geen zorgtoeslag meer 2015

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sans6

Re: geen zorgtoeslag meer 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 21:39

Nee ik kom niet eens in aanmerking voor een uitkering ;) maar dan nog idd. Ik zou echt wel weer aan het werk willen, maar dan onder schooltijd ivm dus de kosten qua kinderopvang. Maar daar ben ik niet de enige in, dus dat is vrij lastig.

Blijft t wel raar dat ik dus ineens geen recht op toeslagen meer heb. Of zie ik dat verkeerd?

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 22:18

Cijfers:
Werklozen okt 2014 : 627.000
Vacatures 30/6/2014 : 108.000
Dat is dus een behoorlijk gat.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 22:38

Nee, want je hebt dan toch een partner die jouw levensonderhoud kan betalen, San6? Een uitkering is (in mijn ogen) een aanvulling zodat je toch kunt blijven leven. Als in: zonder uitkering/toeslag red je het niet en moet je inleveren op eten, drinken, woning etc. Als jullie niet zonder jouw salaris hadden gekund, was je óf niet gestopt met werken, óf je was (nog) niet aan kinderen begonnen. (even heel zwartwit gezien natuurlijk)

Nu weet ik ook wel dat de norm van/voor een uitkering/toeslag flink misbruikt wordt, maar in eerste instantie zou het daarvoor moeten zijn. En daar zal dus ook wel dat inkomensmaximum voor zijn.

Maarja, er zijn nu eenmaal zó ontzettend veel mensen die er momenteel eentje nodig hebben dat er op de een of andere manier toch gekort moet worden.

sans6

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 09:02

Klopt in zoverre dat mijn man idd meer verdient als de uitkeringsnorm. Stoppen met werken was zoals ik al zei kiezen tussen 80 euro meer pm netto of meer tijd met mijn kind. Tja, die 80 euro gaan het dan ook niet redden. (En ben gescheiden van de vader van mijn kind, kind was er dus al voor ik in deze situatie zat dus dat gaat niet altijd op).

Maar feit blijft dat ondanks dat we iet ver boven de uitkeringsnorm zitten, ik toen ik nog wel inkomen had ik wél zorgtoeslag en kgb kreeg, en nu helemaal niets meer. En dát vind ik dus raar. Ook is mijn man minder gaan verdienen (overuren worden niet meer uitbetaald) dus al met al komt er heel wat minder binnen pm.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 09:12

Yv_ schreef:
Ik vind sommige instellingen echt zóóó slecht. Als ik zonder werk zou zitten en er komt een baan vrij waar ik 100 euro meer zou verdienen dan van mn uitkering, was ik absoluut aan het werk gegaan! Ook als het 100 euro minder zou zijn, mits ik uit zou komen met mn vaste lasten uiteraard. Ik háát op de bank zitten en niksdoen.

Hangt er geheel vanaf hoe baanzeker die baan is. Even heel simpel, als ik voor 100 euro meer dan mijn uitkering werk kon krijgen: A la. Maar als je er dan na 3 maanden uit wordt gekickt dan gaat je uitkering nog verder omlaag.

Niet van mij op toepassing momenteel ;)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 10:00

Of je hebt de pecht dat je 2 keer de wachtperiode van 4 weken door moet gaan. Dat kost beduidend meer dan 100 euro... dat kun je dan simpelweg niet betalen.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 11:38

Wachtperiode? Wat houdt dat in?

Winged, maar dat kun je nooit zeker weten.

San6, dat is inderdaad wel vreemd, dat had ik er niet uit begrepen. Is dat niet een foutje geweest? Heb je dat al eens nagevraagd? Ik heb overigens geen idee hoe dat werkt met instanties en inkomen(s) als je getrouwd bent.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 11:52

inkomens worden bij elkaar opgeteld.
als je dus een persoon hebt met een goed betaalde baan die in de 50% schaal komt bijvoorbeeld, en de partner heeft juit een slecht betaald beroep, en je hebt meerdere jonge kinderen en moet gebruik maken van duur betaalde kinderopvang (krijg je maar een klein deel van terug als je inkomensgrens zit) dan blijft er na belasting (van elke euro die je verdient gaat bijna 50cent naar de belasting) en de aftrek van je kinderopvangkosten (6,- per kind per uur gemiddeld, netto ongeveer 5 euro p/k/p/u?) niet zoveel over, tot zelfs dat het geld gaat kosten om te werken... Alleen de overheid verdient er dan nog aan...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 21:17

Ik kom er juist achter dat ik al zeker 2 jaar wel recht heb op toeslag,ondank samenwonen.
Partner en ik zijn geen toeslagpartners en door omstandigheden zit ik nu met een WIA....dat is wel erg welkom.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 12:09

Ik krijg €25,- per maand volgend jaar.

Dit jaar heb ik héél veel terug moeten betalen. Dus ik hoop maar dit dit wel klopt.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 12:33

Ik zou dit jaar 72 euro terug.moeten betalen maar ik geloof er niks van... ik ga uit van de volle mep terug betalen , dus houd dat geld nog een even lekker apart en heb de lopende toeslagen gewoon stop gezet.
ik kijk volgend jaar wel na het indienen van de inkomstenbelasting of ik er alsnog recht op heb, dan krijg ik het liever dan pas ipv dat ik het krijg en ik het allemaal weer op mag hoesten aan het eind van het jaar

Wat betreft efficientie is het janken met de pet op bij die toko trouwens, kreeg gister twee brieven , 1 accept giro en iets wat lijkt op de aankondiging van de beschikking en vandaag dan de beschikking... dat zou toch wel iets handiger kunnen dunkt me