rienne schreef:Ik had ook even zoiets van huh are you serious? Toen ik het las.
Ik vind het een beetje te. Maar als zij gelukkig is prima, wie zijn wij en andere om te zeggen nee mag niet.
Maar dan is mijn vraag ook wel wat is de grensleeftijd om kinderen te krijgen? Ik kan mezelf daar een goed voorbeeld aangeven. Mijn man is 45, een stuk ouder dan mij, wij zijn gelukkig samen zijn getrouwd en verwachten ons 1ste kindje. Hij heeft eigenlijk nooit een vriendin gehad en toen ontmoeten wij elkaar. Kinderen waren voor hem niet perse nodig. Maar het ging toch wel kriebelen. Ikzelf vind het ook niet super ideaal. Maar hier is goed over gepraat geweest en ja het is op een natuurlijke manier gebeurd.
De grensleeftijd? De natuur geeft dat zelf wel aan. Over het algemeen gaan artsen er vanuit dat het met een jaar of 52-55 definitief gedaan is met het zwanger kunnen worden. In de jaren daarvoor is het ook al moeilijker om zwanger te worden, dus als het je lukt zwanger te worden is het sowieso een felicitatie waard. Je moet je niet teveel blind staren op de angst te vroeg te overlijden, ik heb wel eens een begrafenis meegemaakt van een moeder van 32... dan zou dus niemand kinderen kunnen krijgen als je teveel kijkt naar wat er allemaal eventueel zou kunnen gebeuren.