12 doden in Parijs na aanslag

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 17:58

Zonde dat dit soort aanslagen altijd meteen zorgt voor kritiek op de hele moslimgemeenschap. Ik ben niet gelovig, maar zal nooit een religie an sich viseren. Je hebt goede en slechte mensen en dat zal altijd zo zijn. Daar moet je geen religie bij betrekken. Extremisten vind je overal. Overigens genoeg moslims te vinden die dit soort aanslagen volledig afkeuren en een verschrikkelijke aanslag vinden ook op hun geloof.

Vbn:
https://www.facebook.com/official.tariq ... 7432311886

https://www.facebook.com/imamomarsuleim ... 2040051838
Laatst bijgewerkt door Ine23 op 07-01-15 18:02, in het totaal 1 keer bewerkt

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 17:59

Bah bah wat naar zeg.. Dat filmpje dat die agent gewoon nog door z'n hoofd geschoten wordt, als je dat kan spoor je echt niet :n
Eng idee dat dit zo dichtbij gebeurd is.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 18:00

xTammyy schreef:
Bah bah wat naar zeg.. Dat filmpje dat die agent gewoon nog door z'n hoofd geschoten wordt, als je dat kan spoor je echt niet :n

Ik vond dat ook een heel naar filmpje om te kijken, maar op één of andere manier "moest" ik het wel kijken om het te geloven. Het is gewoon niet te bevatten dat mensen tot dit soort daden in staat zijn.

Edit: nu een extra nieuwsuitzending op NPO1.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 18:01

Ik zet even de TV aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 18:02

Ik heb net een heel stuk van de live uitzending gevolgd en ververs nu af en toe de liveblog. Kan echt helemaal opgezogen raken in dit soort dingen en dan komt er nooit meer iets van het werk wat ik nog moet doen :=

Het zal mij benieuwen of ze de daders nog te pakken krijgen, volgens mij hebben ze het allemaal zo goed geregeld dat ze al lang de grens over zijn of in ieder geval zo ver van Parijs vandaan dat het heel moeilijk gaat worden.

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 18:03

Jolien87 schreef:
xTammyy schreef:

Ik vond dat ook een heel naar filmpje om te kijken, maar op één of andere manier "moest" ik het wel kijken om het te geloven. Het is gewoon niet te bevatten dat mensen tot dit soort daden in staat zijn.

Je ziet die agent nog een soort van smeken om niet nog een keer te schieten.. Maar inderdaad, ik moest het ook zelf zien omdat ik het anders niet geloofde..

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 18:07

Jolien87 schreef:
xTammyy schreef:

xTammyy schreef:
Je ziet die agent nog een soort van smeken om niet nog een keer te schieten.. Maar inderdaad, ik moest het ook zelf zien omdat ik het anders niet geloofde..

Ja inderdaad, afschuwelijk. Op internet, waar ik het filmpje in eerste instantie had gezien, kon je dit minder goed zien. Maar net op de televisie was dit heel duidelijk te zien, toen brak ik wel eventjes.

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 18:20

Ess_Ramona schreef:
Er is nu een discussie gaande over de NOS, van die agent die is neergeschoten en dat zij dat hebben laten zien.

Ja die heb ik ook 'per ongeluk' gezien. Beetje dubbel dat ze het uitzenden.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 18:22

Het is weer bij de konijnen af.. Zo zinloos dit..

Deze monsters gaan ze niet zomaar vinden, ze verdwijnen ondergronds en komen waarschijnlijk voorlopig niet boven.

Het is gewoon erg.. Erg voor de families, erg voor alle mensen in Parijs. Ik kan mij zo voorstellen dat het echt paniek is overal.

Jannepauli

Re: 12 doden in Parijs na aanslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 18:26

Geloof.... het meest verschrikkelijke dat de mens heeft uitgevonden.

NailB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 18:29

Jannepauli schreef:

Jij snapt het _/-\o_

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 18:30

Verschrikkelijk... :(
Soms vraag ik mij echt af waar dit heen zal gaan. De mens heeft al vanaf het moment dat we bestaan en konden nadenken over religie oorlog gehad over religie. Waarom zijn er altijd van die extremisten die de boel moeten vergallen voor de rest van de mensen met hetzelfde geloof? Ik heb er geen woorden voor...

Als ik 1 wens mocht doen, dan zou ik wensen dat religie niet langer meer voor slachtoffers zou zorgen... :(

Ik geloof vooral in mijzelf en mijn dierbaren om mij heen, dus ik snap het gewoon echt niet als mensen zo ontzettend ver door kunnen slaan in het geloof... :n

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 18:30

Gek dat ze echt kunnen ontsnappen. Al snap ik het wel in al die chaos.

En geloof heeft hier niks mee te maken, als het niet voor geloof was dan was het wel voor een ander doel.

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 18:34

Ine23 schreef:
Zonde dat dit soort aanslagen altijd meteen zorgt voor kritiek op de hele moslimgemeenschap. Ik ben niet gelovig, maar zal nooit een religie an sich viseren. Je hebt goede en slechte mensen en dat zal altijd zo zijn. Daar moet je geen religie bij betrekken. Extremisten vind je overal. Overigens genoeg moslims te vinden die dit soort aanslagen volledig afkeuren en een verschrikkelijke aanslag vinden ook op hun geloof.

