PVV weer grootste in de peiling

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 02:32

De verzorgingsstaat kan geen immigratie aan. We kunnen simpelweg niet de sociale voorzieningen voor al die extra mensen financieren. Dat heeft nooit gekund, maar zolang de economie fors groeide na WOII was er genoeg compensatie voor de stijgende kosten om dat te maskeren. Nu is de bodem van de geldput in zicht en stort de boel langzaam in. Dat komt de (toch nooit echt aanwezige) tolerantie niet bepaald ten goede. Daarnaast is destijds de fout gemaakt om in het kader van zielig en multiculti deze mensen aan alle kanten tegemoet te komen ipv bv al meteen te stellen dat de overheid verwacht dat je als Nederlander de taal machtig bent, o.a. omdat de overheid enkel Nederlands spreekt met zijn burgers. Enige vorm van dwang die kant op is recent en niet consequent. Dat maakt ook communicatie voor burgers onderling lastig en daarmee dingen als open staan voor andere manieren van leven en ideeën. De politici blijven dan wel zo kwebbelen over de multiculturele samenleving, maar in de praktijk is het een multicultureel kruidvat.

Of Wilders dat kan oplossen? Ernstig twijfelachtig, maar dat geldt voor de andere politieke partijen net zo goed. Het is wel zo dat hij de enige is die duidelijk aangeeft dat het mis zal/kan gaan en dat ons dat wel eens onze gehele cultuur en identiteit kan gaan kosten. Simpelweg al omdat we nog steeds niet in staat blijken om grenzen te trekken qua wat wel en niet acceptabel gedrag is in dit land. Er worden excuses gemaakt en dingen niet serieus genomen die 10 stappen verder in dat traject tot ongelukken/doden leiden.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 03:43

Het is iedere keer hetzelfde met de pp, een soort handjeklap waarbij het beloofde zoet verhandeld wordt en de burger blijft zitten met het zuur want zo worden we steeds in de maling genomen.
Ik zeg niet dat Wilders het allemaal zal lukken maar ik heb wel zoiets van laat het hem maar proberen, er zijn niet voor niets zoveel stemmen op hem dus moet het toch duidelijk zijn dat het niet goed gaat maar de zittende orde heeft boter op hun hoofd en gaat verder met dezelfde oogkleppen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 09:50

Electra63 schreef:
Bedankt Morganlefay, ik heb dit ook ooit eens in een PVV-topic geplaatst. De PVV-stemmer leest dit echter niet, heb ik de indruk.
Wilders weet hoe hij het Nederlandse volk moet bespelen. De oplossingen die hij aandraagt zijn niet haalbaar, in mijn ogen.

Kon je reactie in eerste instantie nergens meer vinden, heb toen Goegel een zetje gegeven en zie daar }>

Repelsteel
Dit stukje dateert uit 2011, vandaar dat er wat verschillen zitten
Verder zijn het de wetsvoorstellen waar de PVV op gestemd heeft.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 11:35

Anoniem schreef:
http://www.pvv.nl/images/stories/verkie ... al-web.pdf

Is dit nog steeds het programma van de pvv? Ik kan geen nieuwere versie vinden.

Er staan eigenlijk best wel heel veel goede punten tussen.
Wanneer ik het vergelijk met wat Morganlefay over ze schrijft dan komt niet alles overeen en zijn zaken uit zijn verband getrokken.

Beetje raar ook om ateïsme te vergelijken met godsdiensten. Je kunt mensen die in de realiteit leven niet vergelijken met mensen die in niet bewezen sprookjesachtige bovennatuurlijke wezens geloven.
Het zou leuk zijn als er een God of Allah of iets van die strekking zou bestaan maar datzelfde geldt ook voor vliegende eenhoorns en daar is net zoveel bewijs van... Niets.

had je het ook door dat het uit zijn verband getrokken was? ;) Ik reageer er nieteens op. :7

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 17:31

jaleesa89 schreef:
Ik vind dat PVV hier en daar wel goede ideeën heeft, maar deze worden helemaal ondergesneeuwd door een peroxide verslaafde hillbilly achtige man die me aan cartman van southpark doet denken.

Dat religieuze partijen niet in de politiek thuis horen ben ik het mee eens. Die oude boeken zijn achterhaald en niet meer van deze tijd.

Al met al denk ik dat ik maar ga emigreren, 't gaat hem toch niet worden hier in NL.
ben ik benieuwd waar je naartoe wilt! ;)

palousa_boy

Re: PVV weer grootste in de peiling

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 17:35

Wij wonen inmiddels in Frankrijk.
Van de politiek krijg ik niet heel veel mee maar verder bevalt het erg goed ;)

Limitless

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 17:39

Ik zou ook PVV stemmen als er nu verkiezingen waren :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 19:04

MarlindeRooz schreef:
PVV is een sensatiezoekende partij.
Mensen horen/lezen een keer PVV en voor zwarte piet. En hup, heel politiek ongeïnteresseerd en/of slecht opgeleid Nederland loopt als een kip zonder kop achter Wilders aan.

