Discussie - je hóeft er niet te werken!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dusja1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 08:13

Shenavallie schreef:
Dusja1 schreef:
Het is altijd zo makkelijk, dat klagen. De meeste beginnen met minumumloon, dus waarom moet dat nu ineens veranderd worden? Laat zien wat je waard bent, ook al is het maar voor een paar euro. Door keihard te werken kun je je bij veel van dat soort bedrijven wel omhoog werken.

Van minimum loon kun je ook rond komen :) Ben er zelf bewijs van en niet slechter van geworden. Net een maandje 20 en toen het huis uit gegaan. Parttime baan tegen minimum loon en 2 krantenwijken om het aan te vullen.
Nu 4 jaar later komt er meer dan het dubbele binnen. En doordat we dus gewend zijn om het met minder te moeten doen hebben we het nu hartstikke goed. Duurde alleen even :)

Wil jij zeggen dat je een huis + huishouden kunt betalen van 5 Euro zoveel per uur?

Dat staat er toch? :Y)

Makkelijk? Nee! Maar in mijn geval wel te doen dus. Wel met 2 krantenwijken erbij. En had er zelfs nog 5 pony's bij ook.

BarryPlopper

Re: Discussie - je hóeft er niet te werken!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 08:24

Er is altijd werk te vinden maar tegenwoordig zijn een boel mensen te verwend wn willen bepaald werk niet meer doen( daarom zijn er zoveel Polen aan het werk in Nederland) en tegenwoordig wil iedereen een baantje hebben waar ze niet vies worden, dat heb ik wel gemerkt bij mijn vorige baan daar kreeg ik vaak stagelopers mee die allemaal die ICT in gingen omdat in de bouw werken voor sukkels is(ja dat is mij echt op die manier verteld door een kereltje van 17)

Hier in de regio zitten veel tuinders en toen ik een jaar of 15-16 was ging bijna iedereen daar werken maar niemand wil dat tegenwoordig meer doen omdat ze dan vies worden en vroeg hun bed uit moeten.

En ik vind het goede actie van de jongen maar ga er maar niet vanuit dat er wat gaat veranderen

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 08:41

Laura jij vind 1600 per uur! Een normaal loon voor een top man?
Per uur?

Dusja
Zou ik dan mogen vragen wat je loon was en wat je vaste lasten?
Ik kan me er namelijk niets nij voorstellen hoe je dat in je eentje doet.

Barryplopper
Er zijn meer mensen thuis dan er vacatures zijn.
Je stelling over Polen klopt ook niet.
Mijn man is chauffeur en veel bedrijven hebben Polen in dienst zodat ze niet het Nederlandse minimum loon hoeven te betalen.
Daardoor zijn Nederlanders te duur en zitten dus thuis.
In de tuinbouw is dat dus ook zo.
Mensen die dat werk al jaren deden. Dus aantoonbaar er niet te verwend voor waren. Die nu dus zonder werk zitten.

En onze politiek laat het allemaal gebeuren.

Top van 1600 per uur.
Volwassen minimum loon van 8.66 per uur.
Polen die hier komen werken voor. 5 euro per uur. Zodat er meer Nederlanders een uitkering hebben, ongewild.
Vaste lasten die door blijven stijgen. Mensen die daarom maar gaan gokken dat ze niet ziek worden en het eigen risico van de zorg maar omhoog zetten terwijl ze geen spaargeld hebben.

En de politiek debatteert nog even verder of we de burger nog zwaarder kunnen belasten om naast de duizenden asielzoekers die we alle betalen de uitgeprocedeerde ook nog maar als het ware bij ons aan tafel aan laten schuiven.

En ondertussen komen mensen niet meer rond.
Niet alleen deze vakkenvuller met een jeugdloon. Maar ook de mensen met een minimum loon of net daarboven.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 08:55

Die mensen die zoveel verdienen hebben er zelf voor gewerkt. En die werken vaak ook 80 uur per week en hebben heeeel veel verantwoordelijkheid. Ze moeten 24/7 beschikbaar zijn en vakantie en weekend? Tja gewoon elke dag werkoverleg en mails beantwoorden hoor.

