Onno Hoes vertrekt als burgemeester van Maastricht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 23:02

Robert45: en als hij nu hetero was geweest? Dan had half Nederland hem een held gevonden en verder had er geen haan naar gekraaid.

Nu het om homoseksuele mannen gaat is iedereen in rep en roer. Hypocriet gedoe.

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 23:03

Wat hebben zijn bestuurlijke/ zakelijke kwaliteiten in hemelsnaam te maken met hoe hij zijn prive-leven inricht?

Je kan zeer capabel zijn voor bepaalde functies, onder werkuren. Echter in prive-tijd kan je ook wel eens dingen doen die daar lijnrecht tegenover staan, daarvoor is het prive-tijd. Zolang hij dat in de praktijk weet te scheiden zou dat geen invloed moeten mogen hebben. Ik heb geen aanwijzingen dat hij werk en prive niet wist te scheiden. Het zijn steeds derden geweest die zijn prive-leven onder een vergrootglas hebben gelegd. Vreemdgaan komt onder alle gelederen van de maatschappij voor, geflirt ook. Er zijn talloze mannen van zijn leeftijd die flirten (of veel verder gaan) met meisjes van amper 18 en dat is normaal (Hugh Heffner. Is wel een extreem voorbeeld maar toch). Hij flirt met MEERDERJARIGE jongens en dat is een probleem??? Dat vat ik niet.

Wat ik al eerder zei, zijn politieke functioneren kan je prima politiek aanpakken als je het daar niet mee eens bent. Daarvoor zijn heel veel mogelijkheden, binnen en buiten verkiezingstijd. Wat hij in prive-tijd doet heeft niets te maken met zijn politieke functioneren en dat hoort dus gewoon prive te blijven. Tussen diegenen die erbij betrokken zijn.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 23:06

Het is in ieder geval verboden om film of geluidsopnames te maken en te openbaren zonder dat de persoon het weet, maar het kwaad is al geschied.
Wat betreft zijn functie, hij heeft in de opnames zich ook uitgelaten over de gemeenteraad en dat was denk ik zijn grootste fout want daarmee haal je de gemeente Maastricht, waar jij het hoofd van bent, onderuit.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 23:09

Ach kom, ook dat is niet verboden en heel menselijk.
Dat doen vast veel meer burgemeesters.
En ministers. En de koning.

DaniellaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 23:17

Deze gemeenteraad is er eentje van hangen of wurgen. Durven zich niet rechtstreeks uit te spreken en dan krijg je dit soort taferelen. Helaas, maar waar. De enkeling die zich wel durft uit te spreken, behoort tot een kleine partij en dan heb je het al, die kunnen geen opstappen van een niet goed functionerende burgemeester bewerkstelligen. Frappant is ook dat de mensen die voor de diverse nieuwsprogramma's worden geinterviewd, niet een duidelijke mening hebben.
Het niet privé houden van privézaken is al ver voor de beruchte kus in de hotellobbey begonnen. Al vrij snel na zijn benoeming was al bekend dat hij graag en vaak ging stappen (niks mis mee), dat hij graag flirtte ( ook niks mis mee), graag een glaasje drinkt (wederom niks mis mee, mits met mate, hij deed het liever met maten). Maar er gingen ook andere geruchten rond, en daar zal ik me zelf niet schuldig aan maken om die hier neer te zetten, ik val niet in zijn doelgroep en de homo's die ik ken ook niet. Dus dat hij ooit "in de val" gelokt zou worden was gewoon een kwestie van tijd.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 23:29

Je kunt iemand niet afrekenen op geruchten.

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 23:31

mick75 schreef:
Wat hebben zijn bestuurlijke/ zakelijke kwaliteiten in hemelsnaam te maken met hoe hij zijn prive-leven inricht?

Je kan zeer capabel zijn voor bepaalde functies, onder werkuren. Echter in prive-tijd kan je ook wel eens dingen doen die daar lijnrecht tegenover staan, daarvoor is het prive-tijd. Zolang hij dat in de praktijk weet te scheiden zou dat geen invloed moeten mogen hebben. Ik heb geen aanwijzingen dat hij werk en prive niet wist te scheiden. Het zijn steeds derden geweest die zijn prive-leven onder een vergrootglas hebben gelegd. Vreemdgaan komt onder alle gelederen van de maatschappij voor, geflirt ook. Er zijn talloze mannen van zijn leeftijd die flirten (of veel verder gaan) met meisjes van amper 18 en dat is normaal (Hugh Heffner. Is wel een extreem voorbeeld maar toch). Hij flirt met MEERDERJARIGE jongens en dat is een probleem??? Dat vat ik niet.

