Advertentie met te dun model verboden. Meningen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 18:48

Danique schreef:
Waarom is het zo verschrikkelijk erg als mensen iets zeggen over dikke mensen, maar zodra het om dunne mensen gaat moet het allemaal maar kunnen? :n Laat elkaar toch lekker in hun waarde, als je het niet mooi vind klik je lekker weg...

Ik ervaar het eerder andersom :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 18:49

love_western schreef:
Danique schreef:
Waarom is het zo verschrikkelijk erg als mensen iets zeggen over dikke mensen, maar zodra het om dunne mensen gaat moet het allemaal maar kunnen? :n Laat elkaar toch lekker in hun waarde, als je het niet mooi vind klik je lekker weg...

Ik ook. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 18:50

love_western schreef:
Danique schreef:

Ja echt? Als ik artikelen zoals dit lees over een dik model dan is het 'goedzo! Kom voor de vrouwen op, modellen hoeven niet allemaal dun te zijn! Fantastisch, schitterend!' maar als er dan een dun meisje in beeld komt is het 'gatver wat een bonenstaak, die benen lijken meer op sateprikkers, dit is toch lelijk...'

alice0cullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 18:51

Ik vind dunne modellen opzich niet zo n probleem, als ze het zouden counteren met modellen die wat steviger zijn. In mijn opinie is iedereen zijn lichaam anders, waarom moeten we er altijd een label op plakken dik, dun.

Ik ken mensen die gewoon slank uit zichzelf zijn en dan hebben mensen het commentaar die hongert zich uit.
En mensen die wat dikker zijn worden weer lui genoemd. Waar ligt de grens denk ik dan. Miks het modellen werk gewoon wat met volslanke mensen. En laat iedereen zich gewoon fijn voelen bij hun lichaam.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 18:54

Als er foto's staan van een dik model, als in ongezond dik, zal er niemand zeggen dat zij gezond is. :n

En dan heb ik het dus over mensen die bijv. zo zijn.
Afbeelding

Dit bijv. vind ik niet dik, maar stevig/volslank en zij zou prima model kunnen zijn. :j
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 03-06-15 18:54, in het totaal 1 keer bewerkt

OutOfTheWood

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 18:54

Leuk altijd dat als het over dikkere mensen gaat bijna iedereen er voor elkaar is, maar o wee als het eens over een te dun iemand gaat.... :?

H&M gebruikt naast modellen zoals Doutzen ook Plus Size modellen hoor.
Er zijn genoeg merken die dit ook steeds vaker gaan doen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 18:55

Dit is niet mooi maar om die modellen nou te gaan vergelijken met het feit dat ze bij concentratiekampen zijn geweest is ook weer zo...
Bij HNTM is er trouwens een model afgewezen die duidelijk meer stemmen had maar omdat ze een curve model was is ze niet doorgegaan. En dat mag wel...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 18:55

Als Doutzen al onder 'te breed' valt, heb ik de breedte van een vrachtwagen vergeleken met haar.

Dik en dun word er gewoon teveel doorheen geramd op de media. Ben je dikker kom je op voor onzekere mensen door te laten zien dat het oké is, maar magere modellen hongeren zichzelf direct uit?..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 18:56

Danique schreef:
love_western schreef:

Ja echt? Als ik artikelen zoals dit lees over een dik model dan is het 'goedzo! Kom voor de vrouwen op, modellen hoeven niet allemaal dun te zijn! Fantastisch, schitterend!' maar als er dan een dun meisje in beeld komt is het 'gatver wat een bonenstaak, die benen lijken meer op sateprikkers, dit is toch lelijk...'

Ik heb het niet alleen over artikelen. Maar ook over mensen in mijn omgeving.

Kreeg van weekend nog te horen dat ik een lui zwijn was omdat ik aan de stevige kant ben.

En zo kan ik nog tig voorbeelden opnoemen.

OutOfTheWood

purny schreef:
Dit is niet mooi maar om die modellen nou te gaan vergelijken met het feit dat ze bij concentratiekampen zijn geweest is ook weer zo...
Bij HNTM is er trouwens een model afgewezen die duidelijk meer stemmen had maar omdat ze een curve model was is ze niet doorgegaan. En dat mag wel...

