Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
veerledec schreef:Het gaat om wijzigingen in de inkomstenbelasting. Die zijn wisselend nadelig en voordelig voor de belastingplichtigen. De meeste mensen hebben nu (rentevrij) een te hoge voorlopige teruggaaf gehad, of tot nu toe te weinig belasting betaald op je voorlopige aanslag. Het staat je vrij om zelf te verzoeken om een hogere voorlopige aanslag of een lagere voorlopige teruggaaf. Ik ben het eens dat het slecht is dat ze het nu nog steeds niet helemaal goed geregeld hebben, maar dat de wijzigingen die december 2013 zijn bepaald, nog niet goed verwerkt zijn in de periode november 2013-januari 2014 is natuurlijk niet heel gek.
Als je het niet eens met de wijzigingen in de inkomstenbelasting, kun je je stemgedrag aanpassen of zelf de politiek in gaan.
Shadow0 schreef:Manie, dat is ook weer wat overdreven.
(En eerlijk - ik geloof niet dat ik de traumatische ervaring van de meeste asielzoekers zou willen delen. Zo leuk is opgroeien in een land met vervolging en/of oorlog, en vervolgens vluchten met gevaar voor eigen leven nou ook weer niet. Wat dat betreft moeten we ook niet vergeten dat er ook een paar voordelen zitten aan een georganiseerde overheid.)
No_No schreef:Al jaren maken ze er een zooitje van dus dit verbaast me niets..
Toen mijn vriend en ik zijn gaan samenwonen hebben we vaak met de belasting gebeld om te bespreken of we alles goed hebben ingevuld. Alles was goed!
Maar nee.. Een paar jaar later zijn de betekeningen in eens anders en moet ik alles terug betalen.. Ieder jaar is er wel weer iets wat terug betaald moet worden. Ieder jaar rond de €300,-. Dus heb ik het een net afbetaald, komt de volgende weer binnen..
Van mij mogen ze die "voorlopige" teruggave wel veranderen..! Kijk waar ieman recht op heeft van het afgelopen jaar, betaal dat en klaar..
purny schreef:Het zou mij niks verbazen als het regelrecht naar Brussel gaat. Brussel komt met een naheffing en ineens is er een fout van de belastingdienst?
Yonker schreef:Het was al langer bekend hoor dus dat is niet helemaal waar.....
Maar wat denk je met protesteren te bereiken? Heel veeeeeeeeeel mensen hier in het topic vergeten ook dat door ons belastingstelsel wij een goede verzorgingsstaat hebben. Ga protesteren, betaal geen belasting meer, en Nederland valt en gaat faillet. Want ja dat gebeurd dan. Ik vraag me soms wel eens af of mensen wel weten hoe het werkt.
senna21 schreef:Ja, en de meeste burgers vergeten ook voor het gemak dat gemiddeld werkende mensen - individueel en collectief - het meest profiteren van belastingvoordelen (hypotheekrente aftrek, kortingen woon-werk verkeer, fietsregeling, diverse (Europese) subsidies waar werkgevers gebruik van maken, aftrek studiekosten, etc. etc.).
Maar ja, klagen en de schuld aan anderen geven is gemakkelijker....