Drukke bus; tassen op stoelen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 23:13

Leffroi schreef:
Jammer, moeten ze hun tas maar weg zetten. Als ik 8 uur heb gewerkt, en ik heb de mogelijkheid om te zitten in de trein op weg naar huis, dan wil ik graag zitten. Als iemand letterlijk te beroerd is om zijn tas weg te zetten, dan zet ik hem wel voor diegene aan de kant. Alsof we allemaal politiek correct zijn?
[/quote]
dus omdat iemand anders niet politiek correct bezig is, ga jij je gelijk ook verlagen tot dat niveau :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 23:14

Ik zet trouwens mijn tas ook op de stoel naast mij omdat ik er dan makkelijk bij kan en ik zit standaard aan het gangpad omdat ik er altijd bij de eerstvolgende halte uit moet (en dan moet jij dus met je tasje weer opstaan om mij erlangs te laten).

Als je naar die plek gaat staan loeren met zo'n kop van 'ja, ga je nog aan de kant' dan ga ik niet aan de kant. Je hebt een mond en je mag het gewoon aan me vragen; dan ga ik met alle rust opzij maar ik wil wel aan het gangpad zitten; daar ben ik niet voor niks gaan zitten.

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 23:14

Ik heb mijn tas meestal ook gewoon naast mij staan. Zodra ik merk dat het drukker wordt zet ik hem er gewoon af, dat vind ik ronduit asociaal. Heb laatst wel iets meegemaakt waar ik mij wel over heb verbaasd. De bus was nog niet superdruk, dus had mijn tas mooi laten staan. Zonder pardon kwam er een vrouw de bus in en ging bovenop mijn tas zitten. Ik dacht eerst dat ze het niet had gezien, maar ze bleef mooi zitten. Dus heb toen maar even netjes gevraagd of ik mijn tas terug mocht. :+

Of het nou mensen met lichamelijke problemen zijn of niet, het is gewoon asociaal om je tas naast je te zetten als er niet genoeg plek is.

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 23:15

Leffroi: toch maar mee oppassen, het verdedigen van eigen goed is toegestaan en mocht jij mijn tas iets te hard neerzetten, komt er een schadeclaim van 800 euro achteraan voor de laptop.
Ik haal wel altijd mijn tas weg als het ineens vol blijkt te zijn en ik dat niet door heb of als iemand gewoon naast me wilt zitten. Als iemand al bijna zit, terwijl het gevraagd wordt, of al aanstalten maakt mijn tas te pakken, of zeer onvriendelijk doet, dan gaat mijn tas nergens heen.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 23:16

Ik heb het eens gehad in de trein. Een groep jongelui hadden hun weekendtassen allemaal bij elkaar gezet op 2 banken. Mijn man en ik wilden graag zitten na een lange dag lopen. Dus ik gevraagd: van wie zijn die tassen? Geen antwoord. Nog eens gevraagd en toen zei de reisleidster dat die tassen van haar groep waren en ze wilde ze niet weghalen. Beetje gediscussieerd erover en ik uiteindelijk: of jullie halen ze weg of ik doe het! Toen kwamen ze toch maar overeind om de tassen weg te halen. Ik vond het zo asociaal!

roooooss

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 23:17

Op iemands tas gaan zitten gaat wel heel ver ja.

Nee tuurlijk niet. Maar het lijkt mij geen reden om aan de eigendommen van iemand anders te zitten.
Mijn mening maar ik vind dat de ander al fout zit door nee te zeggen als iemand vraagt of die daar mag zitten, en het is ronduit asociaal.
Als er echt een goede reden is zal ik gewoon de tas zo schuiven dat ik dan nog half op de stoel zou kunnen gaan zitten.