Dat meisje staat op nummer 1, maar elk jaar word er 1 model uit de top 10 gekozen, niet perse nummer 1 met stemmen. ;)

Anoniem

KoudbloedKim schreef:
Als er foto's staan van een dik model, als in ongezond dik, zal er niemand zeggen dat zij gezond is. :n

[ Afbeelding ]

Dit bijv. vind ik niet dik, maar stevig/volslank en zij zou prima model kunnen zijn. :j
[ Afbeelding ]

http://www.cosmopolitan.com/lifestyle/n ... ize-model/

Ik bedoelde dit! Dit is allemaal maar fantastisch en geweldig en wat een mooie sterke vrouw, maar de dame waar dit topic om gaat is ongezond, anorexia, bonenstaak, stokje, lelijk... ''Eff your beauty standards''. Dat mag deze dunne dame dan toch ook gewoon zeggen, dat zijn ook geen 'standards' want zij is volgens de 'standards' van de 'normale mens' (veel) te dun.

Ah nee Love_Western, ik bedoelde echt met betrekking op modellen die buiten de standaarden gaan omdat ze dik of dun zijn! Ik geloof best dat er mensen op straat worden uitgescholden om hoe ze eruit zien, helaas.

LesleyxLinn

Danique schreef:
love_western schreef:

Dan gaat het over modellen die een maat 36 t/m 42 hebben en prima op gewicht zijn.
Zo'n reactie heb ik nog nooit zien staan bij mensen die maat 46+ hebben.

Edit: linkje hierboven gezien. Mensen die een te lage of te hoge bmi hebben zou je niet als voorbeeld neer moeten zetten.
Laatst bijgewerkt door LesleyxLinn op 03-06-15 19:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 18:57

Martinklok schreef:
Leuk altijd dat als het over dikkere mensen gaat bijna iedereen er voor elkaar is, maar o wee als het eens over een te dun iemand gaat.... :?

H&M noemt dit Plus size!!!
Afbeelding

Dit is geen plus size, dit is normaal.
Zij zou een rolmodel horen te zijn voor jonge meiden, niet de meid uit de OP.
Wat niet betekent dat zij geen model mag zijn, maar voor andere campagnes.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 18:58

Martinklok schreef:
purny schreef:

Dat meisje staat op nummer 1, maar elk jaar word er 1 model uit de top 10 gekozen, niet perse nummer 1 met stemmen. ;)

Wist ik niet. Het bericht kwam zo op mij over

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 19:00

KoudbloedKim schreef:
Martinklok schreef:

[ Afbeelding ]

Met plussize model bedoelen ze niet dat dit meisje dik of groot is! Dit is gewoon plus vergeleken met de 'normale' modellenmaten! Vergeleken met de eisen om normaal model te worden, is dit meisje plussized. Dus niet plussized in algemene, gangbare normale mensen-maten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 19:01

Danique schreef:
[naam] schreef:

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

http://www.cosmopolitan.com/lifestyle/n ... ize-model/

Ik bedoelde dit! Dit is allemaal maar fantastisch en geweldig en wat een mooie sterke vrouw, maar de dame waar dit topic om gaat is ongezond, anorexia, bonenstaak, stokje, lelijk... ''Eff your beauty standards''. Dat mag deze dunne dame dan toch ook gewoon zeggen, dat zijn ook geen 'standards' want zij is volgens de 'standards' van de 'normale mens' (veel) te dun.

Ah nee Love_Western, ik bedoelde echt met betrekking op modellen die buiten de standaarden gaan omdat ze dik of dun zijn! Ik geloof best dat er mensen op straat worden uitgescholden om hoe ze eruit zien, helaas.
Iedereen kan zien dat zij ongezond dik is. :j
Maar je scheert nu wel iedereen over één kam. :o
Ik zal iemand die te dun is nooit uitschelden, ik scheld sowieso nooit iemand uit en al zeker niet om hun uiterlijk.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 19:01

Martinklok schreef:
Danique schreef:

Precies ! :D
Ik word ook heel vaak bonenstaak of anorexia patiënt genoemd en dat voelt echt niet fijn.
Lange tijd heb ik gevochten voor een dikker lichaam door heel veel te eten en mezelf vol te proppen, wat niets helpt.
Ik kan mezelf volproppen maar merk er gewoon niets van.

