V&D in de problemen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

liesJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 22:16

ik zou het echt jammer vinden, koop veel kleding voor mijn dochter van het merk FZ.
vind dat merk leuker en betaalbaarder dan andere winkels/merken.

van het weekend toch nog maar even wat inslaan voor de zomer denk ik :j

FelineNanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 22:47

Cchanny schreef:
FelineNanet schreef:
Weet iemand hoe het zit mochten ze wel failliet gaan, met de garantie van iets.
Ik heb namelijk een zeer duur horloge gekocht met garantie en alles er op en er aan.
Verdwijnt dan? ben ik het kwijt?

Garantie loopt via het merk, dus kan altijd ook via andere kanalen worden opgestuurd voor reparatie.

Bedankt voor je antwoord :)[/quote]

Welk merk is het? Veel Juweliers sturen ook op, anders kan je altijd als particulier proberen via HSC of naar de winkel gaan van desbetreffende merk :)[/quote]
Guess (voor mij flink aan de prijs)[/quote]

Guess heeft ook eigen winkel en daar kan je het altijd heen brengen als er iets mis mee is of als je gewoon vragen erover hebt. Zover ik weet sturen ze ook via Guess zelf door mits er een geldig garantiebewijs bij zit :) Nergens zorgen over maken dus!

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 23:27

FelineNanet schreef:
Cchanny schreef:

Garantie loopt via het merk, dus kan altijd ook via andere kanalen worden opgestuurd voor reparatie.

Bedankt voor je antwoord :)

Welk merk is het? Veel Juweliers sturen ook op, anders kan je altijd als particulier proberen via HSC of naar de winkel gaan van desbetreffende merk :)[/quote]
Guess (voor mij flink aan de prijs)[/quote]

Guess heeft ook eigen winkel en daar kan je het altijd heen brengen als er iets mis mee is of als je gewoon vragen erover hebt. Zover ik weet sturen ze ook via Guess zelf door mits er een geldig garantiebewijs bij zit :) Nergens zorgen over maken dus![/quote]
Gelukkig, bedankt! :)

Bonnyyyyyy

Re: V&D in de problemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 23:41

Ik haalde hier aldoor m'n blond servies :) ik ga v&d wel missen.. Gewoon het zicht/de naam. Niet dat ik er heel veel haalde..

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 23:44

Ik zal het niet echt missen, er zijn genoeg andere winkels, heb er alleen wel altijd geluk gehad, een maaltijd gehad van €1, moest €10 zijn en een koffer met 50% korting, moest 20% zijn :P

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 00:10

Ik zou de V&D zeker ook gaan missen voor kerstspullen. Ze hebben altijd veel leuke dingen. De Bijenkorf hier is sinds afgelopen kerst gestopt met het verkopen van kerstspullen en die verdwijnen sowieso ook al voorjaar 2016.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 17:48

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 22:40

Ik vind de v&d altijd te groot en te onoverzichtelijk. Ik heb er bijna nooit wat gekocht.

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 18:52

Ik kocht er niet veel, maar ik vond vooral de afdeling waar je luxe chocolade/koekjes/etc kon kopen er altijd zo gezellig en sfeervol uitzien!

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 18:57

Vast geroeste boel daar. Verbaasde me niets, heb 4 jaar geleden ook al geluiden gehoord dat het absoluut niet naar wens ging. Hema heeft het gewoon veel slimmer aangepakt.

Dus ja... Binnenkort even inslaan als de grote uitverkoop er is :+

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 19:01

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 20:44

Ik zag trouwens gisteren in EditieNL dat ze ergens nog gewoon bezig zijn een nieuw filliaal in te richten :+[/quote]

Inderdaad, in Uden (Brabant) zijn ze bijna klaar met de bouw van een nieuwe V&D. Moet eind februari of begin maart openen. Ik ben benieuwd of ze dat halen.

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 22:47

Faillissement is gelukkig voorlopig van de baan.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 22:55

Ik kom wel graag bij de V en D. Wel vind ik dat je erg lang in de rij moet staan bij de kassa. Het tempo ligt heel erg laag.
Maar verder een prima winkel.

FelineNanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 23:12

@AnnemiekvM denk dat het ook wel erg winkelgebonden en daggebonden is.
Bij ons in Zaandam staan er soms ook rijen om akelig van te worden, maar meer kassa's of personeel is er dan op zo'n moment gewoon niet. Het jammere van bijna-failliet zijn :+

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 11:36

Ben nog niet op de hoogte wat de uitslag is van de onderhandelingen, maar ik verbaas me er niet over dat V&D op dit punt is gekomen. Er hangt kleding van vrij dure merken en in super kleine maatjes, dus niet de gemiddelde Westerse maat (en als die er wel is, dan is dat in een te lage hoeveelheid ingekocht en dus per omgaande uitverkocht). Daarnaast zijn ze overall best aan de prijs. La Place verkoopt lekkere producten, maar de hygiëne is ver te zoeken. Het servies en bestek zien er niet uit, vaak nog etensresten eraan. Dit schrikt mensen - mede door de prijzen - af. Dan gaan ze liever naar de Hema, waar ze voor 5 Euro een (schoon) bord vol krijgen.
Kan me V&D van vroeger nog herinneren, toen er zelfs in de kelder nog een supermarkt zat. Het was altijd topdrukte. Nu is het er alleen druk met het PrijzenCircus.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 11:53

V&D gaat het echt niet redden hoor, ze kunnen er wel geld in steken maar als er niks veranderd dan houdt het op. Ik heb er nooit kunnen slagen.