Wat ik al eerder zei, zijn politieke functioneren kan je prima politiek aanpakken als je het daar niet mee eens bent. Daarvoor zijn heel veel mogelijkheden, binnen en buiten verkiezingstijd. Wat hij in prive-tijd doet heeft niets te maken met zijn politieke functioneren en dat hoort dus gewoon prive te blijven. Tussen diegenen die erbij betrokken zijn.

Deed hij het maar in zijn prive, maar hij deelde o.a zijn werkagenda via social media met deze jongen en hij liet hem ophalen met de dienstwagen, verder pakte hij mensen in het kruis in cafe's zowel homo als hetero.

Dus hij wist werk en prive niet te scheiden, verder deed hij dingen die je als normaal persoon niet hoort te doen laat staan als burgemeester.

Verder boeit het mij niet of deze man homo of hetero is. Tevens zijn er al eerder afspraken gemaakt tussen hem en het college, daar heeft hij zich dus niet aan gehouden.

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 23:35

Wat dan ook, als je iemand politiek wil aanvallen, moet je dat ook politiek doen. Zijn echt genoeg mogelijkheden voor als je het echt heel erg oneens bent met iemand.

Maar iemand waar je het in politiek opzicht mee oneens bent op persoonlijke en private punten aanvallen heeft geen enkel politiek doel meer, en dient puur om iemand persoonlijk en als mens te beschadigen. En dat is precies wat gebeurd is.

Voor zover ik weet heeft meneer Hoes geen strafbare feiten gepleegd. Dus heeft hij niets gedaan wat deze commotie rechtvaardigt. Moreel mag je het best oneens zijn met zijn keuzes, maar dat is geen reden om zijn functioneren als burgemeester in twijfel te trekken. Die dingen staan gewoon los van elkaar, hebben niets met elkaar te maken.

loenloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 10:02

ik vind powned echt niet juist bezig. Natuurlijk heeft onno een maatschappelijke rol, maar hij mag zeker zelf wetens wat hij in zijn privé leven doet.
De foto's van de agenda waren misschien niet heel handig (ik heb zelf niet gelezen wat hier precies in stond).

Ik vind het heel erg naar dat mensen met voorbedachte rade zo iemand er in willen luizen!

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 13:50

MamaJella schreef:
Als hij zijn werk als burgemeester goed had gedaan, was dit helemaal geen issue geweest. Dan hadden wij eens gegniffeld van "heb je gehoord wat Onno nou weer heeft uitgespookt" en waren verder gegaan met de orde van de dag. Máár.... hij deed zijn werk niet goed, en dit was gewoon letterlijk de druppel die de emmer deed overlopen.

En dan nog moet hij zelf weten wat hij doet in zijn privé tijd, dat hij zijn werk niet goed doet (lees ik hier nu pas) is wat anders. Dat moet los van elkaar gezien worden, vind ik.

Privé en werk strikt gescheiden houden..........

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-14 13:53

Ragdollcat schreef:
MamaJella schreef:
Als hij zijn werk als burgemeester goed had gedaan, was dit helemaal geen issue geweest. Dan hadden wij eens gegniffeld van "heb je gehoord wat Onno nou weer heeft uitgespookt" en waren verder gegaan met de orde van de dag. Máár.... hij deed zijn werk niet goed, en dit was gewoon letterlijk de druppel die de emmer deed overlopen.

En dan nog moet hij zelf weten wat hij doet in zijn privé tijd, dat hij zijn werk niet goed doet (lees ik hier nu pas) is wat anders. Dat moet los van elkaar gezien worden, vind ik.

Privé en werk strikt gescheiden houden..........

dan moet hij daarop aangesproken worden, zoals bij elke andere werknemer. En daarvoor de juiste weg bewandelen.

Niet moedwillig hem in de val lokken met iets wat compleet buiten zijn werk staat.

Ragdollcat

Re: Onno Hoes vertrekt als burgemeester van Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 13:54

Mee eens!

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 14:09

robert45 schreef:
Deed hij het maar in zijn prive, maar hij deelde o.a zijn werkagenda via social media met deze jongen en hij liet hem ophalen met de dienstwagen, verder pakte hij mensen in het kruis in cafe's zowel homo als hetero.

