Massale steun voor zwarte doos in auto

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

palousa_boy

Re: Massale steun voor zwarte doos in auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 18:40

Maar vliegtuigen krijgen over het algemeen geen boeten voor door rood rijden, geen gordel dragen of te snel rijden, dus die zijn financieel gezien veel minder interessant om te volgen, daarbij volgen ze die via de radar dus ze komen er via een andere weg wel weer achter wat men uitvoerd in het "verkeer"

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 18:46

Maar als dat ding niet kan communiceren buiten het uit de auto slopen na een ongeluk na kan dat met de auto toch ook niet?

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 19:02

Ik denk gewoon niet dat dat het geval gaat zijn.
Het is veel te makkelijk voor de overheid om er nog wat kleine elementjes aan toe te voegen zodat je gewoon elke auto kan volgen, buiten alle camera's die al boven de weg hangen, uiteraard allemaal onder de noemer "veiligheid".

Tuurlijk zal het ook z'n nut hebben voor de veiligheid, maar neem nou die automatische borden boven de weg, die waarschuwen bij ongevallen of file.
Hoe vaak mensen ineens op hun rem trappen omdat er iets op dat bord staat, dat is veel gevaarlijker, en vaak is er weinig aan de hand en kan je gewoon doorrijden.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 19:20

En zelfs áls je zo'n ding zou hebben wat 100% zeker niet kan communiceren en niet misbruikt kan worden (waar ik niet in geloof), dan nog zit je met een behoorlijke kostenpost. Wie gaat dat betalen? Ik heb weinig zin om voor de fouten van anderen nog meer geld neer te tellen voor iets wat ik bovendien als schijnveiligheid zie. Maar als de overheid betaald, betalen wij het uiteindelijk nog, want het geld moet ergens wegkomen.

En zoals gezegd, er zijn zoveel meer factoren dan snelheid en remmen, dus je hebt simpelweg nog steeds geen uitsluiting. Moet iemand die altijd gezond is geweest, onwel wordt in de auto die naar beneden rolt en daardoor extra snelheid maakt en onderaan een fietser doodrijdt, de rest van zijn leven de cel in omdat dat ding zegt dat hij te snel reed?

Leven betekend dat er ongelukken en pech zullen gebeuren. En zolang we niet het risico willen lopen een hele grote groep onschuldigen voor de rest van hun leven op te sluiten, zullen er schuldige mensen vrijkomen zonder of met een te lage straf. Thats life, learn to life with it in plaats van alles uit te willen sluiten en vast te willen leggen.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 20:35

Nog ff en dan doet de auto zelf 3/4 van het werk, jij zegt waar je heen wilt en dat ding brengt je er heen.

Ze kunnen nu ook al zelf inparkeren, corrigeren als je over een lijntje rijdt, afremmen als je te dicht achter een ander zit etc etc.

Met zo'n mooie kastje in de auto kan de politie je laten stoppen met een druk op de knop..

Het gaat er allemaal aankomen ;) dan is die zwarte doos nergens meer voor nodig

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 12:07

palousa_boy schreef:
Als je met je uitkering, wel regelmatig op de pc-hoofdstraat staat, zullen ze vast wel nader gaan onderzoeken wat je daar zoal doet.
Als daarnaast wat grote betalingen verschijnen noemen ze dit al snel fraude, en probeer daar maar vanaf te komen..

En terecht!

Marktplaats geeft ook gegevens door aan de Belastingdienst van haar gebruikers.
Niets aan de hand als je gewoon een baan hebt en belasting betaalt hoor... Tenzij het de spuigaten uitloopt uiteraard (maar dat is ook niet meer dan normaal), ik heb er in ieder geval nog niets van gehoord.

En dan nog... dan ga je toch met de trein naar Amsterdam? :)

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 12:14

Maar die stopt niet voor de Ralf of Tommy winkel ;)

Dat soort gasten moet je ook gewoon aanpakken hoor, het was meer even een voorbeeld ;)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 12:21

palousa_boy schreef:
Maar die stopt niet voor de Ralf of Tommy winkel ;)

Dat soort gasten moet je ook gewoon aanpakken hoor, het was meer even een voorbeeld ;)

Taxi met contanten betalen :P

Neem aan dat als je frauduleus bezig bent, je het toch wel onder je matras bewaart en niet op je bankrekening :P

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 12:30

He das een goeie :)*

Of misschien proberen ze wel "normaal" over te komen..
Of hebben ze een dubbel leven...
Of of

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 12:34

Jemig, sommige van de reageerders hier zijn wel erg achterdochtig. := -en dan heb ik het niet over de posts die overduidelijk met een dikke knipoog gepost zijn-

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 12:36

Achterdochtig of realistisch?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 12:49

palousa_boy schreef:
He das een goeie :)*

Of misschien proberen ze wel "normaal" over te komen..
Of hebben ze een dubbel leven...
Of of

Oehh... <<)

Ik voel een bestseller aankomen!

