Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Astridhorse schreef:Echter zijn er zat andere onderzoeken die wel vergelijken met gezondheidskostenposten zoals roken, en tegenwoordig zien we dat het probleem van slechte voeding een grotere last is dan roken op economisch en welzijnsgebied.
Cayenne schreef:Nou, dat vond ik eigenlijk wel krom. In sommige gevallen wordt een maagband of verkleining vergoed, maar wanneer je zelfstandig zoveel gewicht kwijt bent, mag je een buikwandcorrectie ivm overtollige huid mooi zelf betalen
Cayenne schreef:Waar staat dat ik zeg dat mensen met een WLS wel een BWC vergoed krijgen?Dat heb ik nergens gezegd.
Prrrr schreef:Tijd dat er serieus onderzoek gedaan gaat worden naar een oplossing voor obesitas... nu is behandeling op zijn best gericht op pappen, nathouden, en beperken van de gevolgen - niet op genezen. Nog steeds is niet duidelijk waarom de een wel obesitas krijgt en de ander niet.
belle_boef schreef:Rocamor schreef:Het hele probleem is toch gewoon ook dat we niet meer weten wat we moeten eten? Elke goeroe heft zijn eigen systeem en eigen volgers. Het ene onderzoek is gefincieerd door uni X. Maar uni X krijgt veel geld van levensmiddelsconcern Y.
Onderzoek A wordt verricht door instituut Z, waarbij juist weer heel veel anti-vlees/anti-zuivel/anti-KH/anti-"noem-maar-een-dwarsstraat" werken. OVer onafhankelijk gesproken.
En als "de wetenschap" het al niet weet, hoe moeten wij, de simpele zielen het dan weten?
Maar iedereen kan toch zelf nadenken?
Al het eten dat vol zit met conserveringsmiddel, veel van de E nummer (er zijn wel enkele goede) glucose fructose, gemodificeerd zetmeel. Kan nooit gezond zijn. Wel erg lekker en met mate ook helemaal niet erg.![]()
Verse groente zijn over het algemeen gezond (even weglaten dat die wel bespoten kunnen zijn als ze uit de winkel komen)
Vlees van de slager is gezond (dat uit een supermarkt lijkt in veel gevallen niet eens meer op vlees)
maralyn schreef:Cayenne schreef:Chromosoom 13 missen waardoor je schildklier niet werkt?
Werd mij door haar verteld... en aangezien ze 2 stoelen nodig had voor in de bus, durfde ik het wel te geloven.
Lijkt me niet, dat ze daar over gelogen heeft....
gohya schreef:Nou het ligt niet alleen aan de mensen zelf hoor,dat ze zwaarlijvig worden,althans niet iedereen.
De kwaliteit van voedsel word met het jaar slechter,wij weten niet eens wát ze er allemaal instoppen.
Ook armoede speelt een rol,als je weinig te besteden hebt,eet je al gauw fastfood en ongezond voedsel.
En ik denk dat de grootste groep mensen met Obesitas dit hebben door de redenen die ik opnoem.
Kan me niet voorstellen dat men liever 4 x per week fastfood eet dan een lekker stuk vlees,verse groenten en aardappelen.
Ook is er een groep die zwaarlijvig word door ziekte of door medicatie.
Daarbij met roken belast je er ook andere mensen mee,met Obesitas niet.
Cayenne schreef:Chromosoom 13 missen waardoor je schildklier niet werkt?
Nessah schreef:Ik zie hier nu allemaal mensen die zeggen; erfelijk bepaald en wat is wel gezond en hoe zit het met je weerstand..
Maar punt is gewoon.. Als je regelmatig ( bijv 1 keer per 2 weken) op de weegschaal staat en je ziet dat je aankomt of afvalt, kan je daar toch je eetpatroon voor veranderen? Je lichaam geeft aan wat het nodig heeft. En als je eet naar wat je nodig hebt ( en beweegt naar wat je nodig hebt) kan je dat heel eenvoudig zien door middel van je gewicht. Het zal heus zijn dat het ene lichaam meer nodig heeft dan het andere, begrijp mij niet verkeerd. Uiteraard beschrijf ik hier wel een gezond lichaam.
Ik stap 1 maal per 2 weken op de weegschaal. Ben ik afgevallen ga ik dus weer beter op mijn hoeveelheid letten. Ben ik aangekomen precies zo. Daarom ben ik al 10 jaar stabiel in mijn gewicht.
Wel is het zo dat eten verslavend kan zijn en dit 1 van de moeilijke verslavingen is. Eten moet je tenslotte blijven doen, dus je "voedt" je verslaving iedere dag. Maar merk je dat het een verslaving is en bijvoorbeeld niet van dat ene snoepje af kán blijven, zoek dan hulp bij iemand die je begeleid. Met roken kan je stoppen zonder dat je lichaam stopt met functioneren, met eten kan je niet stoppen.
Fjorj schreef:Je zou maar kantoor baan hebben, altijd de auto pakken en voor rest geen hobby's hebben waar bij je actief beweegt.
Ook vraag ik mij of het stoppen van roken ook veroorzaker is van overgewicht? En zijn we niet steeds meer medicatie gaan gebruiken?