Vaccin tegen baarmoederhalskanker vernietigt eierstokken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 20:02

WildWings schreef:
Ik vind het echt hilarisch dat mensen zulke slecht geschreven artikelen, niet voorzien van fatsoenlijke onderbouwing of bronnen, zomaar voor waar aan nemen - en erger nog: ze zelfs delen!

Helemaal mee eens. Lees je eens in via goede bronnen (correct uitgevoerde onderzoeken in betrouwbare wetenschappelijke jounals) in plaats van alles aan te nemen wat er op en of andere website staat.

Shadow0

Re: Vaccin tegen baarmoederhalskanker vernietigt eierstokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 17:33

Ach, een beetje skepsis richting farmaceutische industrie kan ook geen kwaad. (Vioxx bijvoorbeeld, of http://www.radio1.nl/item/276257-Antist ... reden.html ) Laten we het er toch op houden dat die mooie hoge standaarden in de praktijk niet altijd gehaald worden, en dat je met marketingbudgetten die groter zijn dan onderzoeksbudgetten zeker vraagtekens kunt zetten bij wiens belangen er door een bepaald geneesmiddel of vaccin precies gediend worden.

Het paniekverhaal van de OP vind ik niet echt overtuigend (eh, totaal niet), maar het blind vertrouwen in de zorgvuldigheid van onderzoek naar veiligheid vind ik ook niet helemaal realistisch. Daarvoor zijn er de afgelopen jaren toch iets teveel schandalen naar buiten gekomen.

irryproppy

Re: Vaccin tegen baarmoederhalskanker vernietigt eierstokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 18:29

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 19:01

Johanna01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 19:49

Nouja dan ben ik maar het bewijs dat het niet waar is/hoeft te zijn. Ik heb het Vaccin ook gehad ongeveer 5 jaar geleden, en vandaag 14 weken zwanger van ons eerste kindje.

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 19:57

Het vaccin is wel degelijk niet goed genoeg onderzocht maar het meisje die genoemd wordt in het artikel is waarschijnlijk eerder een uitzondering dan de regel. Er was toondertijd zo'n angst rondom baarmoederhalskanker en grote vraag naar, dat ze het vaccin te snel op de markt hebben gebracht.
En als blijkt dat duizenden vrouwen onvruchtbaar zijn geraakt, dan zullen de schadeclaims ook niet al te misselijk zijn. :wow:

Overigens vond ik deze quote heel kwalijk.
Citaat:
Deze jonge vrouw, beroofd van haar natuurlijke vermogen om volledig vrouw-zijn te ervaren, werd geconfronteerd met een vroege menopauze, waarbij haar eierstokken volledig stilgelegd werden, zelfs vóórdat zij zelfs in staat waren zich volledig te ontwikkelen.

Alsof je met verminderde, of complete onvruchtbaarheid geen volledig vrouw meer zou zijn? >;)

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 20:03

omdat ik bij de eerste lichting hoorde die hiermee geent werd heb ik lang getwijfeld. Mijns inziens was er niet genoeg vooronderzoek gedaan en heb ik besloten mij hiermee niet te laten enten.
Blij toe.
Ik moet sowieso al vanaf jonge leeftijd kankeronderzoeken laten doen ivm borstkanker in mijn familie dus laat ze dan meteen maar een uitstrijkje maken. Prima opgelost.
Je voorkomt het toch niet, ook niet met een vaccin.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 02:10

Johanna01 schreef:
Nouja dan ben ik maar het bewijs dat het niet waar is/hoeft te zijn. Ik heb het Vaccin ook gehad ongeveer 5 jaar geleden, en vandaag 14 weken zwanger van ons eerste kindje.

Gefeliciteerd!

nanoukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 02:28

ik heb ze allemaal gehad..

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 11:54

Bovendien, iemand moet de controlegroep zijn toch!? Misschien is het inderdaad wel schadelijk, daar kom je dan blijkbaar alleen achter als het fout gaat bij een grote groep. Dan kan het vaccin voor volgende lichtingen verbeterd worden, nou die 'last' draag ik dan graag op me hoor.

Overigens vind ik het alsnog een kulverhaal. Dit verhaal zou pas enigszins redelijk zijn als er vóór het vaccin een uitgebreid onderzoek bij haar was geweest. Ik denk dat dit eerder gewoon een 'natuurlijk' foutje is en het niets met het vaccin te maken heeft. Wel meer vrouwen hebben last van een zeer vervroegde menopauze.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 12:11

BaileyMix schreef:
Overigens vind ik het alsnog een kulverhaal. Dit verhaal zou pas enigszins redelijk zijn als er vóór het vaccin een uitgebreid onderzoek bij haar was geweest. Ik denk dat dit eerder gewoon een 'natuurlijk' foutje is en het niets met het vaccin te maken heeft. Wel meer vrouwen hebben last van een zeer vervroegde menopauze.

Mee eens.

Het vaccin werkt op het immuunsysteem en niet op de eierstokken. Dat er bijwerkingen optreden als vernietigde eierstokken is gewoon niet logisch. Je kan natuurlijk nooit 100% zeggen dat het niet zo is voordat het onderzocht is maar het is gewoon niet logisch.