Naheffingen fiscus door fout belastingdienst

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

alexonline

Re: Naheffingen fiscus door fout belastingdienst

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 14:50

Tja,.. de belastingdienst is voor de werkende mensen dat wat een hernia voor een bouwvakker is, iets wat je de lol in het werk behoorlijk kan verzieken.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 14:52

Het gaat om wijzigingen in de inkomstenbelasting. Die zijn wisselend nadelig en voordelig voor de belastingplichtigen. De meeste mensen hebben nu (rentevrij) een te hoge voorlopige teruggaaf gehad, of tot nu toe te weinig belasting betaald op je voorlopige aanslag. Het staat je vrij om zelf te verzoeken om een hogere voorlopige aanslag of een lagere voorlopige teruggaaf. Ik ben het eens dat het slecht is dat ze het nu nog steeds niet helemaal goed geregeld hebben, maar dat de wijzigingen die december 2013 zijn bepaald, nog niet goed verwerkt zijn in de periode november 2013-januari 2014 is natuurlijk niet heel gek.

Als je het niet eens met de wijzigingen in de inkomstenbelasting, kun je je stemgedrag aanpassen of zelf de politiek in gaan.

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 14:54

Ik ga 'asiel' aanvragen in eigen land.....
Gratis geld én gratis zorgverzekering, hoe krom kan het zijn!!

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 14:55

veerledec schreef:
Het gaat om wijzigingen in de inkomstenbelasting. Die zijn wisselend nadelig en voordelig voor de belastingplichtigen. De meeste mensen hebben nu (rentevrij) een te hoge voorlopige teruggaaf gehad, of tot nu toe te weinig belasting betaald op je voorlopige aanslag. Het staat je vrij om zelf te verzoeken om een hogere voorlopige aanslag of een lagere voorlopige teruggaaf. Ik ben het eens dat het slecht is dat ze het nu nog steeds niet helemaal goed geregeld hebben, maar dat de wijzigingen die december 2013 zijn bepaald, nog niet goed verwerkt zijn in de periode november 2013-januari 2014 is natuurlijk niet heel gek.

Als je het niet eens met de wijzigingen in de inkomstenbelasting, kun je je stemgedrag aanpassen of zelf de politiek in gaan.

Niet gek???
Het is absurd....
Wat doen ze daar in vredesnaam?!?!? Het is toch dé taak van de belastingdienst om dit GOED te regelen???

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 14:57

manie schreef:

Mag ik bij jou komen wonen?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 14:58

Manie, dat is ook weer wat overdreven.

(En eerlijk - ik geloof niet dat ik de traumatische ervaring van de meeste asielzoekers zou willen delen. Zo leuk is opgroeien in een land met vervolging en/of oorlog, en vervolgens vluchten met gevaar voor eigen leven nou ook weer niet. Wat dat betreft moeten we ook niet vergeten dat er ook een paar voordelen zitten aan een georganiseerde overheid.)

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 14:58

Je moet echt eens even gaan lezen Manie, wat je hier nu allemaal neerzet is wel erg kort door de bocht.
Blijkbaar was dit dus al langer bekend, ik wist t ook niet, maar goed t is dus niet helemaal uit de lucht komen vallen...

enneh overbetaalde ambtenaren, het spijt me zeer maar dat is echt een heel groot vooroordeel ;)
asiel aanvragen wil je ook echt niet, maar misschien kun je t ergens proberen? Krijg je ook gratis geld ;)

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 15:02

Quellian schreef:
manie schreef:

Mag ik bij jou komen wonen?

Welkom :D

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 15:04

Shadow0 schreef:
Manie, dat is ook weer wat overdreven.

(En eerlijk - ik geloof niet dat ik de traumatische ervaring van de meeste asielzoekers zou willen delen. Zo leuk is opgroeien in een land met vervolging en/of oorlog, en vervolgens vluchten met gevaar voor eigen leven nou ook weer niet. Wat dat betreft moeten we ook niet vergeten dat er ook een paar voordelen zitten aan een georganiseerde overheid.)

Naja misschien overdreven, maar het is toch bezopen hoe er nu met hardwerkende burgers wordt omgesprongen??
Fout(je) bedankt?!?!

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 15:06

Die hardwerkende burger hoeft een deel van zijn inkomstenbelasting pas ruim een jaar later te betalen, wat zeur je nou?

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 15:10

Shadow0 schreef:
Wat dat betreft moeten we ook niet vergeten dat er ook een paar voordelen zitten aan een georganiseerde overheid.)

