Wat vinden jullie nou van de satire van Charlie Hebdo?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Qimm

Re: Wat vinden jullie nou van de satire van Charlie Hebdo?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 12:57

Ben ik het niet mee eens, pesten is op de man. Satire is algemeen en kun je je prima van afschermen door het te negeren. Pesten kun je nagenoeg niet negeren.
Provoceren is het zeker, satire zou satire niet zijn als er niemand zich beledigd zou voelen.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-15 13:06

In dat geef ik je gedeeltelijk gelijk, maar dat neemt niet weg dat ik het een nare manier vind van meningsuiting.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 13:09

Tja, de wereld is nou eenmaal geen aardige plek. Maar als je je niet kunt wapenen tegen dat soort dingen, dan zul je het moeilijk hebben.
Er zijn veel vrouwonvriendelijke 'grapjes', domme blondjes moppen, vrij extreme vooroordelen over mensen die in twente wonen (domme boeren die niet normaal kunnen praten), grapjes en rotopmerkingen over paardenmeisjes.... als ik me dat toch allemaal aan zou moeten trekken...
Hoe moeilijk is het om je schouders op te halen en de eer aan jezelf te houden

denice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-15 13:21

Je hebt helemaal gelijk hoor, maar toch kan ik niet om deze dingen lachen. Krijg er een naar gevoel van een groep zo te kak te zetten.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 13:23

Niemand zegt ook dat je er om moet lachen. Iets wel of niet grappig vinden is enorm subjectief. Het siert je dat je het niet netjes vindt

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 13:25

Ik ben gek op satire en vind het ook erg belangrijk. Religieuze of andere extreme groeperingen kunnen wat mij betreft niet genoeg te kakken gezet worden. En daarbij, satire bevat áltijd een kern van waarheid, laat mensen nadenken, laat mensen kritisch kijken.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 13:26

MariekeB schreef:
Uitlokking ... brrrrrr.

Als je het niets vind dan kijk je toch niet.

Het zijn eigenlijk nooit persoonlijke beledigingen, het gaat om een idee, gedachtengoed of een geloof.
Als je je daar persoonlijk door aangevallen voelt dan zou je eerst eens goed naar jezelf moeten kijken ( iets met extreme onzekerheid ).

Als je dan nog steeds vind dat het echt te ver gaat,dan schrijf je een brief naar de krant, dan maak je een cartoon terug, of desnoods ga je demonstreren.
Allemaal onderdeel van de vrijheid van meningsuiting.

Uitlokken ... zoals hier beschreven is hetzelfde als : verkrachten mag niet ... maar ja met zo'n kort rokje ( een broek aan geen hoofddoek om ) dan lok je het wel een beetje uit.....
Nee natuurlijk niet. Als je niet tegen een bepaalde kledingstijl kan dan kijk je er maar niet naar.

Als je satire niet snapt, prima, niet iedereen hoeft alles te begrijpen ( ik begrijp quantum physics dan weer niet ) . Maar omdat je iets niet begrijpt hoeft het nog steeds niet verboden te worden.

Precies wat ik wilde zeggen, bedankt. Dat dus.

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 13:28

Ik snap niet wat de lol er aan is om zon grote groep mensen te kakken te zetten. En als dan zo iets gebeurd, dat je dan ook nog verder gaat met waar je gegeven bent. Ik vraag me echt af waarom? Als je weet dat je er een grootte groep mensen mee kwetst

Wat is er zo leuk aan om religieuze mensen te kakken te zetten BM?

denice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-15 13:38

Kinderachtig om te zeggen 'als je satire niet snapt...'
Maar nu maar ik me toch uit de tent lokken en dat wilde ik niet.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 13:48

Men kan zich natuurlijk ook afvragen HOE die satire is ontstaan!?
Dat is denk ik niet omdat het zo'n zachtaardig volkje is.

Het is ronduit bespottelijk wat er is gebeurd en dat allemaal vanwege 1 groot hersenspinsel waar al eeuwen lang aan word vast gehouden.(bij welk geloof dan ook)

Dit is gewoon een never-ending-story pfff
Maar de lafheid om zwaarbewapend een paar mensen te lijf gaan die zich enkel met een potlood konden verdedigen is ver beneden mensheid!

