaan is afgebrand en dan komen daar ook nog dit soort opmerkingen bij. Dat is niet nodig.

Dat je je mening ventileert à la, maar op dit moment is dat even niet nodig. Ze heeft het moeilijk genoeg.

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 14:14

Misschien dat niet iedereen het eens is met hoe Norma haar dieren houdt, maar je ziet dat het uit een goed hart komt. Soms is misschien de keuze beter om niet elk dier in leven te houden, maar als zo'n dier dan toch nog leeft, laat het dan bij haar zijn. Ze heeft een heel groot hart en doet alles met liefde.

Het is verschrikkelijk wat er is gebeurd, dit gun je niemand. Ik hoop dat ze er zelf ook weer bovenop komt. Uit eerdere berichten haal ik dat ze hiervoor door een diep dal is gegaan. Gelukkig zijn er inmiddels zo veel mensen die haar helpen.

wendyenbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 14:15

En jou berichtje is al helemaal loos. Sorry hoor, ik reageer alleen op dat men die net even een andere reactie plaatsen als oe en ah, met ten eerste gewoon oprechte medeleven!!
Maar ook de opmerking dat het MIJ pijn doet dat nu iemand die een opmerking maakt over het aantal dieren dat niet helemaal juist gehouden wordt, deze persoon direct de mond gesnoerd wordt. En dat het maar normaal is dat als het een boerenbedrijf betreft welke af zou branden dat de boeren als slecht afgeschilderd worden...Dat is wat ik in mijn eerste bericht melde, en mijn 2e was een antwoord op een bokker.
Ben je het met MIJN berichten niet eens? en kun je goede wat ik Norma toch wel echt toe wens niet vinden?
Dan geef ik jou het advies om mijn bericht te negeren dan blijft dit topic positief, in plaats van bokkertje, die het niet eens is met de meute pesten (maar ja ik wist dat het komen zou, want dat gebeurt nou eenmaal in elk topic)

Zie nu berichten na mij komen, ook daar meld ik hetzelfde voor, bij boeren wordt het ook zo gedaan, pas nog een boerenbedrijf plat gebrand, helft dieren overleden, Nou men kende de boer niet, maar de negatieve reacties waren te over! en als je daar wat van zei? kreeg je alleen maar te horen, tja is een discussieforum.... i rest my case.

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 14:16

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 14:21

Zoooo slechte dag vandaag? :')

Misschien kun je het vriendelijk en relevant houden? Het gaat om Norma niet om boeren.

En wat nou bokkertje pesten? Kom dan niet in een topic waar je van uit kunt gaan dat men het niet met je eens is.

Goedemorgen zeg..

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 14:25

Ketly schreef:
http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/a ... nden.dhtml

Inmiddels een update op het AD geplaatst.

Het stuk waarin ze verteld over de agenten die haar moesten bedwingen, ik kan me gewoon niet indenken hoe dat moet zijn :'( Je ziet je beesten voor je over verbranden en er is niks dat je kan doen.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 14:26

Echt ontzettend sneu :(

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 14:34

_sharonnn schreef:
Zoooo slechte dag vandaag? :')

Misschien kun je het vriendelijk en relevant houden? Het gaat om Norma niet om boeren.

En wat nou bokkertje pesten? Kom dan niet in een topic waar je van uit kunt gaan dat men het niet met je eens is.

Goedemorgen zeg..

Sharonnn, ik vind dat Wendy het heel netjes verwoord, ze geeft duidelijk aan dat ze het heel erg vind ondanks dat ze het niet eens is met de wijze waarop de opvang van dieren gebeurt. Ik ben het volledig met Wendy en meerdere bokkers eens dat het ontzettend tragisch is wat daar gebeurt is, echter, dat er op kritische noten mensen als jullie meteen moord en brand schreeuwen omdat Norma het zo ontzettend moeilijk heeft en wij dus daarom de mond moeten houden, kom nu. Het is wel een discussie forum en prima dat er veel mensen zijn die Norma willen helpen maar jij hoeft niet andere mensen de mond te gaan snoeren. Norma is geen goeroe die door volgelingen aan alle kanten in bescherming genomen moet worden want ze is zo zielig en heeft al zoveel meegemaakt in haar leven, wie niet zou ik zeggen. Dat er weer iets opgebouwd moet worden met wederom geld van anderen, prima , als de dieren maar weer verzorgt kunnen worden.

wilma12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 14:39

In Nederland heb je recht van meningsuiting. Dus laten we het hier vriendelijk houden. Ook de mensen die het niet eens zijn met haar manier van het houden van de dieren. Hebben uiteindelijk het beste met haar voor en doneren ook!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 14:40

Ik vind dat iedereen die uit dat ze het niet eens zijn met de manier van het houden van de dieren het echt heel vriendelijk houdt. Ik kan me voorstellen dat het hard overkomt, maar er staat overal netjes bij dat dit haar totaal niet gegund wordt en dat het heel sneu is dat het zo heeft moeten lopen. Ik ben het er ook niet mee eens maar heb wel gedoneerd ;)