Gratis plastic tasje per 1 januari verboden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 22:06

Ha ha ha, dat had ik ook, maar toch gedaan! :D

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 22:11

Ik heb bovenstaande ook op facebook voorbij zien komen. Wat een verbitterd flutstuk.
Volgens mij heeft het niks met leeftijd te maken, maar met bewustzijn die mee moet veranderen met de tijden die altijd blijven veranderen en de kennis die blijft veranderen. Vergelijken met vroeger is als appels met peren vergelijken.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 22:22

Ik probeer wel minder tasjes te gebruiken en heb bijna altijd een tas bij maar soms heb ik hem toch liever wel hoor, als ik bij de dierenwinkel stinkend kauwspul voor de hond haal wil ik niet dat die lucht nog een week in mijn linnentas hangt, ik doe mijn plastic wel braaf in de plastic bak trouwens. Mogen winkels trouwens wel papieren tassen blijven geven?

Vind dat soort stukjes zo'n onzin, vroeger recyclede men misschien ook al wel flessen maar als je piepschuim had gemaakt dan mocht je ook gewoon het dak van je reactor open zetten en de overgebleven chemicaliën laten verdampen, dus om nu te doen alsof alles toen groener was :')

ikbencarmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 22:23

nine1987 schreef:
Grit schreef:
Dat is vervelend Nine -O- En als het dan bij een beetje gemopper bleef, maar dat ze gaan schelden :n Echt absurd.

Ja hoor.. Er werd on gerust de huid vol gescholden om een stom tasje.. En dat hoorde ik uit meerdere filialen..

Daar heb ik ook last van gehad. Er was een nieuwe regel, namelijk 1 tasje per klant. Nou ik heb nog nooit zoveel boze klanten aan de kassa gehad, dus toen hebben ze de regel maar weer afgeschaft.

Ik maak ook regelmatig mee dat mensen met een tas bij de kassa komen, maar alsnog een plastic tas willen, want die andere is voor de boodschappen bij de winkel ernaast. Dan vraag ik me toch af waarom je voor die winkel wel een tas mee kunt nemen en voor een andere niet.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 22:40

liedje89 schreef:
Ik probeer wel minder tasjes te gebruiken en heb bijna altijd een tas bij maar soms heb ik hem toch liever wel hoor, als ik bij de dierenwinkel stinkend kauwspul voor de hond haal wil ik niet dat die lucht nog een week in mijn linnentas hangt, ik doe mijn plastic wel braaf in de plastic bak trouwens. Mogen winkels trouwens wel papieren tassen blijven geven?

Geen idee. :n Hoewel die ook niet altijd even praktisch zijn, bijvoorbeeld wanneer het regent. Dan zijn papieren tassen toch een minder groot succes. -O-

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 22:41

als caissière zijnde denk ik 'ja, super!'
hoeveel klanten er niet voor 1 artikel (tje) een tas willen..
zo is er een klant die zo'n 4x per week bij ons 2 croissants haalt. deze gaan samen in 1 plastic broodzakje, maar bij de kassa wil meneer er ook elke keer weer een (gratis) plastic tasje rond. deze meneer eet de croissants buiten onze winkel op, en gooit zijn tasje en plastic broodzakje daar in de bak..
dat soort dingen irriteren mij echt.

maar.. als klant zijnde zeg ik 'oei..' ik heb zelf een linnen tas, maar laat die vaak thuis liggen. denk dat dat voor mij erg wennen gaat zijn, maar goed, als er de optie blijft om voor een paar extra centen een tasje bij te kopen.. geen probleem, dan leer ik het vanzelf wel te onthouden.

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 22:47

Jolien87 schreef:
liedje89 schreef:

Geen idee. :n Hoewel die ook niet altijd even praktisch zijn, bijvoorbeeld wanneer het regent. Dan zijn papieren tassen toch een minder groot succes. -O-

Precies dat. Die tassen zakken met de regen uit z'n fatsoen en de bodem klappert eronderuit. Met drie kilo vis in je tas is dat niet leuk.
Die papieren tassen zijn eigenlijk geen oplossing.

karuna
Drukke kabouter

Re: Gratis plastic tasje per 1 januari verboden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 22:50

Aan de ene kant begrijpelijk aan de andere kant balen omdat wij ze altijd grondig hergebruiken. Eerst om bv eten in mee te nemen. Daarna voor bv kleren of iets anders om in mee te nemen. Als laatste worden ze gebruikt om iets bij de paarden mee te nemen of als poepzakje voor de hond.

