Moeder steekt eigen kinderen in brand.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Arianne

Re: Moeder steekt eigen kinderen in brand.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 16:42

... Tranen over mijn wangen en ik ken ze niet eens! Wat een horrorverhaal. "10 minuutjes schreeuwen" Hoe kún je het aanhoren? Walgelijk....

Auk1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 16:45

Vreselijk..
Sterkte voor de vader en het oudste kind. :(:)

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 16:55

Pff zoiets geloof je toch niet!!!

verschrikkelijk wat zij haar kinderen heeft aangedaan... geen woorden voor

git

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 16:57

Ik herinner me nog de pijn die je als moeder voelt toen mijn 10 dagen oude babytje de hielprik kreeg. Je babytje krijgt een prikje in de hiel. Dit bloed een beetje en mijn baby ging finaal over de fles.( 20 jaar geleden is dit). Als moeder sta je dan met je kindje mee te huilen omdat je haar op dat moment niet kan helpen. Omdat je de pijn niet van haar kan overnemen.
Onvoorstelbaar is het dan ook om dit verhaal te lezen. Hoe kun je als moeder dit je kinderen aandoen?
Rust in vrede kindertjes.

dalmarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 17:13

Arme kindjes...bah.....ook triest voor de nabestaanden.
Die vrouw moeten ze opsluiten.Wie weet had ze een soort oorlogstrauma en veel van dit soort dingen gezien in afrika? Geen idee over hun leven hoor maar als je toch tot zoiets in koelenbloede in staat bent....

cherrypower

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 17:24

dit zou niet mogen gebeuren, veel sterkte aan de nabestaande! :n

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 17:35

Vreselijk ;( ik heb hier echt geen woorden voor.
Ik heb 3 kindjes in diezelfde leeftijd (5, bijna 3 en 1) en moet er niet aan denken die in 1 klap kwijt te zijn. Echt verschrikkelijk...

tweebelgen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-15 17:40

Wat drijft een moeder om haar kinderen levend te verbranden?
Bron: eigen berichtgeving, vtm nieuws

Lennik - ‘Een moeder die haar kinderen levend verbrandt, daar kan je met je verstand niet bij’ zegt ex-gerechtspsychiater Johan Baeke. ‘Je drie kinderen op die manier ombrengen: het is onvatbaar. Zeker als die vrouw vooraf nooit te kennen gaf dat er iets scheelde. Als alles altijd normaal was en dan plots dit, dan kan niemand daar een zinnige ver­klaring voor bedenken. Misschien komen er antwoorden uit de gesprekken die de gerechtspsychiater de komende dagen met de moeder zal voeren. Misschien blijkt dan dat ze met een depressie kampte.’
Volgens gerechtspsychiater Lieve Dams komt het nochtans vaak voor: moeders die eerst nog naar hun werk of bij familie gingen en daar 'perfect normaal' overkwamen. Maar vervolgens gebeurt er iets in de hersenen, waardoor ze bewust of onbewust de keuze maken om te doen wat anderen onmogelijk achten. Ze beroven hun eigen kinderen van het leven.

'Er zijn twee grote groepen te zien bij die moeders. Zij die het zeer beredeneerd doen of zij die het doen op impulsieve wijze. Maar ze hebben één zaak gemeen: ze zitten in een uitzichtloze situatie. Ze denken geen oplossing meer te hebben voor hun problemen en zien geen andere keuze meer dan hun kinderen de dood in te jagen', vertelde Dams aan VTM Nieuws.

Ex-gerechtspsychiater Baeke hoorde destijds depressieve vrouwen motiveren waarom ze hun kinderen van het leven wilden be­roven. ‘Voor die vrouwen is de ­wereld door en door slecht. Aan zo’n wereld willen ze hun kinderen niet blootstellen. Daarom denken ze dat ze net goed handelen door hun kinderen te doden. Mijn kind zal niet zo ellendig leven als ik, denken ze. Maar meestal verdoofden ze vooraf hun kinderen en kozen ze voor een minder gruwelijke wijze. Deze moeder deed dat niet, wat het nog onbegrijpelijker maakt.’

Cherdenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 17:41

Mensen kunnen rare dingen doen.
Vreselijk verhaal

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 17:53

Ik denk niet dat deze vrouw haar kinderen vermoord heeft omdat ze depressief was of omdat ze dacht hun naar een betere wereld te sturen. Of omdat ze alleen dacht "als ik de kinderen niet krijg dan niemand niet". Levend verbranden, en intussen de vader opbellen om hem het te laten meemaken en voelen...dit is pure wraak en een totale gevoelloosheid voor de pijn van de kinderen.