Dus hij wist werk en prive niet te scheiden, verder deed hij dingen die je als normaal persoon niet hoort te doen laat staan als burgemeester.

Verder boeit het mij niet of deze man homo of hetero is. Tevens zijn er al eerder afspraken gemaakt tussen hem en het college, daar heeft hij zich dus niet aan gehouden.

Idd, hij is al eerder met dingen weggekomen..
ben blij dat hij weg is.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 14:12

sneeuwpop schreef:
robert45 schreef:

Idd, hij is al eerder met dingen weggekomen..
ben blij dat hij weg is.

Raad stuurt ook niet zomaar iemand weg. Hij heeft al een waarschuwing gehad.
Hij wist dat er gevolgen waren mocht er nog een keer zoets gebeuren.
Ik heb er geen medelijden mee, hij heeft het zelf veroorzaakt.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 14:23

verootjoo schreef:
Niet moedwillig hem in de val lokken met iets wat compleet buiten zijn werk staat.

Vind dat ook zeer overdreven.
Zo geweldig was die "zogenaamde val" niet. Laat gewoon zien dat hij niet zuiver is als het gaat om zijn werk.
Blij dat hij erop gepakt is. Hij is zoveel gemeentegeld niet waard.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 15:55

ik zal wel de enige zijn, maar ik heb toch wel graag een beetje respectabel iemand als koning/minister/ burgemeester enz....niet zo'n dweil als de gemiddelde..en wat hij ib zijn priveleven doet maakt mij niet uit...maar zijn opmerkingen over zijn burgemeester zijn zeggen toch al genoeg...vind het maar een vreemd figuur.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 16:56

KoudbloedKim schreef:
Als hij het nu met een kind zou willen doen, zou ik deze ophef snappen, maar hij is homo (of Bi), so what?! Sinds wanneer is dat omstreden?
Was hij hetero geweest, had elke man voor hem geapplaudisseerd.
Denk niet dat dit met homo zijn te maken heeft. Als hij hetero was geweest was de ophef even groot geweest en een applaus.. Denk ut niet. Dan was ie alsnog een keer vreemd gegaan en alsnog een keer betrapt op diverse opmerkingen.

De opmerking maakt mij het uit wat die doet privé, als ie zn werk maar goed doet is deels waar.. Als heel Nederland dat zou denken zou er nl. niet zo’n ophef over zou zijn, zou er niet een of andere bagger nieuwszender bedenken iemand er in te luizen. Het maakt voor het gros van Nederland dus wel degelijk uit wat iemand privé doet. Heeft het niet te maken met normen en waarden die je graag ziet, is het niet om te smullen, dan is het wel dat het een effect heeft op het werk wat je doet.. Het kan voor je werken (Bill Clinton, George Michael), maar ook tegen je (batterij aan voorbeelden).

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 16:58

gekvanfleur schreef:
ik zal wel de enige zijn, maar ik heb toch wel graag een beetje respectabel iemand als koning/minister/ burgemeester enz....niet zo'n dweil als de gemiddelde..en wat hij ib zijn priveleven doet maakt mij niet uit...maar zijn opmerkingen over zijn burgemeester zijn zeggen toch al genoeg...vind het maar een vreemd figuur.

Ja maar die opmerkingen zijn wel willens en wetens uitgelokt en nee het is niet slim als je daarop ingaat, maar goed, het is ook gewoon maar een mens!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 17:03

In dit geval dus wel een mens die beter had moeten en kunnen weten..

Als een pvda-man uitgelokt wordt over een Haags straatschoffie en die daarom de Tweede Kamer moet verlaten vinden we dat allemaal logisch en zitten we keihard te lachen. Had ie maar niet mee moeten praten en eerlijk moeten zijn, maar in dit geval is het arme Onno. Idd arme, omdat het een set-up was, een inluizing, maar als je weet dat je publiek bezit bent en je weet ook dat je recent door een vergelijkbaar iets onder een vergrootglas bent gelegd is het misschien wel handig om je verstand te gebruiken.

Laat overigens onverlet dat het een ontzettende nare streek is van Pownews en dat ze er wat mij betreft ook een flinke boete oid voor gaan krijgen. Dit soort dingen moet je niet willen :n

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 17:10

Sammie schreef:
De opmerking maakt mij het uit wat die doet privé, als ie zn werk maar goed doet is deels waar.. Als heel Nederland dat zou denken zou er nl. niet zo’n ophef over zou zijn, zou er niet een of andere bagger nieuwszender bedenken iemand er in te luizen. Het maakt voor het gros van Nederland dus wel degelijk uit wat iemand privé doet.

