Kinderen per 2016 verplicht gechipt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Blue_Eyes

Re: Kinderen per 2016 verplicht gechipt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 11:10

Precies, Dani! :j

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 11:14

Ideaal zo'n chip.
Wellicht makkelijk om juist wel vast te laten leggen dat menselijke consumptie mogelijk is. Vrij uitloop kind. Ik voel een nieuwe markt aankomen :')

luf_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 11:23

Lijkt mij ideaal!

Zou ik dan een app kunnen installeren, die notificaties stuurt? Bijvoorbeeld: 'Alert! Kind #2 verlaat school, verstop de chocola!'

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 11:36

Dani schreef:
Heeft niemand hier "1984" of "De cirkel" gelezen? Zo nee, doen. En laat dan even weten of het nog steeds zo'n geweldig idee is.

Ik kan namelijk heel moeilijk begrijpen dat mensen dit echt een goed idee vinden. Zie je dan de gevaren niet? Of geloof je volledig dat wij altijd een veilig land en een goede overheid zullen hebben? Denk je echt dat, omdat je geen misdadiger bent, je niets te verbergen hebt? Of misschien beter gezegd: dat er niets is dat je liever voor jezelf wil houden?

Ik snap het ook niet. Hoe naïef kunnen mensen zijn?

Ik heb echt niets te verbergen. Maar als ons land in handen komt van een verkeerd regime, dan heb ik misschien wel een heleboel te verbergen. En dan is het levensgevaarlijk als je rondloopt met een chip in je lijf en je hele DNA-profiel in een databank zit.

Door misdaad vallen veel slachtoffers. Maar door verkeerde regimes in de wereld vallen nog altijd veel meer doden. En laten we nou niet denken dat dat hier niet kan gebeuren. De laatste keer dat het hier gebeurde is ook nog maar 70 jaar geleden...

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 11:39

Joolien schreef:
1 april?

Ook mijn allereerste gedachte mij het lezen van de titel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 12:58

ijssnuiver schreef:
Joolien schreef:
1 april?

Ook mijn allereerste gedachte mij het lezen van de titel.

Dat sowieso. De kans dat men dit serieus gaat uitvoeren is zo goed als nihil. Het is in strijd met fundamentele rechten van de mens.

Het verbaast me zo dat mensen dit bericht serieus nemen en chippen nog een goede optie vinden ook. :?

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 13:03

Hehe die is leuk bedacht in de aanloop naar 1 april :')

Als je er serieus op in wil gaan: verschrikkelijk idee! We zijn al zo zichtbaar en te controleren voor de overheid. Nog een stukje vrijheid opgeven zeker? (niet dat we nog veel vrijheid hebben)

Aan de andere kant, als je kind wegloopt, hoef je er alleen maar achteraan met je apparaatje om de chip te volgen... Best balen voor kidnappers die losgeld eisen, of kinderen die opstandig van huis proberen weg te lopen :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 13:39

Anoli schreef:

Als je er serieus op in wil gaan: verschrikkelijk idee! We zijn al zo zichtbaar en te controleren voor de overheid. Nog een stukje vrijheid opgeven zeker? (niet dat we nog veel vrijheid hebben)

Aan de andere kant, als je kind wegloopt, hoef je er alleen maar achteraan met je apparaatje om de chip te volgen... Best balen voor kidnappers die losgeld eisen, of kinderen die opstandig van huis proberen weg te lopen :')

Je hebt nu al GPS-trackers voor kinderen. Voor vindbaarheid hoef je geen chips in hun lijf te stoppen.

En weegt de haast hypothetische kans dat een kind ontvoerd wordt op tegen het risico dat een hele samenleving loopt met zo'n systeem?

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 14:10

safina schreef:
Dat sowieso. De kans dat men dit serieus gaat uitvoeren is zo goed als nihil. Het is in strijd met fundamentele rechten van de mens.

Gelukkig maar!

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 14:39

safina schreef:
Anoli schreef:

Je hebt nu al GPS-trackers voor kinderen. Voor vindbaarheid hoef je geen chips in hun lijf te stoppen.

En weegt de haast hypothetische kans dat een kind ontvoerd wordt op tegen het risico dat een hele samenleving loopt met zo'n systeem?

Ik denk dat je mijn onderste zinnen iets te serieus leest. Ik maakte gewoon een geintje over dit overduidelijke 1 april nieuws. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 14:47

@anoli :D

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 15:45

safina schreef:

Ik zag namelijk al voor mij hoe teleurgesteld een kind is als het wegloopt en na 10 minuten al "gevonden" wordt door paps of mams "Die vervloekte chip ook" :D

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 17:36

haha dan wacht je toch wat langer om de spanning erin te houden. ;)
Ik zou er geen moeite mee hebben .. echt niet. Iedereen loopt met mobieltje en sjopt online, bankiert online en gebruikt de telefoon .. overal kunnen ze al meekijken wat maakt die f* chip dan uit??
Ben alleen wel van mening dat het heel rustig ingevoerd moet worden.. en vooral niet door de SVB want dan heb je echt problemen _O-

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 17:44

Je hebt de keuze of je een telefoon meeneemt, of je online shopt, of je aankopen pint, etc. Maar je hebt geen keuze bij een chip, als die er eenmaal in zit is hij altijd actief. En daar ben ik op tegen. Voor mij is privacy erg belangrijk, zelfs al heb ik niks misdaan.

melissapupa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 17:48

Ik vind het echt een super idee :)
Als je vermist bent kunnen ze je zo opsporen BV de famile mariska peters heeft zo lang in onzekerheid gezeten waar ze was dat hoeft dan niet meer

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 18:06

De naïviteit straalt van dit topic af... :')

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 18:11

RaafSmits schreef:
Hopelijk te veel SF films gekeken.

