Sinterklaas intocht 2014

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 22:07

moyra schreef:
https://facebook.com/misskittybalker

Ondanks dat ik het hele zwarte pieten gedoe onzin vind en wat er vandaag in Gouda gebeurt is echt betreur gaan de reacties mij hier echt veel te ver.

Vandaag was de intocht rommelig ja maar ik vermoed dat je daar als zwarte piet sowieso niet helemaal lekker liep.
Er lopen immers meer gekke los dan er vast zitten.

Ongelooflijk, ik heb met verbazing een aantal reacties gelezen maar heb na zo'n 5 stuks weggeklikt, ik word er alleen maar ontzettend opgefokt van.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 22:18

Hoor net van een kennis dat zij met zoontje echt een rotdag heeft gehad. Zij wonen dus in Gouda en waren uiteraard bij de intocht. Zoontjelief is bijna 5 en had er enorm veel zin in. Helaas brak vlak naast hen het protestgezeur los en werd er flink geduwt en geroepen, waarbij haar zoontje bijna in de verdrukking raakte en erg moest huilen. Blijkbaar vond één van de demonstranten dat irritant en heeft toen iets gezegd in de woorden van 'loop niet zo te janken koter. Sinterklaas bestaat niet. Het is gewoon een man in pak en die pieten zijn ook niet echt.' Kind was helemaal in de war en hij was niet de enige :(
Ze zijn voortijdig naar huis gegaan omdat het echt te erg was en mijn kennis is ook nog eens 5 maanden zwanger. Erg vervelend want het ventje had er al weken naar uitgekeken -O-

Echt schandalig! Ze wil nu een klacht indienen maar heeft eigenlijk geen idee waar?

akishino

Re: Sinterklaas intocht 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 22:22

Wat verschrikkelijk!

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 22:23

Cayenne schreef:
Hoor net van een kennis dat zij met zoontje echt een rotdag heeft gehad. Zij wonen dus in Gouda en waren uiteraard bij de intocht. Zoontjelief is bijna 5 en had er enorm veel zin in. Helaas brak vlak naast hen het protestgezeur los en werd er flink geduwt en geroepen, waarbij haar zoontje bijna in de verdrukking raakte en erg moest huilen. Blijkbaar vond één van de demonstranten dat irritant en heeft toen iets gezegd in de woorden van 'loop niet zo te janken koter. Sinterklaas bestaat niet. Het is gewoon een man in pak en die pieten zijn ook niet echt.' Kind was helemaal in de war en hij was niet de enige :(
Ze zijn voortijdig naar huis gegaan omdat het echt te erg was en mijn kennis is ook nog eens 5 maanden zwanger. Erg vervelend want het ventje had er al weken naar uitgekeken -O-

Echt schandalig! Ze wil nu een klacht indienen maar heeft eigenlijk geen idee waar?

Triest, heel triest. Arm kind. :(:)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 22:25

Sneu dat er zulke mensen zijn.

Aan de andere kant snap ik niet dat ouders de leugen Sinterklaas zo voeden.

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 22:29

_San87_ schreef:

Heb je daar een speciale rede voor?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 22:34

Ik snap het ook niet hoor... Je kan toch wel alles met cadeautjes enzo doen maar wel vertellen dat Sint een verklede man is en nep is :?
Waarom je kind zolang iets voorhouden en op z'n 6e/7e gaan vertellen dat je al die jaren hebt gelogen :=

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 22:36

akishino schreef:
_San87_ schreef:

Heb je daar een speciale rede voor?

Reden bedoel je? Jazeker. Sinterklaas is één grote collectieve leugen. Kinderen worden wijsgemaakt dat er een witte man met lange witte baard op een paard over het dak rijdt om, wanneer ze braaf zijn, cadeautjes door de schoorsteen in de schoenen te stoppen. Bijgestaan door helpers die zwart zijn van het roet. Waarom in godsnaam?