Wat is dan het volgende?Dat alle BNN-ers zich gaan bewapenen en elke journalist omver schieten omdat die een of ander klets verhaal ergens schrijven?

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 13:48

Saintelette schreef:
elenaMM77 schreef:
ik ben gelovig opgevoed, maar doe daar verder eigenlijk niets mee.. Maar ik zou mij behoorlijk geschoffeerd voelen als bijvoorbeeld een islamiet een cartoon zou publiceren over jezus aan het kruis met het woord 'nicht' daarboven, of hoerenjong, of met een joint in zijn mond of what ever..

Wat je hier beschrijft heeft toch vrij weinig met satire te maken??

Iemand zijn mening mag nooit, maar dan ook nooit, de reden zijn tot moorden. Voel je je daadwerkelijk zodanig gekrenkt door zoiets, is het misschien eens tijd voor een tripje naar een therapeut..

En daarnaast.. Andersom slaan wij 'westerlingen' toch ook niet op tilt van alles wat er over ons geschreven word.. Ik bedoel, zoek maar eens wat dieper naar occidentalisme.
[ Afbeelding ]

Het rijke westen als rondgevreten rijkaards afbeelden is satire. Het westen is rijk, het westen kent welvaart, het westen heeft het goed in vergelijking met vele andere landden.
een profeet, of god of zoon van god afschilderen als nicht, of er een grote banketstaaf aanhangen.. Dat is geen satire. maar blijkbaar is dat niet echt duidelijk te maken.

ik zie nog steeds geen uitleg wat de humor is in iemand een homo noemen of er een penis aan tekeningen. het beeld niet uit wat diegene is.. zoals de rijkaard dat wel is. satire is iets uitvergroten dat reeds aanwezig is op een komische wijze.

Waar zeg ik dat moord rechtvaardig is, of dat dat mag? je licht namelijk mijn quote, maar vergeet het stuk eruit te lichten waarin ik heel duidelijk aangeef, dat een tekening nooit aanleiding tot moord mag zijn? of is dat ook satire? iemand anders doen lijken of woorden in de mond leggen door slechts een klein stukje tekst weer te geven en wat niet uitkomt gewoon te vergeten?

Jawel, wij westerlingen slaan volledig op tilt als er iets gezegd wordt wat niet in ons straatje past.. Opnieuw vergeet je een stuk van mijn tekst.. Vergeet niet de hele rechtzaak om de satirische plaatjes rond de holocaust?

En vergeten we hoe de juichpakken verwijderd moesten worden uit de Jumbo, omdat 'we geven hen op hun donders' godslastering zou zijn?

het is makkelijk om te vergeten hoe intollerant westerlingen zelf zijn, als we met vingers kunnen wijzen naar de intollerantie van mensen die anders denken.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 13:52

Ladybird schreef:
Ik snap niet wat de lol er aan is om zon grote groep mensen te kakken te zetten. En als dan zo iets gebeurd, dat je dan ook nog verder gaat met waar je gegeven bent. Ik vraag me echt af waarom? Als je weet dat je er een grootte groep mensen mee kwetst

Ik praat nu enkel voor mezelf, dus geen idee of anderen er ook zo over denken.

Maar ik vind religieuze mensen per definitie gekkies en vind het daarom prachtig als ze belachelijk gemaakt worden. Net zoals de LuckyTV filmpjes over Boer zoekt Vrouw leuk zijn etc. Alleen satire zit dan nog een kern van waarheid in. Vermaak dus en het gevoel dat meerdere mensen er hetzelfde over denken.

srsW

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 13:53

Ladybird schreef:

Het zijn niet zozeer de religieuze mensen die te kakken gezet worden maar de extremisten die het zich achter het geloof verschuilen en zich daardoor gerechtvaardigd voelen om dit soort moord acties uit te voeren....
En daarbij moet je dan maar op houden met TEKENEN omdat je anders bang moet zijn om het loodje te leggen?

En ach kwetsend.... Tis maar net wat je je aantrekt en zou nooit een rede moeten zijn voor dit soort laffe daden!!!

