_sharonnn schreef:Omdat jij er in dit geval ook voor zou kunnen kiezen om "gewoon" onder een baas te werken, hebt meer keuze.
Een student heeft eigenlijk maar beperkte keuze met dit systeem:
- studeren onder niveau met behoud ban beurs
- niet studeren
- lenen en dan hopen dat je na je studie een baan krijgt om t af te betalen
Jonge, dat is zulke bullshit he...
Als je een baan wilt, moet je er iets voor doen... Niet op je luie reet gaan hopen dat je er eentje krijgt...
Oud klasgenootje van mij heeft meer dan een jaar geen baan op haar niveau gedaan. Maar die werkte heus wel en verdiende genoeg om samen met haar vriend (ook pas afgestudeerd) een huis te kopen.
Inmiddels heeft ze gewoon een baan op niveau.
Ik werk bij het bedrijf waar ik mijn afstudeerstage heb gedaan. Was daar al een jaar werkzaam voordat ik afstudeerde. Ik werk maar 3 dagen in de week en woon nog thuis omdat ik uit huis gaan nog niet kan betalen. Is geen probleem voor mijn ouders gelukkig, bovendien weet ik dat ik binnen afzienbare tijd meer zal kunnen werken.
Maar ik kan ook gewoon mijn best doen om ander werk te gaan vinden als ik zo graag uit huis zou willen. Als ik dat zou doen, denk ik dat ik binnen een maand ander werk heb.
Daarbij, wat is er erg aan werken? Je studeert toch niet om later op je luie gat te gaan zitten? Dan kan je net zo goed niet gaan studeren.