Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
mick75 schreef:Wat hebben zijn bestuurlijke/ zakelijke kwaliteiten in hemelsnaam te maken met hoe hij zijn prive-leven inricht?
Je kan zeer capabel zijn voor bepaalde functies, onder werkuren. Echter in prive-tijd kan je ook wel eens dingen doen die daar lijnrecht tegenover staan, daarvoor is het prive-tijd. Zolang hij dat in de praktijk weet te scheiden zou dat geen invloed moeten mogen hebben. Ik heb geen aanwijzingen dat hij werk en prive niet wist te scheiden. Het zijn steeds derden geweest die zijn prive-leven onder een vergrootglas hebben gelegd. Vreemdgaan komt onder alle gelederen van de maatschappij voor, geflirt ook. Er zijn talloze mannen van zijn leeftijd die flirten (of veel verder gaan) met meisjes van amper 18 en dat is normaal (Hugh Heffner. Is wel een extreem voorbeeld maar toch). Hij flirt met MEERDERJARIGE jongens en dat is een probleem??? Dat vat ik niet.
Wat ik al eerder zei, zijn politieke functioneren kan je prima politiek aanpakken als je het daar niet mee eens bent. Daarvoor zijn heel veel mogelijkheden, binnen en buiten verkiezingstijd. Wat hij in prive-tijd doet heeft niets te maken met zijn politieke functioneren en dat hoort dus gewoon prive te blijven. Tussen diegenen die erbij betrokken zijn.
MamaJella schreef:Als hij zijn werk als burgemeester goed had gedaan, was dit helemaal geen issue geweest. Dan hadden wij eens gegniffeld van "heb je gehoord wat Onno nou weer heeft uitgespookt" en waren verder gegaan met de orde van de dag. Máár.... hij deed zijn werk niet goed, en dit was gewoon letterlijk de druppel die de emmer deed overlopen.
Ragdollcat schreef:MamaJella schreef:Als hij zijn werk als burgemeester goed had gedaan, was dit helemaal geen issue geweest. Dan hadden wij eens gegniffeld van "heb je gehoord wat Onno nou weer heeft uitgespookt" en waren verder gegaan met de orde van de dag. Máár.... hij deed zijn werk niet goed, en dit was gewoon letterlijk de druppel die de emmer deed overlopen.
En dan nog moet hij zelf weten wat hij doet in zijn privé tijd, dat hij zijn werk niet goed doet (lees ik hier nu pas) is wat anders. Dat moet los van elkaar gezien worden, vind ik.
Privé en werk strikt gescheiden houden..........
robert45 schreef:Deed hij het maar in zijn prive, maar hij deelde o.a zijn werkagenda via social media met deze jongen en hij liet hem ophalen met de dienstwagen, verder pakte hij mensen in het kruis in cafe's zowel homo als hetero.
Dus hij wist werk en prive niet te scheiden, verder deed hij dingen die je als normaal persoon niet hoort te doen laat staan als burgemeester.
Verder boeit het mij niet of deze man homo of hetero is. Tevens zijn er al eerder afspraken gemaakt tussen hem en het college, daar heeft hij zich dus niet aan gehouden.
sneeuwpop schreef:robert45 schreef:Deed hij het maar in zijn prive, maar hij deelde o.a zijn werkagenda via social media met deze jongen en hij liet hem ophalen met de dienstwagen, verder pakte hij mensen in het kruis in cafe's zowel homo als hetero.
Dus hij wist werk en prive niet te scheiden, verder deed hij dingen die je als normaal persoon niet hoort te doen laat staan als burgemeester.
Verder boeit het mij niet of deze man homo of hetero is. Tevens zijn er al eerder afspraken gemaakt tussen hem en het college, daar heeft hij zich dus niet aan gehouden.
Idd, hij is al eerder met dingen weggekomen..
ben blij dat hij weg is.
verootjoo schreef:Niet moedwillig hem in de val lokken met iets wat compleet buiten zijn werk staat.
KoudbloedKim schreef:Denk niet dat dit met homo zijn te maken heeft. Als hij hetero was geweest was de ophef even groot geweest en een applaus.. Denk ut niet. Dan was ie alsnog een keer vreemd gegaan en alsnog een keer betrapt op diverse opmerkingen.Als hij het nu met een kind zou willen doen, zou ik deze ophef snappen, maar hij is homo (of Bi), so what?! Sinds wanneer is dat omstreden?