Hunger Games idee.
Vlak voor de arena nog even een volgchip

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 18:30

Wie zegt jou dat er niet al stiekum afluister apparatuur zit in je tv of zo.. Als ze willen doen ze toch wel, chip of niet.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 19:11

Anoli schreef:
safina schreef:

Ik zag namelijk al voor mij hoe teleurgesteld een kind is als het wegloopt en na 10 minuten al "gevonden" wordt door paps of mams "Die vervloekte chip ook" :D

Of je stopt ze er als baby al in en vertelt het niet. Puber gaat spijbelen en pa en ma weten het precies... " Hoe ken dat nou he?" :D

(Okee, het mag duidelijk zijn dat ik dit als een grote grap zie)

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 19:26

Anoli schreef:
safina schreef:

En dan willen die pubers de chip eruit snijden...

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 19:39

haha snijden doen ze toch wel als ze willen
:+ of in armen/benen en andere delen of op spiegeltjes ... %)
(vooral dat ALS ZE WILLEN LEZEN GRAAG!)

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 19:49

Blacky94 schreef:
Ik vind dat nogal naïef denken.. Nu is de kans relatief klein maar zeker niet ondenkbaar. Want wat voor gevolgen denk je dat zoiets gehad zou hebben als zoiets bestaan zou hebben tijdens de 2e wereldoorlog?

Tijdens WOII hoefden de duitsers in Nederland enkel de gemeentelijke basisadministratie in handen te krijgen om precies te weten wie joods was. Stond keurig in de papieren.

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 20:28

tamary schreef:
Blacky94 schreef:
Ik vind dat nogal naïef denken.. Nu is de kans relatief klein maar zeker niet ondenkbaar. Want wat voor gevolgen denk je dat zoiets gehad zou hebben als zoiets bestaan zou hebben tijdens de 2e wereldoorlog?

Tijdens WOII hoefden de duitsers in Nederland enkel de gemeentelijke basisadministratie in handen te krijgen om precies te weten wie joods was. Stond keurig in de papieren.

En dus moeten we het ze dan maar nóg makkelijker maken?

Veel mensen die het door bijv onderduiken alsnog gered hebben. Met chips hoef je die moeite al niet eens meer te doen want voor je het weet ben je misschien wel tot op de meter nauwkeurig te traceren.

En dan heb je mbt telefoons en andere dingen zoals hierboven ergens gezegd werd iig nog zelf de keuze tot in hoeverre je daar wat mee doet en met je mee draagt.

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 21:23

en wat nou als je lichaam het afstoot? Het is niet lichaams eigen? Ik kon al niet de ijzeren pin in me arm verdragen.

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 21:47

wemkelover schreef:
en wat nou als je lichaam het afstoot? Het is niet lichaams eigen? Ik kon al niet de ijzeren pin in me arm verdragen.

Dan krijg je een onuitwisbare streepjescodetatoeage op je voorhoofd. :D
Nee, serieus, ik hoop dat dit een goede 1 april grap is want anders ben ik blij dat ik geen kinderen heb en ze ook niet meer ga krijgen. Want no way dat er bij mij of bij mijn kids zomaar een chip er in gedouwd wordt. Nog los van dat kleine beetje privacy wat je nog hebt, wie weet wat voor een gekkigheid ze daar allemaal mee gaan uithalen. Dat zo'n chip ook registreert wat je doet bv en je dus advertentiemailtjes krijgt van laxeermiddelen als je eens te lang op het toilet blijft hangen. En dan is dat nog het minst erge...

Dat mijn kat gechipt is vind ik wel okay, sowieso chippen bij dieren, dat je ze niet meer zo makkelijk in het bos kunt dumpen en dat als ze verdwaalt zijn je kunt zien waar ze thuishoren. Poeslief mag dan wel vrij vocaal zijn, vertellen waar ze woont lukt nog steeds niet en DNA trekken is ook al zo weinig zinvol. Hoop ik. Als poeslief en ik gelijkend DNA hebben is er iets wel heel erg gruwelijk fout := .

Nee, van mij mogen ze die chips stoppen op een plek waar de zon niet schijnt, en dan niet die van mij. De enige chips die je bij mij in mijn lijf krijgt zijn deze: http://www.kuijken.be/assets/images/potato_chips.jpg . Zout graag. En dan nog met mate.