Vlucht Air Asia vermist richting Singapore

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 02:05

JoopC schreef:
Vanmiddag werd er bij ons familiekoffiemoment geopperd dat ze misschien geland kunnen zijn op een eiland wat nog niet ontdekt is? Kijk ik vond het klinken als lariekoek, maar stel... Kan dat zo zijn?

Zo'n vliegtuig heeft eigenlijk wel een landingsbaan nodig.. Hij staat niet na 4 meter al stil :P

Ik weet nog uit het topic over de MH370 dat daar in de buurt eilandjes zijn met een landingsbaan. Nog vanuit de oorlog, maar de kans dat ze daar zitten...

Ik ga stiekum al uit van het ergste.. Kan het hopelijk nog meevallen :)

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 06:51

JoopC schreef:
Vanmiddag werd er bij ons familiekoffiemoment geopperd dat ze misschien geland kunnen zijn op een eiland wat nog niet ontdekt is? Kijk ik vond het klinken als lariekoek, maar stel... Kan dat zo zijn?

Dan krijg je eem beetje een real Lost(serie) verhaal.

Ik geloof dr niet zo in.

Ben onwijs benieuwd wat er gebeurt is....

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 10:20

Een vliegtuig wordt regelmatig geraakt door de bliksem maar heeft daar verder geen last van.

De stroom kan uitgevallen zijn, een A320 is volledig elektrisch, maar dat kan dan alleen weer gebeurd zijn als beide motoren uitgevallen zijn. Maar dan zouden ze ook allebei
tegelijkertijd uitgevallen moeten zijn anders had de piloot dit sowieso doorgegeven aan de luchtverkeersleiding. Zijn ze wel beide tegelijkertijd uitgevallen dan heeft een A320 nog een derde back-up systeem waardoor de piloot nog wel stroom heeft om het toestel te sturen en zal hij langzaam naar beneden glijden. Maar als dat derde back-up systeem niet werkte is het toestel stuurloos..

Wat ik me afvraag, was er op de radar bij de luchtverkeersleiding te zien dat het toestel langzaam hoogte verloor of was het pats boem weg?

Hoe dan ook, dit blijft altijd speculeren. Ik hoop dat ze het toestel snel vinden. Hopelijk intact op een eilandje. En anders iig de zwarte doos, om toch de nabestaande te kunnen vertellen wat er gebeurd is.

Britt_Sisi

Re: Vlucht Air Asia vermist richting Singapore

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 10:39

Pff jeetje heftig!

Dat filmpje hierboven! Lijkt me toch best scary haha!

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 10:40

Ja ik weet dat nog van topic andere vliegtuig hoor van die bliksem. Maar ergens is die piloot de controle over het vliegtuig verloren maar waarom konden beide piloten dan geen waarschueing meer geven....ja speculeren blijft het idd.
Op cnn denken ze wrakstukken te hebben gezien vanuit vliegtuig maar door bewolking lastig goed te zien dus zijn nu schepen heen. We zijn ondertussen al 24u verder kans op overlevenden is er niet meer gok ik. Rare is dat ze net als mh370 nu ook geen pings van doos ontvangen en zoekgebied erg groot is

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 10:56

Die pings worden toch maar een beperkte tijd uitgezonden?

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 11:05

Lizzle schreef:

Wat ik mij herinner van de MH370 vlucht; 30 dagen. Maar de bodem is daar zo diep in de zee. Dat vinden ze waarschijnlijk niet meer terug.

Las net dat ze waarschijnlijk olie sporen en brokstukken hebben gevonden. Echter nog niet officieel bevestigd of dit zo is en of het van het betreffende vliegtuig is.

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 11:13

Vind ik zo lastig he bij 370 hoorde we ook steeds dat ze olievlekken...wrakstukken zagen. Zelfs een schaduw dachten ze in zee te zien...er is daar echter nog niets vanvernomen.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-14 11:14

Die hebben even geluk gehad!
Citaat:
Ze waren te laat op het vliegveld en hun AirAsia-vlucht van Indonesië naar Singapore was overboekt. Voor een tienkoppige Indonesische familie lijkt dit het verschil tussen leven en dood. Het vliegtuig verdween van de radar.

"We waren woest op AirAsia en ons reisbureau", vertelt Anggi Mahesti tegen Reuters. Haar familie van zes volwassenen en vier kinderen had namelijk al kaartjes gekocht voor pretparken in Singapore en zag de planning in het honderd lopen. De luchtvaartmaatschappij had dagen voor de vlucht nog wel geprobeerd de familie te informeren over de omboeking. Maar dat lukte niet.

ZIE OOK: 'Toestel AirAsia vermoedelijk op bodem van de zee'

De familie was net aan de servicebalie van AirAsia om de vlucht om te boeken. Toen hoorde de familie dat de luchtvaartmaatschappij het contact was verloren met het vliegtuig waar zij eigenlijk in hadden moeten zitten.

In shock
"Ik was in shock toen ik het hoorde en moest erom huilen. Misschien is het allemaal het plan van God dat mijn familie en ik niet op de vlucht zaten. Het was een geluk bij een ongeluk."

Uiteindelijk heeft de familie de hele trip geannuleerd. "We wilden het lot niet verder tarten."

RTL Nieuws

http://www.rtlnieuws.nl/nieuws/buitenla ... sia-vlucht

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 11:19

Bijzonder weer, ik kan me niet voorstellen hoe zij zich moeten voelen.
Ik krijg alleen altijd wel een beetje jeuk als mensen aankomen met: "Het is het plan van God geweest".

