Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
femo schreef:Maar het gaat over ' moslims' die gratis korans uitdelen. dus ja, dan praten we ook over 'Hun'![]()
(knip)
het lijkt dan net alsof er geen rekening word gehouden met onze feestdagen en tradities.
Tytonidae schreef:Ik weet gewoon dat ik heel weinig met zo'n koran zou doen, en dat vind ik zonde voor mensen zoals jij die juist benieuwd zijn naar wat er in staat
Rofah schreef:Mochten er mensen zijn die echt oprecht interesse hebben om de koran te willen lezen kan ik wel eens in de moskee gaan kijken, als het goed is liggen daar ook nog wat exemplaren om uit te delen
Vragen stellen mag uiteraard ook
Voor de mensen die zeggen dat ze de keuze van de dag niet begrijpen; heel Nederland is op de been morgen, mooie dag toch om op een nette en open manier gesprekken aan te gaan en het makkelijker te maken om andersgelovigen (dus ook atheïsten) te laten zien dat hetgene wat in de media te zien is in tegenstrijd is met datgene wat in de koran staat.
vuurneon schreef:Tytonidae schreef:Ik weet gewoon dat ik heel weinig met zo'n koran zou doen, en dat vind ik zonde voor mensen zoals jij die juist benieuwd zijn naar wat er in staat
Een wetenschapper onderzoekt just de bronnen voordat hij/zij een conclusie schrijft. Een hypothese al verwerpen voor het onderzocht is kan natuurlijk niet![]()
Ik kan ook niet zeggen dat ik slakken niet lust, als ik ze nog nooit heb gehad
LindyH schreef:Rofah schreef:Mochten er mensen zijn die echt oprecht interesse hebben om de koran te willen lezen kan ik wel eens in de moskee gaan kijken, als het goed is liggen daar ook nog wat exemplaren om uit te delen
Voor de mensen die zeggen dat ze de keuze van de dag niet begrijpen; heel Nederland is op de been morgen, mooie dag toch om op een nette en open manier gesprekken aan te gaan en het makkelijker te maken om andersgelovigen (dus ook atheïsten) te laten zien dat hetgene wat in de media te zien is in tegenstrijd is met datgene wat in de koran staat.
Weet jij misschien hoe het zit met de vertalingen van de Koran? Zijn er stromingen die verschillende vertalingen (en dus interpretaties) hanteren? Zijn er verschillende vertalingen in het Nederlands? En zijn die een beetje leesbaar voor een leek? Is er zoiets als 'De Nieuwe Koranvertaling'?
Citaat:Een wetenschapper onderzoekt just de bronnen voordat hij/zij een conclusie schrijft. Een hypothese al verwerpen voor het onderzocht is kan natuurlijk niet![]()
Ik kan ook niet zeggen dat ik slakken niet lust, als ik ze nog nooit heb gehad
LindyH schreef:Rofah schreef:Mochten er mensen zijn die echt oprecht interesse hebben om de koran te willen lezen kan ik wel eens in de moskee gaan kijken, als het goed is liggen daar ook nog wat exemplaren om uit te delen
Weet jij misschien hoe het zit met de vertalingen van de Koran? Zijn er stromingen die verschillende vertalingen (en dus interpretaties) hanteren? Zijn er verschillende vertalingen in het Nederlands? En zijn die een beetje leesbaar voor een leek? Is er zoiets als 'De Nieuwe Koranvertaling'?
amj schreef:Wat zou er gebeuren als je in, pak 'm beet, Iran, Saoudi-Arabië of Pakistan op straat bijbels zou uitdelen?
Ik ben aardig ruimdenkend, stem geen PVV en bezoek geen kerk. Toch vind ik dit artikel niet prettig klinken. Dus nee, voor mij hoeft deze actie niet zo.
[***] schreef:Whut, een land met meer dan 15 verschillende etnische groepen noem jij niet multicultureel? Dat de christenen daar geen meerderheid van de bevolking vormen (ze zijn er namelijk wel degelijk) betekent niet dat het land bestaat uit een homogene groep moslims die állemaal dezelfde stroming aanhangen. Ook binnen de islam zijn er verschillende stromingen en ook in het Midden-Oosten zijn er diverse etnische groepen--ik denk dat die landen een stuk rijker zijn aan verschillende culturen dan Nederland ooit is geweest en ooit zal zijn.amj schreef:Wat zou er gebeuren als je in, pak 'm beet, Iran, Saoudi-Arabië of Pakistan op straat bijbels zou uitdelen?
