Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
LastDream schreef:Maar waarom hebben wij een"' god" nodig om in te geloven? Wij hebben onszelf. we moeten zelf de kracht vinden. Als het allemaal tegenzin, dan kun je steun halen uit jezelf of bij anderen? daar zijn mensen voor toch? we zijn een eenheid
En als we in een bloemenwinkel staan, welke bloemen kiezen we dan?
De gene die het mooist zijn...
LastDream schreef:Maar waarom hebben wij een"' god" nodig om in te geloven? Wij hebben onszelf. we moeten zelf de kracht vinden. Als het allemaal tegenzin, dan kun je steun halen uit jezelf of bij anderen? daar zijn mensen voor toch? we zijn een eenheid
En als we in een bloemenwinkel staan, welke bloemen kiezen we dan?
De gene die het mooist zijn...
KaylOdi schreef:Blue_Eyes schreef:Ja, ik geloof in God. Waarom? Weet ik niet precies. Ik denk om wat ik gezien heb en om me heen voel, hoe mensen (inclusief ikzelf) soms aangeraakt worden door God, op veel verschillende manieren. Ik heb niet op alle vragen een antwoord, maar dat hoeft ook niet.
Hoe is de aarde volgens mij ontstaan? Ik neig naar een combinatie... Evolutie is echt wel afdoende bewezen, maar ik denk wel dat God er de hand in heeft (gehad).
Overigens moet ik zeggen dat ik een OP met daarin 'mijn mening... blijft nog even geheim' wel een beetje flauw vind. Beetje 'ik pak popcorn en cola en gooi de knuppel in het hoenderhok'.
dan vat je dat toch fout op, ik wil mensen niet direct een oordeel over mijn mening laten hebben. Omdat mensen dan meteen in de verdediging gaan, terwijl ik dit niet wil om eens te horen wat anderen mensen ervan vinden. Ik schrijf mijn eigen topic, dus bepaal ook zelf wat ik erin zet. Als het je irriteert, asjeblieft reageer dan gewoon helemaal niet. dankje
piezze schreef:God is voor mij de aarde met al haar rijkdommen. Hoe je die noemt maakt niet uit, allah, god, boedda, maakt niet uit, ik denk dat we allemaal eigenlijk hetzelfde bedoelen. God zit in jezelf en in alles om je heen.
En in je wil om goed te doen in plaats van kwaad te doen. Ik denk dat als je gelooft in goedheid en het na probeert te streven, je ook goedheid kan terugverwachten. Nu bedoel ik niet dat wanneer mensen slechte dingen overkomen dit hun eigen schuld is hoor, dat niet. Maar wel dat je meer uit jezelf kan halen als je met goede bedoelingen leeft en handelt.