En de rest van de slecht opgeleide Nederlander stemt op de SP. :')

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 21:26

Jij durft MarlindeRooz!
Weleens bij nagedacht dat jij hetzelfde doet als Wilders waarvan ze zeggen dat hij een bevolkingsgroep neerzet?

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 21:28

Toch komt niet verder dan je neus lang is kijken en denken in problemen zonder oplossingen aan te dragen denk ik vaker voor onder mensen met een lager IQ

Maar laat de PVV maar eens proberen te regeren, misschien dat die zeepbel dan eindelijk uiteen spat.

Levitate

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 22:12

RoodZonnetje schreef:
Toch komt niet verder dan je neus lang is kijken en denken in problemen zonder oplossingen aan te dragen denk ik vaker voor onder mensen met een lager IQ

Maar laat de PVV maar eens proberen te regeren, misschien dat die zeepbel dan eindelijk uiteen spat.

Ja, de zeepbel spat dan. Maar wél ten koste van NL. Zowel economisch (als in, in harde cijfers) als in imago naar de andere landen.

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 22:26

Dit is toch gewoon een wanhoopskreet? De frustratie die op dit moment in ons land heerst roept zulk soort extreme personen en uitspraken op. Als hij zichzelf niet zo ontzettend voor l*l had gezet met z'n racistische uitspraken en het ontbreken van concrete oplossingen was er misschien zelfs nog wel wat voor te zeggen. Want dat er iets moet veranderen kan niemand ontkennen volgens mij. Nu is het inderdaad een partij geworden waar de inhoudsloze figuren van onze maatschappij op stemmen. Eigenlijk gewoon heel erg triest.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 22:35

Floriske schreef:
Ja, de zeepbel spat dan. Maar wél ten koste van NL. Zowel economisch (als in, in harde cijfers) als in imago naar de andere landen.

Maar nu gaat Nederland ook kapot, door bevolkingsgroepen over een kam te scheren. Kiezen tussen twee kwaden vrees ik..

KPet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 22:49

ingedebruijn schreef:
Ach ik stemde al pvv voordat het land verder de verrotting in ging. Onder de huidige partijen is het niet beter geworden. Ik sta achter hem zolang hij niet gaat gillen dat we mensen moeten vermoorden.

Niemand zegt ooit dat hij mensen gaat vermoorden, maar het gebeurt wel. Heb jij ooit iemand een genocide horen aankondigen?

Dat dacht ik al...

Kamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 09:48

Dat het nu niet goed gaat met NL snap ik. Maar om zo iemand het voordeel van de twijfel geven vind ik heel kortzichtig en gevaarlijk! !! We willen geen rechts extremist aan het roer lijkt me?! Een wolf in schaapskleren is het. ....

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 10:05

Gadverdamme jullie zijn juist se racisten. Om zo te praten over de pvv kiezers, bah.

packer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 10:07

Misschien omdat Nederlanders het helemaal beu zijn, dat ze het gevoel hebben dat ze volkomen onder gesneeuwd raken, angst en frustratie dat er naar de nederlanders niet meer gehoord worden. Hun tradities die ter discussie komen te staan. Ik begrijp het wel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 10:07

KPet schreef:
ingedebruijn schreef:
Ach ik stemde al pvv voordat het land verder de verrotting in ging. Onder de huidige partijen is het niet beter geworden. Ik sta achter hem zolang hij niet gaat gillen dat we mensen moeten vermoorden.

Niemand zegt ooit dat hij mensen gaat vermoorden, maar het gebeurt wel. Heb jij ooit iemand een genocide horen aankondigen?

Dat dacht ik al...

Nounou, dit vind ik wel een hele rare en zware verkapte beschuldiging naar zijn kant.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 10:08

Babeth schreef:
Vallen wij als nuchtere Nederlanders nu echt voor het populistisch geroeptoeter van een politicus die enkel schreeuwt, maar geen oplossingen heeft? Is de intelligentie van het Nederlandse electoraat zo drastisch aangetast dat wij trappen in de manipulatieve aard van een zwaar geblondeerde Neandertaler? Ik schaam mij om Nederlander te zijn. Laten we hopen dat deze eenmanspartij geen macht krijgt in het ooit zo mooie Nederland, anders vrees ik dat we afglijden naar onze ondergang... Waarom geloven wij überhaupt nog in het zogenaamde stemrecht? Het is stemmen op wolven in schaapskleding.

http://www.nu.nl/politiek/3912517/pvv-s ... iling.html

Hoe staan de bokkers hier tegenover?

Weet je waar ik me voor schaam? Nederlanders die zich schamen voor een persoon die eens heel het land met de neus op de feiten drukt!