Ik vind ze vaak wel grappig eigenlijk.... er zit inderdaad een kern van waarheid in....

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 14:14

srsW schreef:
Ladybird schreef:

Het zijn niet zozeer de religieuze mensen die te kakken gezet worden maar de extremisten die het zich achter het geloof verschuilen en zich daardoor gerechtvaardigd voelen om dit soort moord acties uit te voeren....
En daarbij moet je dan maar op houden met TEKENEN omdat je anders bang moet zijn om het loodje te leggen?

En ach kwetsend.... Tis maar net wat je je aantrekt en zou nooit een rede moeten zijn voor dit soort laffe daden!!!

Ik vind ze vaak wel grappig eigenlijk.... er zit inderdaad een kern van waarheid in....

als er een waarheid in verscholen ligt is er sprake van satire en kan het zelfs voor voor diegene die het treft, grappig zijn

dus een plaatje van mohammed die met de koran in de hand jezus van het toneel staat te timmeren op de kaart van europa, waarbij de christenen staan te vloeken en te tieren op de eerste rij met gebalde vuist,. Dat is satire.. dat wijst naar het feit dat sommigen vinden dat de islam teveel voet aan de grond krijgt en dat men de islam gewelddadig vind... Dat is satire.

een plaatje van mohammed als homo met zijn banketstaaf ontbloot, is puur bedoeld om een dikke vinger op te steken naar de islam en is daarom laster verborgen onder de vlag van een satirisch blad.

...

nogmaals dat geeft geen reden om te moorden.. satire echter is wat anders dan mensen soms lijken te denken.

als ik hier willekeurig iemand van het forum prik waarvan een foto bekend is.. En die gene poedelnaakt teken terwijl ze met haar hand in een kassa graait van de supermarkt en daarbij de kassiere in het gezicht spuwt... Dat kan ik dan ook satire noemen? of vrijheid van meningsuiting? Want feitelijk is dat net zo min gebasseerd op waar diegene die ik dan afbeeld voor staat en of dat diegene wellicht helemaal geen cassiere bespuwd of winkeldievege is maakt niet uit, want ik zou dat zo vinden en ik heb dan het recht om daar een satirische tekening van te plaatsen?

Nee, dat zou gewoon laster zijn.

---

stel een islamiet maakt een satirische tekening van Jezus gekruizigd aan een hakenkruis.. Vinden we het dan ook grappig? Nee, dan schreeuwen we met zijn allen moord en brand over dat achterlijke geloof..

--------

De vraag van dit forum was niet
Keur je de actie goed, keur je moord goed..
Maar wat vond je van de satire..

mijn antwoord daarop is.. ik vond het geen satire, ik vond het kwetsend voor de islamitische samenleving en vind het niet aan de voorwaarde van satire voldoen..

Mensen op dit draadje maken er dan gelijk van dat je dan DUS voor moord en doodslag bent als reactie op een lasterprentje (want dat is het..). Dat is woorden in de mond leggen.. En niemand hier keurt het goed..

Voor diegene die over verkrachtingen begon..
Dat je het onverstandig vind om in een stad in een minirokje te gaan lopen als je weet dat er een serieverkrachter rondwaart.. Is wat anders dan zeggen eigen schuld.. dat maakt men er weer van..
als ik weet dat er een verkrachter rondloopt, dan zorg ik dat hij mijn **** niet zomaar kan bereiken.. dan moet hij toch echt een gulp openen, een knoop los maken en dan ook nog mijn vuisten en knieen ontwijken.. Het principieel dan aanhouden van een rok onder het motto: ik mag aantrekken wat ik wil, is prima.. Maar ik denk dat als we dan naast elkaar lopen en hij trekt een van ons de bosjes in, dat het dan diegene is die hij het makkelijkst kan pakken..rok omhoog gooien is makkelijker dan een broek losfrutten... Dat is wat men vaak bedoelt pas dan op met een rokje.. Als je in een buurt woont waar auto's gestolen worden, laat je toch ook je sleutels niet in het slot.. Het is nooit eigen schuld als je verkracht wordt. Het is onverstandig om het een verkrachter makkelijker te maken dan noodzakelijk.. dus niet alleen door het donkere bos als je weet dat er iemand rondloopt.. en als je er dan toch alleen doorheen moet zorg dan dat je zo beschermd mogelijk bent. dat is dus mede met zorgen dat je niet makkelijk toegankelijk bent, waardoor je je kansen vergroot om weg te kunnen komen.