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 11:44

Nou ja, er is een vrouw/man die zijn beide ouders verloor bij MH370 en zijn zwager en zus bij MH17.
Vreselijk zeg...

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 12:23

N0a schreef:
Lizzle schreef:

Wat ik mij herinner van de MH370 vlucht; 30 dagen. Maar de bodem is daar zo diep in de zee. Dat vinden ze waarschijnlijk niet meer terug.

Las net dat ze waarschijnlijk olie sporen en brokstukken hebben gevonden. Echter nog niet officieel bevestigd of dit zo is en of het van het betreffende vliegtuig is.

Die zijn niet van dit vliegtuig lees ik net. Had ik ook niet verwacht, op 1000 km afstand. Kan je nagaan hoeveel zooi er in de zee drijft...
http://www.nu.nl/buitenland/3963122/dri ... estel.html

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 12:30

Joaltijd schreef:
JoopC schreef:

Zo'n vliegtuig heeft eigenlijk wel een landingsbaan nodig.. Hij staat niet na 4 meter al stil :P

Ik weet nog uit het topic over de MH370 dat daar in de buurt eilandjes zijn met een landingsbaan. Nog vanuit de oorlog, maar de kans dat ze daar zitten...

Ik ga stiekum al uit van het ergste.. Kan het hopelijk nog meevallen :)

toch hoeft het niet. er zijn een aantal gevallen geweest dat de piloot een vliegtuig ergens in een weiland/dijk/water heeft kunnen laten landen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 12:39

HorseTimeXL, Wat een gaaf filmpje!
Dat is inderdaad op een niet zo groot gebied :)

Mogen ze dit vliegtuig (en de MH370) maar snel vinden.. In zee neergestort of op een eilandje (wat me nog steeds sterk lijkt). Maar dat familie/nabestaanden tenminste weten waar hun geliefde is..

Wat ** dat die gevonden stukken in de zee niet van dit vliegtuig zijn. Helaas :(

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 13:09

Echt knap van die piloot om dat vliegtuig daar veilig te laten landen!
Wat ik me wel afvraag eigenlijk,hoe krijgen ze dat vliegtuig daar ooit weer weg? zouden ze hem moeten slopen?

Vind het heel erg van weer een vliegtuigramp,sommige mensen wilde Oud en Nieuw gaan vieren bij familie.Ik denk ook dat het in zee gestort is vanwege technische mankementen.Denk niet dat het een aanslag is.

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 13:12

maar liggen de mh370 en dit vliegtuig dan zo dicht bij elkaar in zee? nee toch?

zat vanmorgen op discovery documentaire te krijgen over de el al in de Bijlmer pfff heftig toch weer om dat dan ook te zien. Hoe alles toen gebeurde etc...

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 13:13

Kijk maar naar die piloot die het vliegtuig in de Hudson Baai in New York veilig heeft kunnen landen. Dat was pas een knap staaltje vakmanschap

Las net op nu.nl dat het puin dat gezien werd niet van het vliegtuig afkomstig zijn

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 13:16

Pff als het maar niet weer voor altijd spoorloos is , en wat ligt er een troep in de oceanen dan :=

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 14:00

takkie_muis schreef:
Pff als het maar niet weer voor altijd spoorloos is , en wat ligt er een troep in de oceanen dan :=

Wat dacht je van al die schepen die er liggen, en alle munitie die overboord is gekieperd tijdens WOII.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 14:24

Douraque schreef:
Kijk maar naar die piloot die het vliegtuig in de Hudson Baai in New York veilig heeft kunnen landen. Dat was pas een knap staaltje vakmanschap

Las net op nu.nl dat het puin dat gezien werd niet van het vliegtuig afkomstig zijn

Dat heb ik gezien op t.v. op SBS een poosje terug.Dat was ook superknap van die piloot! alle mensen hadden het overleefd.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 14:35

gohya schreef:
Douraque schreef:

Dat heb ik gezien op t.v. op SBS een poosje terug.Dat was ook superknap van die piloot! alle mensen hadden het overleefd.

En dat kan alleen als de piloot voldoende ervaring heeft en die op heeft kunnen en mogen doen, en niet wegbezuinigd wordt omdat er goedkopere oplossingen zijn. Al die jaren ervaring in de cockpit, en mensenlevens, daar hoeft niet op bezuinigd te worden. Net zo min als op het onderhoud van de vliegtuigen. Air Asia heeft op de zwarte lijst gestaan, zo te lezen zijn ze daar inmiddels weer vanaf.

Een statement van Captain Sullenberger, misschien iets om over na te denken. En zelf te beslissen: ga ik bij het boeken van dat ticket voor die prijsvechter, of kies ik een serieuze airline?

https://www.youtube.com/watch?v=8kePiiZ8_YA

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 15:22

Ik heb er helemaal geen verstand van hoor, maar zijn er geen warmtecamera's die kunnen zoeken en kijken in de buurt van het ongeval?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 15:23

JoopC schreef:
Ik heb er helemaal geen verstand van hoor, maar zijn er geen warmtecamera's die kunnen zoeken en kijken in de buurt van het ongeval?

Ik denk dat ze die diepte niet bereiken met die warmte camera's?

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 15:38

En dan nog, dan zijn de lichamen al zo ver afgekoeld. Mede gezien dat het op die diepte erg koud is. Dus een warmte camera heeft geen zin denk ik zo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 16:37

Cassidy schreef:
takkie_muis schreef:

Wat dacht je van al die schepen die er liggen, en alle munitie die overboord is gekieperd tijdens WOII.

Idd en alles daarvoor , je kan zo moeilijk de gehele oceaan schrobben gaan