Bwhahahahaha _O- _O-

Afbeelding

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 15:17

En bedankt he, Manie, door alle ambtenaren maar meteen over 1 kam te scheren...
Ik ben óók een hardwerkende burger, toevallig werkzaam voor een overheidsorgaan, dat maakt mij maar meteen overbetaald en slecht?

Afreageren op de ambtenaren is gemakkelijk, maar niet geheel terecht. Ambtenaren worden aangestuurd vanuit politieke besluiten en hebben vaak niet de bevoegdheid om iets op eigen houtje aan te passen aan een niet werkend systeem!
Er zullen wellicht ambtebaren zijn, die dit wel sneller hadden kunne laten verlopen, of het eerser hadden kunnen/moeten communiceren.
Maar dat wil niet zeggen dat je een hele beroepsgroep maar in 1 uitspraak met de grond gelijk hoeft te maken, er zijn er nl velen die daar echt niets aan kunnen doen!

Ja, het is vervelend. Maar je kunt het ook zien als uitgestelde betaling.
Of er vanaf nu vast rekening mee houden, het duurt nog even voor het betaalmoment aanbreekt.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 15:19

No_No schreef:
Al jaren maken ze er een zooitje van dus dit verbaast me niets..

Toen mijn vriend en ik zijn gaan samenwonen hebben we vaak met de belasting gebeld om te bespreken of we alles goed hebben ingevuld. Alles was goed!
Maar nee.. Een paar jaar later zijn de betekeningen in eens anders en moet ik alles terug betalen.. Ieder jaar is er wel weer iets wat terug betaald moet worden. Ieder jaar rond de €300,-. Dus heb ik het een net afbetaald, komt de volgende weer binnen..

Van mij mogen ze die "voorlopige" teruggave wel veranderen..! Kijk waar ieman recht op heeft van het afgelopen jaar, betaal dat en klaar..

Die voorlopige teruggave kun je gewoon stopzetten.. Daar ben je niet toe verplicht.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 15:24

Quellian, tsja, tel je zegeningen. Ik heb genoeg aan te merken op onze overheid omdat het zoveel beter kan, en er heel wat achteloosheid en kwaadaardigheid ingeslopen is die niet nodig is... maar ik ben ook erg dankbaar dat ik niet in Sierra Leone, Rusland of Irak leef. En ondanks dat de inkomensonzekerheid me raakt, woon ik in een huis en kan ik wel gewoon veilig over straat. Zelfs 's avonds loop ik op mijn gemak naar de bus, die netjes rijdt. Alles in perspectief. Verontwaardiging over de chaos bij de belastingdienst is terecht, maar sommigen verliezen het perspectief een beetje uit het oog.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 15:27

Ik vond je opmerking haast schattig te noemen, meer niets, haha. Ik snap het hoor, alles in perspectief zien.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 21:14

Shadow0 schreef:
En als het geldt vanaf € 19.645, dan wow! Dat is nauwelijks meer dan het minimuminkomen... Dat raakt dan wel heel veel mensen...

Goh...soms ben ik blij een 'armoedzaaier' te zijn .....

btw krijg ik nog geld van die hufters dus gaan ze dat maar eerst lekker verrekenen!

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 21:50

purny schreef:
Het zou mij niks verbazen als het regelrecht naar Brussel gaat. Brussel komt met een naheffing en ineens is er een fout van de belastingdienst?

Wat een ongelukkig toeval he? >;)
Vorige week hoorden wij, het plebs, over 642 miljoen bijbetalen aan de EU.
Nu precies 1 week later krijgen 5-6 miljoen mensen 'opeens' een naheffing die vorig jaar oktober eigenlijk al bekend was...

Misschien wordt met deze link meer duidelijk:
http://www.hartvannederland.nl/top-nieuws/2014/hoe-zit-het-nou-met-die-naheffing/

Maar waarom komt dit juist nú naar buiten, na de EU-rekening?
Dit weten ze al een jaar blijkt.

En wanneer gaan wij Nederlanders nu eens protesteren..?
We zouden er op vooruit gaan, maar elke keer weer worden we blij gemaakt met een dode mus.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 00:55

Het was al langer bekend hoor dus dat is niet helemaal waar.....