Kinderen met dubbele standaard opvoeden. Je mag niet liegen, maar papa en mama mogen dat wel want Sinterklaas is zo leuk. Waarom niet gewoon het verhaal achter de sinterklaasviering uitleggen? Hoef je je kind op latere leeftijd ook niet teleur te stellen omdat Sinterklaas achteraf toch niet bestaat en papa en mama fijn jaren hebben gelogen. Goed voorbeeld. Met de Kerstman kan het ook, waarom met Sinterklaas niet.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 22:39

Bij mij in het dorp was t ook redelijk normaal dat kinderen er niet geloven. Ik denk dat de meeste kids niet in Sinterklaas geloofden bij mij in de klas :) wat de gezelligheid van t feest niet wegneemt :)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 22:44

Ik weet nog wel dat ik heel lang heel boos ben geweest op mijn ouders toen ze me vertelden dat Sinterklaas niet bestond :D. En dat ik daardoor ook heel recalcitrant ben gaan liegen, want zij deden het immers ook :)).

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 22:47

Bij mij in de omgeving, inclusief ikzelf geloofde wel en wij hebben er echt geen trauma's aan overgehouden. Ik heb het ook nooit gevoeld als: mijn ouders hebben mij voorgelogen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 22:51

Ach, trauma's zullen er niet van komen. Ik snap alleen het nut van dat wijsmaken niet. Je kunt ook gewoon het echte verhaal vertellen, maakt het 'feestje' echt niet minder leuk getuige de vele volwassenen die nog steeds Sinterklaas vieren.

xValentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 22:54

*En een Sinterklaas die niks van paarden weet.* Wat ik hem vanaf mn balkon hoorde zeggen was dat zijn paard Amerigo "een beetje hoefsmid had." Ja hij had een beetje last van hoefsmid. Ik lag in n deuk :')

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 22:55

Ja mee eens, of gewoon als er vragen komen de boel uitleggen. Die komen meestal als een kind een jaar of 4 is.
Met 2-3 jaar lieg je vaak nog niet eens, dan 'is' het vaak gewoon zo door wat ze om hun heen zien en op tv enzo.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 22:57

Ik zie het alleen maar zo: Ouders chanteren het kind. Is het kind niet lief dan krijgt hij geen cadeautjes :+ Overigens heb ik toen ik klein was Sinterklaas al weten te ontmaskeren als mijn opa...
Ik vind deze hele zooi te ver gaan, het is een kinderfeest en het is nu letterlijk verziekt door een stel bimbo's die zo nodig niks meer te doen hebben.... Deze mensen lopen te beweren dat het racistisch is, wij geven ze vrij met alle onmogelijke buitenlandse feesten en hun doen vrolijk mee met ons kerstfeest enzo... hoezo racistisch?

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 22:59

Ik weet nog wel dat ik er redelijk snel bij was met het niet meer geloven. In groep 3 flapte ik er ineens uit dat mijn ouders de wortels uit de schoenen gewoon weer in de koelkast legden. Ik schrok er zelf van toen ik dat zei. Ik heb toen tegen mijn ouders verteld dat ik zo'n mijn vermoedens had dat Sinterklaas niet bestond maar mijn ouders hadden daar nooit op gerekend en vonden het eigenlijk nog wel leuk, een kind dat in Sinterklaas geloofde. (ik ben de jongste in het gezin) Dus ze hebben me er uiteindelijk weer in weten te praten maar een jaar laten was het toch echt wel mooi geweest en wist ik het toch echt zeker.
Mijn ouders hebben het overigens nooit als chantagemiddel gebruikt tegen slecht gedrag, dus bang voor Sint en/of Piet ben ik nooit geweest.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 22:59