Klagen is makkelijk, als je wat anders wil dan je nu wil dan moet je harder je best doen.

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 09:12

Wat een waardeloze stelling!!!

Zelf werk ik in de productie en vind ik dat het minimumloon ook te weinig is ook al krijg ik dan toeslagen voor mijn ploegendienst. Blijf het krom vinden.

Ik heb ook verantwoordelijk aan het product, gaat het fout wij zien het als eerst en moeten het melden.. zien wij het niet krijg je op je flikker en word t je vuil aangekeken.

Wij moeten ook maar de planning volgen van het kantoor mensen die je bijna tot nooit mee ziet werken wat betekend dit? Nou dat ik toevallig met het huidige werk nu gemiddeld een 15 km op een dag aan het hollen ben (gemeten met stappenteller) dat ik gemiddeld 300 stapels kratjes per uur waarvan sommigs max 14 kg wegen op pallets zet. En ook nog vellen met een slecht mes er af moet snijden.
Dus mijn werk is lichamelijk zwaar. En moet het doen met minimumloon.

Dus dan wordt er gezegd dan zoek je toch ander werk? Jah zou ik graag willen. Maar alle sollicitaties die ik afgelopen 2 jaar verstuurd heb is er geen een iets geworden.. te oud... te weinig ervaring.. enz

Dus dan moet ik maar opleiding gaan volgen of cursus?? Hoe?? Werk 40 uur in de week met ploegendienst dus ook niet haalbaar.

Nu wil ik mijn werk niet afschilderen als poedersuiker werk poedersuiker baas enz
Want weet dat het bij elk productie werk zo gaan. Je moet snoei hard werken voor klein beetje geld om de omzet van het bedrijf dat ze voor ogen hebben te halen.

En om eerlijk te zijn. Heb ik wel eens het gevoel als ik nu baliemedewerker was geworden of zo had ik misschien wel meer verdiend en minder pijn aan mijn vingers voeten rug..

Persoonlijk vind ik het altijd maar krom gesteld... maar jah wie ben ik als productiemedewerker.

Dus vind de stelling krom geen vakkenvullers is geen boodschappen in de stellingen voor jou en dus ook geen eten voor je

BarryPlopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 09:19

bruintje123 schreef:
Barryplopper
Mijn man is chauffeur en veel bedrijven hebben Polen in dienst zodat ze niet het Nederlandse minimum loon hoeven te betalen.
Mensen die dat werk al jaren deden. Dus aantoonbaar er niet te verwend voor waren. Die nu dus zonder werk zitten.

Dit is al een poosje veranderd, Polen hebben de zelfde rechten en plichten als een Nederlandse werknemer. Ik ken toevallig iemand die een eigen Pools uitzendbureau heeft en er is bijna geen verschil meer tussen een Pool en Nederlander, een pool was bruto heel iets goedkoper.

En mijn broertje heeft 10 jaar bij een tuinder gewerkt in de tomaten(is er zelf weggegaan) en de Polen zijn betere werkers omdat die het niet erg vinden om nog even een uurtje door te gaan of op zondag even een paar uurtjes te werken.

Polen worden hier heen gehaald omdat die wel het werk willen doen wat anderen niet meer willen doen, en dat is hier in Nederland al eerder gebeurd

Verder heb ik een paar collega's die lopen te klagen dat hun kind van 16 jaar te lui is om te werken dus daar zal het ook wel aan liggen.

