"Verplichte anticonceptie moet mogelijk worden"

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 15:49

Magrathea schreef:
Kinderen kunnen ook uit huis geplaatst worden door Jeugdzorg, daarvan roepen we ook niet allemaal dat dit ertoe gaat leiden dat alle kinderen in internaten op moeten gaan groeien om de perfecte opvoeding te krijgen (om maar iets te noemen).

Dat wil ik gedeeltelijk best roepen hoor: Jeugdzorg plaatst wel degelijk kinderen uit huis (of dreigt ze uit huis te plaatsen) op basis van niet helemaal jofele argumenten waarbij niet daadwerkelijk de veiligheid van het kind centraal staat, maar de wenselijkheid van een bepaalde situatie. Ook wordt uithuisplaatsing soms als machtsmiddel ingezet om ouders tot gehoorzaamheid te dwingen zonder dat de noodzaak daarvoor is. Het kan dan bv gewoon gaan om een mismatch van voogd en ouders, over gekwetste ego's, en over Jeugdzorg die niet wil terugkomen op gemaakte fouten. De rechter treedt daarin helaas te weinig als goede beoordelaar op omdat ze vaak ongezien de aanbeveling van Jeugdzorg volgen en die niet kritisch toetsen.

Zeer zorgwekkend en daar zijn wel degelijk genoeg problemen mee om zeer, zeer terughoudend te zijn.

(Noot: nee, dat gaat uiteraard niet altijd zo. Godzijdank niet zeg! Maar dit doet wel heel ernstige schade aan zowel kinderen als ouders, die fundamenteel geschokt worden.)

Citaat:
Bovendien: zolang we nog geen gehandicapten per trein deporteren zal het allemaal wel meevallen met de Hilter-praktijken, niet?

Dat is de grens? Zolang we dat maar niet doen is het niet erg dat we het hele principe van lichamelijke integriteit over boord zetten? Tsja, laten het er op houden dat ik een hele andere samenleving wil met hele andere fundamenten. Waarbij mijn maatstaf zeker niet is 'zolang we ze nog niet deporteren zal het wel meevallen'. Mijn ambitie voor een menswaardige samenleving ligt werkelijk waar iets hoger.

purny

Re: "Verplichte anticonceptie moet mogelijk worden"

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 15:53

Wat verstaan jullie onder verstandelijk beperkt? Want daar zijn veel gradaties onder. Bovendien wie zijn wij om te bepalen of iemand kinderen mag nemen. Vind het bijna een hitler tafereel worden. Anticonceptie is trouwens ook niet 100 procent betrouwbaar. Dus wat ga je doen met de kinderen die geboren worden tussen de pil door?

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 15:57

Best interessant, ik ga hier 18 mei een betoog over houden in de klas. Dus ik ben blij dat dit topic er is! (Discussieer vooral verder zou ik zeggen :') )

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 15:58

Roodvos schreef:
Maartje1990 schreef:
en dan hebben we eigenlijk ook nog min of meer geslachtsdiscriminatie. Want laten we wel wezen, deze regel geld alleen voor de vrouwen.

Eens.
Als je verplicht anti-conceptie wil invoeren voor vrouwen, dan ook een vorm van chemische castratie voor mannen. Er zijn immers nog altijd 2 partijen nodig om een kind te maken, en die hebben beide evenveel verantwoording. Als een man niet in staat is voor de hem verwekte kinderen te zorgen, moet hij zich ook niet kunnen voortplanten.

En wat Gillbo zegt.
Je begint met het oprekken van grenzen, en je hebt geen idee waar het eindigt.

Jammer dat zowel jij als Maartje niet terug komen op jullie eerder geplaatste berichten.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 15:59

Maartje1990 schreef:
Balou_k schreef:
Wat een overdreven reactie zeg, bij mannen komt het regelmatig voor dat als zij een bepaalde vorm van anticonceptie ondergaan dat zij geen 'zin' meer hebben in geslachtsgemeenschap, dit kan zelfs dusdanig erg zijn dat een erectie niet meer mogelijk is.