Ik vraag me wel af of deze vrouw in de loop van tijd gaat 'ontwaken' en gaat beseffen wat ze gedaan heeft, of als ze gedurende het hele proces stoïcijns kalm gaat blijven...

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 17:56

Ik ben er echt oprecht misselijk van.. Ik weet echt niet waar mijn gevoel zich nou in moet uiten.. Zo erg is het. Die k*th*er van een moeder en die prachtige kindjes en die arme vader ... Ik vind jezelf in de fik steken gestoord. Dat doen ze ook constant in Tibet uit protest tegen China.. en het is zo'n vreselijke dood. Zo pijnlijk..en dan doe je het een ander aan. Je kinderen..

spookyskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 17:56

Vreselijk....
geen woorden voor ;(

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 17:58

Arianne schreef:
... Tranen over mijn wangen en ik ken ze niet eens! Wat een horrorverhaal. "10 minuutjes schreeuwen" Hoe kún je het aanhoren? Walgelijk....

Mee eens......

_bokworst

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 18:01

Jezus. Kippenvel :(

Hoe ziek ben je in je hoofd? Je eigen kinderen? Hoe kun je zulk geschreeuw aanhoren van je EIGEN kinderen?

Wauw. Dit slaat echt alles.

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 18:16

Echt walgelijk.
Wat zullen die kindjes gedacht hebben. .
Mama sluit ze op, en steekt de fik erin.
Wat hebben die geleden.
10 minuten geschreeuwd.

Ik kijk nu naar mijn eigen kinderen, en ik voel tranen opkomen.
Walgelijk.

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 18:24

WAUW.... -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 18:28

Ga maar eens tien minuten timen. Tien minuten stilzitten zonder televisie, pc of telefoon en besef je eens hoe lang dat is... :n Ongelofelijk.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 18:29

Wat ontzettend ziek... Als vader wil je je ex vrouw dan ook vermoorden lijkt me... Arme arme vader daar heb ik het meest medelijden mee en ook met het oudste kind. ;(

DxFellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 18:30

waar gaat de wereld toch heen..
Ze moeten precies hetzelfde doen met haar, vind ik, dan weet ze tenminste wat ze heeft gedaan en kan ze zoiets nooit meer doen.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 18:32

Sprakeloos... ;(

Annenas

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 18:33

Wat verschrikkelijk, waar gaat het heen met deze wereld..

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 18:35

Verschrikkelijk...

Laureas

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 18:47

Dit is een paar km van mijn deur gebeurd.. mijn buurmeisjes van ongeveer dezelfde leeftijd gaan naar dezelfde school en zijn hiervan natuurlijk danig geschrokken en onder de indruk.

Het oudste kind was van een andere vader, het was een nieuw samengesteld gezin en de vrouw is van Afrikaanse origine. Het ging al een hele tijd erg slecht tussen man en vrouw, ze waren niet getrouwd. De man wou de vrouw buitenshuis zetten en stuurde een deurwaarder erop af om haar dit te laten weten terwijl hij op zijn werk was... hoederecht wou hij inderdaad ook over de kinderen. De vrouw haar stoppen sloegen door en ze wou hem het hardst mogelijk treffen om hem zoveel mogelijk pijn te geven... dus hun kinderen moesten eraan geloven. Verschrikkelijk... en op wat voor een manier.

Heel onze gemeente is hiervan ondersteboven... die man is ook niet zo'n engeltje.. is niet van de makkelijkste, zeg maar. Maar dit wens je niemand toe, en de grootste slachtoffers wederom zijn de arme meisjes. Ik vraag me nu af wat er met haar oudste kind gaat gebeuren.. want hij is daarvan niet de vader. Die zat op school tijdens het gebeuren,.. de andere drie had ze van school gehouden omdat ze zogenaamd ziek waren.

Oliiviia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 19:12

purny schreef:
Onder volle bewustzijn stereliseren en daarna in een zuurstofarm kistje terug naar Afrika. Laat haar maar dezelfde volle pijn en angst beleven die haar kinderen ook voelden. Hopelijk duurde het voor die kinderen niet lang maar voor haar mag het niet kort genoeg duren

Jep, van mij mag ze ook terug naar Afrika, ergens in de savanne tussen de leeuwen...

Kim_Asterix

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 19:23

Is dit wel echt gebeurd? Ik zie het nergens op de normale nieuwssites en het kwam ook niet op het nieuws...