Feijenoorders slopen Rome.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 00:38

Cel straf, flinke geld boete, paspoort afnemen, stadionverbod en stads verbod binnen NL. En meldplicht op de dag van de wedstrijden(evt de uit wedstrijden ook in buitenland.) en een vliegtuigje ME-ers.. Want die in Rome moeten die wapen stok eens leren gebruiken en goed hard ook.. Kwam op fb een filmpje tegen,, die mannen renden nog net niet weg.. Pff

_Lisanne

Re: Feijenoorders slopen Rome.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 00:41

Er zijn echt wel rake klappen uitgedeeld daar hoor.. Er zijn meerdere foto's op social media (niet alleen van supporters) dat mensen tot bloedens toe zijn geslagen en helaas worden vaak de verkeerde geraakt. Ben er uiteraard niet op tegen dat de slechten een klap krijgen maar er zijn ook grenzen.

http://www.headlines.nl/8627459/Nog-zes ... t-in-Rome/
Hier wordt trouwens vermeld dat de straffen voorwaardelijk zijn (zie mijn eerdere bericht).

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 00:45

De enige die de grens over zijn gegaan, zijn de "mensen" die alles daar vernield hebben.
Ik heb absoluut niks tegen het voetbal op zich.. Heb er ook niks mee, maar jezelf Supporter noemen van een club en je dan zo gedragen. Bah! Heb geen goed woord over voor vernielen van spullen van een ander, zeker niet uit naam van een club. kunnen niet hard genoeg gestraft worden

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 00:53

In landen zoals Italië durft de politie meer te doen dan alleen te zeggen wilt u daar alstublieft mee ophouden, ze hebben gekregen wat ze verdiende

Heike
Mede-oprichtster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 01:22

In Engeland hebben ze toch zo'n voetbalwet. Dan moeten mensen die zich misdragen hebben zich iedere keer melden op het politiebureau tijdens wedstrijden.

Ik weet het niet, denk dat het niet heel makkelijk is. En heel jammer dat ze de boetes niet echt hoeven te betalen. Wat heeft het dan voor nu zo'n boetes op te leggen.

Ninette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-15 09:14

Lees dat de Italianen aanstaande donderdag wraak gaan nemen als ze hier zijn. Fijn als je in Rotterdam bij de kuip woont.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 09:21

Ik blijf wel thuis, kan ik de boel in de gaten houden

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 09:38

Nou ja, het scheelt dat wij geen monumenten hebben :')

Wat raar dat die straffen voorwaardelijk zijn... Speciale reden voor?

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 09:41

Ninette schreef:
Lees dat de Italianen aanstaande donderdag wraak gaan nemen als ze hier zijn. Fijn als je in Rotterdam bij de kuip woont.

Ja dat was te verwachten.

Stelletje idioten.

Echt dit soort "vermaak" snap ik niets van. En met vermaak bedoel ik heel duidelijk niet het voetbal zelf.

Wat daar leuk aan is snap ik ook niet maar das een andere discussie :+

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 09:46

Ik vraag me ook af hoe zo'n harde kern zich nou verantwoordt tegenover zichzelf... Zouden die oprecgt denken dat ze dit voor hun club doen?

Je kunt er ook gewoon niet zoveel tegen doen behalve opsluiten. En omdat een grote groep dit heeft gedaan is het moeilijk om individuen te straffen. Want he, misschien had Jantje die is opgepakt wel net niks gedaan, en er was chaos dus geen getuigen die wat gezien hebben.

Maak je overigens geen illusies dat een celstraf helpt, zodra ze vrij zijn hebben ze alleen maar nog iets om trots op te zijn.

Eirikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 09:53

Op dit soort tuig mag de oproerpolitie van mij gericht met scherp schieten. Ruimt lekker op, en wedden dat het dan zo afgelopen is?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 12:31

Magrathea schreef:
Ik vraag me ook af hoe zo'n harde kern zich nou verantwoordt tegenover zichzelf... Zouden die oprecgt denken dat ze dit voor hun club doen?

Je kunt er ook gewoon niet zoveel tegen doen behalve opsluiten. En omdat een grote groep dit heeft gedaan is het moeilijk om individuen te straffen. Want he, misschien had Jantje die is opgepakt wel net niks gedaan, en er was chaos dus geen getuigen die wat gezien hebben.

Maak je overigens geen illusies dat een celstraf helpt, zodra ze vrij zijn hebben ze alleen maar nog iets om trots op te zijn.

Nou dat was gisteren heel duidelijk. Het was de schuld van de gemeente Rome, die hadden niet gezorgd voor lege prullebakken.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 12:39

Magrathea schreef:
Nou ja, het scheelt dat wij geen monumenten hebben :')

Wat raar dat die straffen voorwaardelijk zijn... Speciale reden voor?

Nee, en niemand gaat Rotterdam missen als het straks in de as ligt.

