"Wilders heeft gelijk maar krijgt het niet"

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 12:50

Cowboy55 schreef:
Shiloh schreef:
Typisch, dat ik nu dit topic tegen kom, terwijl ik nog geen 5 minuten geleden dit filmpje tegen kwam, die mijn mening hierin perfect uitlegd.

https://www.facebook.com/video.php?v=73 ... nref=story

Vind het dus ook zeer opmerkelijk, ik ga hierin met ShadowO mee, en ook dat is opmerkelijk, want dat komt niet zo heel vaak voor :+

En ZO is dat. Goed filmpje. _/-\o_

Even voor de duidelijkheid en dit is ook aan shiloh gericht, want die vindt dat het perfect verwoordt wat zij ervan vindt: wat vinden jullie nou zo goed aan dit filmpje?

De interviewers of die meneer van de universiteit?

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 14:18

Shadow0 schreef:
c_alsemgeest schreef:
Daarom zouden juist mensen die het islamitische geloof aanhangen op moeten staan en de daden van deze gekken veroordelen. Zo lang dat niet gebeurt zal het over 1 kam geschoren worden... Hoe kortzichtig dit ook is.

Er zijn er genoeg die dat doen. Er is een hele beweging geweest na Charlie Hebdo met #notmyislam. Het heeft alleen heel weinig aandacht gekregen.

Waar 80% van de likers Niet moslims waren die blij waren met het initiatief

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 14:25

bigone schreef:
Tja, en de joden gaan naar het beloofde land waar ze hetzelfde doen als waar ze in Frankrijk voor vluchten.

Walgelijke opmerking van iemand die duidelijk niet weet waar het over gaat.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 14:59

randalinpony schreef:
Cowboy55 schreef:

En ZO is dat. Goed filmpje. _/-\o_

Even voor de duidelijkheid en dit is ook aan shiloh gericht, want die vindt dat het perfect verwoordt wat zij ervan vindt: wat vinden jullie nou zo goed aan dit filmpje?

De interviewers of die meneer van de universiteit?

Die meneer van de universiteit maakt gehakt van de interviewers met hun domme (Amerikaanse) mainstream 'alle moslims zijn gevaarlijke barbaren' insteek.

Simpel voorbeeld:
Interviewers: In moslimlanden worden vrouwen besneden en dus verminkt.
Meneer van Universiteit: Onjuist. Dat is geen moslimding maar een Afrikaans ding. Het gebeurt bijvoorbeeld ook in Kenia (overwegend Christelijk) en NIET in bijvoorbeeld Indonesie (overwegend Moslim).

En vervolgens zegt hij eigenlijk tegen de interviewers: als jullie zo dom zijn dat je dit soort dingen niet snapt en/of onderzoekt, wat lopen jullie dan nu eigenlijk de hele dag te roeptoeteren!? +:)+

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 15:04

Willl65 schreef:
Waar 80% van de likers Niet moslims waren die blij waren met het initiatief

Heb je een onderbouwing van die cijfers? (En doet dat af aan de moslims die wel degelijk steeds weer afstand nemen van de uitwassen, maar gewoon straal genegeerd worden en de volgende keer toch weer gewoon op de grote hoop geveegd worden.)

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 15:09

Willl65 schreef:
faatxhorse schreef:
Amen voor dat filmpje inderdaad! _O_
En verder... 'Wilders heeft gelijk, maar krijgt het niet' klinkt dan misschien wel leuk en gevat, maar dat praat niet goed dat Wilders alle moslims over één kam scheert en daarbij ook nog de meest belachelijke maatregelen door wil voeren. Ja, er zijn moslims die vreselijke dingen doen, maar zijn er dan geen Nederlanders die vreselijke dingen doen? Geeft dat je het recht alle moslims te haten?
Bah.

Geeft het ALLE moslims het recht Joden te haten?? Want geloof me dat doen ze allemaal !!!
<SNIP>

Ik heb je stelling net voorgelegd aan mijn collega. Aardige Indische meneer van 55 jaar. Moslim. Hij haat joden niet.

Conclusie: your statement has been refuted. Game over.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 15:18

De grootste gevaren en aanslagen in Nederland in de afgelopen 20 jaar zijn politiek extremisten geweest.
sommigen van een gelovige politieke partij (wat dan dus gelijk op het geloof geduwd wordt)
sommigen vanuit partijen die geen gelovige achtergrond hebben..

op 1 na zijn alle aanslagen in Nederland de afgelopen 20 jaar gepleegd door niet moslim groeperingen, puur europese politieke extremisten of nederlandse extremisten op welk vlak dan ook. We zijn nu, oh zo bang voor de moslims en hun dreigende aanslag in Nederland.. Wat zijn we toch kort van geheugen als het aankomt op de gevaren die binnen onze eigen gelederen leven.