Leffroi

love_western schreef:
Leffroi schreef:
Jammer, moeten ze hun tas maar weg zetten. Als ik 8 uur heb gewerkt, en ik heb de mogelijkheid om te zitten in de trein op weg naar huis, dan wil ik graag zitten. Als iemand letterlijk te beroerd is om zijn tas weg te zetten, dan zet ik hem wel voor diegene aan de kant. Alsof we allemaal politiek correct zijn?

dus omdat iemand anders niet politiek correct bezig is, ga jij je gelijk ook verlagen tot dat niveau :+[/quote]

Hoezo is dat verlagen tot een niveau? Een beetje respect kan toch wel verwacht worden? Krijg ik dat niet, nou, jammer dan, maar dan krijgt diegene dat ook niet. Het is nou niet dat ik een oorlog start oid, ik zet enkel een tas aan de kant, ik jat niks, ik loop er niet mee weg, ik gooi er niet mee, zet hem alleen even op diegene zijn/haar schoot of voor de voeten. Niks mis mee. Ik zeg zelfs nog dankjewel. Ze hoeven dan zelfs helemaal geen moeite te doen. Win-win situatie toch?

Ineke2

miss_lizje schreef:
Ineke2 schreef:
Als ze durven nee te zeggen omdat ze hun tas niet weg willen halen plof ik gewoon neer op de tas. Heb ik dus wel eens gedaan. Degene van wie de tas was boos natuurlijk. Heb toen liefjes gevraagd of de tas betaald had voor die zitplek? Niet? Nou ik wel... En wil je niemand naast je hebben moet je maar niet met het OV reizen.

Ik ga in de spits inderdaad juist bij die aso's zitten al heb ik buiten deze ene keer nog niemand gehad die nee zei.

Je vraagt het tenminste wel. Laatst had ik niet eens de kans om mijn tassen weg te halen (lees, ik reisde met grote schooltas, laptoptas en cameratas die half naast mij stonden omdat ik het niet allemaal op schoot kreeg) toen er 1 met zijn dikke billen gelijk boven op mijn laptop ging zitten, terwijl ik dus al bezig was nog meer spullen op schoot te nemen... Heb haar een flinke lel verkocht. Leuk dat je wil zitten, maar geef mij ook de kans om mijn spullen die nog deels op die stoel liggen weg te halen.

Nou dat doe ik inderdaad niet. Het is 1x gebeurt in de 33 jaar dat ik met het OV reis hoor, de rest haalt tot nu toe altijd gewoon hun tas weg. En nee dat was geen dure tas met allemaal dure spullen erin. Het was een plastic tas met kleding erin. Die kun je gemakkelijk op schoot nemen.
Als iemand zijn spullen bij elkaar pakt zal ik nooit zomaar gaan zitten totdat diegene klaar is. Ben er niet op uit om spullen te vernielen.

Zelf haal ik mijn tas weg ook als tie zwaar is als het drukker word.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 23:19

Sleeper schreef:
Het feit dat je moet vragen of iemand alsjeblieft zijn tas weg wil halen op zich is al raar. Jij zet je tas neer op een plek die voor iedereen is. Dus waarom mensen laten vragen, zet je tas op je schoot of tussen je voeten. Scheelt wederzijdse ergenis.

Mijn bus zit bijna nooit vol en in de bus is mijn beenruimte al beperkt, dus dan zet ik hem gewoon naast me neer in plaats van op de vieze grond en voor op schoot is hij een beetje groot.

En in de trein vind ik het handig om met mijn tas naast me nog wat voor school te doen, dan heb ik alles bij de hand. Maar daar kan ik mijn tas bij drukte gelukkig ook in zo'n opbergrek leggen.

In de trein of bus trouwens nooit problemen gehad met mensen die hun tas niet weg willen halen. Meeste mensen maken de situatie andersom natuurlijk ook mee, moe willen zitten en dan is het fijn als iemand zijn tas voor je weghaalt.

xShannentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 23:20

amoj schreef:
Omdat het iedere ochtend raak is, ik nooit een natuurlijk krijg maar altijd een chagrijnig gezicht of een kattig ja hoor.
En omdat het mij meer dan logisch lijkt dat je je tas weghaalt als je ziet dat er anders geen zitplekken zijn.

Ja dat is inderdaad iedere ochtend, en als je het vraagt halen ze hun tas toch ook weg? Het is maar waar je je druk om maakt..

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 23:21

Als het rustig in de bus staat mijn tas ook altijd naast me, maar zodra het drukker wordt zet ik hem netjes op mijn schoot. Ik heb er nog nooit problemen mee gehad.