Geintje natuurlijk :Y)

Viel te verwachten zo'n tegenreactie, helaas. Zo houdt je het alleen maar in stand.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 12:50

Beetje domme opmerkingen. Ik schreef het gister al, in 1974 werden in mijn buurt de auto's omgegooid en ruiten ingegooid door Engelse hooligans. Dat is net zo erg, als die fontein. Dit gebeurt al jaren. Dit is niet goed te praten, maar de Italianen hebben het niet goed ingeschat. Te weinig politie, te weinig faciliteiten, dat soort idioten los laten lopen in de stad, is vragen om moeilijkheden. Ze staan stijf van de alcohol en pillen.
Ik las in de Telegraaf ook de opruiende teksten, dat Feyenoord er niets aan wil doen. Feyenoord KAN niets doen. Die idioten hebben geen kaartje, staan op dr zwarte lijst van de club, maar iedereen kan in zijn auto stappen, de grens overgaan en rellen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 12:54

Electra63 schreef:
Beetje domme opmerkingen. Ik schreef het gister al, in 1974 werden in mijn buurt de auto's omgegooid en ruiten ingegooid door Engelse hooligans. Dat is net zo erg, als die fontein. Dit gebeurt al jaren. Dit is niet goed te praten, maar de Italianen hebben het niet goed ingeschat. Te weinig politie, te weinig faciliteiten, dat soort idioten los laten lopen in de stad, is vragen om moeilijkheden. Ze staan stijf van de alcohol en pillen.
Ik las in de Telegraaf ook de opruiende teksten, dat Feyenoord er niets aan wil doen. Feyenoord KAN niets doen. Die idioten hebben geen kaartje, staan op dr zwarte lijst van de club, maar iedereen kan in zijn auto stappen, de grens overgaan en rellen.

Ik snap dat Feyenoord er niets aan KAN doen hoor...
Maar ik begrijp de berichten ook wel...
Nota bene Rotterdam staat op en zegt Italië steun toe in het vinden van de daders.
Laat Feyenoord dan in de media zeggen dat ze hun zwarte lijst al door hebben gegeven en dat ze graag willen dat dit in de toekomst niet weer gebeurt.

Maar ze geven alleen aan dat ze geen sorry willen en kunnen zeggen. En dát komt wel in de media.

Ja hoe help je je eigen imago naar de kloten?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 13:36

Je leest selectief Janine.... onze burgemeester heeft direct gebeld met Rome en excuses aangeboden en zijn hulp met het zoeken naar de daders toegezegd. De zwarte lijst van Feyenoorf zal daarbij helpen. Feyenoord KAN het niet voorkomen.
Rome heeft zeer veel ervaring met hun eigen zeer geweldadige hooligans, zij hebben het niet goed aangepakt. Hopenlijk leren zij hier ook van.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 15:36

Electra63 schreef:
Je leest selectief Janine.... onze burgemeester heeft direct gebeld met Rome en excuses aangeboden en zijn hulp met het zoeken naar de daders toegezegd. De zwarte lijst van Feyenoorf zal daarbij helpen. Feyenoord KAN het niet voorkomen.
Rome heeft zeer veel ervaring met hun eigen zeer geweldadige hooligans, zij hebben het niet goed aangepakt. Hopenlijk leren zij hier ook van.

Euh, ik lees niet wat ik wil hoor... Ik schrijf enkel wat ik weet op basis van het nieuws dat ik gisteravond en vandaag heb gelezen/gezien.

Nee, Feyenoord kan het niet voorkomen. Dat begrijp ik ook volkomen.
Maar Feyenoord is niet handig bezig wat hun imago betreft. Vele voetballiefhebbers begrijpen het, maar al die mensen die niets met voetbal hebben kijken de clubs (niet alleen Feyenoord is straks de banketstaaf hoor, al het voetbal in het algemeen) er straks op aan.
En voor zover ik weet heeft Feyenoord het niet heel erg breed... Dus dan zouden ze er verstandig aan doen om ook iets te laten horen, behalve de niet-sorry die gisteravond door hun topman op tv werd uitgelegd.

Ook al kan je er niets aan doen, ik had eieren voor mijn geld gekozen. Spijt betuigd, er bij gezegd dat je zou willen dat je het zou kunnen voorkomen, dat je het diep triest vindt. Maar er werd zo resoluut gezegd dat er geen sorry gezegd ging worden. Dat komt het voetbal niet ten goede en dat is gewoon zonde.

Ik heb overigens nog niet meegekregen dat Feyenoord al had toegezegd die zwarte lijst door te geven.

Begrijp me niet verkeerd, ik vind dat Aboutaleb bewonderenswaardig heeft gereageerd, waar de voetbalinstanties allemaal zeggen dat ze er niets aan kunnen doen. Ik begrijp de voetbalinstanties, maar het is niet goed voor het imago van het voetbal en in het bijzonder voor het imago van Feyenoord, waarbij waarschijnlijk eenzelfde slag volk enkele weken geleden het supportershome van Ajax in de fik heeft gezet. Want dat zal een normale support ook echt niet doen.