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 12:19

Hier even een berichtje van iemand die heel dicht bij het "vuur" zit. Ik kan jullie vertellen dat een groot deel van wat er in de media werd geschreven niet klopt en er ook een hoop deel was van een politiek spel tussen de partijen. Journalisten hebben het hele weekend hier voor de deur gelegen en verzonnen ondertussen van alles.

Op dit moment zijn ze even gered maar ze zijn druk bezig met een andere bedrijfsstrategie om te zorgen dat het in de toekomst goed blijft gaan. Wat betreft de looneis en voorwaarden die veranderen. Er zijn al een aantal aanpassingen gedaan. Zo blijven de seniorenuren die er nu zijn gewoon bestaan en word er niet direct 5,8 procent ingeleverd maar eerst 3. Wat betreft de toeslagen ed voor het winkelpersoneel daar kan V&D niks aan doen dat die veranderd zijn dat is gewoon in de hele markt. En wat betreft de huur verlagingen. V&D had gewoon hele hoge kosten dan kunnen ze niet opwerken tegen andere winkelketens want de omzet is best hoog alleen weegt niet op tegen de kosten. Het is jammer dat het winkelpersoneel niet ziet hoeveel werk er met name afgelopen weekend is verzet om V&D niet om te laten vallen. Woorden als het zijn amerikanen het boeit ze niks kan ik tegen spreken. Als het ze niks had geboeid dan hadden ze het zondag laten klappen en een doorstart gemaakt met de helft van de vestigingen en de helft van de werknemers werkloos.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 15:24

Shenavallie schreef:
Ben nog niet op de hoogte wat de uitslag is van de onderhandelingen, maar ik verbaas me er niet over dat V&D op dit punt is gekomen. Er hangt kleding van vrij dure merken en in super kleine maatjes, dus niet de gemiddelde Westerse maat (en als die er wel is, dan is dat in een te lage hoeveelheid ingekocht en dus per omgaande uitverkocht). Daarnaast zijn ze overall best aan de prijs. La Place verkoopt lekkere producten, maar de hygiëne is ver te zoeken. Het servies en bestek zien er niet uit, vaak nog etensresten eraan. Dit schrikt mensen - mede door de prijzen - af. Dan gaan ze liever naar de Hema, waar ze voor 5 Euro een (schoon) bord vol krijgen.
Kan me V&D van vroeger nog herinneren, toen er zelfs in de kelder nog een supermarkt zat. Het was altijd topdrukte. Nu is het er alleen druk met het PrijzenCircus.

Met La Place gaat het dus wel goed. Lijkt me zaak je eerst in te lezen ipv met onzin te strooien. Het feit dat v&d het niet goed doet heeft vooral te maken met het gegeven dat de markt ontzettend is veranderd de afgelopen jaren.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 16:16

Joman schreef:
Met La Place gaat het dus wel goed. Lijkt me zaak je eerst in te lezen ipv met onzin te strooien. Het feit dat v&d het niet goed doet heeft vooral te maken met het gegeven dat de markt ontzettend is veranderd de afgelopen jaren.

En met het feit dat V&D daar nulkommaniets mee heeft gedaan, maar gewoon zn eigen ding is blijven doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 16:21

Ach, de vraag is of V&D er wel iets mee had kunnen doen en zo ja, wat. Zo'n grote organisatie is natuurlijk totaal niet wendbaar en aanpassingen kosten ontzettend veel tijd en geld.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 16:26

Joman schreef:
Ach, de vraag is of V&D er wel iets mee had kunnen doen en zo ja, wat. Zo'n grote organisatie is natuurlijk totaal niet wendbaar en aanpassingen kosten ontzettend veel tijd en geld.

Dan is dat misschien het grote struikelblok. Ondanks dat het zo'n grote organisatie is zullen ze mee moeten met de tijd, anders blijven je klanten weg...

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 17:31

HEMA en bijenkorf konden het ook

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 17:51

Danique_G schreef:
HEMA en bijenkorf konden het ook

Denk maar niet dat Hema uit de problemen is. Ik persoonlijk denk dat de Bijenkorf ook nog met eea te kampen heeft. Even afwachten dus.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 18:03

Dat zei ik ook niet. Ik zei alleen dat deze twee wel een aanpassing in hun concept hebben aangebracht.

Edit: oké nee het stond het er niet super concreet, als je het heel letterlijk wilt nemen :+ was een reactie op het voorgaande.