Ik ben het niet persee eens met de de huidige politiek, maar nog liever dat dan wilders ook maar een greintje macht geven door mijn stem.. Al heeft hij op sommige dingen echt wel een punt.. Maar iedere politieke partij heeft goede en mindere punten.. Zijn hoofdpunten stoten mij zo tegen de borst dat ik liever ten onder ga onder het huidige kabinet dan die roeptoeter aan de macht te zien.
Laatst bijgewerkt door elenaMM77 op 30-01-15 15:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 15:18

Will65, je trekt het je wel erg persoonlijk aan?

Ik ben tegen iedere vorm van discriminatie, zowel voor Joden als voor Moslims.
Ik vind dat voor iedereen dezelfde regels/wetten/verplichtingen moet gelden.
Bijvoorbeeld het ritueel slachten wordt niet alleen door moslims gedaan, maar ook door (orthodoxe) Joden.
Het speciaal door moslims afstand nemen van de gruweldaden van anderen, vind ik niet nodig. Iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen daden. Ik hoef ook publiekelijk geen afstand te nemen voor misdrijven gepleegd door Nederlanders, ik zie niet in, waarom moslims dit wel zouden moeten doen?
Ik heb het al vaker aangegeven, Geertje komt uit de conservatieve, zeer rechtse hoek van de VVD. Hij behartigt echt niet de belangen van Jan de arbeider, ouderen of minderbedeelden. Kijk maar eens naar zijn stemgedrag de laatste jaren of naar het Partijprogramma van de PVV. Geert zegt van alles om stemmen te trekken.

Verder kan ik mij goed vinden in de teksten van Shadow0 met betrekking tot dit onderwerp. :D

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 15:20

faatxhorse schreef:
Amen voor dat filmpje inderdaad! _O_
En verder... 'Wilders heeft gelijk, maar krijgt het niet' klinkt dan misschien wel leuk en gevat, maar dat praat niet goed dat Wilders alle moslims over één kam scheert en daarbij ook nog de meest belachelijke maatregelen door wil voeren. Ja, er zijn moslims die vreselijke dingen doen, maar zijn er dan geen Nederlanders die vreselijke dingen doen? Geeft dat je het recht alle moslims te haten?
Bah.

Geeft het ALLE moslims het recht Joden te haten?? Want geloof me dat doen ze allemaal !!!
<SNIP>[/quote]

Ik heb je stelling net voorgelegd aan mijn collega. Aardige Indische meneer van 55 jaar. Moslim. Hij haat joden niet.

Conclusie: your statement has been refuted. Game over.[/quote]

iemand uit indonesie is geen arabier.Dat is een wereld van verschil.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 15:22

Cowboy55 schreef:
/quote]

Conclusie: your statement has been refuted. Game over.

amen..

indisch, dat doet mij zo aan indonesisch denken..
je weet wel van Indonesië,
dat land waar opa Wilders nogal een bende heeft gemaakt,
waar hij letterlijk verdreven is en vervolgens ook bij de Nederlandse regering geen gehoor mee kreeg,
waardoor de familie Wilders meerdere malen failliet is gegaan..
Moslimhaat met reden, of oud familiezeer? ik heb wel eens het gevoel dat kleinzoon Wilders nog altijd zijn gram probeert te halen wat de 'indonesiërs' (moslim gebied daar), zijn familie hebben 'aangedaan'. De huidige moslimproblematiek speelt hem direct in de kaart helaas.. waardoor zijn gebrul gehoor vind.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 15:24

Maar Wil heeft het over Moslims. Schrijf dan dat je het over Arabieren hebt (blijft het een stierepoep-stelling want ik vind ook nog wel een Arabier die niks tegen Joden heeft). Minstens de helft van alle geouweh**r ontstaat omdat mensen te dom zijn om het verschil te (willen) zien..........
Laatst bijgewerkt door Cowboy55 op 30-01-15 15:27, in het totaal 1 keer bewerkt

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 15:26

denk dat niet alleen opa Wilders daar heeft huisgehouden hoor....