Elise_0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 12:57

Ayasha schreef:
Jemig, sommige van de reageerders hier zijn wel erg achterdochtig. := -en dan heb ik het niet over de posts die overduidelijk met een dikke knipoog gepost zijn-

Toen de wietpas werd ingevoerd (je had een pasje nodig om bij een coffeeshop wiet te kunnen kopen) werden mensen ook door de politie aan de kant van de weg gezet met de auto om te kijken of ze hadden geblowd voor het rijden. Ze konden dus aan de hand van die wietpas zien wanneer iemand in de shop was geweest.
Dus ik denk dat ze met zo'n zwarte doos ook wel leuke dingen gaan doen..

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 13:00

Elise_0o schreef:
Toen de wietpas werd ingevoerd (je had een pasje nodig om bij een coffeeshop wiet te kunnen kopen) werden mensen ook door de politie aan de kant van de weg gezet met de auto om te kijken of ze hadden geblowd voor het rijden. Ze konden dus aan de hand van die wietpas zien wanneer iemand in de shop was geweest.

Om eerlijk te zijn vind ik dat niet zo heel erg :o
Alcohol vertraagt je reactievermogen. Ik denk dat Wiet niet veel anders gaat doen, gezien menigeen er zo relaxed van wordt...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 13:01

palousa_boy schreef:
Achterdochtig of realistisch?

Achterdochtig.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 13:01

Elise_0o schreef:
Ayasha schreef:

Dergelijke dingen kan ik enkel toe juichen.

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 17:17

gekvanfleur schreef:
JuliaMaria schreef:
Denken dat je daadwerkelijk interessant genoeg bent om "gevolgd" te worden is ook wel een leuk punt...... Vooral als je die gedachte boven een groot stuk veiligheid en gerechtigheid stelt.

Ik ben interresant genoeg om als een kip kaalgeplukt te worden door de overheid als normaal werkende burger en in alles een reden te zoeken nog meer te laten betalen..dus nee ze zullen me niet volgen omdat ik zo boeiend ben, maat omdat ze me dan de boete meteen kunnen sturen omdat het uiteindelijk de snelheid gaat meten en ik meer wegenbelasting ga betalen omdat je in het wetsen rijdt en veelrijdt (ook weer om centen te verdienen, die je meteen mag afstaan aa de geldwolven)

Je bent in ieder geval paranoïde genoeg? ;)

Als je te hard rijdt is het logisch dat je een boete krijgt...... Wellicht houdt dit je tegen om het zo ver te laten komen, als dat voor iedereen geldt zal het een hoop verkeersslachtoffers schelen. _/-\o_

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 17:21

Of niet, omdat iedereen alleen nog maar naar zijn snelheidsmeter zit te koekeloeren ipv naar de weg :+ Angst is een slechte leermeester en kan in mijn ogen nooit een verbeterende factor in de verkeersveiligheid (of welke veiligheid dan ook) zijn. En nee, ik ben geen hardrijder en heb zelfs nog nooit een boete voor te hard rijden gehad. Wat niet wil zeggen dat het mij niet overkomt, want dat gebeurt dus af en toe wel.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 17:27

Lalidan schreef:
Of niet, omdat iedereen alleen nog maar naar zijn snelheidsmeter zit te koekeloeren ipv naar de weg :+ Angst is een slechte leermeester en kan in mijn ogen nooit een verbeterende factor in de verkeersveiligheid (of welke veiligheid dan ook) zijn. En nee, ik ben geen hardrijder en heb zelfs nog nooit een boete voor te hard rijden gehad. Wat niet wil zeggen dat het mij niet overkomt, want dat gebeurt dus af en toe wel.

Heb je die snelheidsmeter nodig dan?
Ik heb nog niet zo heel erg veel rij-ervaring, een goede vijf jaar... Maar je hoort, voelt en ziet toch wel hoe hard je bij benadering gaat?

Onlangs een kleine storing onderweg in mijn snelheidsmeter, het stokje viel naar beneden. Waarschijnlijk was de sensor even de weg kwijt, want even later schoot hij weer omhoog. Maar ik wist precies hoe hard ik reed ondertussen.

Je hebt toch ook je toerenteller niet nodig om te weten wanneer je moet schakelen? Dat heb je in het begin, maar je gaat het toch allemaal wel voelen enzo?