Dan krijg je het gevalletje werklozen, veel mensen willen wel werken maar willen niet werken voor minder dan dat ze eerst kregen waardoor die mensen dus langer werkloos blijven omdat bedrijven ook wel iemand kunnen krijgen die goedkoper is.
Veel mensen uit de bouw sector gaan daarom maar ZZPer worden waardoor ze het elkaar moeilijker maken omdat er ineens een overschot aan ZZPers is en ze allemaal concurreren met elkaar waardoor ze allemaal binnen 2 jaar weer failliet zijn en ze ook nog eens in de schulden zitten

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 09:44

Wat een gezeur om niks. Wat verwacht je nou? Je bent 19 komt net kijken en dan ook nog veel willen verdienen. Ik kreeg bij de overheid op mijn 19 de ook jeugdloon. Lekker belangrijk. Later allemaal ingehaald. Eerst maar eens laten zien dat je kan werken daarna word je daarvoor beloont. Vakkenvullen is nou eenmaal geen werk waar je hoop verstand voor hoeft te hebben en ga het nou niet vergelijken met werk waarvoor je veel verantwoording bij hebt.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 09:52

Barry wat je schrijft klopt niet.
Google alleen al maar eens op uitbuiting Polen.
Daar doen werkgevers aan mee maar ook uitzendbureaus.
Op papier klopt alles. Buiten het papier niets meer.
ZE krijgen 5 euro per uur en als de wet gevolgd zou worden klopt het niet.
Polen vinden dat prima loon omdat daar de lasten veel lager zijn.

Dat er luie mensen zijn is waar. Maar dat er een hoop niet luie mensen thuis zitten omdat er voor hen geen werk meer is is ook waar.
Dat mensen met een minimum loon amper rond komen is ook waar.

En genoeg beroepen waar ook 60 uur per week gewerkt wordt, dat doet echt niet alleen de top man, die nog steeds geen dik loon hebben.
En verantwoording? Die schuiven ze met dikke handdruk wel van zich af hoor als het fout gaat.
Terwijl een verpleegkundige meer verantwoording heeft. Niets af kan schuiven en toch ook geen top loon krijgt.

Ik ben van mening dat met alle lasten verzwaringen de lonen niet meer kloppen.
Voor iemand van 16 die thuis woont geen ramp. Maar oudere mensen... Het klopt niet meer.

BarryPlopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 10:01

Geloof me, Polen krijgen gewoon loon of dat minimum is wat anders zal per uitzendbureau verschillend zijn maar ook Polen huren een huis of kamer in Nederland en moeten ook gewoon betalen voor hun zorgverzekering. Toen het net hot was om Polen in te huren waren het inderdaad goedkope krachten maar wat hoor en zie uit eugen ervaring valt dat tegenwoordig allemaal best mee

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 10:39

Ik moet zelf van een minimum inkomen rond komen. Had het graag anders gedaan en gehad maar het is niet anders. Wat hier in Nederland een normaal of minimum loon is is in Polen een goudmijn. Ik werk zelf 12 uur per week in een supermarkt achter de kassa.

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 15:03

Ik ben het met BarryPlopper eens. Ik werk ook met bijna alleen maar Litouwers en Polen. Wat ze hier in een week verdienen verdienen ze thuis in een maand.
Veel dingen zijn daar misschien niet zo duur als hier maar óók van mijn collega's hoor ik dat alleen al de kosten voor verwarming van familie daar afgelopen winter soms al veel hoger was dan het loon dat ze daar maandelijks verdienen.

Ik snap nu ook eerlijk gezegd wel waarom ze hierheen komen. Veel Nederlanders willen het werk niet doen en voor hun is het idd een "goudmijn".
Nu heb ik de mazzel dat ik weekenden altijd vrij ben tenzij ik aangaaf extra te willen werken terwijl de meeste van hun dan wel altijd ingeplant worden. Maar ook dat snap ik van beide kanten wel. Ze komen hierheen om te werken en er ligt genoeg werk. Daarnaast zitten van de meeste familie, vrouw en kinderen nog daar dus wat moet je als je vrij bent. Ze krijgen echt wel vrij hoor, maar wel anders en vaak minder in de weekenden.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 16:17

Dusja1 schreef:
Shenavallie schreef:

Wil jij zeggen dat je een huis + huishouden kunt betalen van 5 Euro zoveel per uur?