De meeste moslims hebben inderdaad iets tegen joden,en waarom begrijp ik dus niet.Zal met het geloof te maken hebben.En aangezien ik niet geloof begrijp ik dat dus niet.
Voorlopig zijn joden niet geweldadig.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 15:27

elenaMM77 schreef:
amen..

indisch, dat doet mij zo aan indonesisch denken..
je weet wel van Indonesië,
dat land waar opa Wilders nogal een bende heeft gemaakt,
waar hij letterlijk verdreven is en vervolgens ook bij de Nederlandse regering geen gehoor mee kreeg,
waardoor de familie Wilders meerdere malen failliet is gegaan..
Moslimhaat met reden, of oud familiezeer? ik heb wel eens het gevoel dat kleinzoon Wilders nog altijd zijn gram probeert te halen wat de 'indonesiërs' (moslim gebied daar), zijn familie hebben 'aangedaan'. De huidige moslimproblematiek speelt hem direct in de kaart helaas.. waardoor zijn gebrul gehoor vind.

Indisch als in 'het tegenwoordige Indonesie', ja. Maar mensen die met ons mee naar Nederland gekomen zijn noemen zichzelf in mijn ervaring 'Indische mensen' en vooral NIET 'Indonesiers'. En ik heb respect voor Indische mensen. Dus noem ik ze niet Indonesiers.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 15:28

geerke schreef:

er werd toch gezegd alle islamieten? Een overgroot deel van de moslims is woonachtig in Indonesïe..

Alle islamieten is heel wat anders dan alle arabieren, en alle arabieren zijn weer niet per definitie moslim..
En waarom trekken zovelen dan zo fel van leer tegen Nederlandse moslims?

Dat arabieren en Israëliërs (is ook weer wat anders dan joden en zeer zeker dan 'alle joden') niet met elkaar door een deur kunnen daar hebben beide partijen schuld aan in mijn ogen. Arabieren zijn geen lieverdjes, Israëliërs ook zeker niet.. Ja, die kunnen over het algemeen elkaars bloed wel drinken (ook niet allemaal).. Maar orthodoxe en liberale joden kunnen ook fikse herrie maken.. Orthodoxe joden hebben met regelmaat onderling zelfs zeer felle conflicten.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 15:29

geerke schreef:

De meeste moslims hebben inderdaad iets tegen joden,en waarom begrijp ik dus niet.Zal met het geloof te maken hebben.En aangezien ik niet geloof begrijp ik dat dus niet.

Neeeuh hoor....
http://www.hetgoedeleven.com/Default.as ... xId=196485

Wederom een vorm van extremisme.... Laat me raden, daar distantieert de normale Jood zich ook van? Juist... Precies wat Moslims ook doen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 15:29

geerke schreef:

Ze schreef 'moslims', niet 'arabieren', dus het is een prima tegenvoorbeeld. Ze zei nadrukkelijk alle moslims. Geen uitzonderingen.

Maar dit is wel wat je steeds ziet gebeuren en waar in het filmpje ook zo op ingegaan wordt: er worden statements gemaakt over ALLE moslims. Vervolgens toont men aan dat het voor heel veel moslims helemaal niet geldt (zoals vrouwenbesnijdenis bv), dan worden de deifinities ineens veranderd, dan doen bv die 250 miljoen Indonesische mensen (grotendeels moslim) er ineens niet toe.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 15:30

ik heb voor alle mensen respect....arabier,moslim,jood,indonesier....maakt niet uit.Zolang iedereen maar normaal doet,dus respect voor de ander.Geloof,sexuele geaardheid enzo.

Wij trekken zo fel van leer tegen Nederlandse moslims omdat daar wat rotte appels tussen zitten die het voor de rest van de wel zich aanpassende moslims verpesten.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 15:32

geerke schreef:
<KNIP> Voorlopig zijn joden niet geweldadig.

_O- _O- _O- -:(-

Niet geweldadig?!?!? Als de staat Israel zich niet in een woestijn-achtig landschap bevond was iedereen daar 50 jaar geleden al verdronken in zeeen van Joods en Arabisch bloed!

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 15:33

Wilders leidt/is een one-issuepartij. Zijn verdere standpunten zijn gewoon zo gekozen, dat ze zoveel mogelijk tegemoet komen aan wat de achterban beweegt...

Maar ze zijn wel volledig in tegenspraak met zijn vroegere verleden als hardcore VVD-politicus én met zijn stemgedrag.

Als je zo graag op Wilders stemt, kun je wat mij betreft je stem net zo goed naar de Mossad brengen.