Die conclusie kun je zo niet trekken - een deel van die ophef wordt namelijk behoorlijk kunstmatig gecreeerd. Dan gaat het dus echt niet om het gros van Nederland.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 17:19

Is zeker een deel kunstmatig, maar wel omdat men weet dat het ophef veroorzaakt. Anders had men er nooit zoveel tijd en energie ingestoken. Wil je weten hoeveel mensen er wel of niet moeite mee hebben zou je een algemene enquette moeten doen. Pas dan kun je idd spreken wat een deel vindt, maar dat geldt eigenlijk voor beide kanten. Hij treedt ook niet voor niks af. Als t gros of een deel of x er géén moeite mee had had ie net als Ford in Amerika kunnen blijven zitten. Alleen was Ford vooral meer koppig en eigenwijs. Hoes heeft nog een bepaalde integriteit door te zeggen ik stop.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 17:34

Sammie schreef:
Is zeker een deel kunstmatig, maar wel omdat men weet dat het ophef veroorzaakt.

Dat vind ik zo'n laffe cirkelredenering he? Uiteindelijk creeren we zo namelijk een situatie waarin we de positie van iemand onhoudbaar maken, niet omdat de meeste mensen het onhoudbaar vinden, maar vooral omdat iedereen zich achter anderen verschuilt en doet alsof dit onvermijdelijk is, een soort natuurwet, waar niemand wat aan kan doen. Ipv het gewoon bij eerlijk spel te houden.

Citaat:
Wil je weten hoeveel mensen er wel of niet moeite mee hebben zou je een algemene enquette moeten doen. Pas dan kun je idd spreken wat een deel vindt, maar dat geldt eigenlijk voor beide kanten.

Jij noemde 'het gros van Nederland'.

Citaat:
Jj treedt ook niet voor niks af. Als t gros of een deel of x er géén moeite mee had had ie net als Ford in Amerika kunnen blijven zitten.

Da's het broertje van de 'had ze maar geen kort rokje moeten dragen': de 'waar rook is is vuur'. Het bliijft blaming the victim. We beschuldigen iemand, en als iemand dat dan niet leuk vindt en besluit de handdoek in de ring te gooien, dan gebruiken we dat als bewijs van zijn schuld.

(Plus dat hij misschien is afgetreden omdat hij er gewoon geen zin meer in had. Als mens, niet als burgemeester. Heel gek, maar de meeste mensen vinden het niet leuk om zo belachelijk gemaakt te worden, zo onder een vergrootglas gelegd te worden, en tot slot ook nog met opzet in de val gelokt. Kun je het je voorstellen? Ik niet - ik moet er werkelijk niet aan denken als ik me bij iedereen die ik ontmoet moet afvragen of ze wel echt zijn, of dat ze stiekem met een camera lopen om alles wat ik zeg of doe aan de pers door te spelen. Het lijkt me dat dat alleen al genoeg is om iemand behoorlijk kapot te maken.)

Nee, dat is een valse en zeer kwalijke manier van redeneren. Dat Hoes opstapt zegt NIETS over zijn fucntioneren als burgemeester, en ook niet over de terechtheid van de verontwaardiging, het bewijst alleen maar dat als je maar bot genoeg bent in een lastercampagne, mensen uiteindelijk kapotgemaakt kunnen worden.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 17:45

Rustig maar hoor Shadow.. Je mag dat een laffe cirkelredenering vinden, maar het is wel gewoon zo. Kraait er iemand nog in de media als iemand een abortus pleegt? Nee, geen fotograaf of wat dan ook dat daar voor de deur gaat liggen omdat ze weten dat het niemand boeit. Het trekt géén lezers. En ja tuurlijk is het ergens vreemd dat men vaak nieuws ‘maakt’ waarvan men denkt (of weet) dat het lezers trekt, maar het werkt nu eenmaal wel zo. En vervolgens zitten we er met z’n allen naar te kijken of het te over te hebben. De eerste stap die je dan maakt is zet je tv uit, zeg je abbo op en heb het er niet over. Dus die cirkelredenering houdt iedereen in stand, iedereen die nu roept dat pownieuws belachelijk doet kijk er niet meer naar! Niet meer mee lachen op geenstijl.nl en niet meer lachen met pownieuws.nl . Werk er dan gewoon ook niet aan mee.