niemand hier noemt het uitlokking tot moord, niemand hier keurt het goed.. net zo min als men verkrachting goedkeurt onder de vlag uitlokking of onder welke vlag dan ook.. Persoonlijk vind ik dat een zwakke manier van discussiëren om mensen dat soort uitlatingen in de mond te leggen.. Dat gezegd hebbende trek ik mij uit deze discussie terug, want wat je ook zegt. Als je blijkbaar deze 'satire' niet enorm komisch vind en je er niet achter schaart, dan keur je goed wat er gebeurd is.. Daar pas ik verder voor.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 14:18

elenaMM77 schreef:
Het rijke westen als rondgevreten rijkaards afbeelden is satire. Het westen is rijk, het westen kent welvaart, het westen heeft het goed in vergelijking met vele andere landden.
een profeet, of god of zoon van god afschilderen als nicht, of er een grote banketstaaf aanhangen.. Dat is geen satire. maar blijkbaar is dat niet echt duidelijk te maken.

ik zie nog steeds geen uitleg wat de humor is in iemand een homo noemen of er een penis aan tekeningen. het beeld niet uit wat diegene is.. zoals de rijkaard dat wel is. satire is iets uitvergroten dat reeds aanwezig is op een komische wijze.

Dat zie je dus niet goed, want wie zegt dat de profeet geen homo is? Dat weten we niet, maar wat het grappig maakt in mijn ogen is dat degene in wiens naam homoseksualiteit wordt onderdrukt, wellicht best zelf homoseksueel kan zijn geweest. Dat maakt het satire en dat maakt het grappig, ironisch.
Wat ik eng vind aan deze discussies is dat veel mensen geneigd zijn om te verbieden wat iemand niet aan staat, terwijl ik van mening ben dat bijvoorbeeld vrijheid van meningsuiting, want daar hebben we het in feite nodig, een heel groot goed is. Waar alleen in echte uitzonderingssituaties (racisme bijvoorbeeld) een verbod op kan komen.
Gevoelens kwetsen bijvoorbeeld, dat is zo subjectief, daarmee bevind je je echt op een glijdende schaal.
Ik ben blij dat ik in een land woon waar vrijheid van meningsuiting bestaat, en vind het een eng idee dat veel mensen blijkbaar zo bereid zijn om dit grote goed in te leveren.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 14:22

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 14:31

Nu je kunt verwachten als je over gevoelige dingen als het geloof satire gaat maken dat je iets uitlokt....
, al is het erg dat er voor gemoord wordt (je kunt ook te ver gaan).

Vrijheid van meningsuiting is een mooi iets maar sommigen gaan bewust op/over de grens, en moet je die opzoeken?.
Net als die geert w dat is olie op vuur gooien, wat nergenst toe dient als alleen maar meer oververhitte mensen . -O-

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 14:33

kwita schreef:
Nu je kunt verwachten als je over gevoelige dingen als het geloof satire gaat maken dat je iets uitlokt....
, al is het erg dat er voor gemoord wordt (je kunt ook te ver gaan).

Vrijheid van meningsuiting is een mooi iets maar sommigen gaan bewust op/over de grens, en moet je die opzoeken?.
Net als die geert w dat is olie op vuur gooien, wat nergenst toe dient als alleen maar meer oververhitte mensen . -O-

En dat vind ik dus eng. De grens opzoeken doe je om een discussie te krijgen, mensen te prikkelen om over iets na te denken. Of mag dat ook al niet meer?