Wat Wilders doet is 'framen': heel kunstig een bepaalde werkelijkheid oproepen.

http://taalstrategie.nl/5-essentiele-framing-tips/

Dat is ook de reden dat Wilders nooit, nooit en nooit en te nimmer in discussie zal gaan met de bevolkingsgroep die hij stelselmatig demoniseert: zet een paar vriendelijke, redelijke en verbaal onderlegde moslims of nog beter, moslima's tegenover hem, en het beeld dat hij blijft oproepen, van de bebaarde muzzelman die ons allemaal komt opslokken verdwijnt als sneeuw voor de zon.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 15:34

geerke schreef:

Dat zeg ik ook nergens..
Maar opa Wilders was daar bestuurder, die net als vele anderen de bevolking onderdrukten..
Voor hun eigen veiligheid hebben ze Indonesïe verlaten (Duh, de Duitsers hebben voor hun veiligheid ons land toentertijd ook verlaten.. Natuurlijk zinnen mensen op wraak als ze onderdrukt zijn geweest).

Maar het zijn wel die mensen die toentertijd naar Nederland zijn teruggekeerd die een misplaatste moslimhaat kennen. In plaats van het de Nederlandse Regering kwalijk te nemen die hen aangesteld en aangestuurd heeft en hen daarna hebben laten vallen omdat men toen ineens tegen 'geweld' en onderdrukking was.. Geven ze de molims daar de schuld want die hebben hun verdreven..

Kijk naar ons eigen gevoel ten opzichte van Duitsers. Nog altijd sluimert er een haat tegen Duitsers in zijn algemeen en wat de Duitsers toentertijd deden. Ook al zijn ze verdreven en bezet geweest tot eind jaren 80, nog kunnen velen duitsers slecht zetten. Geloof maar, dat als jij uit 'je land' bent verdreven door een bevolking en vervolgens in Nederland ook geen gehoor kreeg, je een portie haat mee draagt die generaties lang mee kan gaan.. Echter, het wordt in mijn ogen verkeerd gericht, helaas is meneer de kleinzoon redelijk gebekt en weet hij wat mensen graag willen horen.. dus men huppelt vrolijk achter hem aan.

geerke

Re: "Wilders heeft gelijk maar krijgt het niet"

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 15:37

voorlopig hebben we in Europa geen last van mensen uit indonesie en wel uit marokko

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 15:37

geerke schreef:
ik heb voor alle mensen respect....arabier,moslim,jood,indonesier....maakt niet uit.Zolang iedereen maar normaal doet,dus respect voor de ander.Geloof,sexuele geaardheid enzo.

Wij trekken zo fel van leer tegen Nederlandse moslims omdat daar wat rotte appels tussen zitten die het voor de rest van de wel zich aanpassende moslims verpesten.

Ga dan lekker tegen die rotte appels tekeer... En laat die lieve moslims er even buiten.

Maar dat zal je wel niet doen, zoals je ook vast niet van leer trekt tegen een bus vol voetbalhooligans. :D

Overigens was ook ons christelijke Nederlandje een ongelooflijk antisemitisch landje hoor... De Joden hadden immers 'jezus vermoordt.' (Die Joodse hippie, weet je wel?)

Heel Europa en Rusland was zo antisemitisch als de pest, gewoon omdat wij Christelijk waren. Vlak na WOII zijn er nog heel wat Joden vermoord in Polen, en Pogrom is geen Arabisch woord, als je dat dacht.

Dat pact tussen extreme Joden en Christenen is nog vrij recent. Echt, op een goede dag keek ik naar buiten en dacht, what happened to the world?

Oorlogshitsers uit het Jiddische en ortodox-Christelijke kamp hadden hun handjes ineens geslagen en een gezamenlijke vijand gevonden: De Moslim.

Toen was al duidelijk dat de wereld zou branden....
Laatst bijgewerkt door randalinpony op 30-01-15 15:39, in het totaal 1 keer bewerkt

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 15:39

geerke schreef:
voorlopig hebben we in Europa geen last van mensen uit indonesie en wel uit marokko

Ik hoop wel dat je beseft dat iemand uit Marokko ook geen Arabier is...

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 15:39

geerke schreef:

dan kun je beter van leer trekken tegen de hele Nederlandse bevolking..
Er zijn meer aanslagen geweest door Nederlanders de laatste jaren en meer extremistische daden,
dan door moslims..

als je dus tegen een hele bevolkingsgroep van leer mag trekken vanwege het gedrag van een individu..
dan zou ik toch echt verkiezen om te beginnen met de kaaskoppen.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 15:40

de gevangenis zit ook vol met kaaskoppen... ;)