Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
dovish schreef:Vreselijk, dat filmpje van dat roodharige stel met kind dat niet in het donker alleen wil slapen.. Natuurlijk wil dat kind niet ineens in het donker alleen slapen als het dat niet gewend is, gedver, waarom moet dat zo hardhandig?! Dan maar de lamp er uit draaien? Nee, belachelijk, wat een machtspelletje gaat die vrouw aan.. 'Als jij niet dit doet, dan doe ik niet dat'. En die mama maar door gaan en denken dat ze er wat van leert. Ja, dat haar kind uiteindelijk in zijn vertrouwen geschaad is en heus wel uitgeput in slaap valt ja.. Maar dat wil ik mijn kind in ieder geval niet leren..
cherrypower schreef:Ik vind de hele hectiek hier omheen een beetje onzin.
Nickyyyy schreef:Gemiep van alle sufkutjes.
_black_rose_ schreef:Voorbeelden:
Ouders die in financieel zwaar weer zitten: er is veel stress in het gezin en vader en moeder hebben een korter lontje dan normaal. Ze kunnen ook nog eens de sportclub van zoonlief niet meer betalen die daarvan over zijn toeren raakt, al helemaal omdat hij onbewust veel meekrijgt van de spanning in huis. Nanny komt dit kind even opvoeden en discipline bijbrengen in plaats van te kijken naar de oorzaak van het gedrag van het kind. De ouders waren misschien veel meer gebaat bij een goed financieel plan en hadden er misschien meer baat bij gehad samen met de kinderen te kijken naar manieren om goedkoop te ontspannen, waardoor er minder spanning in huis hangt.
De relatie tussen papa en mama loopt absoluut niet goed. Er is veel ruzie, zelfs in bijzijn van het kind. Het kind voelt al deze spanning en wil onbewust fungeren als een soort bliksemafleider, Hij gaat heel vervelend gedrag vertonen om op die manier te proberen de ouders tegen hem samen te spannen. Dit gedrag is dan echter meer een symptoom van problemen die zich tussen de opvoeders/ouders voordoet. Wanneer je de ouders dan alleen gaat aanleren hoe ze moeten straffen en belonen, mis je de oorzaak.
_black_rose_ schreef:Kinderen gaan niet dood van op een strafbankje zitten en duidelijkheid en grenzen stellen is ook heel belangrijk in de opvoeding. Dit is ook slechts 1 van de kritiekpunten die de actiegroep heeft. Persoonlijk geloof ik niet in dit kritiekpunt omdat ik denk dat kinderen er inderdaad niet dood van gaan en het stellen van grenzen een belangrijke oudercompetentie is!
Sunrise_ schreef:Ik vind haar ook erg goed. Consequent, duidelijk, maar altijd met aandacht voor wat het kind nodig heeft en wat het tekort komt.
https://www.youtube.com/watch?v=RBSOp22limc
Ga er maar aan staan.