Ik schaam me, dat er toch nog een enkeling is die niet in ziet dat deze man juist aan de macht moet komen te staan...
Misschien omschrijft hij het niet altijd even handig, maar wat hij bedoeld is meer dan waar!

Kom anders even een weekje in Gouda wonen, dan snap je waarom die zetels weer stijgen ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 10:08

Geryon schreef:
Gadverdamme jullie zijn juist se racisten. Om zo te praten over de pvv kiezers, bah.

AMEN! _/-\o_

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 10:13

Ongelooflijk wat een hypocrisie in dit topic :') Mensen roepen dat Geert Wilders discrimineert en een hele bevolkingsgroep wegzet en ondertussen wel PVV-stemmers de grond in boren. Hoe dubbel wil je het hebben.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 10:15

geerke schreef:
Dan zijn de andere partijen niet democratisch....het volk kiest namelijk voor de PVV.Als andere partijen dat negeren zijn ze erg fout bezig.

Probleem van democratie hé. Wat als een gevaarlijke populist de meerderheid van het kiesvee naar zich toe trekt...

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 10:18

Mocht PVV aan de macht komen, wat een zeer kleine kans is, kijk dan eens naar de gevolgen voor ons land.
Grenzen dicht: en de handel dan? Even vergeten dat handel extreem belangrijk is in ons land, en handel is nu eenmaal makkelijker met open grenzen.
Terug naar de gulden: enorme inflatie, en dat maakt geld veel minder waard, nee zo kom je ook niet uit een crisis
Uberhaupt zijn standpunten, en als hij daarmee leider wordt: daar kan je echt een deel van de islamitische landen mee over je heen krijgen, waarmee we ook handel drijven.

PVV vloeit overigens voort uit de VVD, PVV is geloof ik ook aardig liberaal, in ieder geval geen sociaal democratische partij als de SP.
Daarnaast is liberalisme niet zo slecht: onze grondwet uit 1848 is geschreven door een liberaal. En de standpunten? Ja ja, vrijheid van geloof, geen censuur meer, die komen daar vandaan.

PVV aan de macht lijkt mij geen heel goed plan, alleen al omdat Wilders tegen alles in gaat wat ons land de afgelopen 400 jaar heeft gedaan (tolerantie, handel drijven enz.) en wat ons land ook succesvol (heeft ge)maakt.

lady62

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 10:24

Wilders is een hele slimme man.
Het enige dat hij eigenlijk doet is de stemming onder de nederlanders vertalen.
Volgens mij heeft hij in nederland mannetjes rondlopen die luisteren naar wat er speelt.
Voorts dikt hij het nog wat aan en pats raak volop in het nieuws.
Het is ook best wel nodig ook om door de dikke mist van het kabinet door te dringen die totaal niet weten wat er in nederland speelt eens wakker te schudden en dingen bespreekbaar te krijgen.
De beste manier om een reactie te krijgen is dan ook vooral negatief in het nieuws te komen.
Ik persoonlijk vind het prima hoor dat er zo iemand rondloopt alleen regeren is echt iets heel anders en ik denk niet dat hij dat kan maar goed dat wat er nu zit zit er wel 'door' ons maar echt niet 'voor ons.

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 10:43

EskeGirl schreef:
Mocht PVV aan de macht komen, wat een zeer kleine kans is, kijk dan eens naar de gevolgen voor ons land.
Grenzen dicht: en de handel dan? Even vergeten dat handel extreem belangrijk is in ons land, en handel is nu eenmaal makkelijker met open grenzen.
Terug naar de gulden: enorme inflatie, en dat maakt geld veel minder waard, nee zo kom je ook niet uit een crisis
Uberhaupt zijn standpunten, en als hij daarmee leider wordt: daar kan je echt een deel van de islamitische landen mee over je heen krijgen, waarmee we ook handel drijven.

PVV vloeit overigens voort uit de VVD, PVV is geloof ik ook aardig liberaal, in ieder geval geen sociaal democratische partij als de SP.
Daarnaast is liberalisme niet zo slecht: onze grondwet uit 1848 is geschreven door een liberaal. En de standpunten? Ja ja, vrijheid van geloof, geen censuur meer, die komen daar vandaan.

PVV aan de macht lijkt mij geen heel goed plan, alleen al omdat Wilders tegen alles in gaat wat ons land de afgelopen 400 jaar heeft gedaan (tolerantie, handel drijven enz.) en wat ons land ook succesvol (heeft ge)maakt.

Jij hebt het niet helemaal begrepen denk ik.
Grenzen dicht, geldt voor immigranten en vluchtelingen, dat heeft niks met de handel van doen.
Terug naar de gulden, dit juist omdat de euro nogal wat inflatie heeft veroorzaakt, plus dat we ons scheel betalen aan de EU (die steeds groter wordt, met inaccepabele landen)