Vbn:
https://www.facebook.com/official.tariq ... 7432311886

https://www.facebook.com/imamomarsuleim ... 2040051838

Ben het hier helemaal mee eens. Heb zelf moslim, boedistische, hindustische en christelijke vrienden, dus heb wel geleerd om niet alles over 1 kam te scheren.

Toen de gijzeling in Australie bezig was is er een I'll ride with you actie ontstaan. Weet niet of dit bekend is bij iedereen. Het ging erom dat een moslim vrouw haar hoofddoek in de trein afdeed, omdat ze bang was doelwit te zijn van geweld, omdat extrimisten mensen gegijzeld hadden in haar stad. De man naast haar heeft toen gezegd dat het niet hoefde en heeft aangeboden om samen met haar te reizen, zodat ze zich veiliger zou voelen. Hierdoor is de hastag en actie ontstaan, waardoor er een groot gevoel van samenhorigheid was ipv veroordeling. Ik denk dat je dat in dit geval ook moet doen. Splijt de samenleving niet op door met een vinger naar een hele groep te wijzen, maar sta schouder aan schouder tegen het extrimisme.

xEline

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 18:35

De mens maakt zichzelf kapot...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 18:36

Ik denk dat die hele ontsnapping zo ongelofelijk goed is uitgevoerd dat het bijna onmogelijk is om ze nog te vinden. Een vluchtauto gebruiken omdat ze weten dat er dan gezocht wordt naar een bepaalde auto, maar die dan een paar straten verderop achterlaten. Ze zijn voor het laatst gezien ergens op een metrostation geloof ik, maar ze zullen hun maskers en dergelijke wel afgedaan hebben waardoor het weer moeilijk is om te zien dat zij het gedaan hebben. En als ze eenmaal op de metro zijn gestapt wordt het een stuk lastiger, dan moet je de camerabeelden gaan naslaan en dat geeft ze ook weer de tijd om op een andere manier te vluchten....

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 18:42

Mooi gezegd dribbel. :j
Spijtig dat mensen hun angsten soms projecteren op de rest van de maatschappij.

Gematigde moslims zijn ook bang van radicalisering, veroordelen dit ook.
De plek die beschreven word in dat boek dat ik poste, zijn gematigde moslims zonder hoofddoek ook niet welkom.

Maar ik geloof echt niet dat mensen dit voor een geloof doen, het is gewoon een makkelijk object om je propaganda te verkopen.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 18:46

Furrow schreef:
Maar ik geloof echt niet dat mensen dit voor een geloof doen, het is gewoon een makkelijk object om je propaganda te verkopen.

Dit weet ik wel zeker. Ik heb nog nooit een Koran in mijn handen gehad maar ik kan niet geloven dat daarin staat dat je dit soort daden moet verrichten om je geloof te "verdedigen".

Tuc

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 18:46

Jannepauli schreef:

+:)+

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 18:47

Tuc schreef:
Jannepauli schreef:

+:)+

Geloof slaat puur op religie in deze contect of niet? Denk dat je dat kunt verbreden, want ook op politiek extremistische gebied heb je hetzelfde. Alle extremen eigenlijk.

Popstra

Re: 12 doden in Parijs na aanslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 18:51

Afschuwelijk!! Monsters zijn het!!
Dit is nu waar ik zo bang voor ben..gaat steeds vaker gebeuren, ook in ons landje vrees ik!!
De wereld word steeds enger!!

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 18:52

Ik ben wel op mijn hoede voor een aanslag hier in Nederland, ja.

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 18:54

Jannepauli schreef:

:j _/-\o_ _/-\o_
Echt IEDERE vorm van geloof vandaag nog verbannen!!
Ziekelijke sprookjes zijn het :r

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 18:56

Hier op school hakt het er ook wel flink in, vooral na het zien van foto's van de protesten in Parijs:
Afbeelding

Klasgenootje zei ook al, dit zijn 'wij', maar dan 500 km naar het zuiden...

Tuc

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 18:57

Dribbel schreef:
Jannepauli schreef:

Geloof slaat puur op religie in deze contect of niet? Denk dat je dat kunt verbreden, want ook op politiek extremistische gebied heb je hetzelfde. Alle extremen eigenlijk.

Sorry, wat bedoel je precies met verbreden?
Ik denkt dat de mens zichzelf een veilige levenswijze heeft aangeleerd door te geloven in een hogere macht die alles regelt op deze wereld.
Dat is allemaal prima dat mensen de regie uit handen willen geven, maar als verschillende mensen verschillende geloven aanhangen, krijg je logischerwijs tegenstellingen.
En omdat in sommige landen en/of geloofsovertuigingen de man het nog steeds het meest voor het zeggen heeft en een krachtmeting boven communicatie staat, is geweld het gevolg.
En daarom denk ik ook dat geloof in deze zin meer kapot maakt dan je lief is.