Daarnaast zijn wij vrouwen degene die fysiek het kind dragen en baren, dus ik snap de keuze wel..

Ik vind het een feministische opmerking, prima als je daarvoor bent, maar soms denk ik dat hierin doorgeslagen wordt. Voel je jezelf minder als vrouw zijnde dan, dat dit dergelijke gevoelens opwekt bij jou?

Maar dat zou dan nóg een brug verder gaan dan anticonceptie. Dat is niet alleen maar anticonceptie, maar dan ontneem je iemand ook tot het hebben van seks. Dat lijkt me toch echt te gek voor woorden als de staat dat mag gaan bepalen.

Come on, je kwam zelf met het idee :+

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 16:17

Sorry, maar dat noem ik toch geen anticonceptie meer en is gewoon ethisch onjuist. Ik kwam niet zelf met het idee hoor. Maar laten we wel wezen, dit zal toch voornamelijk of alleen vrouwen betrekken en niet de mannen.

Wat ik bedoel te zeggen is als ze zoiets zouden willen gaan doen, maat eenzelfde ''oplossing'' ook voor mannen komen. Die is er niet. En daarom vind ik het hele gebeuren nóg onjuister.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 16:36

En via verplichte anticonceptie komen we nu uit bij verplicht seksloos....
:+ Alles is mogelijk in Nederland. Breng de overheid maar niet op ideeën. :D

Wat ben ik blij dat ik niet meer in Nedeland woon.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 17:07

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 17:11

Overigens, even het artikel nogmaals lezend er staat heel duidelijk ''anticonceptie voor vrouwen''. Oftewel, het geld alleen voor vrouwen wat extreem kortzichtig is.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 17:24

En over 20 jaar is het artikel:

Verplichte anticonceptie bij niet voldoen aan minumum salaris
Immers, een kind kost bewezen veel geld en het is beter als het alle kansen kan krijgen.

En we gaan weer een stapje verder

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 17:26

gekvanfleur schreef:
En over 20 jaar is het artikel:

Verplichte anticonceptie bij niet voldoen aan minumum salaris
Immers, een kind kost bewezen veel geld en het is beter als het alle kansen kan krijgen.

En we gaan weer een stapje verder

over 30 jaar: verplichte anticonceptie als je alleen beschikt over een middelbare school diploma

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 17:33

Ik weet niet of iets dergelijks er doorheen te krijgen is.. Ik zou het nogal wat vinden namelijk.. Man of vrouw doet er dan voor mij niet eens toe..

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 17:44

Ailill schreef:

Tja, daar noem je een groep: drugsverslaafden.
Ook voor deze groep zou dit een goed idee zijn met het oog op het ongeboren kind.
Hoe zielig is dat: een baby die wordt geboren en gelijk af moet kicken... :n
Deze baby's worden vaak geboren met lichamelijke klachten, zijn te klein, onder gewicht, te vroeg geboren en moeten vanaf dag 1 knokken om te overleven.
Dat is toch niet eerlijk voor zo'n baby?
Hopen ook dat er al een zorginstelling bij betrokken is, anders is de baby reddeloos verloren, want mams (en misschien ook paps als die er is) geven liever geld uit aan drugs...
Nee, dat gun je geen enkel kind.

Maartje1990 schreef:
Overigens, even het artikel nogmaals lezend er staat heel duidelijk ''anticonceptie voor vrouwen''. Oftewel, het geld alleen voor vrouwen wat extreem kortzichtig is.

Vrouwen worden zwanger, deze discussie gaat puur over de rechten van het (ongeboren) kind.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 17:51

of vanuit een heel andere hoek.
VERPLICHTING TOT VOORTPLANTEN
als beide ouders aan een bepaald schoonheids-ideaal voldoen én een hoog IQ hebben dan zijn ze verplicht minimaal 3 kinderen te krijgen

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 18:38

maar ook mannen kunnen vrouwen zwanger maken.

