Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ninette schreef:Lees dat de Italianen aanstaande donderdag wraak gaan nemen als ze hier zijn. Fijn als je in Rotterdam bij de kuip woont.
Magrathea schreef:Ik vraag me ook af hoe zo'n harde kern zich nou verantwoordt tegenover zichzelf... Zouden die oprecgt denken dat ze dit voor hun club doen?
Je kunt er ook gewoon niet zoveel tegen doen behalve opsluiten. En omdat een grote groep dit heeft gedaan is het moeilijk om individuen te straffen. Want he, misschien had Jantje die is opgepakt wel net niks gedaan, en er was chaos dus geen getuigen die wat gezien hebben.
Maak je overigens geen illusies dat een celstraf helpt, zodra ze vrij zijn hebben ze alleen maar nog iets om trots op te zijn.
Magrathea schreef:Nou ja, het scheelt dat wij geen monumenten hebben![]()
Wat raar dat die straffen voorwaardelijk zijn... Speciale reden voor?
Electra63 schreef:Beetje domme opmerkingen. Ik schreef het gister al, in 1974 werden in mijn buurt de auto's omgegooid en ruiten ingegooid door Engelse hooligans. Dat is net zo erg, als die fontein. Dit gebeurt al jaren. Dit is niet goed te praten, maar de Italianen hebben het niet goed ingeschat. Te weinig politie, te weinig faciliteiten, dat soort idioten los laten lopen in de stad, is vragen om moeilijkheden. Ze staan stijf van de alcohol en pillen.
Ik las in de Telegraaf ook de opruiende teksten, dat Feyenoord er niets aan wil doen. Feyenoord KAN niets doen. Die idioten hebben geen kaartje, staan op dr zwarte lijst van de club, maar iedereen kan in zijn auto stappen, de grens overgaan en rellen.
Electra63 schreef:Je leest selectief Janine.... onze burgemeester heeft direct gebeld met Rome en excuses aangeboden en zijn hulp met het zoeken naar de daders toegezegd. De zwarte lijst van Feyenoorf zal daarbij helpen. Feyenoord KAN het niet voorkomen.
Rome heeft zeer veel ervaring met hun eigen zeer geweldadige hooligans, zij hebben het niet goed aangepakt. Hopenlijk leren zij hier ook van.
ingedebruijn schreef:Feyenoord kan hier niets aan doen dus waar moeten ze excuses voor maken.
ingedebruijn schreef:Ik denk dat feyenoord zich ervan wil distantiëren. Als je sorry zegt voor zulke mensen is het net alsof het nog je supporters zijn en dit soort mensen is feyenoord liever kwijt dan rijk. Ze hebben niet voor niets een stadionverbod. Feyenoord kan hier niets aan doen dus waar moeten ze excuses voor maken.
NatasjavE schreef:ingedebruijn schreef:Feyenoord kan hier niets aan doen dus waar moeten ze excuses voor maken.
Het waren toch Feyenoord supporters?
Je kan er over discussiëren of het echt wel supporters genoemd kunnen worden maar de aanleiding was de wedstrijd die Feyenoord daar speelde.
Je kan het zien als Rutte die excuses aanbied voor het slavernij verleden van Nederland.
Daar hechten ook veel mensen waarden aan terwijl de VVD voor een hoop ellende verantwoordelijk is maar nu net niet de slavernij.