Eerste wolf in Nederland aangetroffen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 21:10

Morganlefay schreef:
Mooi, gelijk doorsturen naar de Oostvaarders Plassen.

_O_

Ik woon in de WOLFSkuil, dus kom maar hier wolfies!

Oja muizen zat hier en ze moeten oppassen voor mijn konijn, die bijt.

JewEmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 22:16

Heb niet t topic gelezen, maar ik vind dit zoooo gaaf! Ik was er niet maar m'n moeder heeft de foto's dat ie in onze wei en om t huis liep!
(in Erm, ik woon zelf in België)

snowdon

Re: Eerste wolf in Nederland aangetroffen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 22:22

Stoer! Mag je die foto's laten zien?

ElineR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 22:26

Ja, iedereen moet nu oppassen met z'n dieren.. Eten ze eigenlijk paarden?
Ben benieuwd of het bij een blijft, anders zijn de wolven zo weer op.
En het zijn toch een bedreigde diersoort? Dus dan mogen ze hem niet afmaken.

JewEmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 22:27

Ben zelf op kamp. Komt morgenavond.

miroxmill

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 22:29

Oh mijn hemel.. Ik ben als de dood van wolven, dan durf ik geen buitenrittem meer te maken. :+

ElineR schreef:
Ja, iedereen moet nu oppassen met z'n dieren.. Eten ze eigenlijk paarden?
Ben benieuwd of het bij een blijft, anders zijn de wolven zo weer op.
En het zijn toch een bedreigde diersoort? Dus dan mogen ze hem niet afmaken.

Jahoor, die eten paarden. :\

ElineR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 22:30

Ben benieuwd naar de foto's :). Veel plezier op kamp trouwens.
Ben ook benieuwd of het een mannetje of een vrouwtje is, als het een vrouwtje is, zou ze zwanger zijn :).

Eten wolven paarden :oo. Maar ze durven toch niet uit te vallen als je in een grote groep rijdt :oo?

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 22:35

Niet te veel zorgen mensen! Wolven zijn schuw, heel schuw. Ze zullen niet snel een paard eten, eerder ratten of andere kleine prooidieren, misschien schapen. Ze zullen zeker niet aanvallen als er een mens op zo'n paard zit of als je in grote groepen rijdt.
Wolven zijn geen kwaadaardige roofdieren die opeens aanvallen.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 22:37

Ik kan het alleen maar toejuichen dat ze weer terug zijn in Nederland.
Alleen jammer dat er weer een domme horde mensen net zo erg als vroeger zijn en ze zo snel mogelijk dood willen zien.

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 22:38

Ohja één zwervende (en zeker niet magere) wolf die vreet even een paard in zn eentje op := Nee hoor, zoals al eerder genoemd bestaat 90% van hun dieet uit kleine zoogdiertjes.

Ontzettend gaaf dat er ie gespot is! Ik ben wel voorstander van een roofdier in de Nederlandse natuur, goed voor de wildstand. Maar ik kan me voorstellen dat schapenhouders niet erg blij zijn met de eventuele komst van de wolf. Lammetjes zijn natuurlijk een makkelijkere prooi :(:)

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 22:42

EskeGirl schreef:
Niet te veel zorgen mensen! Wolven zijn schuw, heel schuw. Ze zullen niet snel een paard eten, eerder ratten of andere kleine prooidieren, misschien schapen. Ze zullen zeker niet aanvallen als er een mens op zo'n paard zit of als je in grote groepen rijdt.
Wolven zijn geen kwaadaardige roofdieren die opeens aanvallen.

Weet je het zeker?
https://www.youtube.com/watch?v=rAaL1pO3qAw
:+

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 22:47

wolven eten kindertjes, uiteraard kleine dieren zoals zielige opgehokte konijnen, hamsters, cavia's, poezen, puppy's ,kittens, lammetjes, shetlandveulentjes en nog veeeeeel meer en daarnaast vele andere dieren. Alles wat niet te vreten is zonder bbq kruiden, is niet interessant! :+

KOM OP ZEG, CHIL EVEN.... HET IS EEN HONDJE in zn uppie (voor nu)

M_nouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 22:49

Leuk, leuk, leuk!
Waarschijnlijk komt hij hier niet in het "platte" groningen.
Wolven hebben me altijd al gefascineerd, waarom weet ik niet.
Het lijkt me alleen voor de wolf hier niet zo leuk. Er is nergens plek waar nooit mensen komen. Misschien in het bos maar dan is er vast wel een wandelaar die daar loopt.
Voor hun eigen best wil moeten ze maar terug naar de grotere bossen.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 22:54

Sammyoo geweldig!!! filmpje! Back to.. 19 0 :D

dovish

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 22:56

Ik las op Facebook dat hij bij iemand om de boerderij (schapen) liep, inclusief foto. Ik vond hem op de filmbeelden bij het journaal al helemaal niet schuw overkomen en zij bevestigde dat. Zal het niet gewoon een ontsnapt dier zijn?

Edit: was overigens in Wezuperbrug.

Legoblokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 22:59

Hij is vlak bij familie van mij haha. Vind t wel gaaf om mee te maken. Wil m zelf ook nog wel zien als t even kan. Wel van veilige afstand natuurlijk!

plientjedres

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 23:01

Ha ha ha we hebben hier al paniek om een terror uil, gaan ze het daar weer overtreffen met een wolf |o gemeen hoor!
Ben er niet zo heel erg gek van dat ze hier weer zijn.
Gezien vossen al een kudde schapen de sloot( met gevolg verdrinkingsdood ) in kunnen jagen zal een wolf dat ook doen.
Schuw of niet.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 23:02

Ik heb zo'n vermoeden dat iedere bokker die heel hard ropet dat ze terug moeten komen niet hoeft te leven van een kudde schapen?
Sjonge.. "even een 2de omheining maken die de wolf tegenhoud" "ze zijn beschermd, dus alle dooie schapen worden vergoed" :n

Begrijp me niet verkeerd, ik vind het machtige beesten, maar niet in dit kleine kikkerlandje. Die muizenplaag is straks ook over, wilde konijnen worden ook schaars als er meer wolven deze kant op komen en dan gaan ze toch echt wel opzoek naar iets anders.
En dan zijn kleine, 1 weeks oude lammetjes een goede 2de keus..

Leuk dat dat vergoed wordt, maar wat heb je daar emotioneel aan? Fokkers van schapen hebben òòk een hart.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 23:04

Goh, nu ik er zo bij nadenk, mijn moeder vertelde vorige week ergens dat ze iets vreemds had meegemaakt.. Ze wonen landelijk en ging voor het slapen gaan nog even buiten naast het huis een sigaret roken (rond 01.00 's nachts, ze zijn altijd laat naar bed) toen ze opeens getik op het pad hoorde van een dier dat aan kwam lopen. Het getik werd harder en mijn moeder werd wat bang omdat ze niet wist wat daar in de duisternis aan kwam lopen en ze liep richting de achterdeur van het huis. Op dat moment kwam er een grote hond langsgelopen, waarvan mijn moeder dacht dat het een herdershond was. Het dier zag mijn moeder (gelukkig) niet en liep onverstoord verder en stak voor het huis de weg over, het veld in. Mam is met het hart in de keel in huis gegaan en vertelde dit verhaal de volgende dag aan mij. Ik moest toen gelijk denken aan een wolf, omdat het dier van achter het huis (open veld met wat bossen), langs het huis naar voren het veld weer in liep en niemand in de buurt van mijn ouders heeft een herdershond. Dit was trouwens voordat het nieuws kwam dat er een wolf was gezien.

miroxmill

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 23:11

Het gaat er nu over op Nederland 2, man begint al over z'n paarden.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 23:18

Froukje1993 schreef:
Ik heb zo'n vermoeden dat iedere bokker die heel hard ropet dat ze terug moeten komen niet hoeft te leven van een kudde schapen?
Sjonge.. "even een 2de omheining maken die de wolf tegenhoud" "ze zijn beschermd, dus alle dooie schapen worden vergoed" :n

Begrijp me niet verkeerd, ik vind het machtige beesten, maar niet in dit kleine kikkerlandje. Die muizenplaag is straks ook over, wilde konijnen worden ook schaars als er meer wolven deze kant op komen en dan gaan ze toch echt wel opzoek naar iets anders.
En dan zijn kleine, 1 weeks oude lammetjes een goede 2de keus..

Leuk dat dat vergoed wordt, maar wat heb je daar emotioneel aan? Fokkers van schapen hebben òòk een hart.

De opmerking over beschermd was van mij afkomstig, dat was enkel een constatering die ik gelezen heb, vooral omdat ik vrees dat mensen eigen rechter gaan spelen en dat het beest afgeschoten wordt.

Hoe jij dit vervolgens uitlegt dat ik kennelijk denk dat schapenfokkers geen hart hebben ontgaat me volledig...

Wel opvallend, iedereen ziet ineens wolven...

T zal morgen ook wel druk zijn daar met "dagjesmensen"... "Even naar de wolf kijken...."

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 23:20

Nee, omgeving Winschoten/Veendam prov. Groningen

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 23:26

Veulen84 schreef:
Voor sommige mensen is het wel goed om even deze site te lezen: http://www.wolveninnederland.nl/
Zo veel problemen hoef je niet te verwachten van wolven.

Nou, ik denk het wel. Zie onderstaand filmpje. In een linkje, niet kijken als je gevoelig bent of hondenliefhebber.
http://youtu.be/Jtzx4tyVQqA

MamaMiesje

Voor mij is het tot nu toe een hoop hysterie om niks. Je zal zien: hebben ze het beest straks gevangen, blijkt ie gewoon een chip te hebben of zo :+

rina

pipo schreef:
wolven eten kindertjes, uiteraard kleine dieren zoals zielige opgehokte konijnen, hamsters, cavia's, poezen, puppy's ,kittens, lammetjes, shetlandveulentjes en nog veeeeeel meer en daarnaast vele andere dieren. Alles wat niet te vreten is zonder bbq kruiden, is niet interessant! :+

KOM OP ZEG, CHIL EVEN.... HET IS EEN HONDJE in zn uppie (voor nu)

Ehmm Pipo dit filmpje nog niet gezien??? Wolfje helemaal in zijn eentje in de bewoonde wereld. En tis geen hamstertje, puppy wat hij daar te pakken neemt.
En waarschuwing voor tere zieltjes, kijk dit filmpje niet!!! Hij is echt niet grappig.
http://youtu.be/OntL7haQ52o
(Edit: hetzelfde filmpje als die van Jan :D )

En idd een deel van de Duitse (met name fokkers) zijn niet echt blij met de terugkomst. En ergens kan ik ze ook wel gelijk geven.