Maar wat denk je met protesteren te bereiken? Heel veeeeeeeeeel mensen hier in het topic vergeten ook dat door ons belastingstelsel wij een goede verzorgingsstaat hebben. Ga protesteren, betaal geen belasting meer, en Nederland valt en gaat faillet. Want ja dat gebeurd dan. Ik vraag me soms wel eens af of mensen wel weten hoe het werkt.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 01:03

Ja, en de meeste burgers vergeten ook voor het gemak dat gemiddeld werkende mensen - individueel en collectief - het meest profiteren van belastingvoordelen (hypotheekrente aftrek, kortingen woon-werk verkeer, fietsregeling, diverse (Europese) subsidies waar werkgevers gebruik van maken, aftrek studiekosten, etc. etc.).

Maar ja, klagen en de schuld aan anderen geven is gemakkelijker....

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 01:08

Yonker schreef:
Het was al langer bekend hoor dus dat is niet helemaal waar.....

Maar wat denk je met protesteren te bereiken? Heel veeeeeeeeeel mensen hier in het topic vergeten ook dat door ons belastingstelsel wij een goede verzorgingsstaat hebben. Ga protesteren, betaal geen belasting meer, en Nederland valt en gaat faillet. Want ja dat gebeurd dan. Ik vraag me soms wel eens af of mensen wel weten hoe het werkt.

Linkje waaruit blijkt dat dit al langer bekend was?

Protesteren kan prima, de loonbelasting, inkomstenbron van NL BV komt toch wel automatisch binnen.
Of wij dat willen of niet.
Die verzorgingsstaat is helemaal niet zo goed als jij doet voorstellen: iedereen betaalt eraan, maar een degelijke controle ontbreekt.
Weet jij wel hoe het werkt?!?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 01:14

Ik verdien geen drol, moet ik er dan ook van uitgaan dat ik moet betalen? Kreeg vorig jaar 90 euro terug

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 01:18

lifaya schreef:
Ik verdien geen drol, moet ik er dan ook van uitgaan dat ik moet betalen? Kreeg vorig jaar 90 euro terug

Check mijn eerdere linkje lifaya.
Dan weet je zo ongeveer of jij wel/niet moet gaan betalen/minder terug krijgt volgend jaar.
Maar met deze regering weet je niks zeker... ^)

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 01:24

Fijn.. Dit gaat weer geld kosten..

Er werd op het nieuws gezegd dat iedereen zijn brief nog voor de kerst binnen heeft..

Fijne kerst Nederland!

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 01:34

senna21 schreef:
Ja, en de meeste burgers vergeten ook voor het gemak dat gemiddeld werkende mensen - individueel en collectief - het meest profiteren van belastingvoordelen (hypotheekrente aftrek, kortingen woon-werk verkeer, fietsregeling, diverse (Europese) subsidies waar werkgevers gebruik van maken, aftrek studiekosten, etc. etc.).

Maar ja, klagen en de schuld aan anderen geven is gemakkelijker....

Wat jij noemt is niet waar het om gaat.
Het plebs krijgt nu pas te horen dat er geen lastenverlichting cq meer besteedbaar inkomen is, maar dat er 'opeens' na de EU-heffing van 642 miljoen Euro van vorige week een lastenverzwaring komt.
Niemand ziet dat als losse feiten van elkaar; gek he?
Waarom is dit zoveelste 'belastingdienst-gedoetje' nu pas in het nieuws?
Jij doet net alsof iedereen de belasting kaalplukt qua 'voordelen'.
Ik kan je vertellen dat veel mensen niet in aanmerking komen voor al de door jou genoemde tegemoetkomingen tezamen, dus tot zover jouw bijdrage denk ik zo.
NL BV leeft echt niet op subsidies, maar op loonbelasting.
En als wij werkenden er dan nog een rekening bovenop krijgen, OMDAT WIJ WERKEN, is zacht gezegd niet zo tof.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 01:39

Was het maar zo dat ik gebruik kon maken van alle subsidies..

Ik woon alleen, ik betaal net zo veel gemeentebelasting als een huis met 5 mensen..
Ik verdien net te veel om huursubsidie te krijgen.
Ik woon dicht genoeg bij mijn werk om net geen reiskostenvergoeding te krijgen
Reinigingsrechten, zie gemeentebelasting..
Ik krijg geen zorgtoeslag, zie huursubsidie..

Ik betaal alleen maar, terug krijgen? Nope! Ik moet alleen maar betalen. Nergens recht op verder.

En ik zit gewoon in een modaal inkomen hoor.

Dus als ik straks bijvoorbeeld 500 euro af moet tikken, dan gaat dat echt wel zeer doen en kom ik daarmee ook "gewoon" in de problemen!