Ik ben aardig ruimdenkend, stem geen PVV en bezoek geen kerk. Toch vind ik dit artikel niet prettig klinken. Dus nee, voor mij hoeft deze actie niet zo.
Dit is appels met peren vergelijken, Nederland is een multicultureel land, de landen die jij noemt zijn dat niet. Iran is zelfs een islamitische staat met een zeer strenge islamitische wetgeving.
MonaLieske schreef:LindyH schreef:Weet jij misschien hoe het zit met de vertalingen van de Koran? Zijn er stromingen die verschillende vertalingen (en dus interpretaties) hanteren? Zijn er verschillende vertalingen in het Nederlands? En zijn die een beetje leesbaar voor een leek? Is er zoiets als 'De Nieuwe Koranvertaling'?
Die zijn er zeker, maar door moslims wordt de Koran over het algemeen wel in de brontaal gelezen. Meestal zie je dan ook dat de vertaling en Arabische tekst naast elkaar staan. Op mijn uni gebruiken we de vertaling van Leemhuis. Wat als de 'beste' vertaling wordt gezien, zal vast per stroming verschillen, maar alle stromingen zijn het wel over eens dat alleen het Arabisch als het letterlijke woord van God kan worden gezien, in vertalingen gaan er altijd dingen verloren. Het is dus niet zo als in het (protestanse) christendom dat vertalingen echt veel gebruikt worden.
_Summerly_ schreef:[***] schreef:Whut, een land met meer dan 15 verschillende etnische groepen noem jij niet multicultureel? Dat de christenen daar geen meerderheid van de bevolking vormen (ze zijn er namelijk wel degelijk) betekent niet dat het land bestaat uit een homogene groep moslims die állemaal dezelfde stroming aanhangen. Ook binnen de islam zijn er verschillende stromingen en ook in het Midden-Oosten zijn er diverse etnische groepen--ik denk dat die landen een stuk rijker zijn aan verschillende culturen dan Nederland ooit is geweest en ooit zal zijn.
Ik ben aardig ruimdenkend, stem g
Dit is appels met peren vergelijken, Nederland is een multicultureel land, de landen die jij noemt zijn dat niet. Iran is zelfs een islamitische staat met een zeer strenge islamitische wetgeving.
Citaat:Een land als Saoedi-Arabië is een theocratie. De normen en waarden en wetten en regels zijn opgesteld vanuit het geloof. Nederland is geen theocratie, dus onze normen en waarden en regels en wetten zijn niet 'vastgepind' op 1 geloofsovertuiging. Natuurlijk kent de islam verschillende stromingen, net zoals het christendom, maar vrijwel de volledige bevolking in een land als Saoedi-Arabië is aanhanger van de islam. Hier in Nederland is tegenwoordig meer dan de helft van de bevolking niet meer gelovig.
Citaat:De nieuwe Koranvertaling!
Wilt u de werkelijke Islam leren kennen in plaats van alleen af te gaan op mediaberichtgeving? Wilt u zelf achterhalen waar de Islam voor staat zodat u daar zelf uw eigen mening over kunt vormen? Dan is dit uw kans!
LindyH schreef:MonaLieske schreef:Die zijn er zeker, maar door moslims wordt de Koran over het algemeen wel in de brontaal gelezen. Meestal zie je dan ook dat de vertaling en Arabische tekst naast elkaar staan. Op mijn uni gebruiken we de vertaling van Leemhuis. Wat als de 'beste' vertaling wordt gezien, zal vast per stroming verschillen, maar alle stromingen zijn het wel over eens dat alleen het Arabisch als het letterlijke woord van God kan worden gezien, in vertalingen gaan er altijd dingen verloren. Het is dus niet zo als in het (protestanse) christendom dat vertalingen echt veel gebruikt worden.
Ah, dankje.
Is die Leemhuis-vertaling een beetje leesbaar voor leken? Of zit het vol met poëzie en symboliek uit de Arabische cultuur die wij als westerlingen niet begrijpen?
Bestaat er geen kinder-Koran ofzo? (Dat is nog eens een uitdaging, want er mogen geen tekeningen bij.)
EDIT:
Haha, gevonden!
[ Afbeelding ]
LindyH schreef:Hihi, ik lees op de site van de vertaling van Aboe Ismael:Citaat:De nieuwe Koranvertaling!
Wilt u de werkelijke Islam leren kennen in plaats van alleen af te gaan op mediaberichtgeving? Wilt u zelf achterhalen waar de Islam voor staat zodat u daar zelf uw eigen mening over kunt vormen? Dan is dit uw kans!
Ik denk zomaar dat deze vertaling uitgedeeld gaat worden.