Als ik in de bus kom en iemand heeft z'n tas naast zich vraag ik gewoon of ik daar mag zitten, ik heb nog nooit een chagrijnige reactie gehad.

Ik denk ook echt niet dat het van iedereen bewust bedoeld is om alleen te kunnen zitten. De beenruimte in de bussen bij ons is echt heel klein, en op schoot houden is ook niet altijd even comfortabel, helemaal als je lang in de bus zit dus dan zet je hem naast je neer. Dan ben je toch niet gelijk asociaal?

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 23:22

Ik vraag altijd of ik naast die gene mag zitten? :') Of er een tas ligt of niet? :=

Ik leg trouwens mijn tas ook altijd op de stoel :) Tis gewoon fijner. om de tas naast me te hebben als op schoot als dat ding zo zwaar is. op de grond vind ik vies, en vaak moet ik nog huiswerk maken dus op schoot is geen ruimte := maar vaak neem ik tas wel op schoot als iemand naast mij wil zitten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 23:22

Maar serieus, iedereen irriteert zich aan mensen met tassen op de stoel maar je gaat ze wel pesten door juist daar te willen zitten terwijl er gewoon plekken vrij zijn?

Jeetje zeg, haal gewoon een keer adem en ga ook lekker alleen zitten, met je tas op schoot als je dat zo asociaal vindt.

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 23:23

Cinderella schreef:
Leffroi: toch maar mee oppassen, het verdedigen van eigen goed is toegestaan en mocht jij mijn tas iets te hard neerzetten, komt er een schadeclaim van 800 euro achteraan voor de laptop.
Ik haal wel altijd mijn tas weg als het ineens vol blijkt te zijn en ik dat niet door heb of als iemand gewoon naast me wilt zitten. Als iemand al bijna zit, terwijl het gevraagd wordt, of al aanstalten maakt mijn tas te pakken, of zeer onvriendelijk doet, dan gaat mijn tas nergens heen.

Net als ik zeg, ik gooi er niet mee, ik doe er geen rare dingen mee. Als er dan iets kapot is, is het in ieder geval niet mijn schuld geweest. En serieus, moeilijk doen omdat 'jij' te beroerd bent om je tas eventjes aan de kant te zetten, nadat vriendelijk is gevraagd of je daar mag zitten? Wat vind je nou zelf asocialer?

Ik vraag altijd of ik naast iemand kan zitten, zelfs als die stoel tasloos is. Gelukkig zijn er maar weinig momenten dat er nee gezegd wordt. Kijk, als iemand daar zit met een mega tas/koffer die ze niet zo snel kwijt kunnen, wil ik gerust blijven staan, omdat het nou eenmaal niet anders is. Maar simpel een schooltas of handtas? Altijd al benieuwd geweest wat die mensen denken..

roooooss

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 23:24

Natuurlijk ben je dan niet gelijk asociaal, ik doe het ook op die manier. Maar ik vind het asociaal worden als iemand vraagt of die daar zou mogen zitten en je zegt nee..

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 23:25

Leffroi schreef:
Cinderella schreef:

Net als ik zeg, ik gooi er niet mee, ik doe er geen rare dingen mee. Als er dan iets kapot is, is het in ieder geval niet mijn schuld geweest. En serieus, moeilijk doen omdat 'jij' te beroerd bent om je tas eventjes aan de kant te zetten, nadat vriendelijk is gevraagd of je daar mag zitten? Wat vind je nou zelf asocialer?

