Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sizzle schreef:Pearlx schreef:Waarom niet dieren in zijn geheel weg?
Waarom paarden en hondensport ook niet gelijk verbieden?
Sizzle schreef:Ik zeg dat ook niet, dat zei iemand boven mij.
Een kameel is voor mij niet anders dan een paard, maar jij zegt dieren helemaal eruit.
Dus vraag ik, waarom je dan nog wel paardensport of andere dierensport zou goed keuren. Is echt niet zo enorm anders.
Pearlx schreef:Sizzle schreef:Ik zeg dat ook niet, dat zei iemand boven mij.
Een kameel is voor mij niet anders dan een paard, maar jij zegt dieren helemaal eruit.
Dus vraag ik, waarom je dan nog wel paardensport of andere dierensport zou goed keuren. Is echt niet zo enorm anders.
Ik zeg niet alle dieren eruit. Ik vraag me af waarom vinden de mensen die de wilde dieren eruit willen het wel oké dat ze de show vervolgens doorgaan met gedomesticeerde dieren. Ik vraag me gewoon af, als het bewezen is of in iedergeval wordt beweerd dat de olifanten, tijgers, kamelen, llama's en andere wilde dieren zo lijden en stressen van het leven in het circus, waarom het dan wel oké zou zijn dat ze dit voortzetten met paarden, koeien, varkens, eenden, honden, katten en etc
MarlindeRooz schreef:Omdat mijn hond bijvoorbeeld, het oprecht leuk vind om in het middelpunt van de aandacht (en eten) te staan.
Een hond is ook veel makkelijker te houden dan een olifant. Ooit wel eens een olifant bij een circusuitbater op bed zien liggen? Of lekker in de woonwagen.
MarlindeRooz schreef:Maar honden hebben een will to please voor de baas, is niet alleen een voerkwestie.
MarlindeRooz schreef:Ik vind het trainen van dolfijnen ook geen dierenmishandeling, maar het houden van dolfijnen in een klein bassin wél.
kimmie261 schreef:ach..dolfinarium ligt aan een plas water...
niet eens aan de zee,waar dolfijnen in thuis horen,dan weet je helemaal niet wat je ziet,maar voor het idee..
[ Afbeelding ]
en dit is de ruimte waarmee 25 dolfijnen het mee moeten doen...
[ Afbeelding ]
heel ver weg bij blijven bij dit soort "vermaakindustrie "....
Ninx schreef:Nee, ik ga daar niet naartoe...
Ik denk dat we het grootste deel van de dierentuinen moeten sluiten, en alleen die dierentuinen moeten laten bestaan waar de dieren veeeeeeeel ruimte krijgen en waar men zich richt op bescherming van de soort en het eventueel opvangen van dieren die niet meer teruggeplaatst kunnen worden in het wild.
Er moet meer afstand zitten tussen bezoekers en dieren, en mensen moeten hun kinderen een optater geven wanneer ze keihard tegen de dieren krijsen of op de ramen lopen te rammen![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
(Artis, Blijdorp... alles wat dus in een stad zit en veel te klein is moeten we lekker dichtgooien)
kimmie261 schreef:Happy16 ,met mijn stomme kop ben ik heeeeel lang geleden 1x daar geweest en echt jankend weggegaan...wat een in en in trieste bedoeling,ben er maanden beroerd van geweest...ga daar nóóit meer naartoe...pieker er niet over...
Happy16 schreef:kimmie261 schreef:Happy16 ,met mijn stomme kop ben ik heeeeel lang geleden 1x daar geweest en echt jankend weggegaan...wat een in en in trieste bedoeling,ben er maanden beroerd van geweest...ga daar nóóit meer naartoe...pieker er niet over...
Ik ben er vaker naar toe geweest, ook veel achter de schermen gezien, o.a. trainingen maar ook de viskeukens, alle apparatuur om het water optimaal te houden.
De dieren worden getraind zodat ze gezond kunnen blijven, bijv. getraind bloedprikken.
Ik weet niet hoe het jaren geleden was, maar de dieren zien er goed gezond(je hoort bijvoorbeeld dat de dieren blind zijn door het chloorwater, niets is minder waar) en ze lijken voor zover ik dat kan beoordelen tevreden.
Natuurlijk zijn er ook verbeterpunten, die ik al eerder aangehaald heb.