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 18:41

Maartje1990 schreef:

Vaak werkt dat zo, ja.
Maar mannen kunnen niet zwanger raken. :D

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 18:47

Maartje1990 schreef:

Gewoon verplicht chemisch castreren :j

Wat nou ethiek, wie heeft dat nodig :+

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 18:50

MarvanTom schreef:
Maartje1990 schreef:

Vaak werkt dat zo, ja.
Maar mannen kunnen niet zwanger raken. :D

maar een drugsverslaafde/gehandicapte (whatever) man mag wél vader worden, maar een drugsverslaafde/gehandicapte vrouw mag geen moeder worden? Dat is toch extreem scheef?

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 19:28

Een vrouw kan 1 kind per jaar krijgen, een man wel 100 dus tja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 19:32

ik vraag me af wie dan gaat bepalen wanneer iemand geen kind mag krijgen. Vind het wel een beetje moeilijk denk ik. Moet dan wel een goede grens getrokken worden maarja waar trek je die?

Lastige situatie dit maar ik denk dat ik bij sommige gevallen het ook wel goed zou vinden....

2IJsjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 19:47

Wat doen we met stellen die beide een meer dan 40 uurige werkweek hebben en dat daar dan ook nog een kindje bij hoort. Kind wordt van ´s morgens vroeg 7.00 uur tot 's avonds laat 19.00 uur 5 dagen in de week naar de opvang gebracht wordt.Gelukkig eten ze warm bij de opvang dus kind lief kan direct zijn/haar bedje in. 's avonds wachten nog sociale afspraken en he he gelukkig is daar ook nog de oppas, maar daar merkt het kind toch niets van want die ligt heerlijk in bedje te slapen. In het weekend moeten we toch echt naar de tennisclub of golfclub, ik heb toch recht op ontspanning met zo'n drukke week!! en gelukkig de andere dag willen opa en oma ook nog een dagje contact met het kleinkind hebben. Dit kind in deze situatie krijgt een zeer slechte hechting. Zijn de ouders in deze situatie niet verslaafd, crimineel of knettergek op welke manier dan ook, dan is het kind wel een mogelijke kandidaat (ik zeg niet dat het 100% zo zal zijn). Maar omdat de ouders een zeer gerenommeerde baan, goed gekleed zijn, het kind natuurlijk ook geweldige gekleed en een behoorlijk luxe huis hebben vinden we dat dit geen probleem gevallen zijn.
We kunnen onze borst nat maken voor deze generatie "verwaarloosde, onthechte en eigenlijk mishandelde" kinderen.
Dus deze stellen mogen ook geen kinderen????? Er is niemand die dat tegen ze zegt. terwijl je in een mindere buurt woont ineens iedereen een mening zou mogen hebben over het wel of geen hebben van kinderen????
Kindermishandeling komt voor in alle lagen van de bevolking, arm rijk het maakt niet uit.
Liever een kind opgegroeid en opgevoed met liefde, aandacht en respect voor alles om je heen en met minder geld dan op gegroeid in bovenstaande situatie.
En dan nog wie zijn wij om anderen aan te spreken in hun gedachte goed. Soms kom je in situaties terecht waar je niet direct voor kiest.
Wie bepaald wie er wel of geen kinderen mogen hebben.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 20:40

vuurneon schreef:
Maartje1990 schreef:

Ikke -O-

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 20:41

Gillbo schreef:
Een vrouw kan 1 kind per jaar krijgen, een man wel 100 dus tja

De kans dat een gezonde vent met een wat minder geschikte vrouw (zelf invullen) naar bed gaat is 100 maal groter dan de kans dat een gezonde vrouw met een minder geschikte man naar bed gaat ;)

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 20:42

Ailill schreef:
vuurneon schreef:

Ikke -O-

_/-\o_ :') Geweldig!

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 20:45

Heus niet grappig hoor ^)