We kunnen op zich met zijn allen de schuld gaan afschuiven op de mensen die negatief praten over zwarte piet, maar we kunnen de schuld beter afschuiven op de propaganda. Doordat zij aandacht besteden aan deze kwestie, wordt het probleem ook 'groter' gemaakt dan het daadwerkelijk is. Als het nieuws er geen aandacht aan had besteed, was de kans dat zwarte piet nog zwart was, een aardig stuk groter geweest. Die tegenstanders van zwarte piet hebben nu precies wat ze willen, aandacht van de media.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 23:02

Santos_05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 23:04

Kinderen vragen pas rond 6 jaar en dan ook nog omdat ze het van anderen horen of sint week echt is. En dan nog geloven ze graag dat sint wel bestaat (hoe vaak ik hier al verteld heb dat de tandenfee niet bestaat en elke keer is de fee weer"langs"geweest)

Vroeger (en ook vorig jaar) was het rommelig, dat hoort bij het verhaal!

Vreselijk dat er mensen zijn die en traditie zo vergallen... Die mogen ook geen kerst pasen koningsdag oud en nieuw enz voeren.... Triest

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 23:07

Santos_05 schreef:
Kinderen vragen pas rond 6 jaar en dan ook nog omdat ze het van anderen horen of sint week echt is. En dan nog geloven ze graag dat sint wel bestaat (hoe vaak ik hier al verteld heb dat de tandenfee niet bestaat en elke keer is de fee weer"langs"geweest)

Vroeger (en ook vorig jaar) was het rommelig, dat hoort bij het verhaal!

Vreselijk dat er mensen zijn die en traditie zo vergallen... Die mogen ook geen kerst pasen koningsdag oud en nieuw enz voeren.... Triest

Nou, hier vragen ze toch echt rond 4 jaar. Hoe het eigenlijk kan dat het paard op het dak loopt, hoe het moet met de cadeaus als je geen schoorsteen hebt, de praktische zaken zeg maar :+

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 23:11

Ik heb het lang volgehouden dat de sint bestaat. Ik vond de tradities namelijk altijd zo leuk dus wilde liever niet zeggen dat hij niet bestond want dan zou het anders worden _O- (was de jongste uit de fam)

xValentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 23:12

Mijn zusje is 9 en gelooft nog steeds :') Althans, volgens mij heeft ze vermoedens maar wil ze 't niet geloven. Vorig jaar vroeg ze 't ook al een paar keer, ook omdat kinderen uit haar klas 't zeiden. We wachten af of ze dit jaar nog doorgaat en anders vertellen we het..

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 23:14

9! :oo dat is gewoon kindermishandeling :=

Maar hoe kan dat :? Dat is wel echt erg...

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 23:19

_San87_ schreef:
Ik weet nog wel dat ik heel lang heel boos ben geweest op mijn ouders toen ze me vertelden dat Sinterklaas niet bestond :D. En dat ik daardoor ook heel recalcitrant ben gaan liegen, want zij deden het immers ook :)).

Oh echt? Dus jij loog omdat je ouders logen over Sinterklaas?
Ik herinner me nog dat ik het een geweldig feest vond en ik vond het natuurlijk jammer toen ik er achter kwam dat het niet echt was, maar ik heb geen moment gedacht dat liegen daardoor oké was.
Mijn drie dochters zijn inmiddels te oud voor Sinterklaas, maar ook wij hebben ze jaren lang voorgelogen en achteraf vonden ze het net zo geweldig als ik vroeger vond. En ik heb er geen leugenaars aan over gehouden. Wel leuke herinneringen.

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 23:19

Ik ben het er ook niet geheel mee eens met de reden waarom we veranderingen van de Pieten doorvoeren..maar aan de andere kant is het helemaal niet erg een traditie een beetje te veranderen en "van deze tijd" te maken. Ik denk dat het ook een stuk te maken heeft met het niet
kunnen "loslaten" van het oude. De kinderen zullen er niet om rouwen en degene die het nu even vreemd vinden wennen er vast aan, maar het zijn de volwassenen die het vergallen....de tegen...maar ook de vóórstanders!