Dat staat er toch? :Y)

Makkelijk? Nee! Maar in mijn geval wel te doen dus. Wel met 2 krantenwijken erbij. En had er zelfs nog 5 pony's bij ook.

Nee, dat staat er niet: er staat van een minimumloon. Er zijn schalen in minimumloon: een kind van 15 verdient niet hetzelfde als iemand van 19 jaar. Wat is jouw uurloon, hoeveel uur per week werk je en hoeveel huur/vaste lasten betaal je? Woon je alleen of word je bijgesprongen door je ouders of iemand waarmee je samenwoont?

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 16:20

BarryPlopper schreef:
Er is altijd werk te vinden maar tegenwoordig zijn een boel mensen te verwend wn willen bepaald werk niet meer doen( daarom zijn er zoveel Polen aan het werk in Nederland) en tegenwoordig wil iedereen een baantje hebben waar ze niet vies worden, dat heb ik wel gemerkt bij mijn vorige baan daar kreeg ik vaak stagelopers mee die allemaal die ICT in gingen omdat in de bouw werken voor sukkels is(ja dat is mij echt op die manier verteld door een kereltje van 17)

Hier in de regio zitten veel tuinders en toen ik een jaar of 15-16 was ging bijna iedereen daar werken maar niemand wil dat tegenwoordig meer doen omdat ze dan vies worden en vroeg hun bed uit moeten.

En ik vind het goede actie van de jongen maar ga er maar niet vanuit dat er wat gaat veranderen

Ik weet niet voor welke regio dit geldt, maar hier is dat echt niet het geval. Van alle mensen die ik hier ken en die op zoek zijn naar een baan, worden juist afgewezen: te oud, te duur, te hoog opgeleid. Het is dus niet zo dat deze mensen deze banen niet willen, maar domweg niet aangenomen worden. Heb er zelf ook wel eens voor gestaan, dat ik op zoek ging naar wat anders. Ik wilde alles aanpakken, maar werd glashard afgewezen omdat ik te hoog opgeleid ben, geen student of te duur. Het is dus niet alleen van horen zeggen, maar ook zelf ondervonden. Het is gewoon echt niet makkelijk om (vooral niet op een bepaalde leeftijd) een andere baan te vinden.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 16:22

bruintje123 schreef:
Per uur?

Dusja
Zou ik dan mogen vragen wat je loon was en wat je vaste lasten?
Ik kan me er namelijk niets nij voorstellen hoe je dat in je eentje doet.

Barryplopper

En onze politiek laat het allemaal gebeuren.

Top van 1600 per uur.
Volwassen minimum loon van 8.66 per uur.
Polen die hier komen werken voor. 5 euro per uur. Zodat er meer Nederlanders een uitkering hebben, ongewild.
Vaste lasten die door blijven stijgen. Mensen die daarom maar gaan gokken dat ze niet ziek worden en het eigen risico van de zorg maar omhoog zetten terwijl ze geen spaargeld hebben.

En de politiek debatteert nog even verder of we de burger nog zwaarder kunnen belasten om naast de duizenden asielzoekers die we alle betalen de uitgeprocedeerde ook nog maar als het ware bij ons aan tafel aan laten schuiven.

En ondertussen komen mensen niet meer rond.
Niet alleen deze vakkenvuller met een jeugdloon. Maar ook de mensen met een minimum loon of net daarboven.