Was hij hetero geweest, had elke man voor hem geapplaudisseerd.
gekvanfleur schreef:ik zal wel de enige zijn, maar ik heb toch wel graag een beetje respectabel iemand als koning/minister/ burgemeester enz....niet zo'n dweil als de gemiddelde..en wat hij ib zijn priveleven doet maakt mij niet uit...maar zijn opmerkingen over zijn burgemeester zijn zeggen toch al genoeg...vind het maar een vreemd figuur.
Sammie schreef:De opmerking maakt mij het uit wat die doet privé, als ie zn werk maar goed doet is deels waar.. Als heel Nederland dat zou denken zou er nl. niet zo’n ophef over zou zijn, zou er niet een of andere bagger nieuwszender bedenken iemand er in te luizen. Het maakt voor het gros van Nederland dus wel degelijk uit wat iemand privé doet.
Sammie schreef:Is zeker een deel kunstmatig, maar wel omdat men weet dat het ophef veroorzaakt.
Citaat:Wil je weten hoeveel mensen er wel of niet moeite mee hebben zou je een algemene enquette moeten doen. Pas dan kun je idd spreken wat een deel vindt, maar dat geldt eigenlijk voor beide kanten.
Citaat:Jj treedt ook niet voor niks af. Als t gros of een deel of x er géén moeite mee had had ie net als Ford in Amerika kunnen blijven zitten.
Ik ook niet, maar ik heb ook nergens aangegeven dat dit normaal zou moeten zijn. Ik zeg niet voor niks dat pownews aan de hoogste boom geknopt mag worden. Maar bij bepaalde functies ben je nu eenmaal wél publiek bezit en dat houdt wel in dat je er rekening mee moet houden. Dat is al eeuwen zo en zal voorlopig ook wel zo blijven. Kunnen we leuk vinden of niet, maar er draait een hele franchise tegenwoordig op. Roddelbladen. Worden gretig gelezen. De ellende van de een is het pleziertje van een ander. Is het niet echt dan verzinnen we het wel in de soap. Vind jij misschien niet acceptabel of leuk, maar er dus een groot deel van Nederland die dat het wél vind anders was er geen afzetmarkt voor.Citaat:ik moet er werkelijk niet aan denken als ik me bij iedereen die ik ontmoet moet afvragen of ze wel echt zijn, of dat ze stiekem met een camera lopen om alles wat ik zeg of doe aan de pers door te spelen. Het lijkt me dat dat alleen al genoeg is om iemand behoorlijk kapot te maken.)
Je trekt nu zelf een conclusie die ik helemaal niet heb gemaakt. Er imo is géén schuldige in dit geval. Hij stapt op vanwege de ophef. De ophef die veroorzaakt wordt om mensen zijn gedrag raar vinden (of oké, want dat is ook gewoon onderdeel van de ophef. Mensen zijn ook verontwaardigd over hoe en wat. Vooral het hoe zijn mensen boos om, incl. zijn ex-partner).Citaat:Da's het broertje van de 'had ze maar geen kort rokje moeten dragen': de 'waar rook is is vuur'. Het bliijft blaming the victim. We beschuldigen iemand, en als iemand dat dan niet leuk vindt en besluit de handdoek in de ring te gooien, dan gebruiken we dat als bewijs van zijn schuld.
Sammie schreef:Dat soort conclusies kun je echt niet trekken. En er is werkelijk geen enkele garantie dat het een volgende keer weer over iets anders gaat. Het gaat namelijk niet over het gedrag, relletjes kunnen overal over gecreeerd worden. Zeker ook over abortussen. Ook over dingen waarvan je niet eens wist dat het controversieel was. (Zoals hier. Ik wist werkelijk niet dat het controversieel was om wat te rotzooien met volwassenen die ermee instemmen.)Kraait er iemand nog in de media als iemand een abortus pleegt? Nee, geen fotograaf of wat dan ook dat daar voor de deur gaat liggen omdat ze weten dat het niemand boeit.
Citaat:Het trekt géén lezers. En ja tuurlijk is het ergens vreemd dat men vaak nieuws ‘maakt’ waarvan men denkt (of weet) dat het lezers trekt, maar het werkt nu eenmaal wel zo.
Citaat:Dus die cirkelredenering houdt iedereen in stand, iedereen die nu roept dat pownieuws belachelijk doet kijk er niet meer naar! Niet meer mee lachen op geenstijl.nl en niet meer lachen met pownieuws.nl . Werk er dan gewoon ook niet aan mee.