Citaat:
ik moet er werkelijk niet aan denken als ik me bij iedereen die ik ontmoet moet afvragen of ze wel echt zijn, of dat ze stiekem met een camera lopen om alles wat ik zeg of doe aan de pers door te spelen. Het lijkt me dat dat alleen al genoeg is om iemand behoorlijk kapot te maken.)
Ik ook niet, maar ik heb ook nergens aangegeven dat dit normaal zou moeten zijn. Ik zeg niet voor niks dat pownews aan de hoogste boom geknopt mag worden. Maar bij bepaalde functies ben je nu eenmaal wél publiek bezit en dat houdt wel in dat je er rekening mee moet houden. Dat is al eeuwen zo en zal voorlopig ook wel zo blijven. Kunnen we leuk vinden of niet, maar er draait een hele franchise tegenwoordig op. Roddelbladen. Worden gretig gelezen. De ellende van de een is het pleziertje van een ander. Is het niet echt dan verzinnen we het wel in de soap. Vind jij misschien niet acceptabel of leuk, maar er dus een groot deel van Nederland die dat het wél vind anders was er geen afzetmarkt voor.

Citaat:
Da's het broertje van de 'had ze maar geen kort rokje moeten dragen': de 'waar rook is is vuur'. Het bliijft blaming the victim. We beschuldigen iemand, en als iemand dat dan niet leuk vindt en besluit de handdoek in de ring te gooien, dan gebruiken we dat als bewijs van zijn schuld.
Je trekt nu zelf een conclusie die ik helemaal niet heb gemaakt. Er imo is géén schuldige in dit geval. Hij stapt op vanwege de ophef. De ophef die veroorzaakt wordt om mensen zijn gedrag raar vinden (of oké, want dat is ook gewoon onderdeel van de ophef. Mensen zijn ook verontwaardigd over hoe en wat. Vooral het hoe zijn mensen boos om, incl. zijn ex-partner).

Ik vind het opstappen van Hoes spijtig, maar ik zie het als een teken van integriteit. Wat een ander ervan vindt is zijn of haar keuze.

edit: quotes aangepast
Laatst bijgewerkt door Sammie op 11-12-14 17:51, in het totaal 3 keer bewerkt

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 17:45

Ik vind het nog het meest triest dat Powned de taak op zich heeft genomen om Hoes te 'ontmaskeren', terwijl dit helemaal niet aan hen was. Dit is ook waarom ik een hekel heb aan Powned, aandacht vragen ten koste van andermans reputatie. Hoe kinderachtig is dat?!

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 17:51

Sammie schreef:
Kraait er iemand nog in de media als iemand een abortus pleegt? Nee, geen fotograaf of wat dan ook dat daar voor de deur gaat liggen omdat ze weten dat het niemand boeit.
Dat soort conclusies kun je echt niet trekken. En er is werkelijk geen enkele garantie dat het een volgende keer weer over iets anders gaat. Het gaat namelijk niet over het gedrag, relletjes kunnen overal over gecreeerd worden. Zeker ook over abortussen. Ook over dingen waarvan je niet eens wist dat het controversieel was. (Zoals hier. Ik wist werkelijk niet dat het controversieel was om wat te rotzooien met volwassenen die ermee instemmen.)

Citaat:
Het trekt géén lezers. En ja tuurlijk is het ergens vreemd dat men vaak nieuws ‘maakt’ waarvan men denkt (of weet) dat het lezers trekt, maar het werkt nu eenmaal wel zo.

Nee, dat is gewoon niet waar. Powned trekt kijkers omdat het powned is. Omdat ze bestaan op een groep met veel rancune, die het prima vindt om willekeurig wie uit te jouwen. Niet omdat het onderwerp ze interesseert, maar omdat de rel ze interesseert.
En daar kan wel degelijk iedereen slachtoffer van worden.

Citaat:
Dus die cirkelredenering houdt iedereen in stand, iedereen die nu roept dat pownieuws belachelijk doet kijk er niet meer naar! Niet meer mee lachen op geenstijl.nl en niet meer lachen met pownieuws.nl . Werk er dan gewoon ook niet aan mee.

Gelukkig doe ik dat ook niet :) Ik kijk om die reden zeker geen Pownews, lees nooit op GeenStijl, doe niet mee aan dat soort dingen... maar in dit geval wil ik me wel heel nadrukkelijk uitspreken TEGEN de gevolgen van dit soort rellen omdat ik ze onacceptabel vind.