Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Dani schreef:Heeft niemand hier "1984" of "De cirkel" gelezen? Zo nee, doen. En laat dan even weten of het nog steeds zo'n geweldig idee is.
Ik kan namelijk heel moeilijk begrijpen dat mensen dit echt een goed idee vinden. Zie je dan de gevaren niet? Of geloof je volledig dat wij altijd een veilig land en een goede overheid zullen hebben? Denk je echt dat, omdat je geen misdadiger bent, je niets te verbergen hebt? Of misschien beter gezegd: dat er niets is dat je liever voor jezelf wil houden?
ijssnuiver schreef:Joolien schreef:1 april?
Ook mijn allereerste gedachte mij het lezen van de titel.
Anoli schreef:Hehe die is leuk bedacht in de aanloop naar 1 april
Als je er serieus op in wil gaan: verschrikkelijk idee! We zijn al zo zichtbaar en te controleren voor de overheid. Nog een stukje vrijheid opgeven zeker? (niet dat we nog veel vrijheid hebben)
Aan de andere kant, als je kind wegloopt, hoef je er alleen maar achteraan met je apparaatje om de chip te volgen... Best balen voor kidnappers die losgeld eisen, of kinderen die opstandig van huis proberen weg te lopen
safina schreef:Anoli schreef:Hehe die is leuk bedacht in de aanloop naar 1 april
Als je er serieus op in wil gaan: verschrikkelijk idee! We zijn al zo zichtbaar en te controleren voor de overheid. Nog een stukje vrijheid opgeven zeker? (niet dat we nog veel vrijheid hebben)
Aan de andere kant, als je kind wegloopt, hoef je er alleen maar achteraan met je apparaatje om de chip te volgen... Best balen voor kidnappers die losgeld eisen, of kinderen die opstandig van huis proberen weg te lopen
Je hebt nu al GPS-trackers voor kinderen. Voor vindbaarheid hoef je geen chips in hun lijf te stoppen.
En weegt de haast hypothetische kans dat een kind ontvoerd wordt op tegen het risico dat een hele samenleving loopt met zo'n systeem?
Anoli schreef:safina schreef:@anoli
Ik zag namelijk al voor mij hoe teleurgesteld een kind is als het wegloopt en na 10 minuten al "gevonden" wordt door paps of mams "Die vervloekte chip ook"
Blacky94 schreef:Ik vind dat nogal naïef denken.. Nu is de kans relatief klein maar zeker niet ondenkbaar. Want wat voor gevolgen denk je dat zoiets gehad zou hebben als zoiets bestaan zou hebben tijdens de 2e wereldoorlog?
tamary schreef:Blacky94 schreef:Ik vind dat nogal naïef denken.. Nu is de kans relatief klein maar zeker niet ondenkbaar. Want wat voor gevolgen denk je dat zoiets gehad zou hebben als zoiets bestaan zou hebben tijdens de 2e wereldoorlog?
Tijdens WOII hoefden de duitsers in Nederland enkel de gemeentelijke basisadministratie in handen te krijgen om precies te weten wie joods was. Stond keurig in de papieren.
wemkelover schreef:en wat nou als je lichaam het afstoot? Het is niet lichaams eigen? Ik kon al niet de ijzeren pin in me arm verdragen.