Ik vraag altijd of ik naast iemand kan zitten, zelfs als die stoel tasloos is. Gelukkig zijn er maar weinig momenten dat er nee gezegd wordt. Kijk, als iemand daar zit met een mega tas/koffer die ze niet zo snel kwijt kunnen, wil ik gerust blijven staan, omdat het nou eenmaal niet anders is. Maar simpel een schooltas of handtas? Altijd al benieuwd geweest wat die mensen denken..

ik zou nooit weigeren mijn tas aan de kant te zetten, uitzonderingen daargelaten, zoals ik in mijn bericht hierboven heb vermeld. Het is ook asociaal om te weigeren een tas weg te halen. Ik heb dit ook nog nooit meegemaakt.
Het gaat mij puur om het feit dat iemand zomaar mijn tas weg zet.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 23:25

Ik ben er heel simpel in.
Is het druk staat mijn tas bij m'n voeten. Is het rustig staat ie naast me.
Maar goed, ov vol studenten is toch waardeloos. Het gros is nog te beroerd om goedemorgen tegen de chauffeur te zeggen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 23:26

roooooss schreef:
Natuurlijk ben je dan niet gelijk asociaal, ik doe het ook op die manier. Maar ik vind het asociaal worden als iemand vraagt of die daar zou mogen zitten en je zegt nee..

Als het vol is kan ik dat begrijpen maar als je nog ergens anders kunt zitten en ik zeg nee, dan vind ik dat niet asociaal hoor; het is een vraag, dan kan je ook een nee verwachten en ik zeg echt niet nee omdat je er toevallig raar uit ziet of zo, daar zal ik echt een goede reden voor hebben.

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 23:27

Dat je je tas naast je neer zet, als het rustig is, is meer dan logisch. Maar het is toch ook meer dan logisch dat je hem even aan de kant zet wanneer het druk wordt? Als je liever niet wilt dat mensen naast je gaan zitten, dan moet je gaan staan of in het 'halletje' gaan zitten op zo'n 1 persoonsstoeltje. Het OV is vrij toegankelijk voor iedereen en betalen er net zo goed geld aan. Is er plek om te gaan zitten, dan wil je gewoon graag zitten.

roooooss

Om heel eerlijk te zijn zeg ik ook nooit goedemorgen tegen de chauffeur. Puur omdat ik gewoon een beetje verlegen ben..

Dan is het ook logisch, maar als er nergens meer plek is.. Zo bedoelde ik hem ook meer van als het druk is..
Laatst bijgewerkt door roooooss op 24-11-14 23:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Kahawa

LadyMadonna schreef:
Ik ben er heel simpel in.
Is het druk staat mijn tas bij m'n voeten. Is het rustig staat ie naast me.
Maar goed, ov vol studenten is toch waardeloos. Het gros is nog te beroerd om goedemorgen tegen de chauffeur te zeggen...

Hier groet echt iedereen de buschauffeur altijd.

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 23:28

Volgens mij zie ik trouwens bijna nooit lege stoelen waar niemand een tas op heeft liggen. bijna iedereen legt zijn tas gewoon op de stoel. Ik vind dat niet eens zo heel raar eigenlijk.

LadyMadonna schreef:
Het gros is nog te beroerd om goedemorgen tegen de chauffeur te zeggen...

\Ja dat ook he! :oo dat vind ik wel naar voor die beste mensen. Ik groet altijd, en als ik uit stap bedank ik hem ook :j

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 23:29

Ik zet altijd demonstratief m'n tas naast me neer als ik alleen reis, hou niet zo van onbekende in m'n persoonlijke ruimte.
Als het echt heel druk is, dan haal ik natuurlijk netjes m'n tas weg en kijk verder uit het raam met muziek in, zoals ik al zat :+

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 23:30

LadyMadonna schreef:

Zo hé, lekker alle studenten over één kam scheren :=

Ik heb eerder dat de buschauffeur niks terug zegt of zo'n chagrijnig hoofd heeft dat ik het maar niet eens doe.

Aartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 23:30

Je kan het rustig aangeven bij de buschauffeur als je het zelf vervelend vind om te vragen. Als iemand naar mij toe komt (ik ben buschauffeur) zal ik ook altijd door de omroep verzoeken aan de reizigers of deze iedereen de gelegenheid willen geven om te gaan zitten als er nog genoeg plaatsen zijn. Ik kan me best voorstellen dat je dat zelf lastig vind om steeds te moeten doen. Ik adviseer niet om zomaar aan andermans spullen te zitten als zij geen gehoor geven aan je vraag. Want dan vraag je om moeilijkheden. Dus gewoon netjes vragen en als je het niet zelf durft, gewoon naar de chauffeur te stappen ;)