Doutzen zou eigenlijk al 'te breed" zijn want haar maten zijn; 89-62-93. ;)
Daarnaast zijn er altijd verschillen, zo zijn er ook modellen van 1,68 ( speciaal gezicht ) of langer als 1.82 ( vrouwelijk he ) :j

Maar je moet als mannelijk model toch ook gespierd zijn? Wat vrienden zijn model, maar die sporten regelmatig. Dat zijn geen lange dunne staakjes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 19:02

Danique schreef:
[naam] schreef:
[ Afbeelding ]

Met plussize model bedoelen ze niet dat dit meisje dik of groot is! Dit is gewoon plus vergeleken met de 'normale' modellenmaten! Vergeleken met de eisen om normaal model te worden, is dit meisje plussized. Dus niet plussized in algemene, gangbare normale mensen-maten.
Maar als men kleren verkoopt aan over het algemeen gangbare normale mensen-maten, waarom moeten deze dan verkocht worden door ultra-dunne modellen? En niet door mensen met gangbare normale mensen-maten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 19:04

KBK Oh nee uiteraard, ik bedoel niet iedereen hoor! Maar als ik zo dit topic eens vergelijk met de reacties op het artikel dat ik je net liet zien, dan zijn ze hier over het algemeen negatief en daar positief!

Oh en op je volgende post: Omdat kleren beter verkopen op mensen waarbij het perfect zou zitten dan bij mensen met 'rolletjes'. In de illusie/hoop dat het bij mij ook zo mooi zal zitten.

Afbeelding

Net zoiets als dit!

Ik zou dit tshirtje namelijk eerder kopen als het op dit model zit dan wanneer het op dit model zit... eerlijk is eerlijk.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 03-06-15 19:14, in het totaal 1 keer bewerkt

OutOfTheWood

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 19:05

Ik zeg ook niet dat elk model gezond is maar ik vind het een beetje jammer dat dunne modellen afgekraakt worden om hoe ze zijn.

Sommige mensen ( waaronder ik ) zijn gewoon superdun en wat zou ik anders moeten doen om dit te veranderen dan ?
Het enigste wat ik deed was 1 keer per week paardrijden en daarnaast at ik me helemaal rond om wat aan te komen, om een normale jongen te kunnen zijn, om niet meer gepest te worden dat ik zo dun en slap was, en ja, aan dat slap ben ik echt heel hard aan het werken... maar dat ik altijd dun en slank zal blijven dat is altijd zo.
Zelf ben ik jaren en jaren gepest omdat ik zo dun en slank was, een bonenstaak , iemand met anorexia etc, en nee, dat voelt net zoals elke dag gepest te worden dat je dik bent echt niet fijn.
Iedereen kan zeggen dat dun zijn een standaard is, maar als je zo als mij bent dan kan je daar ook echt om balen hoor _O-

@lieveli Ik ben bezig als fashion & commercieel model, dat is wat anders dan een fitnessmodel.
Ik sport elke dag, buik, benen en borst maar dat betekent niet dat mijn taille opeens veel breder word :')

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 19:08

love_western schreef:
Danique schreef:

Dat ervaar ik ook zo.
De dikke moet maar minder vreten. Eigen schuld.
De dunne kan er niets aan doen want eet gewoon.
Dat is de algemene strekking.

Beide is waar....
Beide is ook niet waar :)

OutOfTheWood

Re: Advertentie met te dun model verboden. Meningen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 19:13

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 19:14

Martinklok schreef:
Deze reacties kreeg ze over haar heen, super goeie blogpost btw

http://www.toeps.nl/blog/2015/06/hoe-vo ... -internet/
Mensen die dit meisje letterlijk uitschelden, vind ik onwijs kortzichtig.
Maar je kunt niet iedereen hiermee aanspreken, aangezien de meeste mensen in dit topic dit nooit zullen doen.

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 19:15

KoudbloedKim schreef:
Martinklok schreef:

[ Afbeelding ]

Kana schreef:
Mensen verwarren de hele tijd plus size model met plus size normale(jaja wat is normaal enzenz ik bedoel het gemiddeld straatbeeld) vrouw. Dat is niet hetzelfde.

OutOfTheWood

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 19:17

KoudbloedKim schreef:
Martinklok schreef:
Deze reacties kreeg ze over haar heen, super goeie blogpost btw

http://www.toeps.nl/blog/2015/06/hoe-vo ... -internet/
Mensen die dit meisje letterlijk uitschelden, vind ik onwijs kortzichtig.
Maar je kunt niet iedereen hiermee aanspreken, aangezien de meeste mensen in dit topic dit nooit zullen doen.

Klopt, dat is ook niet normaal als je zulke reacties plaatst :')
Maar mocht er wat zijn dan zouden ze zo verstandig moeten zijn en geen dikke bullshit pesterijen gaan stoken.