Volledig mee eens. :j

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 16:42

bruintje123 schreef:

Ik ben Laura niet, maar de vraag is hoeveel mensen er zo'n -piep- baan willen. Je doet het namelijk nooit voor iedereen goed en aan het eind van het verhaal heb je altijd meer vijanden dan vrienden. Daarnaast is zo'n baan vaak niet voor lange tijd, als (de aandeelhouders vinden dat) je het fout doet, krijg je zomaar ontslag en dan moet je maar zien wanneer de volgende baan komt. Maar goed, 1600 Euro is wel heel erg veel, maar je mag wereldwijd eens gaan kijken wat mensen in die positie per uur bijschrijven. Dan valt dat nog best mee.

Ik weet ook niet wat bijvoorbeeld een Steve Jobs verdiende. Als grote grap had hij geloof ik maar een heel schamel loontje, maar het geld kwam met miljoenen binnen. En Steve Jobs zorgde er niet voor wat er dagelijks op onze boterham kwam.

Maar goed, Mark Rutte moet het vergeleken bij hem echt met een hongerloontje doen. Ik weet niet of Mark wel aan de 80 Euro per uur komt (als je echte uren gaat rekenen). Of een topbaan nou echt 20 keer meer moet verdienen is dan een goede vraag, ook al omdat je als MP nog veel meer ellende over je heen krijgt dan de baas van Ahold.

PS: Tim Cook (baas van Apple) kreeg ongeveer 180000 Euro per uur in 2011. Om in de top 10 van de wereld te zitten moet je geloof ik meer dan 25000 per uur verdienen.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 17:11

Jenny_S schreef:
Wat een gezeur om niks. Wat verwacht je nou? Je bent 19 komt net kijken en dan ook nog veel willen verdienen. Ik kreeg bij de overheid op mijn 19 de ook jeugdloon. Lekker belangrijk. Later allemaal ingehaald. Eerst maar eens laten zien dat je kan werken daarna word je daarvoor beloont. Vakkenvullen is nou eenmaal geen werk waar je hoop verstand voor hoeft te hebben en ga het nou niet vergelijken met werk waarvoor je veel verantwoording bij hebt.

Wat als die jongen al vanaf zijn 15e voor dit bedrijf werkt, met hart en ziel? Een keiharde werker, niet zeurt over wat langer doorgaan? Je altijd op hem kunt rekenen? Er voor het bedrijf staat en goede reclame voor jouw bedrijf is?

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 17:13

BarryPlopper schreef:
bruintje123 schreef:
Barryplopper

Dit is al een poosje veranderd, Polen hebben de zelfde rechten en plichten als een Nederlandse werknemer. Ik ken toevallig iemand die een eigen Pools uitzendbureau heeft en er is bijna geen verschil meer tussen een Pool en Nederlander, een pool was bruto heel iets goedkoper.

En mijn broertje heeft 10 jaar bij een tuinder gewerkt in de tomaten(is er zelf weggegaan) en de Polen zijn betere werkers omdat die het niet erg vinden om nog even een uurtje door te gaan of op zondag even een paar uurtjes te werken.

Polen worden hier heen gehaald omdat die wel het werk willen doen wat anderen niet meer willen doen, en dat is hier in Nederland al eerder gebeurd

Verder heb ik een paar collega's die lopen te klagen dat hun kind van 16 jaar te lui is om te werken dus daar zal het ook wel aan liggen.

Dan krijg je het gevalletje werklozen, veel mensen willen wel werken maar willen niet werken voor minder dan dat ze eerst kregen waardoor die mensen dus langer werkloos blijven omdat bedrijven ook wel iemand kunnen krijgen die goedkoper is.
Veel mensen uit de bouw sector gaan daarom maar ZZPer worden waardoor ze het elkaar moeilijker maken omdat er ineens een overschot aan ZZPers is en ze allemaal concurreren met elkaar waardoor ze allemaal binnen 2 jaar weer failliet zijn en ze ook nog eens in de schulden zitten

Er zijn inderdaad genoeg mensen die niet voor minder willen werken dan ze voorheen kregen. Toch zijn er ook nog altijd heel veel mensen die wel bereid zijn om in te leveren, maar dan afgewezen worden omdat een Pool nóg even wat goedkoper is. Voor die welwillende mensen is het dubbel zuur om in je eigen land om zo'n reden niet te mogen werken.

StableDoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 17:17

Ik ben op relatief jonge leeftijd begonnen met een universitaire studie (diergeneeskunde). Als alles goed blijft gaan ben ik tegen mijn 23e afgestudeerd. Stel nou dat ik daarvoor al klaar ben met studeren, moet ik dan als afgestudeerd dierenarts het met een jeugdloontje doen?! Ik vind dat deze jongen een heel goed punt heeft, vanaf je 18e word je gezien als volwassene, dan moet je ook zo betaald worden.

daffieduck83

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 17:23

StableDoor schreef:
Ik ben op relatief jonge leeftijd begonnen met een universitaire studie (diergeneeskunde). Als alles goed blijft gaan ben ik tegen mijn 23e afgestudeerd. Stel nou dat ik daarvoor al klaar ben met studeren, moet ik dan als afgestudeerd dierenarts het met een jeugdloontje doen?! Ik vind dat deze jongen een heel goed punt heeft, vanaf je 18e word je gezien als volwassene, dan moet je ook zo betaald worden.

Dat zou kunnen, maar het ligt ook aan je bedrijf. Toen ik 10 jaar geleden (bijna) afgestudeerd was ben ik bij mijn banen op mijn studieniveau (laatste bijbaan en eerste volledige baan) volgens het geldende loon voor die functie uitbetaald, ook al was ik nog onder 23 jaar, het jeugdloon is het minimum wat je moet krijgen en helaas bieden veel werkgevers niet meer, maar gelukkig zijn er ook nog uitzonderingen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 17:30

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 17:37

StableDoor schreef:

Jij hebt het geluk dat je een goede studie hebt gedaan. Natuurlijk krijg je als dierenarts niet het jeugdloon.

Een fatsoenlijke verdeling in loon vind ik gewenst. Er zijn er genoeg die geen studie volgen of maar gewoon wat aanmodderen. Ik heb mezelf uit de naad gestudeerd, heb een goede baan waarbij ik 60u in de week maak. Als ik zou weten dat ik hetzelfde zou gaan verdienen als een vakkenvuller had ik nooit m'n geld gestoken in een dure en lange studie.
Daarbij is het verschil in verantwoordelijkheid en de moeilijkheidsgraad niet eens bijna met elkaar te vergelijken.

Of je op je 18de een jeugdloon moet krijgen? Als je ontevreden bent, dan moet je lekker ergens anders wat beters gaan zoeken toch? :)

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-15 18:48

Shenavallie schreef:
LauraMc schreef:
Jij zoekt een baan. Jij solliciteert bij de Albert Heijn, want jij hebt immers een baan nodig. Jij weet van tevoren welke regelgeving zij hebben omtrent lonen en dergelijke. Je wordt aangenomen, ingewerkt, je krijgt verzekering en alles. Daarbij verdien je genoeg om prima van te leven.

Dan kan je het toch niet máken om te gaan zeuren? Ik vind dat vreselijk ondankbaar. Ik zou me de ogen uit de kop schamen als ik hem was! Nee hoor, ga dan bij een callcenter werken, hoe beter jij het doet, hoe meer je verdient. Als ik merk dat mijn personeel achter mijn rug om zo zou praten over ons bedrijf stuur ik ze meteen de laan uit. Nee hoor, als je laat zien dat je een goede, harde werker bent kun je eventueel een andere functie krijgen of meer pleziertjes, maar ga niet bedelen om meer geld. Ik heb ook jarenlang me uit de naad gewerkt bij het bedrijf waar ik nu werk, voor minimumloon, en daar ben ik uiteindelijk ook voor beloond door een hogere functie te krijgen. Zo hoort dat vind ik.