Daarvoor moeten we nu dus zakken gaan kopen. Daarmee is er dus niets zuiniger eigenlijk.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 08:53

Plastic tassen zijn ook echt iets van de laatste jaren. Dat bestaat echt nog niet zo heel lang. Hoewel sommige misschien denken dat het altijd zo is geweest. Ja, het wordt weer even wennen maar dan lopen we allemaal weer met boodschappenmanden, kratjes en linnentasjes rond als we boodschappen gaan doen.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 21:23

liedje89 schreef:

Vind dat soort stukjes zo'n onzin, vroeger recyclede men misschien ook al wel flessen maar als je piepschuim had gemaakt dan mocht je ook gewoon het dak van je reactor open zetten en de overgebleven chemicaliën laten verdampen, dus om nu te doen alsof alles toen groener was :')

En wat dacht je van de oude dieseltjes, carboleum en loodmenie bijvoorbeeld... Ook niet echt je van het, maar ach, dan kunnen we op alle slakken wel zout leggen. ;)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 21:26

Ik ben voor... sinds AH de gratis groentetasjes verboden heeft bij de kassa scheelt het echt. Alleen blijf ik me eraan irriteren dat klanten dingen in die groentetasjes steken en het verrotten om bij de kassa eruit te halen

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 16:11

Dimphyl schreef:
als caissière zijnde denk ik 'ja, super!'
hoeveel klanten er niet voor 1 artikel (tje) een tas willen..

Ja dit doe ik ook altijd en weet je waarom? Wij scheiden namelijk het plastic in speciale zakken en elke vrijdag wordt dit opgehaald.
Maar die speciale zakken zijn enorm (groter dan een grijze vuilniszak) en die wil ik dus niet in de keuken hebben. Ik gebruik dus de plastic boodschappentasjes daarvoor. Die hang ik op een haakje in de keuken, verzamel daar het plastic in tot het vol is en breng het vervolgens naar de garage in de grotere zak.

Straks kan dat dus niet meer en dat vind ik best jammer. Vooral de kleinere tasjes van bijvoorbeeld de kruidvat en de Xenos zijn er ideaal voor :j

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 16:23

Grit schreef:
Ik heb bovenstaande ook op facebook voorbij zien komen. Wat een verbitterd flutstuk.
Volgens mij heeft het niks met leeftijd te maken, maar met bewustzijn die mee moet veranderen met de tijden die altijd blijven veranderen en de kennis die blijft veranderen. Vergelijken met vroeger is als appels met peren vergelijken.

en toch heeft dat stuk voor een groot deel gelijk. Niet op alles maar wel op een deel.

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 16:38

Als ik bij ons in het dorp boodschappen ga doen bij de supermarkt ga ik voor ook langs de drogisterij. Ondanks dat ik een boodschappentrolley bij heb vraag ik toch vaak om een tasje. Waarom? Omdat de supermarkt iedereen bij de kassa vraagt om in de tas te mogen kijken. Ik heb al eens een heel gedoe gehad omdat daar dus al mijn drogisterij artikelen in zaten en ik eerst moest gaan bewijzen dat ik deze niet gejat had uit de supermarkt. Daarom dus tegenwoordig maar een tasje om de drogisterijartikelen. Sindsdien geen gedoe meer gehad.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 16:39

maar dan zou toch een bonnetje van de drogisterij ook voldoende moeten zijn?

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 16:40

Nou helaas niet. Eerst werd de manager er bij gehaald en moest ik mee naar achteren. Je voelt je behoorlijk staan hoor met zo'n rij achter je!

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 16:42

Ik heb voor het plastic afval gewoon hele dunne plastic zakjes gekocht. Als ik toevallig eens een plastic zak over heb van boodschappen (ik probeer het al te voorkomen, maar soms gebeurt het toch) dan gebruik ik die wel, maar die gekochte zakken van tig voor een euro bevallen top.

Ik denk dat het voornamelijk even schakelen wordt. Zowel voor de mensen die ze graag willen hebben normaal, als de mensen die het willen voorkomen (niet meer snel hoeven roepen dat er geen tasje om hoeft).

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 16:45

Waar koop je die tasjes dan? En dat zijn dan gewoon draagtasjes met hengels er aan?

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 16:46

gratis tasjes worden hier hergebruikt tot ze uit elkaar vallen :'), dus ik zou het wel jammer vinden.

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 16:48

Ik heb voor het shoppen bij de Appie zo'n biologische tas gekocht. Shopt best fijn en schijnt dus ook goed te zijn voor het milieu!

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 16:49

Chiave schreef:
Ik heb voor het shoppen bij de Appie zo'n biologische tas gekocht. Shopt best fijn en schijnt dus ook goed te zijn voor het milieu!

een ik ben puur en eerlijk tas?
Die heb ik inderdaad ook, die is niet zo groot en handiger als ik op de fiets ben.

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 16:51

PocoGaucha schreef:
Chiave schreef:

een ik ben puur en eerlijk tas?
Die heb ik inderdaad ook, die is niet zo groot en handiger als ik op de fiets ben.

Ik heb een tas van Appie in samenwerking met SuperTrash, en één met zo'n peer voorop, van juten. Die juten is idd lekker klein en handig. :j

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 16:54

Ja, gewoon met hengsels, bij de supermarkt gekocht in het vak vuilniszakken.

Ik denk dat het deze zijn: http://www.ah.nl/producten/product/wi13 ... root-20-lt

In ieder geval wel die kleur. Maar het is al weer een tijd terug. Ik had ze voor mijn minipedaalemmertje gekocht, daar zitten nu zakken in vak 10L (overigens ook met handvaten) en zelfs die zijn nog te groot.