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 14:37

Wendy schreef:
elenaMM77 schreef:

Dat zie je dus niet goed, want wie zegt dat de profeet geen homo is? Dat weten we niet, maar wat het grappig maakt in mijn ogen is dat degene in wiens naam homoseksualiteit wordt onderdrukt, wellicht best zelf homoseksueel kan zijn geweest. Dat maakt het satire en dat maakt het grappig, ironisch.
Wat ik eng vind aan deze discussies is dat veel mensen geneigd zijn om te verbieden wat iemand niet aan staat, terwijl ik van mening ben dat bijvoorbeeld vrijheid van meningsuiting, want daar hebben we het in feite nodig, een heel groot goed is. Waar alleen in echte uitzonderingssituaties (racisme bijvoorbeeld) een verbod op kan komen.
Gevoelens kwetsen bijvoorbeeld, dat is zo subjectief, daarmee bevind je je echt op een glijdende schaal.
Ik ben blij dat ik in een land woon waar vrijheid van meningsuiting bestaat, en vind het een eng idee dat veel mensen blijkbaar zo bereid zijn om dit grote goed in te leveren.

Heel duidelijk verwoord. Wat iemand wel of geen humor vindt is overigens ook subjectief.
Het gaat er gewoon om dat je uit naam van een geloof even lukraak wat mensen afslacht! Personen die zo doorslaan zijn gewoon enorm labiel en hebben blijkbaar een nogal kort lontje en zijn makkelijk te indoctrineren. Moorden uit naam van een zogenaamde God...nee dat staat in geen enkele bijbel, koran, torah of welk boek dan ook.
Overigens zo rijk is het westen helemaal niet hoor...wel eens naar de staatsschuld van USA gekeken of onze eigen staatsschuld....en wat te denken van de mensen die hier naar de voedselbank moeten? Moeten wij nu ook naar wapens grijpen omdat het westen op die manier afgebeeld wordt, wat een compleet verkeerde weergave is?
Laatst bijgewerkt door Esther28 op 14-01-15 14:39, in het totaal 1 keer bewerkt

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 14:39

Eens Wendy; Ik ben blij dat ik in een land woon waar vrijheid van meningsuiting bestaat, en vind het een eng idee dat veel mensen blijkbaar zo bereid zijn om dit grote goed in te leveren.

Ook staat ergens vermeld dat de islam los moet worden gezien van IS en dat geloof ik ook absoluut.
Die twee hebben niks met elkaar te maken!!
Ik ken nogal wat mensen die de Islam hoog in het vaandel hebben en dat zijn érg lieve en sociaal voelende mensen.
Ik vind het zelfs een mooie manier zoals zij in het geloof staan, daar kan menige christen nog een voorbeeld aan nemen.

Eigenlijk is het heel goed dat er mensen samenkomen om te demonstreren tegen dit soort acties.
Nationaliteit naast nationaliteit, geloof langs geloof.
Sámen "NEE "zeggen tegen lieden die niks anders doen dan een pad zaaien van dood en verderf in naam van het geloof en mensenrechten.
Welke rechten hadden de mensen op de redactie van Charlie Hebdo???
Welke rechten hadden al die fotografen en journalisten die inmiddels onthoofd zijn in koele bloeden???
Dat waren lastige vliegen......die moesten "gewoon "dood.

srsW

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 14:45

Afbeelding

Nou dit VIND ik toch wel een pakkende tekening..... heel zwart/wit maar zo is het dus wel. En ja ik moest er om lachen omdat het te belachelijk voor woorden is...

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 14:58

Mooi contrast is die ja, ik had hem al gezocht, maar kon het zo snel niet vinden

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 15:13

RaafSmits schreef:
Eens Wendy; Ik ben blij dat ik in een land woon waar vrijheid van meningsuiting bestaat, en vind het een eng idee dat veel mensen blijkbaar zo bereid zijn om dit grote goed in te leveren.

Ook staat ergens vermeld dat de islam los moet worden gezien van IS en dat geloof ik ook absoluut.
Die twee hebben niks met elkaar te maken!!
Ik ken nogal wat mensen die de Islam hoog in het vaandel hebben en dat zijn érg lieve en sociaal voelende mensen.
Ik vind het zelfs een mooie manier zoals zij in het geloof staan, daar kan menige christen nog een voorbeeld aan nemen.

