Maar als dat te moeilijk in te voeren is, laten we dan gewoon eens beginnen met het castreren van verkrachters en (actief) pedofielen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Gillbo schreef:listiglistje schreef:
Hoe wil je dat doen?
Zulk soort mensen hebben veelal het IQ van een garnaal, zijn vaak erg kinderlijk
en leven in een hele andere wereld/omgeving, met 0 besef van de realiteit.
Als je zelf niet kunnen beslissen, zal een ander dat voor ze moeten doen!
Tja en wie is hier nu de domme.Je hebt duidelijk weinig kennis van de gehandicaptezorg
Met een iq van een garnaal(om even jou woorden te gebruiken die ik overigens van weing respect vind getuigen) is de kans op kinderen krijgen nihil
Juist de groep, veelal begeleid wonend, die krijgen een kindje.
En geloof het of niet maar ook mensen een lager iq kunnen leren...
Je moet al jong beginnen, uitleggen waar kinderen vandaan komen. Wat houd het in.
Er bestaan baby oefen poppen, laat ze daar mee oefenen. Die pop lijkt levensecht
Er zijn in de zorg al programma's hiervoor.
Ook ouders met een kind met een beperking moeten hier ook al in vooruit gaan denken, voor een kind 18 wordt.
Uitzonderingen heb je altijd maar ik denk met de juiste begeleiding erin maak je de kans zo klein mogelijk
meisje2000 schreef:ik denk daar inderdaad ook aan mijn kleinkind bij.
Zoals ik al zei ik zal haar in alles bijstand mocht dat nodig zijn en zij en kleinkind zullen alle hulp krijgen van mij en mijn man, het kleinkind zal dus niets te kort komen en normaal opgevoed worden zoals elk mens doet. Het hoeft ook niet te zeggen dat haar kind ook zwakbegaafd zal worden want zij is in principe kern gezond (we hebben haar van top tot teen laten onderzoeken) ze heeft dus alleen de achterstand. We weten nog niet hoe dit gaat bijtrekken in de toekomst, misschien niet misschien wel maar dat is een zorg voor later.
Amaris schreef:Kermis schreef:Waarom altijd maar voor anderen willen beslissen en oordelen. Ik vind dat je nooit het recht van kinderen mogen krijgen van iemand kan afpakken. Mensen die zo geboren worden kunnen er ook niks aan doen dat ze zwakbegaafd zijn. De een is de andere niet. Er zijn genoeg zwakbegaafden die gewoon normaal een kind kunnen krijgen. We hebben het hier niet over het down syndroom maar over mensen met een iq tussen de 60 en 80. Om even een duidelijke lijn te trekken.
Dat kind krijgen is ook het probleem niet. Het kind correct opvoeden, dat is wel een probleem. Dat is al een hele opgaaf voor mensen met wel gezond (boeren) verstand, laat staan mensen met een iq van 60 tot 80.
meisje2000 schreef:Omdat ook zo iemand een mens met gevoel is????
En met de juiste begeleiding moet het kunnen.
Ze staan er in dat geval niet alleen voor en kunnen altijd om hulp vragen.
Gillbo en ik denk dus ook vooruit in alles wat ze moet weten en leren.
Vandaar dat ik het haar ook gun om een kind te krijgen als ze dat wil.
Ze speelt veel moedertje met haar poppen en dit doet ze goed.
En ok et is niet real life maar ze steekt er wel veel van op en ook wij leggen haar dingen uit waarom iets moet en waarvoor het dient en alles wat er bij komt kijken
DeMolenhoek schreef:meisje2000 schreef:ik denk daar inderdaad ook aan mijn kleinkind bij.
Zoals ik al zei ik zal haar in alles bijstand mocht dat nodig zijn en zij en kleinkind zullen alle hulp krijgen van mij en mijn man, het kleinkind zal dus niets te kort komen en normaal opgevoed worden zoals elk mens doet. Het hoeft ook niet te zeggen dat haar kind ook zwakbegaafd zal worden want zij is in principe kern gezond (we hebben haar van top tot teen laten onderzoeken) ze heeft dus alleen de achterstand. We weten nog niet hoe dit gaat bijtrekken in de toekomst, misschien niet misschien wel maar dat is een zorg voor later.
En wat als jij overlijd? Dan staat er kleinkind er wel. En sterven zal je sowieso doen. Jij kiest ervoor om voor jouw dochter te zorgen op een intensieve manier. En wat als jouw kleinkind later de droom heeft om rond te trekken, te immigreren. Dan kan dat niet. Want het moet voor zijn/haar moeder zorgen.
meisje2000 schreef:san87 wij krijgen nergens geld voor of begeleiding.
Het enige wat zij heeft is speciaal onderwijs.
Wij vragen en eisen niets aan geld en doen alles zelf.
Buiten school hebben wij geen hulp van instanties of dergelijke dus dat miljoentje van de staat zien wij hier echt niet omdat wij een dochter hebben met een beperking.
Wij doen en betalen alles zelf dus
friesam schreef:Ik ken ook (helaas) 19 jarige meiden die stoppen met de pil zodat ze zwanger worden en vriendje lekker bij hun blijft (ja serieus)
Die scoren vast rond die 80 maar hebben ook geen basis of huis of toekomst zo.
(en krijgen dus geen hond mee uit het asiel)
Citaat:ik denk daar inderdaad ook aan mijn kleinkind bij.
tinker_sally schreef:Ik ben zeker van mening dat er mensen zijn die ze verplicht moeten steriliseren.
Niet alleen zwakbegaafde, maar ook mensen met een overdraagbare ziekte waarvan ze weten dat de kinderen dat krijgen.
Zo loopt er op mijn werk ook één rond, ze kan net voor zichzelf zorgen, maar wil later een kind. En is geestelijk ook niet honderd procent.
Heb er nu al medelijden mee met het kindje. Zo iemand is nooit in staat om voor een hulpeloos wezentje te zorgen.
Van mij mag zo'n regel zeker ingesteld worden.