Hiermee kom je wel heel neerbuigend over naar mensen die een - voor een bedrijf - lagere functie hebben. Ik ben van mening dat een vakkenvuller heel belangrijk werk doet: anders zit het bedrijf toch maar met lege schappen en lopen mensen weg. Elke functie is belangrijk in een bedrijf en loyaliteit, inzet en leeftijd mogen daarbij best beloond worden. De jongen vraagt niet om een topsalaris, maar om een loonsverhoging om de dure levensbehoeften te kunnen bekostigen (zoals hij zo mooi zegt: "Ik betaal geen halve prijzen"). Ook vraagt hij alleen maar of het salaris vanaf 18 jaar wat hoger mag zijn in plaats van met 23 jaar. Meneer Boer begint NIETS zonder vakkenvullers. En nee, ik heb zelf een baan op hoog niveau gehad, dus het is niet dat ik niet weet waar ik over praat. Ik merk het ook hoe het management over de "jongens" op de werkvloer op het werk van mijn man praten, echter zij vergeten even dat deze mensen ook een gezin hebben om voor te zorgen en dat het bedrijf geen flikker waard is of niet kan draaien zonder deze BELANGRIJKE mensen. Als je deze mensen motiveert (positief praten over en tegen deze mensen, zonder een salarisverhoging, is al een grote stap voor veel bedrijven), heb je een topbedrijf: iedereen wil zich blijven inzetten.

Ach, dat is helemáál niet mijn bedoeling geweest! Ik kijk absoluut niet neer op mensen die een lagere functie hebben, sorry als het zo overkwam. Het ging mij meer om het feit dat mensen (en dan zeg ik in het geval van de vakkenvuller wel 'snotneus') gaan klagen over iets wat ze van tevoren al wisten. Ik wil dit later wel even beter toelichten maar heb nu geen tijd. Maar moge het even duidelijk zijn dat iedereen in mijn ogen gelijk is, tenzij je het tegendeel laat zien, positief of negatief :)

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 19:09

Inhakend op dat mensen met een uitkering niet willen werken voor een loon wat minder is dan het vorige, dat heeft wel een hele goede reden.
Mijn man had een normaal loon met ploegentoeslag, niet eens in de buurt komend van een modaal inkomen. Raakte werkloos, kreeg 70% van zijn basisloon. Ploegentoeslag telt dan niet mee. Dat scheelde al met al ruim 700 euro per maand. Ja hij kon werk vinden voor een half jaar wat bruto 1450 verdiende. Zou hij dan weer werkloos worden zou hij 70% van dat brutoloon krijgen. Dus 1015 bruto, wat denk je dat er dan netto overblijft.
Met werken zou hij dan al minder overhouden dan zijn uikering en daarna zelfs nog eens ruim 400 euro minder.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 19:58

Wanneer je met een Wajong niet werkt heb je vaak meer over en meer toeslagen dan wanneer je wel werkt of voor een deel werkt bij je Wajong

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 20:24

Joman schreef:
StableDoor schreef:

Jij hebt het geluk dat je een goede studie hebt gedaan. Natuurlijk krijg je als dierenarts niet het jeugdloon.

Een fatsoenlijke verdeling in loon vind ik gewenst. Er zijn er genoeg die geen studie volgen of maar gewoon wat aanmodderen. Ik heb mezelf uit de naad gestudeerd, heb een goede baan waarbij ik 60u in de week maak. Als ik zou weten dat ik hetzelfde zou gaan verdienen als een vakkenvuller had ik nooit m'n geld gestoken in een dure en lange studie.
Daarbij is het verschil in verantwoordelijkheid en de moeilijkheidsgraad niet eens bijna met elkaar te vergelijken.

Of je op je 18de een jeugdloon moet krijgen? Als je ontevreden bent, dan moet je lekker ergens anders wat beters gaan zoeken toch? :)

Waar moeten ze wat beters zoeken dan?