Eigenlijk is het heel goed dat er mensen samenkomen om te demonstreren tegen dit soort acties.
Nationaliteit naast nationaliteit, geloof langs geloof.
Sámen "NEE "zeggen tegen lieden die niks anders doen dan een pad zaaien van dood en verderf in naam van het geloof en mensenrechten.
Welke rechten hadden de mensen op de redactie van Charlie Hebdo???
Welke rechten hadden al die fotografen en journalisten die inmiddels onthoofd zijn in koele bloeden???
Dat waren lastige vliegen......die moesten "gewoon "dood.

Welk recht had de Franse politie-agent die gewond op straat lag en als een hond werd afgemaakt?

Trouwens: Het beste bewijs hoe weinig de Islam en IS met elkaar te maken hebben is natuurlijk wel het feit dat deze onfortuinlijke agent zelf moslim was. Dat had klaarblijkelijk voor zijn moordenaar weinig betekenis.

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 15:14

elenaMM77 schreef:
[
als er een waarheid in verscholen ligt is er sprake van satire en kan het zelfs voor voor diegene die het treft, grappig zijn

dus een plaatje van mohammed die met de koran in de hand jezus van het toneel staat te timmeren op de kaart van europa, waarbij de christenen staan te vloeken en te tieren op de eerste rij met gebalde vuist,. Dat is satire.. dat wijst naar het feit dat sommigen vinden dat de islam teveel voet aan de grond krijgt en dat men de islam gewelddadig vind... Dat is satire.

een plaatje van mohammed als homo met zijn banketstaaf ontbloot, is puur bedoeld om een dikke vinger op te steken naar de islam en is daarom laster verborgen onder de vlag van een satirisch blad. Probeer dan eens te begrijpen waarom ze voor die manier kozen: eens denken aan hoe binnen de Islam over homosexualiteit wordt gedacht?? Een cartoon is over het algemeen een tekening die tot nadenken moet aanzetten... niet bedoeld als dikke vinger, dan snap je het in mijn ogen niet

...

nogmaals dat geeft geen reden om te moorden.. satire echter is wat anders dan mensen soms lijken te denken.

als ik hier willekeurig iemand van het forum prik waarvan een foto bekend is.. En die gene poedelnaakt teken terwijl ze met haar hand in een kassa graait van de supermarkt en daarbij de kassiere in het gezicht spuwt... Dat kan ik dan ook satire noemen? of vrijheid van meningsuiting? Want feitelijk is dat net zo min gebasseerd op waar diegene die ik dan afbeeld voor staat en of dat diegene wellicht helemaal geen cassiere bespuwd of winkeldievege is maakt niet uit, want ik zou dat zo vinden en ik heb dan het recht om daar een satirische tekening van te plaatsen?

Nee, dat zou gewoon laster zijn. ... waar iedereen zijn schouders over op zou halen en binnen 5 minuten weer vergeten zou zijn. Ik heb nergens ooit een FOTO van de profeet gezien, lijkt me ook lastig, dus natekenen?? Het blijft een interpretatie

---

stel een islamiet maakt een satirische tekening van Jezus gekruizigd aan een hakenkruis.. Vinden we het dan ook grappig? Nee, dan schreeuwen we met zijn allen moord en brand over dat achterlijke geloof..denk je dat nou echt?? Google eens een beetje binnen afbeeldingen, niemand gaat daar de straat voor op

--------

De vraag van dit forum was niet
Keur je de actie goed, keur je moord goed..
Maar wat vond je van de satire..

mijn antwoord daarop is.. ik vond het geen satire, ik vond het kwetsend voor de islamitische samenleving en vind het niet aan de voorwaarde van satire voldoen.. hoe vaak lees je het blad en geef eens aan om welke tekeningen het volgens jou dan gaat? CH gaat op véél onderwerpen - vaak vooral actueel - in

Dat je het onverstandig vind om in een stad in een minirokje te gaan lopen als je weet dat er een serieverkrachter rondwaart.. Is wat anders dan zeggen eigen schuld.. dat maakt men er weer van.. Beetje naïef dit: in IEDERE stad loopt een serieverkrachter rond, als je de statistieken mag geloven, is dat dan een reden om nooit meer een minirokje aan te trekken??

mysa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 15:19

I don't agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.

VOLTAIRE