Eliza twittert terwijl haar man dood gaat.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 23:05

xSogno schreef:
Vraag me af of men dat ook zou zeggen als her jouw broer is en je moet dat via twitter lezen. Zij is niet zijn enige nabestaande he...

Maar wel zijn vrouw, die op haar manier mag rouwen. Ik laat mij iig niet voorschrijven door anderen hoe ik blijkbaar wel of niet mag rouwen... En ik laat anderen ook in hun waarde in hun rouwproces.

Soez

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 23:06

vuurneon schreef:
xSogno schreef:
Vraag me af of men dat ook zou zeggen als her jouw broer is en je moet dat via twitter lezen. Zij is niet zijn enige nabestaande he...

Maar wel zijn vrouw, die op haar manier mag rouwen. Ik laat mij iig niet voorschrijven door anderen hoe ik blijkbaar wel of niet mag rouwen...

_/-\o_

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 16:00

vuurneon schreef:
xSogno schreef:

Maar wel zijn vrouw, die op haar manier mag rouwen. Ik laat mij iig niet voorschrijven door anderen hoe ik blijkbaar wel of niet mag rouwen... En ik laat anderen ook in hun waarde in hun rouwproces.

Ik snap wel wat Sogno bedoelt. Zou het ook niet op prijs stellen als mijn broer overlijdt en ik word vervolgens gecondoleerd door anderen omdat mijn schoonzus zijn overlijden gelijk rondgetwitterd heeft. Ik heb geen twitter, dus ik zou het later weten dan al die volgers. Je wilt als familie toch als eerste ingelicht worden als iemand overlijdt (of ben ik nou zo ouderwets?). ;)
Overigens hypotetisch gedacht, misschien is zijn hele familie wel net zo fanatiek aan het twitteren, dat weten wij natuurlijk niet, bekijk het even vanuit mijn eigen kant.

vuurneon

Re: Eliza twittert terwijl haar man dood gaat.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 16:06

Wie zegt dat ze de familie niet heeft ingelicht?

Ik ga er niet over oordelen, wat ik zou doen of willen is niet relevant als het niet om mij gaat en daar oordeel ik nu ook niet over.

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 16:20

Morganlefay schreef:
Tja sommigen zetten nu een maal hun hele prive leven op internet en krijgen daar later spijt van als haren op hun hoofd
Las laatst dat uitlatingen op internet 10% van de ontslagredenen is.

En jij 'denkt serieus dat je foto's kan readen?'
Ik help je wel even uit je droom... Zoiets bestaat NIET.

Ik vind het dan ook echt verschrikkelijk hoe sommige mensen oordelen. Echt heel heel naar. ze heeft niet misschien het meest verschrikkelijke meegemaakt wat je mee kan maken. Laat haar dat lekker op haar eigen manier doen. ze doet er niemand kwaad mee.

Het is ook absoluut niet mijn manier.. maar om nou af te geven? nee.. zo zit ik gelukkig niet in elkaar.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-15 18:27

femo schreef:
[

Zou fijn zijn als je respect opbrengt voor de mensen die vinden dat ze dit wél kunnen.
Dat jij denkt dat het niet bestaat, oke. Maar vorm dan een onderbouwde mening ipv zo'n reactie.....

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 19:45

Jolliegirl schreef:
femo schreef:
[

Zou fijn zijn als je respect opbrengt voor de mensen die vinden dat ze dit wél kunnen.
Dat jij denkt dat het niet bestaat, oke. Maar vorm dan een onderbouwde mening ipv zo'n reactie.....

Ik had wat genuanceerder mogen zijn. Maar er is niets pijnlijker dan je man verliezen dan iemand zegt: die hadden een slechte relatie.. Dat is toch geen fatsoen? Ik vind het tamelijk gestoord dat zoiets gewoon keihard gezegd word.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 19:56

Maar Femo, net als dat jij oproept 'zo afgeven op elkaar is niet mijn manier.' doe je het toch tegelijkertijd zelf.. ;)

Dus ja, een klein beetje nuance zou niet verkeerd zijn.

Ik snap inmiddels wel een beetje de gedachtegang (zo te lezen is ze inderdaad echt een twitter-addict als ik daarmee dan niemand op z'n teentjes trap) maar dan nog blijft bij mij een beetje knagen dat ze dus tijdens het hele gebeuren alles heeft 'getweet'. Nogmaals, ik snap dat het haar uitlaatklep is, maar zoals een andere bokker al terecht zei; je zal maar gecondoleerd worden terwijl je zelf nog niet "officieel" op de hoogte bent gesteld.

Ik ben zelf ook niet actief op twitter, dus weet niet hoe dat allemaal in elkaar zit en misschien twittert die hele familie inderdaad wel, maar aan de andere kant kan ik me ook niet echt voorstellen dat de ouders van de beste man bijv. dusdanig actief op twitter zijn dat ze het direct doorhebben. Dat vind ik zélf in ieder geval héél moeilijk. Tuurlijk kan en mag je iemand niet voorschrijven hoe diegene wel of niet mag rouwen maar ik denk dat mijn schoonouders het ook niet zouden waarderen als ik het direct op facebook zou delen als mijn vriend iets als dit overkomt. Dan zou ik toch écht eerst de familie op de hoogte stellen voor ik een liveblog op Twitter bijhoud.. Zo komt het op mij namelijk wel enigzins over met de "Oh nee.. Het is hem!"

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 20:02

Twitter-addict? Dat kun je echt niet zeggen hoor!!!

:') :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 20:05

lieveli schreef:
Twitter-addict? Dat kun je echt niet zeggen hoor!!!

:') :=

Foei, ik probeer heel serieus mezelf even veilig te stellen :')

Ja hoe moet je ze dan noemen.. Tweeters. Weet ik het.. :+ Afijn ik kruip weer terug onder m'n twitterloze steen geloof ik anders zet ik mezelf nog 3x voor banketstaaf :')

Afijn, ik heb respect voor ieders manier van rouwen en verwerken, mijn manier zou het absoluut niet zijn. En dag mag ik (hopelijk) gewoon vinden/zeggen, ik heb het zo respectvol mogelijk geprobeerd te brengen maar ik denk dat mevrouw Eliza zelf ook wel zal hebben geweten dat niet íedereen hiervan gecharmeerd zal zijn, dat is het risico van álles delen op een openbaar Twitter account denk ik zo :+