Rome kan wel ervaring hebben en het niet goed aangepakt hebben in dit geval, maar die aanpak zou helemaal niet nodig moeten zijn. Altijd die rellen... Zo vreselijk onsportief. Heeft niets met sport van doen. Dus ook Rome moet je er niet op aan kijken, evenmin moet je Feyenoord, KNVB of UEFA er op aan kijken. Maar een positief signaal vanuit de bonden en de club zelf zou heel veel goeds doen voor het voetbal op dit moment.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 15:45

Ik denk dat feyenoord zich ervan wil distantiëren. Als je sorry zegt voor zulke mensen is het net alsof het nog je supporters zijn en dit soort mensen is feyenoord liever kwijt dan rijk. Ze hebben niet voor niets een stadionverbod. Feyenoord kan hier niets aan doen dus waar moeten ze excuses voor maken.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 15:49

ingedebruijn schreef:
Feyenoord kan hier niets aan doen dus waar moeten ze excuses voor maken.

Het waren toch Feyenoord supporters?
Je kan er over discussiëren of het echt wel supporters genoemd kunnen worden maar de aanleiding was de wedstrijd die Feyenoord daar speelde.

Je kan het zien als Rutte die excuses aanbied voor het slavernij verleden van Nederland.
Daar hechten ook veel mensen waarden aan terwijl de VVD voor een hoop ellende verantwoordelijk is maar nu net niet de slavernij.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 15:49

ingedebruijn schreef:
Ik denk dat feyenoord zich ervan wil distantiëren. Als je sorry zegt voor zulke mensen is het net alsof het nog je supporters zijn en dit soort mensen is feyenoord liever kwijt dan rijk. Ze hebben niet voor niets een stadionverbod. Feyenoord kan hier niets aan doen dus waar moeten ze excuses voor maken.

"Wij betreuren het ten zeerste dat mensen die zich Feyenoord supporters noemen zo verschrikkelijk veel schade hebben aangericht in Rome. Dat zij dit uit naam van onze club doen, zien wij als misbruik van de naam Feyenoord. Wij kunnen hier geenszins achter staan." Eventueel gevolgd door: "Wij zullen de gemeente Rotterdam en Rome zoveel mogelijk ondersteunen door hen de informatie door te geven die wij hebben over deze zelfbenoemde 'supporters' en hopen dat deze mensen vervolgd kunnen worden voor hun daden."

Is heel iets anders dan: "Wij kunnen hier niets aan doen, dus we zeggen ook geen sorry."

Natuurlijk is Feyenoord ze liever kwijt dan rijk.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 16:15

Las net dat er 2 feijenoorders nu in het ziekenhuis zijn beland nadat ze zijn aangevallen door roma aanhang. Het houd niet op hoop dat t goed afloopt hier, maar t is natuurlijk verschrikkelijk allemaal.

Fearlien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 18:43

Oke, ze gaan wraak nemen. Ik ga naar de westrijd in de Kuip, begin nu toch wel bang te worden. Net zoals met een andere wedstrijd tegen Standard Luik (belgie), gingen ze de wanden van het uitvak kapot maken, tussen supporters zitten en die slaan.. Ik werd daar wel een beetje door afgeleid tijdens de wedstrijd.

_Lisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 20:14

Ik heb het geluk dat m'n vak het eerste vak naast het uitvak is :\. Tijdens Luik was t ook gedoe met mijn vak. Neem wel aan dat de ME er is dus dan is er opzich in het stadion niks aan de hand hoop ik!

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 20:21

NatasjavE schreef:
ingedebruijn schreef:
Feyenoord kan hier niets aan doen dus waar moeten ze excuses voor maken.

Het waren toch Feyenoord supporters?
Je kan er over discussiëren of het echt wel supporters genoemd kunnen worden maar de aanleiding was de wedstrijd die Feyenoord daar speelde.

Je kan het zien als Rutte die excuses aanbied voor het slavernij verleden van Nederland.
Daar hechten ook veel mensen waarden aan terwijl de VVD voor een hoop ellende verantwoordelijk is maar nu net niet de slavernij.

Wat een bizarre bizarre vergelijking....
Als ik morgen een ajaxshirt aantrek en vervolgens half verweggistan in vlammen op laat gaan moet ajax zich dan excuseren? sorry zeggen doe je als je iets verkeerd hebt gedaan,mfeyenoord doet niks verkeerd...

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 21:13

Als feyenoord sorry moet zeggen moet ik dat als support eigenlijk ook. Het is dus alleen zo dat ik hun echt niet als supporters zie en als ik wel sorry zeg zeg ik daar eigenlijk mee dat ik hun wel zo zie. Ik sta er dus net zoals mn club in.