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 17:28

Ik niet, maar sommige mensen wel. En als ze bang worden vanwege hoog risico op hoge boetes, vergroot je die kans wel.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 17:32

Lalidan schreef:
Ik niet, maar sommige mensen wel. En als ze bang worden vanwege hoog risico op hoge boetes, vergroot je die kans wel.

Tegen de tijd dat iets dergelijks zover is ingevoerd, acht ik de kans dat er nog veel auto's rondrijden zonder cruise control heel erg klein ;)

Daarbij zal je tzt ook wel een app op de telefoon hebben die piept als je iets te hard rijdt ;)

Ik zie het alleen behoorlijk als doemdenken of sci-fi... Als een dergelijk apparaatje gebruikt gaat worden voor snelheidscontroles voorzie ik eerder dat recidives in de gaten worden gehouden. Alvorens de hele bevolking gechecked gaat worden.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 17:33

Ayasha schreef:
Elise_0o schreef:

Dergelijke dingen kan ik enkel toe juichen.

Mee eens. Maar alles wat ik registreer voor doel A kan ik wellicht ook gebruiken voor doel B, C of D. En dan kun je je wietpasgegevens ineens tegekomen bij:
1. Een sollicitatie;
2. De aanvraag van een verzekering of levensverzekeringsgerelateerde hypotheek;
3. Een visumaanvraag;
Etc., etc..

En dan hebben we het nog niet eens over illegaal gebruik/hacken, maar over de overheid die zomaar ineens kan besluiten dat anderen ook inzicht zouden moeten hebben in jouw wietpasgegevens.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 17:34

Janine1990 schreef:
Ik zie het alleen behoorlijk als doemdenken of sci-fi... Als een dergelijk apparaatje gebruikt gaat worden voor snelheidscontroles voorzie ik eerder dat recidives in de gaten worden gehouden. Alvorens de hele bevolking gechecked gaat worden.

Maar waarom voorzie je dat? Want als je naar de geschiedenis kijkt, naar het invoeren van registratiemiddelen, dan is het tot nu toe áltijd voor véél meer gebruikt dan men oorspronkelijk vermeldde en nooit alleen voor mensen die al vaker de fout in gegaan zijn, maar altijd voor iedereen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 17:38

Cowboy55 schreef:
Mee eens. Maar alles wat ik registreer voor doel A kan ik wellicht ook gebruiken voor doel B, C of D. En dan kun je je wietpasgegevens ineens tegekomen bij:
1. Een sollicitatie;
2. De aanvraag van een verzekering of levensverzekeringsgerelateerde hypotheek;
3. Een visumaanvraag;
Etc., etc..

En dan hebben we het nog niet eens over illegaal gebruik/hacken, maar over de overheid die zomaar ineens kan besluiten dat anderen ook inzicht zouden moeten hebben in jouw wietpasgegevens.

Even heel plat hoor...
Maar dat is dan toch je eigen keus? In je eigen omgeving zal je dan toch ook wel bekend staan 'als'.
Als ik naar mijn eigen omgeving kijk althans... Ik ken wel een aantal jongens die graag wiet of coke gebruiken. Ik wil best een praatje met ze maken met het uitgaan hoor, ze zullen me niets doen. Maar ik zie ze wel als die gasten die niet volwassen zijn, willen worden of een vet probleem hebben. De gozer die aan de coke zit althans, die heeft volgens mij een vet probleem. En de jongen die wiet gebruikt vind ik vooral vet onvolwassen.

De gegevens op je wietpas zeggen dan ook iets over je leefstijl, en daar hoort een passende baan bij. Hoe kan je een hoogwaardigheidsbekleder in vredesnaam serieus nemen als diegene regelmatig de koffieshop in duikt? En wat betreft die levensverzekering, ik denk even aan de discussie over het zorgverzekeren van risicoleefstijlen, obesitas, roken, drinken....

Visum, niets raars aan toch? Iemand die in land A wiet gebruikt, hou je in land B toch extra in de gaten als daar drugs verboden is?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 17:43

Lalidan schreef:
Janine1990 schreef:

Maar waarom voorzie je dat? Want als je naar de geschiedenis kijkt, naar het invoeren van registratiemiddelen, dan is het tot nu toe áltijd voor véél meer gebruikt dan men oorspronkelijk vermeldde en nooit alleen voor mensen die al vaker de fout in gegaan zijn, maar altijd voor iedereen.

Welke registratiemiddelen heb jij het over?

Ik zal nogmaals het privacyissue aanhalen, het is een hot item. Als men niet zo trachtte de privacy te willen behouden, zouden we bij de apotheek geen ja of nee hoeven te antwoorden hoor ;)
Op iets zo vreselijk onbenulligs!! Daar wil je toch niet eens nee tegen zeggen?